سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران(۶)

سومین دوره نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین‌آلات تهران افتتاح شد

عصر خودرو: طبق هماهنگی‌های چند ماهه صبح امروز ۹ اردیبهشت ماه سومین دوره نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین‌آلات تهران در هتل المپیک تهران رسما افتتاح شد. در این مراسم تنی چند از چهره‌های مهم سیاسی و صنفی نیز حضور داشتند.

چهارشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵:۰۰

سومین دوره نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین‌آلات تهران افتتاح شد سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران  سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهرانسومین دوره نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین‌آلات تهران افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، در آغاز مراسم که در سالن همایش هتل المپیک برگزار گردید؛ علی‌اکبر بخشی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو فرصت را مغتنم شمرد و ضمن تاکید مجدد بر وظایف اتحادیه گفت: ورود کالا‌های بی کیفیت به کشور و درنتیجه آن سلب اعتماد مصرف کنندگان از اتحادیه همچنان بزرگ‌ترین نگرانی اعضای اتحادیه است. هدف ما از برگزاری نمایشگاه نیز تایید صلاحیت و کیفیت اجناس تولیدی شرکت کنندگان در نمایشگاه و در پس آن شناساندن اجناس با کیفیت به توزیع کنندگان و جلب اعتماد مجدد مصرف کنندگان است.
وی با اشاره به گسترش بخش رسیدگی به شگایات به عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف اتحادیه گفت: بخش رسیدگی به شکایات اتحادیه بسیار گسترش یافته و به مراتب فعال‌تر از گذشته در خدمت مصرف کنندگان است. اما به دلیل محدودیت‌های قانونی که براساس قانون نظام صنفی برای اتحادیه وجود دارد نمی‌توانیم آنطور که باید انجام وظیفه کنیم.
بخشی با تاکید بیشتر بر محدودیت‌های قانونی اتحادیه ادامه داد: اگرچه برندهای تولید یا واردکننده قطعات بی‌کیفیت در کشور زیاد نیستند اما با همین تعداد اندک خود اعتبار کل صنف را خدشه دار می‌کنند. برگزاری نمایشگاهی که شرکت کنندگان آن از دیدگاه کیفی تایید شده‌اند و همچنین رسیدگی دقیق به شکایات مصرف کنندگان تنها گوشه‌ای از اقدامات اتحادیه برای مبارزه با اجناس بی‌کیفیت است. محدودیت‌های قانونی به اتحادیه اجازه نمی‌دهد تا بر مرحله تولید و واردات اجناس خودرویی نظارت داشته و از ورود اجناس بی‌کیفیت جلوگیری کند. رفع این مشکل نیز تنها در گرو ارتباط بهتر صنف با دولت است.
در ادامه مراسم علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف کشور در بیانات خود با اشاره به گوشه‌ای از سخنان علی‌اکبر بخشی گفت: متاسفانه آنچه رئیس اتحادیه بیان کرد کاملا درست است. سختگیری‌های قانونی باعث بروز مشکلات بسیار در کار می‌شود که دلیل آن نیز توسعه‌گرا نبودن قانون نظام صنفی است. طبق بررسی‌هایی که در این رابطه انجام شده است این قانون با اعمال تغییرات اصلاح خواهد شد.
فاضلی با اشاره به مفید بودن فعالیت‌های اتحادیه گفت: تولید جنس باکیفیت به معنای توسعه بخش صادرات و در نتیجه آن خروج از رکود حکم بر اقتصاد کشور است. پس می‌توان گفت که کیفیت در ارتقاء سطح اقتصادی کشور نقش حیاتی دارد. به همین دلیل اقدامات اتحادیه نظیر برگزاری نمایشگاه و رسیدگی به شکایات مردمی بسیار تحسین برانگیز است.
در ادامه مراسم رضا رحمانی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر نقش موثر تولید داخلی گفت: بها دادن به تولید ملی موجب پیشرفت اقتصادی است. چرا جنسی که می‌توان در داخل کشور تولید کرد را وارد کنیم؟ اگر از همان ابتدا به تولید ملی بها می‌دادیم تحریم‌ها اینگونه بر ما تاثیر نمی‌گذاشت.
رحمانی در ادامه با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی کاری ادامه داد: حمایت از تولید ملی و حرکت با برنامه دو فاکتور بسیار مهم در رونق اقتصاد کشور است. واردات بدون کنترول تنها به تولید داخلی و اقتصاد کشور آسیب می‌زند. ایران از جمله معدود کشورهایی است که تمامی مواد خام طبیعی مورد نیاز برای تولید را در حجم بسیار گسترده در اختیار دارد اما حرکت بی‌برنامه موجب ازدست رفتن آن‌ها می شود.
ادامه مراسم با بازدید رضا رحمانی از غرفه‌های نمایشگاه ادامه یافت. سومین نمایشگاه تخصصی قطعات یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران از امروز 9 اردیبهشت ماه به مدت چهار روز تا 12 اردیبهشت از ساعت ده و سی دقیقه تا هجده سی دقیقه ادامه خواهد داشت.

برچسب ها

سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین‌آلات تهران
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا