فولکس به طور رسمی از ون برقی آی.دی.باز رونمایی کرد

عصر خودرو- میکروبوس هیپی فولکس واگن از نو متولد شد و این بار قوای محرکه آن برقی است.

جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲:۰۰

فولکس به طور رسمی از ون برقی آی.دی.باز رونمایی کرد

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، از اولین ون فولکس تیپ2 میکروبوس 75 سال می گذرد. در سالنامه های آمریکانا از این خودروی اسطوره ای، عنصر «ضدفرهنگ دهه 60 [میلادی]» یاد کرده اند. حالا فولکس واگن با برقی کردن قوای محرکه، جانی دوباره به این خودروی برقی بخشیده است.

مدیران ارشد فولکس در یک رونمایی اینترنتی پیش از نمایش واقعی آن در SXSW 2022 این ون بار و مسافر را که آی.دی.باز باربر ID.Buzz Cargo  نامگذاری کرده اند معرفی نمودند. ون برقی فولکس امسال ابتدا در خیابان ها و جاده های اروپا به حرکت در می آید و برای ورود به بازارهای دیگر دنیا از جمله آمریکا مستلزم تغییرات مطابق با استانداردهای آن بازارها است. برای مثال برای ورود به بازار آمریکا فاصله بین دو محور آن باید کمی کوتاه تر شود و در دسته بندی خودروهای تجاری عرضه شود از این رو به احتمال زیاد به گفته ی اسکات کئوگ Scott Keogh مدیر عامل فولکس آمریکا سال 2024 به مشتریان تحویل می شود.

در شهر هامبورگ آلمان، این ون برقی با سطح4 خودران عرضه می شود و در سال 2025 دست مشتریان را می گیرد. [شاید این توضیح مختصر لازم باشد که خودران ها را به 6 سطح تقسیم بندی می کنند که از صفر شروع می شود. سطح 0: هیچ کاری خودکار انجام نمی شود؛ سطح1: خودران به کمک راننده نیاز دارد؛ سطح2: بدون نیاز به راننده حرکت می کند اما به توجه راننده نیاز دارد؛ سطح3: خودران عمل می کند اما مسئولیت همچنان با راننده است؛ سطح4: سطح بالایی از خودران که به دخالت راننده نیاز ندارد اما همچنان مسئولیت با راننده است؛ سطح5: خودران کامل که امکان بروز حادثه در آن به صفر رسیده است.]

کئوگ می گوید این زمانی که آمریکایی ها باید منتظر بمانند تا این ون به دستشان برسد، ارزشش را دارد چون برای بازار آمریکا مجهزتر خواهد آمد. برای ایالت کالیفرنیا هم یک ورژن خاص با نام ادیشن کمپر کالیفرنیا California camper edition مخصوص اردو و کمپینگ ارائه می شود. این ورژن فاصله بین دو محور بیشتری دارد و در آن سه ردیف صندلی جا می شود در حالی که ورژن اروپایی آن فقط دو ردیف جا دارد.

آی.دی.باز روی پلتفرم مدولار ماتریکس درایو (به قول آلمانی ها MEB ) modular electric drive matrix طراحی شده است. فورد هم قرار است روی این معماری محصولی برای اروپا عرضه کند.

پک باتری 77 کیلووات ساعتی (کمی کوچکتر از پک 82 کیلووات ساعتی آی.دی.4) آن با ظرفیت شارژ 170 وات می تواند موتور برقی 150 کیلووات آن را به حرکت در آورد. باتری این ون برقی فولکس قابلیت شارژ دوطرفه دارد یعنی هم شارژ می شود و هم شارژ می کند و در صورت برق رفتگی در منزل می توان از آن کمک گرفت.

ون مسافری آن 5 صندلی دارد و 1.21 متر مکعب فضای بار و نوع باربری آن 3.9 مترمکعب فضا برای بار دارد. نوع اروپایی آن به آپشن های کمک به راننده از جمله حفظ بین خطوط، کمک به پارک، اتصال به اینترنت و اشتراک اطلاعات از نوع V2X‌ و سامانه های هشدار جاده مجهز است.

نکته جالب این ون برقی فولکس، عدم استفاده از حیوانات برای تزئینات داخل خودرو است. فرمان آن از جنس پلی اُرتان است اما به هیچ عنوان به ظاهر و استایل آن لطمه نخورده است. کف پوش های آن نیز از پلاستیک های بازیافتی اقیانوس ها است که نسبت به محصولات دیگر 32 درصد کمتر ردپای کربنی برجای می گذارد. فولکس تا سال 2050 از لحاظ آلایندگی کربنی به صفر خواهد رسید.

برچسب ها

فولکسون برقی
مطالب مرتبط بیشتر
تأخیر در گذار به خودروهای برقی ۳۰,۰۰۰ شغل را به خطر می اندازد فروش ضعیف فولکس برقی در چین ون برقی جدید ساخته شد اولین ون برقی مخصوص اردو در اروپا بازنشستگی زودهنگام ۴۰۰۰ نفر در فولکس واگن افزایش دستمزد کارکنان فولکس کورس شاسی بلندهای فولکس با هم فولکس دستی به روی محصولاتش در نیمه عمرشان کشید فروش "ون برقی مرسدس بنز" آغاز شد! معرفی وَن مسافرتی باکسر از پژو ویروس کرونا به نفع یک شرکت چینی عمل می کند پیش‌بینی فروش خیره‌کننده ون‌های برقی در ۱۰ سال آینده پایان عمر خودروسازی برای استرالیا یک مینی‌ون برقی جدید در راه است ون ۳۰۰ هزار دلاری برقی، محیط زیست را آلوده نمی‌کند ون تمام برقی از دیار اِشتوتگارت فراخوان فولکس واگن برای Caddy سفره فولکس‌واگن در چین بزرگتر می‌شود تداوم صدرنشینی فولکس در فروش فولکس‌واگن در آمریکای شمالی کارخانه تولید خودروی برقی می‌سازد فولکس‌واگن صفر چند؟ شرکت‌های پست اروپا به و‌ن‌های برقی مجهز می‌شوند نگاهی به امپراطوری عظیم فولکس واگن افزایش سهم فولکس‌واگن از بازار خودروی آفریقا نسل بعدی بیتل‌های فولکس‌واگن مشخصات کامل فولکس واگن گلف GTI مدل ۲۰۱۸ در ایران معرفی فولکس تیگوان ۷ صندلی (+عکس) پرفروش های آلمانی به ایران رسیدند فروش محصولات فولکس با تحویل ۳۰ روزه پرفروش‌های فولکس واگن فولکس قورباغه‌ای خودروی محبوب مردم حَبَشه! +عکس ارائه بیش از ۶۰ ایده نوین خودرویی به فولکس واگن مظنه خودرو فولکس در بازار با ۲۰ میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید؟ فولکس واگن گیربکس سازی Renk را می‌فروشد ناوگان ۵ عضوی فولکس برای نمایشگاه جورجیا+تصویر فولکس بیتل لیموزین کلاسیک در ایران +عکس پیش‌بینی رشد سوددهی فولکس گفت و گوها با فولکس ادامه دارد حقوق مدیران فولکس واگن محدود می‌شود راه اندازی ون‌های برقی در پیاده راه‌های پیرامونی بازار تهران فولکس به دنبال شراکت با بزرگترین سرویس کرایه خودرو چین برنامه فولکس برای فروش سالانه ۱.۵ میلیون خودرو الکتریکی و هیبریدی اشکودا اکتاویا ۲۰۱۷ را رو کرد+تصاویر شاسی بلند جدید فولکس واگن +عکس مدیرعامل فولکس از رسوایی آلایندگی بی اطلاع بوده است اولین خودرو تمام برقی ایران را بشناسید احتمال تأخیر بیشتر در تولید فولکس واگن اولین کارخانه باتری خودروهای الکتریکی فولکس در چین احداث می شود صف فولکس های قدیمی در غرب تهران عصبانیت فولکس واگن از کندی روند تحقیقات آلایندگی فولکس به هر قربانی رسوایی تقلب ۵ هزار دلار می پردازد فولکس ۹۱ هزار دستگاه پاسات را فرامی خواند فولکس و پورشه ۸۰۰ هزار دستگاه کاین و توارگ را فرامی خوانند فولکس واگن ۳ هزار تن از کارکنانش را اخراج می کند فولکس آپ و پولو با پکیج بیتس به روز می‌شوند فرصت یک‌ماهه فولکس برای تعمیر دیزلی‌ها مقامات فولکس از سال ۲۰۱۴ از مشکل خودروهای خود خبر داشته اند زیباترین فولکس های دنیا فولکس با دادستانی آمریکا همکاری نمی کند تیگوان با انرژی خورشید قابلیت آفرود دارد Budd-e از وسایل شخصی راننده خبر دارد فولکس قورباغه ای کروک با رنگ خاص در تهران
برگشت به بالا