بوگاتی مدل ویژه خود را حراج می‌کند

عصر خودرو- بوگاتی ماه آینده یکی از مدل‌های ویژه شیرون را حراج می‌کند که تنها یک دستگاه از آن ساخته شده است. این خودرو نامش شیرون پروفیله است و قرار بود در تعدادی محدود تولید شود، اما بوگاتی از ساخت آن منصرف شد.

چهارشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴:۰۰

بوگاتی مدل ویژه خود را حراج می‌کند

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، طراحی و ساخت پروفیله در سال 2020 آغاز شد. پس از معرفی مدل اسپرت‌تر شیرون به نام «پور اسپورت»، یکی از مشتریان بوگاتی ایده ساخت مدلی را مطرح کرد که علاوه بر چابکی پور اسپرت، برای مسیرهای طولانی سواری‌اش راحت باشد. تا طراحی پروفیله به مراحل نهایی برسد، بوگاتی همه 500 دستگاه شیرونی را که قرار بود بسازد پیش‌فروش کرده بود و دیگر جایی برای یک محصول جدید نبود. به همین دلیل کارخانه پروژه را متوقف کرد، اما مدیر بوگاتی می‌گوید این خودرو آن‌قدر خوب از آب درآمده بود که شرکت تصمیم گرفت ساخت تنها دستگاه پروفیله را تمام کند.

ظاهر خودرو نسبت به مدل‌های شیرون کمی تغییر کرده است. پشت خودرو یک بال ثابت قرار دارد که به بزرگی بال عقب پور اسپرت نیست، اما همان کارایی را دارد. سپر جلوی خودرو هم کمی تغییر کرده است. برای خودرو رنگی ویژه ساخته شده و چرخ‌هایی اختصاصی برایش طراحی شده است.پروفیله موتور شانزده سیلندر بنزینی دارد که 1500 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. حداکثر سرعتش 380کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا 100کیلومتر در ساعتش 2/ 3ثانیه است. سرعت پروفیله در 5/ 5ثانیه از صفر به 200کیلومتر در ساعت می‌رسد. موسسه حراج سادوبیز که قرار است خودرو را بفروشد تخمینی از قیمت نداده، اما با توجه به تک بودن پروفیله، رسانه‌ها قیمتش را بین شش تا هشت میلیون دلار تخمین زده‌اند و برخی حتی پیش‌بینی کرده‌اند که بیش از ده میلیون دلار فروخته شود. بوگاتی گفته بخشی از درآمد فروش را صرف امور خیریه خواهد کرد.

برچسب ها

بوگاتی شیرونحراج خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
آلپینا B۱۲؛ تحفه ۱۲ سیلندر تولید محدود از سال ۱۹۹۸ میلادی +عکس تام کروز و حراج پورشه ۹۲۸ کوپه که همبازی او بوده است! +عکس سرنوشت خودروهای لاکچری معطل در گمرک چه شد؟ کارول شلبی و حراج خاص ترین COBRA در تمام دوران +عکس اف۱ و میزبانی یکی از بهترین موتورهای درون سوز تمام دوران +عکس منحصربه فردترین خودرو جهان را بشناسید+ تصاویر بوگاتی شیرون ۵ اسب بخاری شجره‌نامه موشک‌های زمین به زمین! سریع‌ترین خودروهای دنیا را بشناسیم تولیدات بوگاتی از ارزان‌ترین تا گران‌ترین + قیمت به پول ایران اولین سازه‌ متحرک لگویی جهان: ساخت "بوگاتی" با یک میلیون "لگو" کدام خودروها بیشترین سرچ گوگل در دنیا دارند؟ ساخت خودروی واقعی با یک میلیون قطعه لگوی اسباب بازی! شیرون دیوو ۵.۸ میلیون دلاری صدمین شیرون بوگاتی ۳.۳۶ میلیون دلار می‌ارزد بوگاتی شیرون کجا بیشترین خریدار را دارد؟ بهترین و قدرتمندترین خودروهای جهان درسال۲۰۱۷ بررسی آپشن‌های داخل کابین بوگاتی شیرون؛ میلیونر بی‌ادعا! چرا خودروها نمی‌توانند به سرعت بیش از ۴۸۰ کیلومتر برسند؟ رونالدو بوگاتی شیرون خود را رو کرد+تصاویر صفر تا ۴۰۰ در ۴۲ ثانیه! قهرمان جهان و خودروی ۱۵ میلیارد و ۴۳۶ میلیون تومانی اش! +تصاویر ورود اولین بوگاتی شیرون به بازار آمریکا لوکس‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷ سرعت بوگاتی شیرون چقدر است؟+عکس رقیب بوگاتی شیرون به بازار می آید + عکس ۱۰ خودروی گران جهان کدامند؟ (+عکس) شیرون‌ها تولید نشده تمام شدند! ۳ دستگاه بوگاتی شیرون تحویل مشتریان شدند خیز بوگاتی شیرون برای یک رکورد شگفت‌انگیز این آئودی بوگاتی ویرون را شرمنده خواهد کرد سریع‌ترین خودروهای استاندارد جهان ابر خودروهای ۲۰۱۶ را ببینید (+عکس) شیرون تصادف کرده در حال انتقال با تراکتور خودروهای پرشتاب‌ جهان را بشناسید! +تصاویر ماکت بوگاتی به قیمت پارس و سورن! اولین نمایش رسمی بوگاتی شیرون +عکس ۵ نکته که احتمالا درباره بوگاتی شیرون نمی دانید
برگشت به بالا