خودرو ۸.۵ میلیاردی در خیابان‌

شب‌های پایتخت با طعم لوکس‌سواری

عصرخودرو: «دریفت و ویراژ»، حرکت‌هایی که از لوکس‌سواران زیاد دیده می‌شود، هشدار نسبت به واردات خودروهای میلیاردی کارساز نشده و آمارهاورود خودروهایی را نشان می‌دهد که هیچ جای دنیا به اندازه ایران بازار ندارند.

جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶:۰۰

شب‌های پایتخت با طعم لوکس‌سواری

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، این روزها خیابان‌های تهران تردد خودروهایی را به چشم می‌بیند که شاید هیچ کجای دنیا به اندازه ایران بازار ندارند. برخی کمپانی‌های بزرگ دنیا حتی در آمارهایی که به صورت رسمی اعلام می‌کنند، بازار ایران را بزرگترین بازار برای خودروهای خود می‌دانند و می گویند آنقدر که در ایران خودرو فروخته‌اند، در هیچ کشور دیگری متقاضی نداشته‌اند.

از سوی دیگر، آمارهای گمرک هم همین موضوع را تائید می‌کند؛ نه تنها واردات کاهش چشمگیر نداشته، بلکه هنوز هم خودروهایی در گمرکات هستند که ثبت‌سفارش آنها مربوط به حداقل شش ماه پیش است و هنوز ترخیص نشده‌اند.

شب‌های پایتخت با طعم لوکس‌سواری

البته دولت این را هم اعلام کرده که اگر این خودروها متروکه شوند، به هیچ عنوان اجازه نخواهد داد که وارد سرزمین اصلی شده و تردد کنند؛ بلکه باید به کشور اصلی واردکننده خود برگردند. دولت البته دلیل عمده اینکه این خودروهای میلیاردی را مرجوع می‌کند، آسیب به بافت فرهنگی کشور می‌داند در حالی که به هرحال، این روزها لوکس‌سواران عضوی از فرهنگ جامعه ایرانی شده‌اند.

کافی است پنجشنبه شب‌ها سری به برخی خیابان‌های شمال شهر تهران که در تردد خودروهای لوکس و میلیاردی زبانزد شده‌اند، بزنیم تا متوجه شویم که بازار خودروهای لوکس در ایران چقدر داغ است و دلارهایی که باید صرف توسعه زیرساخت‌ها و واردات کالاهایی شوند که کشور به آنها نیاز دارد، چگونه در دریفت و ویراژ برخی‌ لوکس‌سواران دست به دست می‌شود.

در این میان، حتی برخی کمپانی‌های مطرح دنیا در زمینه خودروهای لوکس، ایران را صدرنشین واردات خودروهای خود معرفی کرده‌اند و به تازگی اعلام می‌کنند که حتی در ماه‌های  آینده، افزایش واردات را هم به ایران خواهند داشت. در واقع، کمپانی پورشه اعلام کرده که ایران حتی گوی سبقت را از امارات متحده عربی که در واردات خودرو در خاورمیانه زبانزد است، ربوده است.

بر اساس گزارش‌ها، پیشینه واردات پورشه به ایران به اوایل دهه 40 شمسی بازمی گردد، یعنی نزدیک 50 سال پیش که البته این واردات فقط موردی بود و آنهم توسط اشخاص متمول جامعه صورت می گرفت. بعد از انقلاب اسلامی سیاست واردات خودرو دستخوش تغییرات مهمی شد و کلا پای پورشه از خیابان تهران بریده شد. بعدها در دهه 80 پایتخت نشینان چشمشان به چند خودروی پورشه با پلاک گذرموقت روشن شد تا اینکه یک شرکت به عنوان واردکننده رسمی این اتومبیل آلمانی به ایران معرفی شد و در تاریخ 29 اردیبهشت 88 اولین محموله پورشه به طور رسمی به تهران رسید.

حدود سه سالی می شود که نمایندگی رسمی پورشه در ایران شروع به کار کرده و در همین مدت کم توانسته مشتریان زیادی را به سمت خود روانه کند. پورشه هایی که تا مدت‌ها رویای ایرانی های مرفه بود، این روزها در خیابان ها تخت گاز حرکت می کنند و تهران را بالا و پایین می کنند. تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که پورشه های واردشده به ایران چه تعداد هستند و چند ایرانی پورشه سوار داریم؟ طبق آمار نمایندگی رسمی پورشه در ایران، این شرکت تاکنون بالغ بر 700 پورشه به ایران وارد کرده است.

اگر میانگین قیمت خودروهای پورشه ای که در ایران وجود دارد 400 میلیون تومان درنظر بگیریم، با این حساب حدودا بیش از 280 میلیارد تومان پورشه در ایران، خیابان ها را بالا و پایین می ‌کنند

آمارهای گمرک هم این را تائید می‌کند. بر این اساس، در سال 88 تنها در مورد خودروی پورشه که یکی از خودروهای لوکس وارداتی به ایران استف 230 دستگاه، در سال 90 معادل 570 دستگاه، در سال 91 بالغ بر 600 دستگاه، البته در سال 92 به یکباره کاهش تعداد واردات را به ایران داشته ایم که در سال 93، با اعلام این کمپانی به نظر می‌رسد واردات روند فزاینده‌ای به خود گرفته باشد. البته ردپای ارزهای بلوکه شده و ثبات نرخ دلار، شاید سال گذشته و امسال را برای واردات خودروهای لوکس، مساعدتر از سالهای گذشته کند.

در این میان برخی معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت بر این باورند که اگرچه باید از تولید داخلی حمایت کرد، اما به هرحال واردات هم منجر به رقابت میان خودروسازان داخلی با مشابه‌های وارداتی‌شان می‌شود و بر این اساس، آنها بر این باورند که واردات خودروهای لوکس، تعدادی ندارد که بخواهد در تیراژ 1.2 میلیون دستگاهی خودروهای داخلی موثر و اثرگذار باشد.

البته شاید باید به این نکته هم توجه داشت که دارندگان خودروهای میلیاردی، حتما لباس‌ها و ساعت و کیف و کفش چند میلیونی هم دارند که این موضوع، همان آسیبی است که به فرهنگ جامعه وارد می‌شود. 

حال و هوای لوکس‌سواران از دریفت و ویراژ شب‌های تعطیل

اگرچه ممکن است که حرف زدن با این میلیاردهای لوکس سوار، چندان کار راحتی نباشد و به خصوص از هفته‌های گذشته که موضوع تصادف‌های مرگبار این خودروهای لوکس نیز مطرح شده است، آنها دست به عصا تر حاضر به ارایه اطلاعات و حال و هوای خود از دریفت و ویراژ با خودروهای میلیاردی بگویند اما حداقل تلفنی و به بهانه یک خریدار خودروی لوکس می‌توان از برخی از آنها یا دوستانشان اطلاعاتی گرفت.

یکی از این لوکس‌سوارانی که قصد دارد پورشه 2014 خود را به مدل 2015 تغییر دهد، می‌گوید: مدل جدید ماشینش حداقل 150 تا 200 میلیون تومان تفاوت قیمت با ماشین قبلی اش دارد. بنابراین پدرش باید دست به جیب شود و با پایان این دوره از تحصیلش، این خرید را برایش داشته باشد.

او می‌افزاید: شب‌های تعطیل را برای گذراندن وقت به یکی دو خیابان جدیدی می‌رود که به تازگی پاتوق لوکس‌سواران شده است، به گفته او، خیابان‌هایی همچون الهیه و سعادت‌آباد دیگر نخ‌نما شده است و باید جای دیگری را برای دریفت و ویراژ امتحان کنند اما حاضر نیست بگوید که این خیابان کجا است. فقط تنها راهنمایی‌اش این است که فرعی خیابانی دنج در شمال شهر تهران است.

یکی دیگر از لوکس سوارانی که مازراتی در اختیار دارد و البته پدرش نمایشگاه‌دار اتومبیل در شمال تهران است، می‌گوید: هر وقت که بخواهم می‌توانم خودروی خود را تغییر دهم، چراکه پدرم در این کار فعالیت دارد و همیشه اولین خودروهای لوکس را وارد می‌کند؛ درحالی که به نظر نمی‌رسد خودرویی بهتر از فراری را بتوان در خیابان‌های تهران راند. آنهم با هیجان و در کنار پورشه‌ و بی ام و هایی که دیگر از چشم لوکس‌سواران افتاده‌اند.

وی می‌افزاید: به گفته پدرم ارزش یک مازراتی حداقل یک و نیم میلیارد تومان است در حالی که فراری خیلی بیش از اینها می‌ارزد و حداقل دو یا سه برابر باید برای خریدش پول داد. او به این نکته نیز اشاره می‌کند که پدرش با یکی از اماراتی‌هایی در ارتباط است که برای خود در زمینه معاملات آخرین مدل‌های خودروهای لوکس دنیا، کسی است و می‌تواند هر سفارشی را به سرعت پاسخ دهد.

این دارنده خودروی لوکس همچنین به این نکته هم اشاره می‌کند که کمیسیون معاملات خودروهای لوکس بسیار بالا است و هر فردی که در این زمینه فعال می‌شود، می‌تواند یکی دو ساله بار زندگی خود را ببندد. او به این نکته هم اشاره می‌کند که طی سالهای گذشته، بیشتر مشتریان پدرش را برج‌سازان تشکیل می‌داده‌اند.

نمایشگاه‌داران از رونق بازار خودروهای لوکس می‌گویند

اگرچه بازار خودرو حدود دو سالی است که رکود را تجربه می‌کند، اما نمایشگاهداران خودرو می‌گویند که چند ماهی است که دوباره رونق به بازارشان برگشته و البته مشتریان خاص خود را هم دارند که یک دسته از آنها را مشتریان ثابت که هر چند وقت یکبار خودروی خود را عوض می‌کنند و متقاضی تنوع در سوار شدن خودروهای میلیاردی هستند و دسته دیگر را مشتریانی تشکیل می‌دهند که برای دخترها و پسرهایشان خرید می‌کنند تا در رقابتی که میان جوانان در لوکس سواری به راه افتاده است، عقب نمانند.

یکی از این نمایشگاه داران در این رابطه می‌گوید: اکنون مد شده است که برخی برای قبول شدن دانشگاه، ازدواج یا هدیه به عروس و دامادهایشان یا حتی پایان دوره دبیرستان هم خودروی لوکس برای فرزندانشان می‌خرند و این امر، بازار را به شدت رونق داده است. برخی دیگر نیز که در سال‌های گذشته به همین مناسبت‌های این چنینی برای فرزندانشان خودرو خریده‌اند، اکنون برای برخی تغییرات ممکن است به ما مراجعه کنند.

وی می‌افزاید: البته به دلیل اینکه اصولا رانندگان این خودروها را اقشار جوان و کم‌تجربه تشکیل می‌دهند به همین دلیل هم بعد از گذشته یکی دو سال، حتما باید خودرو عوض شود تا به خرج نیفتد، درحالیکه خرج قطعات این خودروها بسیار بالا است و گاه برای یک مازراتی میلیاردی، باید حدود 250 تا 300 میلیون تومان هزینه کرد تا به حالت اولش برگردد.

یکی دیگر از نمایشگاه داران هم می‌گوید: برخی از افرادی که برای اولین بار متقاضی خرید خودروهای لوکس هستند، افراد عادی هستند که با فروش زمین و برخی املاک خود به این پول های کلان رسیده‌اند و برخی دیگر را نیز انبوه سازان تشکیل می‌دهند. بنابراین دیر یا زود دوباره خودرویشان را برای فروش پیش خود ما می آورند اما دسته دیگری از مشتریان، واقعا لوکس سوار و تنوع طلبند که به هرحال حاضرند برای سوار شدن خودروی بهتر با آپشن های بیشتر، خرج هم بکنند.

قیمت برخی خودروهای لوکس چند؟

در این میان، نمایشگاهداران خودرو می‌گویند که قیمت برخی انواع مازراتی حدود یک میلیارد و 900 میلیون تومان است. یا یک مدل پورشه قیمتی حدود یک میلیارد و 700 هزار تومان دارد. برخی دیگر می‌گویند که پورشه کایمن را به قیمت 500 میلیون تومان معامله می‌کنند. برخی هم خبر از معامله 2 میلیارد تومانی لامبورگینی مورسیه لاگو می‌دهند.

یک خودروی استون مارتین حدود 4.5 میلیارد تومان ارزش دارد و یک خودروی فراری نیز به قیمت 8.5 میلیارد تومان معامله شده است. یک خودروی آئودی هم حدود 450 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین قیمت یک دستگاه پورشه کاین 8 سیلندر 1 میلیارد و 300 میلیون تومان، پورشه پانامرا توربو یک میلیارد و 550 میلیون تومان، آلفارومئو جولیتا 163 میلیون تومان، آلفارومئو میتو 138 میلیون تومان، مازراتی گیبلی 1 میلیارد و 920 میلیون تومان، مازراتی کواترو بورنه 980 میلیون تومان و مازراتی گرن کابریو نیز 1 میلیارد و 910 میلیون تومان است.

در همین حال، قیمت یک دستگاه بی ام و ایکس 5 معادل یک میلیارد و 700 میلیون تومان، بی ام و M5 فول 2015 نیز 2 میلیارد و 600 میلیون تومان، بی ام و M6 فول 2014 نیز یک میلیارد و 900 میلیون تومان، بی ام و 650 گرن کوپه 1.5 میلیارد تومان، بی ام و 650 گرند یک میلیارد و 160 میلیون تومان است.

برچسب ها

خودرو وارداتی
مطالب مرتبط بیشتر
دولت؛ مانع پلاک شدن خودرو‌های صفرِ وارداتی است ضوابط خرید خودرو توسط دستگاه های اجرایی اصلاح شد بازار خودرو در آستانه کاهش قیمت‌ خارجی‌ها! دولت برای واردات خودروی کارکرده نیاز به مجوز هیچ مرجعی ندارد تامین سوخت کامیونهای وارداتی کشور با مشکل مواجه شده است آغاز ثبت‌نام خودروهای وارداتی از فردا ساعت ۱۲ ظهر فروش خودروهای وارداتی از هفته سوم دی ماه شرایط پلاک گذاری کامیون و کشنده های وارداتی تعیین شد عرضه ۳۸ خودروی وارداتی در مزایده الکترونیک اموال تملیکی آغاز فرایند مزایده خودروهای خارجی از فردا مجلس به دنبال بازنگری در آئین‌نامه واردات خودرو است آئین‌نامه واردات خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی می‌شود مزیت‌های عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا وضعیت مبهم ۲۲۴۹ خودروی وارداتی؛ ترخیص، مرجوع یا امحاء؟ ۱۹۰ دستگاه خودرو تعیین تکلیف شد واردات خودروی ۱۵۰ میلیون تومانی شبیه آرزو است مجوز ۵ ساله به واردات خودرو واردات دروازه‌ای برای ارتقا کیفیت خودروهای داخلی تجربه رانندگی با کیا سراتو سایپا بعد از ۸۰ هزار کیلومتر چالش‌ واردات خودروهای پنج هزار دلاری سرنوشت بازار خودرو در پسا واردات تصویب کلیات طرح واردات مشروط خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب جزئیات واردات خودرو سه مسیر ورود خودروهای خارجی نفع دوم واردات خودرو جشنواره Trade in/up premium experience با واردات ۵۰ هزار دستگاه خودرو سواری نیز موافقت شده است خودروهای وارداتی تولید ۲۰۱۸ مشمول معاینه فنی شدند واردات خودرو به ایجاد رقابت در این صنعت کمک می‌کند اعلام وضعیت ۲۲۴۹ خودرو به وزارت اقتصاد کلاه‌برداری با وعده فروش خودروهای خارجی مدل ۲۰۲۱ مخالف خودروی خارجی خودش "مگان" سوار می شود بازار خودرو قفل شد آغاز هفته با کاهش قیمت خودروهای خارجی بازار خودروهای خارجی در رکود کامل فرو رفت قیمت خودروهای وارداتی شکسته می‌شود؟ فرمول قیمت گذاری خودروهای خارجی مشخص شد مقصد مبهم بازار خودروهای وارداتی صفرکیلومترها در راه بازار قیمت ۵۵ هزار یورویی کامیون‌های وارداتی سمت و سوی واردات خودرو به کشور معدوم‌سازی احتمالی هزار خودروی خارجی اخذ مالیات خودرو وارداتی با ارز نیمایی مغایر قانون است واردات کامیون های دست دوم مساوی با نابودی تجاری‌سازان است اغلب خودروهای مانده در گمرک مشمول قانون قاچاق هستند آخرین جزئیات از فروش خودرو‌های خارجی به ارگان‌های دولتی پیدا و پنهان خودروهای وارداتی ۱۴۸۰ میلیارد تومان خودرو وارداتی در گمرکات کشور خاک می‌خورد تمدید سه ماهه مهلت ترخیص خودرو و کالاهای گروه ۴ در گمرکات آزادسازی واردات خودرو، خودروسازان را از خواب خرگوشی بیدار می‌کند کامیون‌های وارداتی با قیمت‌های نجومی در سایت‌های اینترنتی! بررسی VIN خودروهای وارداتی برای ترخیص الزامی است وضعیت قیمت و خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در سال ۹۹ اتفاقی که خودرو را ارزان خواهد کرد آزاد شدن واردات خودرو چقدر جدی است؟ آزادسازی واردات خودرو به کشور چقدر جدی است؟ خرید و فروش خودروهای هیبریدی بیشتر شد قیمت خودرو کره‌ای در بازار تهران + جدول آزادسازی واردات خودرو در دستور کار نیست قیمت انواع خودروهای هیوندای در بازار ۱۱ آبان ۹۸ قیمت خودروهای وارداتی در بازار امروز ۲۸ مهر واردات کدام خودروها احتمالا آزاد می‌شود؟ سورنتو ۱۰۰ میلیون تومان گران شد دپو شدن ۱۳ هزار خودرو در انبار گمرکات با ۴۰۰ میلیون چه خودرویی می توان خرید؟ +جدول دپوی ۶ هزار خودرو خارجی در گمرکات قیمت انواع خودرو خارجی در بازار + جدول واردات ۵۴۰ دستگاه خودرو لوکس با کارت بازرگانی روستایی و مالیاتی که رو هواست روند کاهش قیمت خودرو خارجی در بازار تا چه زمانی ادامه دارد؟ کاهش قیمت خودروهای خارجی قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار ۱ شهریور ۹۸ خودروسازان اجازه کاهش قیمت‌ را نمی‌دهند ۶ هزار خودرو در گمرک معطل هستند ترخیص خودروهای دپو شده به کجا رسید؟ پیچ و خم‌های تامین لوازم یدکی خودروهای وارداتی ۱۴ هزار خودرو در گمرک‌های کشور آفتاب می خورد ابهامات پیش نویس مصوبه ترخیص شفاف شود + سند اعطای فرصت ۲ ماهه برای ترخیص خودرو‌های وارداتی مهلت دو ماهه گمرک برای ترخیص خودرو‌های وارداتی گزارشی از ادامه روند پیش فروش خودرو‌های وارداتی در دست نیست بلاتکلیفی پیش‌خریدکنندگان خودروهای وارداتی و سکوت سازمان حمایت آخرین وضعیت ترخیص خودروهای وارداتی خودروهایی که امکان ترخیص نیافتند قیمت خودروهای خارجی ارزان شد شماره‌گذاری ۴۷۰۰ خودرو وارداتی + اسامی برند‌ها تکلیف پیش‌خریداران خودروهای وارداتی چیست!؟ نقص فنی خودروهای داخلی سه برابر خودروهای خارجی است قیمت برخی خودروهای وارداتی در بازار از بازار خودروهای خارجی چه خبر؟ خودروهای ۵۰۰ میلیونی تا ۱ میلیاردی بازار تهران +جدول میزان تعرفه خودروهای وارداتی؟ خودروهای وارداتی در یک قدمی ترخیص جدیدترین قیمت خودروهای خارجی در بازار پنج مقام دولتی در پرونده خودروهای وارداتی بازداشت شدند دستورالعمل جدید گره ترخیص خودروها را باز می‌کند؟ نرخ برخی خودروهای داخلی و وارداتی در بازار چقدر است؟ بازار خودروهای وارداتی کساد است کاهش ۵ تا ۸ درصدی قیمت خودروهای وارداتی ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک وظیفه کیست؟ کشف تعدادی خودرو در میان اموال مفسد اقتصادی بلاتکلیفی ۲۲.۸ میلیون یورو ارز دولتی + سند بازار خودروهای خارجی هم از سکه افتاد مانده در گمرک؛ خودروهایی که نه ترخیص می‌شوند نه مرجوع بیش از ۱۰هزار خودرو وارداتی درگمرکات دپو شد خودروهای‌ خارجی دست‌دوم چند؟ +جدول خودروهای آلمانی در بازار تهران چند؟ +جدول خودروهای ۳۰۰ تا ۴۰۰میلیونی بازار تهران +جدول درخواست برای تعیین تکلیف خودروهای مانده در گمرک خودروهای ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیونی بازار تهران +جدول ب‌ام‌و صفر چند؟ مرسدس بنز صفر چند؟ رکود مطلق در خرید و فروش خودروهای خارجی + جدول تویوتا صفر چند؟ خودروهای ۳۰۰ تا ۴۰۰میلیونی بازار تهران +جدول بیکاری ۶هزار نفر از واردکنندگان خودرو بورگوارد صفر چند؟ کلید قفل واردات در جیب کیست؟ توانایی‌های آفرود؛ به بیراهه بزن! با ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ با ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان چی بخریم؟ ممنوعیت خرید خودرو خارجی توسط دستگاه‌های دولتی در سال ۹۸+ سند خودروهای ۵۰۰ میلیونی تا ۱ میلیاردی بازار تهران +جدول استانداردهای ۸۵گانه مطابق با ایران نیست مجلس پیگیر ترخیص خودروهای وارداتی است خودروهای‌ خارجی دست‌دوم چند؟ +جدول خودروهای غیر چینی خارجی محبوب پایتخت نشینان واردکنندگان در انتظار تایید اصالت ثبت‌سفارش بررسی اثر تغییرات قوانین و نوسان نرخ ارز بر واردات خودرو برزخ دریافت‌کنندگان ارز دولتی برای ترخیص خودرو ضرورت کاهش تعرفه خودرو وارداتی تا ۲۰ درصد وجود ایراد در سامانه ثبت‌سفارش پذیرفتنی نیست با اصطلاحات تجاری رایج در حوزه واردات بیشتر آشنا شوید جزئیات ترخیص خودروهای وارداتی از گمرکات کاهش ۸۲ درصدی واردات خودرو خرید خودروهای هیوندای چقدر خرج دارد؟ نمایندگی فروش خودروهای خارجی در آستانه تعطیلی قیمت‌گذاری مشروط خودروهای وارداتی خرید و فروش خودروی خارجی متوقف شد آمار جدید از پرونده تخلف در واردات خودرو سونامی بیکاری در انتظار فعالان صنعت خودرو قهر گمرک به روایت تاریخ! تشدید نوسان داخلی‌ها، ثبات وارداتی‌ها هیچ ثبت سفارش غیرقانونی نداریم / فعالیت‌های گری مارکت ارتباطی به ما ندارد آمار خودروهای وارداتی مشمول تخلف به وزارت اقتصاد رفت بازگشت خودروساز‌های خارجی به زودی امکان پذیر نخواهد بود مهلت ترخیص خودرو از ۳ ماه به ۶ ماه افزایش می‌یابد قیمت خودروهای وارداتی در بازار امروز تهران متخلفان واردات غیرقانونی و توزیع در صنعت خودرو را معرفی کنید خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی تا ۱۰ سال آینده ارائه می‌شود جدول قیمت خودروهای خارجی در بازار پس از ممنوعیت واردات شوک بزرگ به بازار خودرو تصمیم‌گیری درباره نحوه قیمت‌گذاری خودروهای داخلی به‌تأخیر افتاد الزام واردکنندگان به نصب شناسه کالا بر خودرو وارداتی+ سند ابهام در تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی به خودرو استرداد ۱۵۰۰ خودرو در یک سال احتمال افزایش قیمت خودروهای وارداتی وجود دارد خودروهای وارداتی نباید مستعمل باشند خریداران خودروهای اروندی خواستار ترخیص خودروی خود شدند واردات ۲۳ میلیون دلار خودرو خارجی به کشور در یک ماه واردکنندگان: تا ارز ندهند خودرو نخواهیم فروخت دستگاه های دولتی از خرید خودروی سواری خارجی منع شدند کدام خودروها امسال باید معاینه فنی بگیرند؟ ثبت سفارش برای واردات ۸۰ هزار خودرو تصمیم وزارت صنعت برای داخلی‌سازی ۳۰ درصدی خودروهای وارداتی واردات بیش از ۷۰ هزار خودرو در سال ۹۶ هایلوکس مجوز ورود به کشور را گرفت ضوابط و مقررات گمرکی سال ۹۷ اعلام شد مصوبه جدید دولت برای ترخیص خودروها از گمرک اعلام شد حذف غیررسمی‌ها از بازار خودرو تصمیم‌های چندگانه‌ دولت، بازار خودرو‌های وارداتی را آشفته کرد قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت اشتباه است افت منحنی قیمت در بازار وارداتی ها واکنش منطقه آزاد اروند به مصوبه اسقاط خودروهای فرسوده مخالفت سفت‌وسخت گمرک با ترخیص خودرو با ثبتهای تمدیدی+سند فروش خودرو وارداتی بدون کارت گارانتی تخلف است واردات خودرو روانتر می‌شود شناسایی خودروهای وارداتی غیرقانونی و معرفی آنها به مراجع مرتبط بی اعتنایی به رای دیوان و سرگردانی خریداران خودرو حکمی که ابلاغ شد، اما اجرایی نشد پیشنهاد وزیر صنعت برای کاهش ۲۰ درصدی تعرفه خودروهای هیبریدی به هیئت دولت بازار خودروهای خارجی بلاتکلیف است سازمان حمایت گرانی اخیر خودروهای وارداتی را قانونی اعلام کرد سامانه ثبت سفارش باز است مصوبه افزایش تعرفه واردات خودرو باطل شد افزایش ناگهانی قیمت خودرو در کیش پلاک‌های رند چند صد میلیون تومانی صحت دارد؟ لیست قیمت جدید پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی بازار تهران واردات خودرو ۵۱ برابر صادرات آن خودروهای وارداتی مشمول قیمت‌گذاری دولتی نمی‌شوند ترخیص خودروهای بالای ۴۰هزار دلار از گمرک+اسناد وزارت صنعت دلایل افزایش قیمت خودروهای وارداتی را اعلام کرد ترکیب جدید هیأت مدیره انجمن مشخص شد افت ۴۰ درصدی درآمد دولت از واردات خودرو قیمت‌های نجومی در بازار وارداتی‌ها مخالفت شورای رقابت با افزایش تعرفه واردات خودرو بررسی طرح دو فوریتی کاهش تعرفه واردات خودرو تغییر جغرافیای بازار وارداتی ها خودروسازان داخلی بازی را بردند تکلیف خودروهای در گمرک مانده مشخص شد + سند سازوکار همکاری شرکت‌های متفرقه با نمایندگی‌ها تعیین شد دلیل توقف واردات خودروهای بالاتر از ۴۰ هزار دلار چیست؟ ابلاغیه واردات خودرو کمکی به تولید داخل نمی کند حباب قیمتی خودروهای وارداتی نمی‌ترکد پشت پرده گرانی‌های بازار خودروهای وارداتی چیست؟ گرانی خودروی خارجی چه تاثیری بر زندگی مردم دارد؟ با باز شدن ثبت سفارش التهاب بازار گرفته خواهد شد سوئیچ خودروهای خارجی در دست کیست؟ لایحه افزایش تعرفه واردات خودرو بزودی به مجلس می رود چشم‌پوشی از درآمد واردات خودرو؟ درآمد آتی مالیاتی دولت از واردات خودرو دستورالعمل جدید واردات خودرو روی میز دولت آمار واردات خودروهای چینی/ ۵۲۸۴۴ دستگاه خودرو وارد شد رشد ۳۰ تا ۳۵ درصدی متوسط قیمت خودروهای خارجی در ۲ ماه گذشته گرانی سرسام آور خودروهای وارداتی چرا خودروهای وارداتی تا ۲۰درصد گران شد؟ قیمت انواع خودرو لوکس در بازار تهران + جدول خارجی‌ها، بازار خود را به ایران نمی‌دهند حباب قیمت در بازار خودروهای وارداتی افزایش حباب قیمت وارداتی‌ها دپوی ۱۰۰۰ دستگاه خودروی وارداتی غیراستاندارد تعداد خودروهای متوقف در گمرک از ۱۰هزار دستگاه گذشت از طرح‌های خدماتی تا عرضه خودروهای جدید صدور گواهی تایید نوع برای ۴۰ مدل - برند خودروی وارداتی طرح جدید واردات خودرو روی میز هیات دولت تداوم افزایش قیمت وارداتی ها در بازار جا‌به‌جایی دهها خودروی خاک گرفته در گمرک به مقصد نامعلوم + تصاویر رونق بازار سیاه خودروهای وارداتی سهم ۷ درصدی خودرو از کل واردات امارات همچنان مبدا اصلی واردات خودرو میزان واردات تولیدکنندگان و دارندگان مجوزهای خاص اعلام شد رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی عنوان کرد؛ تغییر ضوابط واردات بدون نظرخواهی از بهارستان نشین ها واردات خودرو سهمیه‌بندی می‌شود؟ خودروهای وارداتی خودروسازان چگونه قیمت‌گذاری می‌شود؟ با ۶۰ میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید؟+جدول قیمت مزایای چندگانه حمایت از واردکنندگان رسمی تلاطم قیمت، بازار خودروهای خارجی را درنوردید تحمیل گرانی به مصرف کننده با سیاست گذاری نادرست وارداتی افزایش ۴۰ درصدی شماره‌گذاری خودروهای خارجی در سال جاری خاکِ سرد روی ۷ هزار خودروی معطل در گمرک طرح واردات خودرو، روی میز دولت پیش نویس آیین نامه واردات خودرو زیر ذره بین تشخیص خودروی لوکس باید بر مبنای قیمت آن باشد منطق ساده واردات خودرو بالای ۲۵۰۰ سی سی انجمن واردکنندگان خودرو از وجود مصوبه جدید واردات بی اطلاع است تصویر پیش نویس دستورالعمل جدید واردات خودرو منتشر شد درآمد وارداتی خودرو ۱۵هزار خودرو در گمرک بلاتکلیف است راه و بیراهه مدیریت واردات خودرو نوشداروی دیرهنگام شورای رقابت بخشنامه شماره‌گذاری خودروهای وارداتی ابلاغ شد اعلام جزییات لیست جدید خودروهای مجاز وارداتی ادعای خسارت ۳۵ میلیارد تومانی از سازمان توسعه تجارت! رد هر نوع انحصار در ثبت سفارش واردات خودرو «ثبت‌سفارش فروشی» رویه‌ای قانونی است؟ کنترل قیمت خودروهای وارداتی دستوری شد بازار ایران حیاط خلوت خودروسازان خارجی؟ توقف ثبت سفارش واردات خودرو موقتی است رشد ۵۵درصدی واردات خودرو در چهار ماه نشانه های افزایش قیمت در بازار خودروهای وارداتی قیمت خودروهای خارجی آماده جهش است؟ واردات مشارکتی خودرو کلید خورد هشدار به شکل‌گیری بازار سیاه خودروهای خارجی سه عامل رکودشکنی در بازار وارداتی ها افزایش نزدیک به ۱۳۰درصدی واردات خودرو تا پایان تیر ماه توقف ثبت‌سفارش، قانونی یا غیرقانونی ثبات در قیمت خودروهای وارداتی منتظر چالش اساسی در بازار خودروهای خارجی باشید توضیح ناجا درباره شماره گذاری خودروهای گران‌قیمت خارجی تصورات نادرست از حذف «گری مارکت» نگین خودرو با تخفیف و شرایط فروش ویژه به نمایشگاه خودرو ارومیه آمد کوچولوی بامزه کیا با نقابی تازه در راه ایران ثبات در بازار خودروهای وارداتی تداوم حذف شرکت های فاقد نمایندگی به ضرر بازار خودرو است رکود شدید در بازار خودروهای خارجی شماره‌گذاری ۱۴۷ دستگاه خودروی وارداتی در استان همدان لیست خودروهای مجاز وارداتی اعلام شد کوچولوی بامزه کیا با نقابی تازه در راه ایران روند صعودی واردات خودرو در فروردین Chevrolet با چه قیمتی در مناطق آزاد بفروش می رسد؟ پرفروش‌ترین خودروهای ۲۰۱۷ در بازار ایران را بهتر بشناسید بازار آرام خودروهای داخلی در نخستین روزهای بهار وزارت صنعت پیشنهادی برای افزایش تعرفه‌های واردات خودرو ندارد توضیحات گمرک در رابطه با مشکل ترخیص خودرو اعلام شماره شناسه خودروهای وارداتی در زمان اظهار الزامی شد سهم ۷۵ درصدی ایرتویا از بازار تویوتا و لکسوس در ایران بازار شب عید خودروهای وارداتی از هم اکنون به هم ریخته است قیمت محصولات لکسوس در بازار+ جدول مدرن خوش قیمت الانتـــرا نامه گرانی دلار در کوتاه مدت، خودروهای خارجی را گران نمی‌کند انواع خودروهای وارداتی را با اقساط ۳۶ ماهه بخرید زمستان وارداتی‌ها در راه است؟ قیمت انواع خودرو وارداتی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی + جدول تغییر ثبت‌سفارش واردات خودرو رایزنی برای شماره‌گذاری خودروهای وارد شده از آمریکا خودروهای موجود در ایران بی‌کیفیت است سود نامتعارف ببینیم وارد حوزه وارداتی ها می شویم هشدار درباره پیش‌فروش خودروهای خارجی فاقد نمایندگی رسمی مدارک مورد نیاز برای شماره گذاری خودروهای وارداتی قیمت برخی خودروهای وارداتی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی + جدول مسیر متعادل بازار خودروهای وارداتی خودروهای خارجی باید گواهینامه 'تائیدیه نوع' داشته باشند گمرک هنوز رأی دیوان عدالت اداری برای ترخیص تعدادی خودروی بالای ۲۵۰۰ سی سی را اجرا نکرده است قیمت انواع خودرو وارداتی + جدول ثبات در بازار خودروهای وارداتی قیمت انواع خودرو وارداتی مدل ۲۰۱۶+ جدول خوش‌فروش‌ های بـازار در بازه قیمتی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون زمان برگزاری مزایده فروش خودروهای لوکس هنوز معلوم نیست خریداران خودروهای خارجی" بدون گارانتی" به سازمان حمایت بیایند معیار لوکس بودن خودروها تغییر می‌کند؟ خودروهای وارداتی باید ۱۰ درصد ارزان شوند کدام خودروها سهم بیشتری از واردات داشته‌اند؟ قیمت انواع خودرو وارداتی + جدول خودروهای لوکس قاچاق، آهن قراضه می شوند ۱۳ بنز، پورشه، بی ام و رنجرور آخر هفته له می شود قیمت انواع خودرو وارداتی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان + جدول جدیدترین قیمت انواع بنز و ب‌ . ام‌ . و +جدول دستورالعمل اجرایی استاندارد وارداتی‌ها نهایی شد خودروهای وارداتی زیر چتر استاندارد داخلی ثبات در بازار خودروهای وارداتی توضیح ایرتویا درباره"عدم فراخوان خودروهای وارداتی در ایران" سالانه چه تعداد خودرو وارد کیش می شود؟ قیمت ارزانترین خودرو وارداتی+ جدول افزایش قیمت ۲۰ خودرو داخلی و ۸ خودروی پرفروش وارداتی در بازار ترخیص خودرو پلاک اروند بدون ارائه کارت شهروندی ممکن نیست دلایل افزایش قیمت خودروهای وارداتی قیمت برخی خودروهای صفر کیلومتر بنز در بازار با ۴۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ قیمت انواع خودرو وارداتی + جدول اروند پارکینگ خودروهای ممنوعه افزایش قیمت چند خودرو وارداتی قیمت انواع خودرو وارداتی + جدول چه تعداد لکسوس وارد کشور شد؟ کنترل استانداردهای خودروهای وارداتی به بوشهر قیمت چند خودرو وارداتی کاهش یافت تعیین دستورالعمل‌های وارداتی منطبق با بافت فرهنگی قیمت انواع خودرو وارداتی + جدول ورود سالانه ۲۰ هزار خودرو از سلفچگان قیمت خودروهای وارداتی + جدول ۱۰ نکته که باید در مورد میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶ بدانید چه تعداد خودرو وارد شد؟ جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی در بازار قیمت انواع خودروهای وارداتی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان + جدول قیمت انواع خودروهای وارداتی + جدول بازنگری دستورالعمل واردات خودرو کلید خورد قیمت انواع خودروهای خارجی بیش از یک میلیارد تومان قیمت انواع خودرو وارداتی + جدول لیست قیمت انواع محصولات BMW در نمایندگی و بازار قیمت انواع خودرو وارداتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون قیمت انواع خودرو وارداتی + جدول قیمت انواع خودرو در مناطق آزاد + جدول پیش‌بینی درآمد دولت از واردات خودرو در سال ۹۵ نگاه سنگین به سال ۹۴ مجوز ناگهانی دولت برای ترخیص خودروهای ممنوعه وارداتی قیمت انواع خودروهای کروک + جدول خودرو ۸ میلیاردتومانی در گمرک خرمشهر سرخاب و سفید‌آب برای کت‌‌و‌شلوارپوش‌های بازار BMW هیبریدی گرانترین خودرو وارداتی صعود تعرفه واردات با نزول کیفیت افزایش قیمت چند خودرو وارداتی تنش در بازار خودروهای وارداتی خودرو در شمار کالاهای ممنوعه وارداتی از آمریکا نیست سمفونی ناموزون سازمان استاندارد با سیاست‌های صنعتی افزایش قیمت برخی خودروهای وارداتی قیمت خودرو در مناطق آزاد تاثیر نوسان دلار بر قیمت خودروهای وارداتی تردد خودروهای پلاک اروند در تمام مناطق خوزستان قانونی است گرانقیمت ترین خودروهای وارداتی را بشناسید قیمت خودرو در منطقه آزاد جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار نحوه ارزش‌گذاری خودروهای کیا مدل ۲۰۱۶ اعلام شد خروج خودرو بالای ۲۵۰۰ سی سی از کیش منع قانونی دارد احتمال افزایش قیمت خودروهای وارداتی سایه قانون حمایتی بر سر خریداران خودروهای وارداتی نخستین اتومبیل وارد شده به ایران رتبه دوم یزدی ها در کشور بخاطر خرید خودرو خارجی تردد ۶۴ هزار خودرو سوپر لوکس در معابر پایتخت
برگشت به بالا