در گفت و گو با مدیر فروش کروز پلاس مطرح شد:

تامین قطعات مشابه خط تولید در بازار توسط کروز پلاس

عصر خودرو- یکی از اهداف مهم و اولویت اصلی شرکت کروز تامین قطعه برای خط تولید خودروسازان است اما از آنجایی که مصرف کننده نهایی دوست دارد قطعه اصلی که در خط تولید استفاده می‌شود را در بازار تهیه ومصرف کند کروزپلاس تلاش می‌کند تا بخشی از بازار را با قطعات کروز پوشش دهد.

چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹:۰۰

تامین قطعات مشابه خط تولید در بازار توسط کروز پلاس

 امیر قریب؛ مدیر فروش کروز پلاس در گفت و گو با  خبرنگار «عصر خودرو» ضمن اعلام این موضوع افزود : هر چند سهم بازار افترمارک کروز با توجه به ظرفیت تولید و اولویت تولید برای خودروساز کم است اما در این میان بحث تامین منابع ومواد اولیه مشکلاتی را برای مجموعه ایجاد می کند وهمه این موارد دست به دست هم میدهد تا نتوان به آن شکل مطلوب و دلخواه در بازار افتر مارکت حضور داشت.

* زمانی که عرضه محصول در بازار به صورت قطره چکانی انجام می‌شود قاعدتا جنس تقلبی با جعبه و لیبل همان برند در بازار زیاد خواهد شد. شرکت چه کاری باید برای این مشکل انجام دهد و در این میان مصرف کننده چطور قطعه اصلی و شرکتی را تشخیص دهد؟
بله، متاسفانه این موضوع در بازار وجود دارد و ما هم داریم این موضوع را پایش میکنیم.چند کار باید انجام داد، نخست سرمایه‌گذاری های جدید هست برای افزایش ظرفیت تولید که به مرور در حال انجام و مستلزم زمان است؛ به هر حال این جزسیاست های کلی شرکت است که بتواند ظرفیت تولید افزایش پیدا کند. مورد بعد باید از توزیع کنندگان شرکت در بازار این انتظار را داشته باشیم که در زمان های مختلف، نیاز های بازار و مشتریان را پیش بینی کنند به جای اینکه خرید های به‌روز انجام دهند به مرور خرید های پیش بینی شده‌شان را انجام دهند تا بتوانند در زمان هایی که به هر دلیلی تزریق قطعه از طریق شرکت به بازار به تعویق می‌افتد این توزیع کنندگان باشند که جریان تزریق قطعات اصلی کروز را در بازار تامین کنند.
در خصوص بخش دوم سوال و تشخیص قطعه اصلی از تقلبی، کاری که از دست ما به عنوان شرکت تولید کننده بر می‌آید این است که روی قطعات لیبل(برچسب) ردیابی را نصب کنیم که مشخص شود در چه زمان و تاریخی قطعه تولید شده و توسط چه تیمی مورد بازرسی وکنترل کیفی قرار گرفته است.
مورد بعد بحث فرهنگسازی در خصوص خرید قطعه است؛ ما باید قطعه اصل رو از مراکز معتبر و شناخته شده تهیه کنیم یا از فروشگاه‌هایی که معتمد هستند خرید کنیم، قطعه را به واسطه قیمت پایین تهیه نکنیم حتما از فروشگاه فاکتور رسمی بگیریم. این موارد در خریدن اجناس و قطعات باکیفیت به ما کمک می‌کند تا بتوانیم خرید درستی داشته باشیم.

* با توجه به عرضه کمتر نسبت به رقبا در بازار افترمارکت به دلیل حجم بالای قطعات در بخش خط تولید خودروساز بعضا قطعات در فروشگاه‌ها به دو تا سه برابر قیمت اصلی فروخته می‌شود. برای جلوگیری از این کار چه اقداماتی صورت گرفته است؟
شرکت کروز در راستای احترام به حقوق مصرف کننده لیبل قیمت تولیدکننده و مصرف کننده را بر روی تمام بسته بندی محصولات درج می کند و در همین راستا هیچ قیمت پنهانی برای قطعات وجود ندارد.

نویسنده: ابراهیم واحدی

برچسب ها

کروز پلاس
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا