خصوصی سازی صنعت خودرو در دولت رییسی (۱۷۶)

در صورت صلاحدید فرایند مزایده بن رو را متوقف کنید ممکن است کروز آن را بخرد

عصر خودرو- در ادامه روند خصوصی سازی صنعت خودرو علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی طی نامه ای آنی به علی آبادی وزیر صمت خواسته است در صورت صلاحدید دستور بدهد ادامه فرایند مزایده بن رو متوقف شود و بازگشایی پاکات پیشنهادهای ارائه شده تا اصلاحات مورد نظر متوقف شود .

چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲:۰۰

در صورت صلاحدید فرایند مزایده بن رو را متوقف کنید ممکن است کروز آن را بخرد

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»؛ علی اکبر کریمی در این نامه نوشته است  قیمت پایه تعیین شده برای سهام این شرکت به میزان 4200 میلیارد تومان تناسبی با ارزش واقعی آن ندارد . البته وی در این نامه دلایل این عدم تناسب را به وزیر صمت اعلام نکرده است .

وی در ادامه نوشته است از طرف دیگر برخی از شرکت های خاص از جمله شرکت کروز برای خرید و تصاحب این شرکت ورود کرده اند که سلامت و اهلیت آنها برای خرید سهام شرکت مذکور و افزایش میزان حضور و نفوذ آنها در صنعت خودروی کشور قابل تامل بسیار می باشد . وی در ادامه مدعی شده است مصوبات و مکاتبات انجام شده از سوی شورای رقابت پیرامون امکان بروز رویه ضد رقابتی موضوع ماده 47 قانون سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و اخلال در رقابت بواسطه افزایش سهم شرکت یاد شده در صنعت خودروسازی کشور موید این امر می باشد .
علی اکبر کریمی که رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی است با وجود تمدید زمان مزایده از کجا با خبر شده کروز در این مزایده شرکت کرده است ؟ مگر پیش از بازگشایی پاکات معلوم می شود چه شرکت هایی در این مزایده شرکت کرده اند . همچنین وی نگفته این مکاتبات شورای رقابت با چه کسی و چه زمانی و کجا انجام شده و اهلیت کروز برای چه قابل تامل است ؟ انتشار این گونه نامه ها بدون سند و مدرک و به منظور فشار به مقامات دولتی سال هاست به رویه ای شده که وزیر صمت مدعی می شود من کاره ای نیستم . حداقل این نامه آن هم از سوی رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی خود نشان دهنده این است چرا همه ارکان نظام و مردم از صنعت خودرو ناراضی هستند و چرا دولت رییسی همچنان به خروج از اداره صنعت خودرو اصرار دارد و سوال آخر اینکه علی کریمی با دو سمت بسیار مهمش چرا تاکنون هزاران مشکل صنعت خودرو در این سه سال و نیم از دوران نمایندگی خود را حل و فصل نکرده است .

برچسب ها

بن رو
مطالب مرتبط بیشتر
قصه «بن‌رو»، غصه «رنو» سایپا دوباره بن رو را برای فروش گذاشت رشد تولید ۵۷ درصدی وانت ۱۵۱ در شرکت بن رو سایپا: نرخ ارز نوسان کرد فعلا بن رو را نمی فروشیم مزایده بن رو تا ۱۸ اسفند ماه تمدید شد تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید شرکت بن رو در بهمن ماه سال جاری آغاز ماراتن آخرین خواستگاری دختر جوان سایپا ثبت رکورد تولید هفتگی سه سال گذشته و تولید ماهیانه در طول ۴ سال اخیر در سایپا استمرار رشد تولید و عبور مستقیم خودروها در گروه خودروسازی سایپا رشد ۷۵ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته بازدید معاون امورصنایع وزارت صمت و هیئت همراه از شرکت بن رو مدیرعامل « بن رو» منصوب شد در تاخیر واگذاری بن رو به ایدرو دستی در کار نیست وقایع نگاری صنعت و بازار خودرو ۹۶ مرور مهمترین اخبار صنعت خودرو / آذر ۱۳۹۶ «بن‌رو» به رنو واگذار شد «بن‌رو» در آستانه واگذاری به رنو اصرار رنو بر «بن‌رو» ظرفیت تولید بن رو افزایش می یابد واگذاری بن رو به رنو منتفی شد بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ صنعت خودرو ایران همچنان در پیچ و خم تدبیر احتمال واگذاری بن‌رو به رنو قوت گرفت برنامه‌ریزی رنو برای تولید مستقل خودروهای ارزان‌ قیمت در ایران سایپا رکورد تولید سال گذشته را شکست چرا ایدرو «بن‌رو» را به رنو داد؟ موافقت سایپا با واگذاری بن‌رو به رنو ابهام بزرگ در واگذاری "بن رو" به رنو صاحب «بن رو» کیست؟ شراکت رنو و ایدرو ، کویید تعیین تلکیف شد "بن‌رو" سایپا به "رنو" می‌رسد کمبود نقدینگی، مهمترین مشکل صنعت خودرو کشور از رد درخواست تولید کوئید از سوی سایپا تا نظارت مستقیم رنو بر قیمت گذاری خودروهایش
برگشت به بالا