معاون مالی و اقتصادی هلدینگ زر:

جای خالی استارت‌آپ ها در صنعت پخش احساس می‌شود

عصر خودرو- رضا مشهدی زاده عضو هیئت‌مدیره و معاون مالی و اقتصادی هلدینگ زر در حاشیه نمایشگاه صنعت پخش ایران در جزیره کیش توضیحاتی را در خصوص جای خالی استارت آپ ها در این صنعت ارائه کرد.

جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹:۰۰

جای خالی استارت‌آپ ها در صنعت پخش احساس می‌شود

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» معاون مالی و اقتصادی هلدینگ زر  در ابتدا با اشاره به این موضوع که کانال‌های توزیع مهم‌ترین بخش بازاریابی هستند و شرکت‌های پخش هم برای توزیع باید به کانال‌های پخش متصل باشند گفت: نیاز جامعه این است که کالا با سرعت زیاد تولید، معرفی و توزیع شود. گروه زر در حقیقت هم تولیدکننده است و هم در سراسر کشور توزیع مویرگی دارد.

مشهدی زاده گفت: این موضوع معرفی و توزیع سریع بخش مهمی از بازاریابی محصول را شامل می‌شود و در این بازاریابی جای خالی ایده‌های نو بسیار مشهود است.
مشهدی زاده در توضیح این موضوع گفت: در نمایشگاه شرکت‌های پخش عمدتاً محصولات خود را به نمایش می‌گذارند درحالی‌که صنعت پخش نیازمند محصول نیست بلکه نیازمند ایده است بنابراین جای خالی استارت آپ ها بسیار احساس می‌شود.
روش سنتی که سال‌هاست انجام می‌شود به این صورت است که شرکت تولیدکننده تعدادی خودرو سنگین، نیمه سنگین و سبک خریداری می‌کند و بار را از کارخانه تا انبار با خودرو سنگین، از شهر به شهر با خودرو نیمه سنگین و در شهر و برای توزیع مویرگی با خودرو سبک جابه‌جا می‌کند. از سوی دیگر ویزیتور برای معرفی محصول به مغازه‌ها می‌رود و سفارش می‌گیرد و بار را تحویل می‌دهد.
این شیوه سنتی دیگر در دنیای مدرن پاسخگو نیست. این‌که در نمایشگاه‌ها تنها خودروهای سنگین و تجاری حضور دارند درحالی‌که در دنیای مدرن یک اسکوتر و یک پهباد هم جز صنعت پخش به‌حساب می‌آید خود جای بررسی و تأمل دارد.
این‌که شیوه‌های نو و استارت آپ ها که بتوانند تحولی در این صنف ایجاد کنند در نمایشگاه‌ها کمرنگ هستند جای بررسی دارد. این موضوع باید از سوی شرکت‌ها، انجمن‌های پخش و وزارت صمت پیگیری شود تا تفکرات جدید و شیوه‌های مدرن بتواند جای خالی نیروی انسانی را پر کند. امروزه اکثر شرکت مشکل نیروی انسانی دارند و دقیقاً به همین دلیل باید به فکر استارت آپ باشیم تا ایده و تفکرات مدرن بتواند جای کمبود نیروی انسانی را پر کند.

مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا