خودروی هیبریدی جدید هوندا در راه است

عصر خودرو- هوندا ۸۰۸ میلیون دلار تا سال ۲۰۳۰ در برزیل سرمایه‌گذاری می‌کند.

شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱:۰۰

خودروی هیبریدی جدید هوندا در راه است

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، یکی از مدیران خودروساز ژاپنی هوندا روز جمعه (19 آوریل) اظهار کرد که خودروساز ژاپنی هوندا  807.74  میلیون دلار تا سال 2030  در کارخانه ایتیراپینا در ایالت سائوپائولو در برزیل سرمایه گذاری خواهد کرد و افزود که این شرکت قصد دارد یک خودروی هیبریدی منعطف در این کشور آمریکای جنوبی توسعه دهد.

اعلامیه هوندا از جدیدترین مجموعه سرمایه‌گذاری‌های جدید خودروسازانی مانند فولکس واگن، جنرال موتورز، استلانتیس و تویوتا در برزیل است. دولت برزیل اعلام کرد که سرمایه گذاری‌های خودروسازان در این کشور برای سال‌های آینده در حال حاضر نزدیک به 130 میلیارد رئال است.

معاون تجاری هوندا در برزیل افزود که سرمایه‌گذاری‌های این شرکت بر روی فناوری‌های جدید و توسعه یک مدل هیبریدی برای بازار برزیل متمرکز خواهد شد که می‌تواند 100 درصد از اتانول استفاده کند.

او به خبرنگاران گفت که این شرکت انتظار دارد تا سال 2030 بالغ بر 150 هزار دستگاه خودرو در کارخانه ایتیراپینا تولید کند که از 100 هزار دستگاه در سال جاری فروش در بازار داخلی و صادرات افزایش می‌یابد.

طبق گزارش رویترز، علاوه بر خودروی هیبریدی منعطف که هنوز توسعه نیافته است، هوندا همچنین قصد دارد در سال 2025 یک شاسی بلند سطح پایه جدید را در بازار برزیل عرضه کند.

مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا