آپشن های فنی خودرو

انواع سیستم های مولتی مدیا خودرو

عصر خودرو- سیستم‌های مولتی مدیا در خودروهای جدید تغییرات زیادی نسبت به انواع قدیمی خود داشته‌اند. این سیستم‌ها به امکانات مختلفی مجهز شده‌اند تا با استفاده از آنها رانندگی آسان‌تر و سفر لذت‌بخش‌تر شود.

چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳:۰۰

انواع سیستم های مولتی مدیا خودرو

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سیستم های مولتی مدیا خودرو، برای مدت زمان طولانی، در موارد محدودی مانند اتومبیل‌های با کیفیت بالا، وسایل نقلیه خاص مثل لیموزین و ماشین‌های تفریحی بود. ایده تماشای فیلم و یا بازی کردن بازی‌های ویدئویی در ماشین شخصی تا اواخر دهه 90 و دهه اول سال 2000 میلادی به طور جدی مطرح نشده بود.حتی بعد از آن، سیستم مولتی مدیای خودرو به طور محدود به صورت دستگاه‌های گران قیمت VCR یا سیستم‌های DVD-in ارائه و به صورت جداگانه تهیه می‌شد.

سیستم‌های مولتی مدیا در خودروهای جدید تغییرات زیادی نسبت به انواع قدیمی خود داشته‌اند. این سیستم‌ها به امکانات مختلفی مجهز شده‌اند تا با استفاده از آنها رانندگی آسان‌تر و سفر لدت‌بخش‌تر شود. در گذشته خودروها دارای پخش صوتی بودند؛ که تنها عملکرد آنها پخش نوار کاست و یا رادیو بود. با گسترش استفاده از CD، پخش صوت‌ها به پخش‌کننده CD مجهز شدند؛ و بعد از آن توانایی پخش فایل‌های صوتی را از روی فلش مموری به دست آوردند.

با گذشت زمان و پیشرفت در تکنولوژی، این سیستم‌ها نیز به امکانات گوناگونی مجهز شدند. بنابراین علاوه بر پخش فایل‌های صوتی از روی CD و فلش مموری، توانایی پخش فایل‌های تصویری از روی CD، DVD و فلش مموری را هم پیدا کردند.

برخی از این سیستم‌های ضبط فابریک مجهز به مانیتور بوده و برخی دیگر سیگنال‌های تصویری را از طریق خروجی‌های در نظر گرفته شده، در مانیتورهای مجزا پخش می‌کنند. سیستم مولتی مدیا فابریک در خودروهای امروزی دارای مانیتور بوده و بسیاری از آنها امکان اتصال مانیتورهای دیگری را هم دارا هستند. به این سیستم‌ها می‌توان مانیتورهای پشت سری را متصل کرد؛ و تصاویر ارسال شده سیستم مولتی مدیا، از طریق آنها برای سرنشینان عقب پخش می‌شود.

در خودروهای جدید، سیستم‌های مولتی مدیا آپشن‌های زیادی دارند؛ و در برخی از موارد، آپشن‌های دیگر از این سیستم استفاده می‌کنند. به وسیله ورودی تصویری موجود در این آپشن، می‌توان دوربین دنده عقب و دوربین 360 درجه را به آن وصل کرد؛ و آنها با استفاده از صفحه نمایش سیستم مولتی مدیا تصاویر عقب و اطراف خودرو را پخش می‌کنند.

برخی از سیستم‌های مولتی مدیا مانند دیگر دستگاه‌های دیجیتال و کامپیوترها دارای سیستم عامل هستند؛ و به وسیله رابط کاربری آنها می‌توان به راحتی با سیستم مولتی مدیای خودرو ارتباط برقرار کرد. می‌توان به این سیستم‌ها کلید روی فرمان متصل نمود؛ و با استفاده از آن، کنترل‌های مختلف کم و زیاد کردن حجم صدا و جوابگویی تلفن را انجام داد.

این سیستم‌ها دارای بلوتوث هستند. بنابراین به گوشی هوشمند متصل می‌شوند؛ و به وسیله کارکیتی که دارای میکروفن است، شما می‌توانید بدون خارج کردن گوشی از داخل جیب، به تماس‌های ورودی پاسخ دهید. سیستم مولتی مدیا از پردازنده‌های قوی استفاده می‌کند و می‌تواند به راحتی و بدون هیچ مشکلی کارهای مختلف را بدون وقفه و به‌صورت هم‌زمان انجام دهد.

برخی از انواع سیستم مولتی مدیا دارای جی پی اس هستند؛ و امکان مسیریابی را به شما خواهند داد. به دلیل صفحه نمایش گسترده، ارتباط با آنها ساده است؛ و در زمان مسیریابی به راحتی می‌توان نمای خوبی از نقشه و مسیر حرکت را داشت. همچنین برخی از آنها دارای گیرنده داخلی تلویزیون هستند؛ و کانال‌های دیجیتال را پخش می‌کنند. بعضی از انواع سیستم مولتی مدیا دارای حافظه داخلی بوده و می‌توان فایل‌های صوتی و تصویری را در داخل آن ذخیره کرد؛ و نیازی به فلش مموری و CD برای فایل‌های صوتی و تصویری نخواهید داشت.

سیستم مولتی مدیا قابلیت پخش فایل‌های صوتی با فرمت‌های MP3, WMA, WAV، فایل‌های تصویری با فرمت‌های MPEG4, DIVX, AVI, WMV, MP4, ASF، و تصاویر با فرمت‌های JPG, BMP را دارا هستند. این قابلیت‌ها به شما این امکان را خواهند داد تا طیف گسترده‌ای از فرمت‌های مختلف را به وسیله این سیستم اجرا کنید. همچنین این سیتسم‌ها دارای مانیتور لمسی بوده و در برخی از مدل‌ها، قابلیت انتخاب منو به زبان فارسی نیز وجود دارد.

درگاه USB تعبیه شده در این سیستم از نوع قدرت بالا است که می‌توان به وسیله آن وسایل دیجیتال خود مانند تلفن هوشمند را شارژ کنید. این سیستم‌های مولتی مدیا دارای خروجی‌های ساب ووفر و آمپلی فایر نیز هستند, و به راحتی با آنها منطبق خواهند شد.

برچسب ها

آپشن خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
فراخوان شناسایی تأمین کنندگان قطعات آپشن سنسور دنده عقب خودرو چیست و چه کاربردی دارد ؟ سیستم درب کیلس خودرو چگونه عمل می‌کند و چه کاربردی دارد؟ کاربرد هواکش روی کاپوت خودرو چیست ؟ بال عقب (Spoiler) چیست و چه کاربردی دارد؟ تفاوت خودروهای هیبرید با پلاگین هیبرید و تمام برقی در چیست؟ سیستم هشدار خواب آلودگی راننده دنده پشت فرمان چیست؟ سیستم تشخیص ترافیک در بخش عقبی خودرو هشدار برخورد از جلو (Fcw) همه چیز در مورد کیلومتر شمار دیجیتال و آنالوگ خودرو آپشن‌های ماهانه بی‌ام‌و نوربالای خودکار(AHB) چگونه عمل می‌کند؟ سیستم هشدار دهنده‌ انحراف از مسیر و نقطه‌ی کور چیست؟ حسگر باران چگونه عمل می‌کند ؟ تفاوت‌های سقف پانوراما با سانروف و مونروف در چیست؟ دکمه حالات مختلف رانندگی در خودرو چیست؟ نمایش اطلاعات صفحه کیلومتر خودرو روی شیشه جلو خودرو چراغ‌های تطبیق شونده با مسیر چیست؟ قابلیت شخصی‌سازی از راه دور اتومبیل Evija برای خریداران توسعه بازار محصولات آپشنال ایران خودرو در سال ۹۹ دوربین ۳۶۰ درجه در خودرو چه کاربردی دارد؟ آپشن «کروز کنترل» چیست؟ حذف آپشن چقدر روی قیمت خودروها تاثیر دارد؟ این آپشن خودرویی کشته می‌دهد! حذف تعمدی یا خودسرانه آپشن وارداتی‌ها عجیب‌ترین آپشن‌ها در خودرو‌ها بازار آپشن های جدید خودروهای تولید داخل + فهرست قیمت معمای بازار لوکس فروشان چرا خودروهای ملی آپشن‌های ضروری ندارند؟ اسباب‌بازی ثروتمندان خاص‌ترین‌های آلمانی‌خاص بررسی آپشن خودروهای خاص و گران‌قیمت نصب اقلام آپشن خارج از شبکه نمایندگی‌ها موجب باطل شدن گارانتی خودرو می‌شود قیمت‌گذاری دستوری مانع افزودن «آپشن» بررسی آپشن‌های خودروهای‌ هیبرید بازار ایران؛ کم‌مصرف اما مجهز از پیدایش تا تکامل سیستم تهویه مطبوع خودرو گزارش تصویری گردهمایی خودروهای سفارشی شرکت آپکو نیسان مورانوهای جدید ۲۰۱۸ پرآپشن می‌شوند (+عکس) ۱۰ مورد از محبوب‌ترین آپشن‌های خودرو‍ مشروط کردن ارائه آپشن در خودروهای فروخته شده تخلف است جعبه‌های تکنولوژی بازار اندکـــی هزینه برای رفاه بیشتر آپشنولوژی ب ام و سری ۵ نصب آپشن‌ خودروهای سواری با گارانتی سایپایدک جراحی زیبایی خودرو جلب توجه به روش آپشن! امکاناتی برای خاص بودن! نوبرانه‌های پرآپشن هدایای بازار بـرای برلیانس‌ســواران از عرش تا فرش آپشن‌های لذت‌بخش آپشن‌های غیرضروری و افراطی خودروهای لوکس پله‌های پـارکابی آپشن جدید و جالب بنز برای کلاس سری E بزرگـمرد کوچک لوکس خوش‌شانس چاشنی‌های متنوع برای خانواده برلیانس ستاره های بنز با لباس MEC در راه ایران گران ترین و عجیب ترین آپشن های خودرو خاص الزام‌هایی که به نام «آپشن» حذف می‌شوند تندر سفارشی با ارزان‌ترین قیمت! تخفیف ویژه نصب قطعات آپشن برای محصولات سایپا لوکس‌سواری با پژو ۲۰۶ گرانترین آپشن‌های خودروهای لوکس+تصاویر نواری از فیبرکربن بر پیکر ساحره های افسونگر داج! نگهبانی گرانبها برای خودرو آخرین کشش! دریچه‌ای رو به آسمان طراحی سیستم هوشمند مختص به خودروهای پژو ۴۰۵ و پرشیا کدام آپشن‌ها از نظر خریداران ایرانی، کاربرد کمتری دارند؟ چشم و چـراغ راننده آپشن‌شناسی به سبک ایـرانی محافظین نامرئی! چادر خودرو، نسل جدید محافظ خودروها شد
برگشت به بالا