عقب نشینی انگلیس از ممنوعیت تولید خودروهای بنزینی

عصر خودرو- نخست وزیر انگلیس طی اظهاراتی اعلام کرد که ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی جدید را که قرار بود از سال ۲۰۳۰ اجرا شود، تا سال ۲۰۳۵ به تعویق می‌اندازد.

جمعه ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴:۰۰

عقب نشینی انگلیس از ممنوعیت تولید خودروهای بنزینی

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی جدید را که قرار بود از سال 2030 اجرا شود، تا سال 2035 به تعویق می‌اندازد.

سوناک نخست وزیران سابق این کشور را به دلیل تمرکز آن‌ها روی "سرفصل اخبار" با برنامه‌های جاه طلبانه خود برای کاهش انتشار کربن در چنین مدت کوتاهی مورد انتقاد قرار داد و گفت که به تمام جنبه‌های اقدامات آنها فکر نشده و هرگز به درستی بحث و گفتگو صورت نگرفته است.

بر اساس این گزارش، طرح اولیه دولت انگلیس که برای کاهش انتشار کربن طراحی شده بود، فروش خودروهای موتور احتراقی جدید را که با سوخت های فسیلی کار می کنند، در بریتانیا از سال 2030 ممنوع می‌کرد.

وی افزود: ما گذار از (خودروهای سوخت فسیلی) به وسایل نقلیه الکتریکی را تسهیل می کنیم. شما همچنان می‌توانید تا سال 2035 خودروها و وانت‌های بنزینی و گازوئیلی بخرید. حتی پس از آن، همچنان می‌توانید آنها را به صورت دست دوم بخرید و بفروشید.
نخست وزیر انگلیس توضیح داد که بریتانیایی‌ها باید مطمئن باشند که می‌توانند خودروهای بنزینی قدیمی خود را برای خرید وسایل نقلیه الکتریکی جدید بفروشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، افکار عمومی در مورد این موضوع تردید دارد، زیرا مردم همین حالا از بحران هزینه زندگی و قبوض بالای انرژی رنج می‌برند و مطمئن نیستند که آیا می توانند هزینه‌های اضافی را متحمل شوند یا خیر.

سوناک گفت: حداقل در حال حاضر، این شمای مصرف‌کننده، هستید که این انتخاب را انجام می‌دهید نه اینکه دولت شما را مجبور به انجام آن کند.

وی در ادامه افزود که دولت وی به تلاش خود برای رسیدن به انتشار کربن "صفر خالص" تا سال 2050 ادامه خواهد داد، البته به روشی "عملی‌تر، متناسب‌تر، و واقع‌بینانه‌تر".

سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا نیز از تصمیم سوناک استقبال کرد و گفت: ما با ورشکستگی مردم بریتانیا کشور را نجات نمی‌دهیم.

با این حال، همه این اقدام سوناک را تحسین نکردند. حزب کارگر اعلام کرد که در صورت انتخاب شدن در سال آینده، تصمیم وی را لغو کرده و این ممنوعیت را به سال 2030 برمی‌گرداند.

خودروسازان بریتانیایی نیز از این اظهارات ناراضی به نظر می‌رسند چرا که میلیاردها دلار برای اصلاح خطوط تولید خود برای خودروهای الکتریکی هزینه کرده‌اند.

لیزا برانکین، رئیس فورد بریتانیا، در واکنش به این اظهارات گفت: تجارت ما به سه چیز از سوی دولت بریتانیا نیاز دارد: جاه طلبی، تعهد و ثبات. (لغو برنامه) سال 2030 هر سه را تضعیف خواهد کرد.

شرکت‌های استلانتیس Stellantis و بی‌ام‌و BMW نیز هر دو اعلام کردند که همچنان متعهد به حرکت به سمت تولید خودروهای الکتریکی تا سال 2030 هستند.

برچسب ها

صنعت خودرو انگلستان
مطالب مرتبط بیشتر
ضربه مهلک کرونا به صنعت خودروی انگلیس سیگنت؛ متفاوت ترین استون مارتین تمام دوران! +عکس معرفی و بررسی سبد محصولات استون مارتین تولید خودرو در انگلیس ۲۰.۸ درصد کاهش یافت لوکس‌ترین خودروی دنیا چگونه ساخته می‌شود؟ + فیلم تولید خودروی انگلستان ۹۵ درصد سقوط کرد بازگشایی نیسان در بریتانیا افول خودروسازی در بریتانیا تلاش برای بازگشایی خودروسازی بریتانیا توسعه شارژر خودروهای برقی در انگلیس خودروهای پرفروش بریتانیا در سال ۲۰۱۹ احتیاط خودروسازان نسبت به‌توافق برگزیت ممنوعیت غیربرقی‌ها در انگلیس تا ۲۰۳۰ رشد تولید خودرو انگلیس فرار خودروسازان انگلیسی از برگزیت همکاری یک جوان ایرانی با آستون مارتین کدام خودروها بیشترین رشد را در بازار انگلیس تجربه کردند؟ انگلیسی‌ها برای کدام خودروها بیشتر پول می‌دهند؟ تقلای صنعت خودرو در بریتانیا تداوم بحران صنعت خودروسازی انگلیس براثر برگزیت تاثیر برگزیت بر صنعت خودروسازی انگلیس هوندا هم از انگلستان می‌رود خودروساز ژاپنی طرح جدید تولید در انگلیس را لغو کرد برگزیت موجب کاهش فروش خودرو در انگلیس شد افت فروش خودرو رشد اقتصادی انگلیس را کاهش داد مدیرعامل تویوتا خواستار توافق انگلیس با اتحادیه اروپا «به هر قیمتی» شد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا روی سرمایه‌گذاری تویوتا تاثیر منفی می‌گذارد «برگزیت» باعث توقف تولید تویوتا در انگلیس می‌شود جگوار' درباره پیامدهای برگزیت به نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد کاهش ۴۷ درصدی فروش خودرو در انگلیس گام بلند انگلیس برای توسعه برقی‌ها شرکت‌های خودروسازی به انگلیس درباره خروج از اتحادیه اروپا هشدار دادند انجمن خودروسازان انگلیس درباره آثار منفی برگزیت هشدار داد خودرو برقی بخرید و ۸۰۰ یورو در سال صرفه‌جویی کنید! نزول تدریجی بازار انگلیس استون مارتین ۲۰۱۹ Vantage؛ نقطه آشنایی با استون‌مارتین تولید خودروی برقی به جای ‌هولدن خودروسازی انگلیس قدرت رقابت ندارد کاهش تولید خودرو در انگلستان آزمایش رانندگی استون مارتین رپید در شیراز؛ تک شاخ بریتانیایی سایه برگزیت بر خودروسازی انگلستان سنگینی نگرانی از برگزیت بر روی بازار بریتانیا DBX، اولین شاسی بلند استون مارتین+تصاویر و مشخصات پیشرانه برندگان بودجه انگلیس برای تولید خودروهای پاک مشخص شدند سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیون پوندی تویوتا در انگلیس انگلیسی‌ها بیشتر خودرو می‌خرند بریتانیا از برگزیت ۵/ ۴ میلیارد پوند زیان دید لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین شوروم بنتلی در شهر دبی آستون مارتین Vanquish ۲۰۱۷ را ببینید +تصاویر ساعت کار کارکنان اوپل کم می‌شود کوچکترین خودرو خیابان‌های تهران+عکس
برگشت به بالا