معرفی چهارمین نسل فوکوس RS

عصر خودرو- تنها امید برای تولید فوکوس RS در آینده پیشرفت تکنولوژی‌ای است که هزینه کم و پرفورمنس و راندمان بالایی داشته باشد.

پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶:۰۰

معرفی چهارمین نسل فوکوس RSمعرفی چهارمین نسل فوکوس RSمعرفی چهارمین نسل فوکوس RSمعرفی چهارمین نسل فوکوس RSمعرفی چهارمین نسل فوکوس RS

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، موش و گربه بازی فورد با احتمال تولید فوکوس RS جدید ظاهراً به ایستگاه پایانی خود رسیده است. یکی از سخنگو‌های این شرکت به اتوکار گرفته که برنامه‌ای برای تولید فوکوس RS جدید وجود ندارد. این اظهارنظر رسمی پس از گمانه‌زنی‌های فراوان درباره آینده‌ی این خودرو به خاطر قوانین آلایندگی سفت‌وسخت قاره اروپا منتشر می‌شود.

از زمان معرفی چهارمین نسل فوکوس در دو سال پیش طرفداران این برند منتظر تولید فوکوس RS پرفورمنس بوده‌اند، اما تابستان سال پیش بود که شایعاتی درباره تولید این خودرو با قوای محرکه هیبریدی به گوش رسید. اخیراً نیز خبر‌هایی درباره عدم تولید این خودرو منتشر شده بود که سرانجام فورد به‌صورت رسمی اعلام کرد خبری از فوکوس RS جدید نخواهد بود.

اما دلیل این تصمیم چیست؟ سخنگوی فورد می‌گوید به خاطر استاندارد‌های آلایندگی اروپا و هزینه‌های بالای تولید قوای محرکه پاک‌تر و قوی‌تر برای فوکوس RS، تولید چنین خودرویی در دستور کار قرار ندارد. این خودروساز آمریکایی توجیه اقتصادی برای محصولی کم تیراژ با قوای محرکه الکتریکی شده نمی‌بیند و بنابراین هرگونه احتمال تولید فوکوس RS هیبریدی با قدرت 400 اسب بخار از بین می‌رود.

این خبر اگرچه ناامید کننده است، اما غیر منتظره نیست. مشکلات احتمالی مربوط به قوای محرکه اولین بار در ماه آگوست منتشر شد و چندی بعد هم هزینه‌های بالای تولید چنین خودرویی مزید بر علت شد تا فورد عطای آن را بر لقایش ببخشد.

بدون تولید فورد فوکوس RS مدل فوکوس ST داغ‌ترین عضو این خانواده خواهد بود. تنها امید برای تولید فوکوس RS در آینده پیشرفت تکنولوژی‌ای است که هزینه کم و پرفورمنس و راندمان بالایی داشته باشد.

برچسب ها

فورد فوکوستست آلایندگی
مطالب مرتبط بیشتر
بررسی فنی فورد فوکوس ST ۲۰۱۹ + مشخصات راهکار پورشه برای کاهش آلایندگی خودروها و حفظ محیط زیست رسوایی جدید فورد فراخوان مجدد ۵۸ هزار فورد فوکوس فورد فوکوس ST استیشن رونمایی شد خودروهایی که از سال ۲۰۱۹ منقرض شده و دیگر تولید نمی شوند لاستیک و آلایندگی؛ عوامل رد شدن خودروهای سنگین در معاینه فنی مردودی خودروهای «نو» از تست آلایندگی معاینه فنی ۲۶ درصد خودروهای سنگین در معاینه فنی مجدد رد شدند درصد مردودی خودروها در تست آلایندگی آئودی ۸۰۰ میلیون یورو جریمه شد ارایه خدمات تست خودرو به خودروسازان رئیس شرکت آئودی دستگیر شد برکناری مدیرعامل خودروساز ژاپنی بعلت تقلب در آلایندگی خودروها امکانات تست آلایندگی خودروهای دیزلی را نداریم ۵ عدد مهم هفته آخر فروردین در جهان خودرو پله پله تا ملاقات هوا تجهیز تکنسین "فورد" به اسکلت خارجی روزانه ۲ هزار خودرو به دلیل آلاینده بودن در مراکز معاینه فنی رد می شوند فوکوس استیشن ۲۰۱۸ لو رفت ۱۰ خودروی غیرقابل اعتماد جهان (+عکس) فورد فوکوس جدید در میان خودروهای گران پژو-سیتروئن در تست های آلایندگی تقلب کرده است هیولایی در هیبت یک مگان نسل ۴ اجرای طرح جدید معاینه فنی از مرداد ماه مردودی ۵۸ درصد خودروهای پایتخت با سخت گیری در تست‌های آلایندگی نسل بعدی فورد فوکوس در چین تولید می شود چانگان نسل بعدی فورد فوکوس را در چین می‌سازد مراجعه حدود ۲ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی مشهد چالش خودروسازان جهانی برای کاهش آلایندگی خودروهای مزاحم هوای پایتخت جنگ سالاران ریزاندام بررسی آلایندگی خودروهای دیزل در کلان شهرها با حضور متخصصان بین‌المللی تقلب دوباره آئودی در تست‌های آلایندگی از تقلب دوباره آئودی هیچ اطلاعی نداریم مدیرعامل فولکس از رسوایی آلایندگی بی اطلاع بوده است آلایندگی دیزلی ۳۰ میلیون خودرو در اتحادیه اروپا پس از فولکس واگن، اینک بنز و BMW زیر ذره بین مقامات کره جنوبی مقررات آلایندگی سختگیرانه تر از یورو ۵ در چین به اجرا درمی آید آلمان فیات-کرایسلر را تهدید کرد فیات کرایسلر وزیر آلمانی را از کوره دربرد عصبانیت فولکس واگن از کندی روند تحقیقات آلایندگی کره جنوبی نیسان را به دستکاری آلایندگی متهم کرد + تکذیبیه نیسان تفاوت برخورد با تخلف خودروسازان در ایران و جهان به فولکس واگن اعتماد داریم دفاع مدیران فولکس واگن در برابر اتهامات آلایندگی فورد فوکوس RS ۵۵۰ هزار دلاری را ببینید انتقال دانش استانداردهای خودرو به کارشناسان پلیس فرانسه فورد و مرسدس را هم زیر میکروسکوپ گذاشت فولکس واگن در روسیه برای محصولاتش فراخوان داد قبولی دو مدل پژو در تستهای آلایندگی آن روی اسپرتی تر فوکوس برای ژرمن ها تبعید خودروهای کوچک فورد فورد فوکس آر-اس، خودرویی برای دریفت
برگشت به بالا