رئیس منطقه آزاد چابهار:

سیستان و بلوچستان قطب سوم خودروسازی کشور می‌شود

عصر خودرو: حامد علی مبارکی رئیس منطقه آزاد چابهار در خصوص اجلاس بین‌المللی مناطق آزاد در منطقه آزاد تجاری چابهار گفت: این اجلاس امسال با حضور ۲۱ کشور به همراه ۷ کشور ناظر در ماه آینده برگزار می‌شود.

يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱:۰۰

سیستان و بلوچستان قطب سوم خودروسازی کشور می‌شود

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، رئیس منطقه آزاد چابهار افزود: در این اجلاس تجربیات مختلف کشورها در خصوص مناطق آزاد به اشتراک گذاشته خواهد شد.

مبارکی در خصوص ایجاد قطب سوم خودروسازی گفت: در سفر اول ریاست محترم جمهوری به استان سیستان و بلوچستان مصوب شد قطب سوم خودروسازی در این منطقه ایجاد شود. به همین سبب مذاکرات زیادی با شرکت‌های بخش خصوصی داخلی و خارجی انجام دادیم زیرا سیاست ما این بود که کمترین دخالت را در این پروژه‌ها داشته باشیم و همه امور به عهده بخش خصوصی باشد.

رئیس منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: زمین در نظر گرفته شده برای احداث این خودروسازی در پیکره هفتم منطقه آزاد چابهار است و سایر مجوزها نیز اخذ شده است.

وی افزود: سه روز پیش تفاهم‌نامه احداث این خودروسازی با کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های خارجی و داخلی امضا شد و امیدواریم ظرف روزهای آینده اجرایی شود.

مبارکی در خصوص فعالیت‌های پتروشیمی در این منطقه افزود: منطقه آزاد چابهار به عنوان قطب سوم پتروشیمی مطرح شده است.

وی افزود: این منطقه با 17 پلن تعریف شده که تولیدات آن آمونیاک،پلی اتیلن و دیگر مشتقات است که ماه گذشته با حضور وزیر صنعت،‌معدن و تجارت و وزیر رفاه کلنگ‌زنی شد. علاوه بر آن فولاد مکران نیز در منطقه آزاد چابهار کلنگ‌زنی شده است.

مبارکی ادامه داد: پالایشگاه نفت سنگین چابهار با مشارکت 51 درصد  ایران و 49 درصد چین نیز کلنگ‌زنی شد که اکنون با گذشت یک ماه 30 درصد پیشرفت داشته است.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

 

برچسب ها

قطب سوم خودروسازی
مطالب مرتبط بیشتر
ایجاد قطب سوم خودروسازی با ساختار فعلی ضرورتی ندارد برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰ هزار دستگاه خودرو در تبریز بخش خصوصی توان تبدیل به قطب سوم خودروسازی را دارد ظرفیت اهر در تبدیل به قطب سوم تولید قطعات خودرو آغاز تولید آزمایشی خودروهای سواری دیزلی از سال آینده سمنان قطب سوم خودروسازی کشور می‌شود حضور ۲ شرکت بزرگ فرانسوی برای سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی قطب سوم تولید خودرو با ظرفیت یک میلیون دستگاه راه‌اندازی می شود کلیدداری بخش خصوصی در قطب سوم خودروسازی؟ حمایت شریعتمداری از اتاق تهران برای راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی مانع بزرگ استقلال رنو در ایران ایجاد قطب سوم خودروسازی در دستور کار مناطق آزاد راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی در حد حرف است قطب سوم خودروسازی در چابهار احداث می‌شود ژاپنی ها در خودروسازی ایران سرمایه گذاری می کنند دو شرط رئیس جمهور برای ایجاد قطب سوم صنعت خودرو تولید محصول هیبریدی در قطب سوم خودروسازی ایران؟ قطب سوم خودروسازی منتظر لغو تحریم‌ها قطب سوم خودروسازی منتفی نشده است
برگشت به بالا