روغن ماهان توزیع کننده و فروش روانکارهای صنعتی

عصر خودرو- شرکت روانکار ماهان عامل تامین و توزیع انواع روانکارهای صنعتی شامل روغن های هیدرولیک، روغن حرارتی، روغن کمپرسور سرمایشی بیتزر، روغن زنجیر، گریس های نسوز و انواع گریس.

چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰:۰۰

روغن ماهان توزیع کننده و فروش روانکارهای صنعتی

روغن صنعتی چیست؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، روغن صنعتی که در اصطلاح به آن ها روانکار نیز گفته می شود به نوعی ماده ایی هستند که به صورت کاملا طبیعی باعث کم شدن اصطحکاک بین سطوح می شوند و در نهایت گرمای تولید شده را به شدت کاهش میدهند و موجب محافظت از آنها در حین کار میشود، روغن صنعتی برای بهبود عملکرد ماشین آلات و تجهیزات صنعتی.

روغن های صنعتی عموما از حدود 90 درصد روغن پایه (معدنی، سنتتیک یا نیمه سنتتیک) و حدود کمتر از 10 درصد مواد افزودنی تشکیل شده اند و جهت استفاده در صنایع در انواع و مدل های مختلفی با توجه به کاربردی که از آن می خواهیم تولید می شوند، بنابراین روغنها بر اساس نیاز خاص در صنایع مختلف کاربردهای متنوعی دارند و از درصد ترکیبات مختلفی از هیدروکربن ها به دست می آیند که از پایین ترین درجات نفت خام به دست می آیند.

همچنین قیمت روغن صنعتی بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود. بنابراین هنگام مراجعه یا سفارش از روانکار شیمی ماهان، باید روغن روانکاری صنعتی را مطابق با نیاز و نوع دستگاه خود انتخاب نمایید.

در ادامه به بررسی انواع روغن های صنعتی موجود در بازار خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید تا با انواع کاربردشان آشنا شوید.

طبقه بندی انواع روغن صنعتی

همانطور که گفتیم روغن صنعتی از فرآورده های نفتی است که در صنعت به عنوان مایعاتی با گرانروی متفاوت جهت روانکاری تجهیزات، ماشین آلات صنعتی استفاده میشود. روغن صنعتی دارای طبقه بندی خاص با مشخصاتی نظیر (محدوده دما و ویسکوزیته) هستند که می بایست آن را متناسب با نوع دستگاه خود انتخاب نمایید، برای مثال قوام روغنی که تهیه کردید را در نظر بگیرید، در واقع بیش از حد ضخیم یا نازک بودن آن می تواند به دستگاه شما آسیب برساند بنابراین ویسکوزیته آن بسیار مهم است.

انواع روغن صنعتی

روغن های صنعتی انواع متعددی دارند که غالباً جهت روانکاری و کاهش اصتحکاک بین سطوح و کاهش گرمای ناشی از اصتحکاک مابین قطعات میشود.

1. روغن صنعتی هیدرولیک، این روغن صنعتی جهت انتقال انرژی، انتقال حرارت، روانکاری و آب بندی استفاده میشود، به این شکل که گرمای اضافی که در این نوع دستگاه ها ایجاد شده باعث انتقال گرما و آسیب رساندن به سایر اجزای دیگر می شود، بنابراین برای حفظ دمای مطلوب و جلوگیری از فرسایش از روغن هیدرولیک صنعتی با ویسکوزیته ثابت دارای شاخص گرانروی بالا (روغن هیدرولیک بدون روی) در سیستم های چون تهویه مطبوع استفاده می شود.
2. روغن صنعتی گردشی روغنهای گردشی دارای شاخص گرانروی نسبتاً بالا در سیستم های گردشی، هیدرولیکی که انتقال حرارت و آلودگی در آن زیاد است برای به کارگیری در ماشین های صنعتی شامل سیستم های گردشی و هیدرولیکی در سیستم های؛ یاتاقان ساده، صنایع نساجی، سیستم های حاوی چرخ دنده و چرخ زنجیر و غیره از این روغن با خاصیت ضد زنگ و ضد اکسایش کاربرد دارد.
3. انواع روغن دنده معدنی و سنتتیک با پایه PAO (Poly-Alpha-Olefin) و PAG ‪ (Polyalkylene Glycol)‬
4. روغن صنعتی پمپ وکیوم و پمپ های دیفیوژن با پایه سیلیکون در اصل برای مصرف در صنایع اتمی و اتاق های خلا مورد استفاده قرار میگیرند و در بازار موجود می باشند.
5. روغن ترانسفورماتور و عایق الکتریکی.
6. روغن انتقال حرارت معدنی و سنتتیک جهت استفاده در سیستم های انتقال حرارت بسته و غیر مستقیم تا دمای 360 درجه سانتیگراد.
7. روغن امولسیون شونده، روغن های آب صابون و روغن های کشش.
8. روغن عملیات حرارتی مورد استفاده برای انواع عملیات کوئینچینگ قطعات فولادی و در آلیاژهای گوناگون مورد استفاده قرار میگرد.
9. روغن کمپرسور هوا از نوع مارپیچی و تیغه ای و همین طور کمپرسورهای روتاری اسکروو کمپرسورهای گاز.
10. روغن کمپرسور سرمایشی ویژه سرد خانه ها و سیستم های تهویه.
11. روغن توربین برای مصرف در انواع توربین های بخاری، آبی و گازی صنعتی در نیروگاه های برق، پتروشیمی ها و پالایشگاه ها.
12. روغن مخصوص ماشین ابزار، روغن های برش، مته کاری، تراشکاری و فرزکار فلزات آهنی.
13. روغن با گرید خوراکی ویژه صنایع غذایی و داروسازی برای مصرف در دستگاه هایی که در نزدیکی مواد خوراکی فعالیت دارند.
14. روغن زنجیر این نوع روغن با خاصیت چسبندگی بسیار خوب و مقاومت عالی در برابر دما و حرارت های مختلف است، مناسب انواع زنجیر کنترل، یاتاقان و غیره که طول عمر این قطعات بستگی به روغنکاری آن دارد.
15. روغن صنعتی خوراکی در واقع یک مایع چرب است که به طور فیزیکی از چندین سبزیجات و همچنین برخی بافتهای حیوانی استخراج میشود، که بیشترین ارزش را دارد. این نوع از روغن ها از دانه های گیاهی و در کارخانه های تولید روغن خوراکی، فرآوری می شوند. روغن صنعتی خوراکی یکی از انواع روغن های پر مصرف در کشورهای دنیا به خصوص کشور ایران است.


خرید روغن صنعتی

اگر شما نیز قصد خرید روغن صنعتی را دارید و نمیدانید دقیقا کدام یک از محصولات سایت روانکار صنعتی ماهان به کارتان میآید میتوانید با تیم فروش ما با شماره 021-74304 تماس بگیرید. شما میتوایند روغنهای صنعتی مد نظر خود را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه از ما خریداری نمایید.

ویژگی های روغن صنعتی با کیفیت:

روغنها بر اساس درجه گرانروی استاندارد محصول دسته بندی میشوند و طبقه بندی هر یک از روغن ها با یکدیگر متفاوت است برای مثال مشخصات، کاربرد و عملکرد روغن دنده موتور با روغن های دیگر متفاوت است، اما کیفیت روغن صنعتی با ویژگی های ذیل قابل بررسی است:
• قابلیت روانکاری بالا در دما و فشار های مختلف
• مستحکم بودن لایه روانکاری
• مصون از خوردگی، سایش و زنگ زدگی
• جلوگیری از هم گسیختگی و ایجاد لجن
• آب بندی کامل
• ضد اکسیداسیون
• کاهش مصرف انرژی

از مشخصه ی مهم یک روغن روانکاری خوب این است که حرکات قطعات به دور از هر گونه تنش و ضربه به ابزارآلات باشد، فرایند تولید روغن از مرحله تقطیر نفت خام و افزودنی ها و فرمولاسیون هر تولیدکننده می تواند تفاوت هایی داشته باشد ولی در کل روغن های صنعتی برای انتقال حرارت و روانکاری قطعات و تجهیزات مختلف به کار می رود.

روغن ها عموماً به صورت سطلی و بشکه ای بر حسب لیتر توسط مراکز و نمایندگی های معتبر همراه با ضمانت اصالت کالا عرضه می گردد، در واقع تجهیزاتی که نیاز به روان کننده دارند از روغن های صنعتی فیدار اویل با برند های معتبری نظیر شل، موبیل، فوکس، پارس، بهران، نیناس، توتال، ایرانول، پارس که می تواند به راحتی خلاء را پر کند و سیستم را آب بندی کند.

روغن سیالی با تنوع زیاد است که شناخت آن بسیار مهم بوده تا هنگام مصرف بهترین استفاده را از این محصول داشته باشید، فیدار اویل مرکز فروش معتبر در زمینه انواع روغن های صنعتی است که می توانید با خیالی آسوده از این مجموعه محصول خود را دریافت نمایید.

برچسب ها

روغن‌روغن صنعتیروانکارهاروانکار صنعتیروغن هیدرولیکروغن کمپرسورروغن کمپرسور سرمایشیگریسروغن زنجیر
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا