تاوان ترامپ برای خودروسازان آمریکایی

عصر خودرو- دفتر بودجه کنگره آمریکا در گزارشی تصریح کرد که بازنویسی مقررات مربوط به تجارت در آمریکای شمالی، برای خودروسازان ایالات‌متحده نزدیک به سه میلیارد دلار آب می‌خورد؛ هزینه‌ای که ناشی از اعمال تعرفه‌های تجاری بر خودروها و قطعات آن بین سه کشور ایالات‌متحده، کانادا و مکزیک خواهد بود.

شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷:۰۰

تاوان ترامپ برای خودروسازان آمریکایی

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد  ، این گزارش قرار است در هفته آتی به کمیته‌های مربوطه در مجلس نمایندگان آمریکا برود تا بررسی‌های لازم انجام شود. براساس توافق تجاری جدید میان سه کشور، قرار است تنها چهار خودروساز دسترسی تجارت آزاد در این کشورها را داشته باشند و البته تمامی خودروسازان موظف به استفاده از فولاد و آلومینیوم تولید شده در آمریکای شمالی هستند. برای نمونه برخی از محصولاتی که در مکزیک تولید می‌شوند که بخش‌هایی از قطعات آن نیز به‌طور بومی ساخته شوند مشمول تجارت آزاد با ایالات‌متحده نخواهند بود. دفتر بودجه کنگره تخمین زده است به‌دلیل مفاد این توافق، واردات قطعات از دو کشور دیگر به ایالات‌متحده کاهش می‌یابد.
 

برچسب ها

ترامپ
مطالب مرتبط بیشتر
ترامپ سوار بر ماشین نعش کش فشار ترامپ به ژاپن برای سرمایه‌گذاری کلان در خودروسازی آمریکا کنترل قیمت بنزین یا تشدید تحریم ایران؟ تقاضای جدید ترامپ از جنرال موتورز واشنگتن خودروسازان اروپایی را تهدید کرد شیفت جنگ تجاری از چین به اروپا؟ وزارت بازرگانی آمریکا طرح اعمال تعرفه بر واردات خودرو را به ترامپ ارائه کرد دولت ترامپ واردات خودرو را تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا می داند احتمال اعمال مالیات بر واردات خودرو از کانادا پیشنهاد دولت ترامپ برای کاهش استاندارد‌های خودرو‌ها هشدار هیوندای موتور درباره تاثیر تعرفه‌های آمریکا بر پیمان امنیتی سئول و واشنگتن ترامپ طی ۳ تا ۴ هفته برای تعرفه گمرکی واردات خودرو از اروپا تصمیم می‌گیرد نامه سناتورهای آمریکایی به وزارت بازرگانی در مخالفت با اجرای تعرفه واردات خودرو دولت ترامپ به دنبال سخت تر کردن واردات خودرو به آمریکا ترامپ با قوانین سوختی چه می‌کند؟ ماجرای حمله یک خودرو به ترامپ چه بود؟ گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با نخست‌وزیر ژاپن با محور واردات خودرو ب.ام.و مرعوب تهدید‌های ترامپ نشد مدیرعامل رنو-نیسان سخنان تهدید آمیز ترامپ را کم اهمیت خواند ترامپ تویوتا را تهدید کرد اما نیسان با خطر بیشتری مواجه است
برگشت به بالا