چرا سر باطری ماشین سولفاته می‌زند؟

عصر خودرو- یکی از عوامل موثر در خرابی زود هنگام باتری خودرو سولفاته شدن سر باتری‌ها است؛ سولفاته شدن می‌تواند تا ۵۰ درصد در کاهش عمر باتری ماشین موثر باشد.

يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴:۰۰

چرا سر باطری ماشین سولفاته می‌زند؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در واقع سولفاته شدن یک نوع واکنش مابین بخار و آب است و در این صورت است که عملیات برق رسانی به قسمت‌های مختلف خودرو با اختلال مواجه می‌شود و باتری کم کم ضعیف شده و در نهایت خراب می شود.

چگونه از سولفاته شدن باتری ماشین جلوگیری کنیم؟

یکی از راه‌های خوب برای از بین بردن سولفاته ها، شستشوی سرباتری است. با استفاده از محلول جوش شیرین و آب می‌توان سولفاته‌های موجود بر روی سر باطری را از بین برد. به این صورت که حدود یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کرده و با استفاده از یک برس کوچک یا مسواک به درد نخور سرباتری را شستشو دهید. بعد از اتمام کار نیز محل مورد نظر را کاملا خشک کنید.

یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از سولفاته شدن سرباتری خودرو این است که پایه قطب‌ها (محل تماس قطب با درپوش) را با استفاده از گریس کاملا چرب کنید. بعد از این که محل مورد نظر را با لایه‌ای از گریس پوشاندید، کمی مایع ظرفشویی روی آن بریزید. این کار نیز موجب می‌شود تا سرباتری سولفاته نزند.

یک راه ساده نیز وجود دارد. استفاده از سرپوش‌های لاستیکی موجود در بازار می‌تواند گزینه خوبی باشد. این سرپوش‌ها یک نوع پوشش برای سرباتری محسوب می‌شوند.

برچسب ها

باطری خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
خودروسازان استفاده از باتری داخلی را در خط تولید خود بیشتر کنند وزن خودروهای آینده نصف می شود بازار سیاه «باطری خودرو» و افزایش ۴ برابری قیمت لزوم افزایش نظارت بر بازار باتری فروشان نرخ خرید و فروش انواع باتری اتومبیل در بازار مظنه قیمت باتری خودرو در بازار قیمت انواع باتری خودرو قیمت انواع باتری در بازار مظنه قیمت انواع باتری خودرو در بازار قیمت باتری خودرو +جدول قیمت باتری خودرو در بازار نرخ خرید انواع باتری خودرو در بازار نرخ خرید و فروش باتری خودرو در بازار نرخ خرید و فروش باتری در بازار نرخ انواع و اقسام باتری خودرو قیمت باتری اتمی در بازار چقدر است؟ قیمت برخی باتری خودرو +جدول قیمت باتری خودرو +جدول قیمت فروش انواع باتری خودرو در بازار +جدول قیمت انواع باتری خودرو در بازار + جدول دلایل خرابی باتری خودرو ها چیست ؟ تعرفه اهرمی برای دفاع از تولید داخلی باتری طول عمر باطری اسیدی چقدر است؟ الزام واردکنندگان باطری خودرو به دارابودن نمایندگی رسمی افتتاح خط تولید باطری‌های پیشرفته خودرویی راهنمای خرید انواع باتری خودرو در بازار سارق باطری‌های خودروهای سنگین به دام افتاد قاچاق باطری‌ ماشین افزایش یافت
برگشت به بالا