شارژرهای شیشه ای برای موبایل و خودرو از راه رسید

عصر خودرو- محققان موفق به ابداع نوعی شیشه شفاف شده اند که نور خورشید را به برق تبدیل می کند و می توان از آن برای تامین انرژی مورد نیاز خودرو و شارژ موبایل استفاده کرد.

چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷:۰۰

شارژرهای شیشه ای برای موبایل و خودرو از راه رسید

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، نوع جدیدی از شیشه پنجره ابداع شده که در حقیقت یک پنل خورشیدی شفاف است و می تواند موبایل و خودروی برقی را شارژ و برق مورد نیاز خانه را تامین کند.

نمونه عملیاتی از این نوع شیشه ابداع شده تا قابلیت های آن مورد آزمایش قرار گیرد البته این نمونه قبل از عرضه به بازار باید ارتقا یابد و عملکرد آن نیز کارآمدتر شود.

محققان دانشگاه فری استیت (Free State) در آفریقای جنوبی و دانشگاه گنت در بلژیک امیدوارند طی 10 سال چنین شیشه ای را به بازار عرضه کنند.

به گفته آنان این محصول می تواند به شیوه ای ارزان از انرژی خورشیدی برای خانه ها، کارخانه ها و شهرها برق تولید کند.

«هندریک اسوارت» یکی از استادان ارشد دانشکده فیزیک فری استیت می گوید: ایده اصلی ابداع نوعی شیشه شفاف است که ظاهری معمولی دارد. اما در این شیشه مواد حاوی فسفر به کار می رود که می تواند بخشی از نور خورشید که برای انسان قابل مشاهده نیست (اشعه های مادون قرمز و مافوق بنفش) را جمع آوری و تبدیل کند. در مرحله بعد این نور در بخش های کناری پنل شیشه ای متمرکز می شود. می توان در این بخش ها پنل های خورشیدی نیز نصب کرد تا انرژی خورشید در آنها متمرکز شود.

با کمک چنین شیشه ای می توان نور را به الکتریسیته مورد نیاز ساختمان، وسایل نقلیه و دستگاه های برقی تبدیل کرد. این اختراع در حقیقت نوعی پنل خورشیدی شفاف است.

به گفته اسوارت می توان این فناوری را در موبایل نیز به کار گرفت تا آفتاب یا نور مناسب را به برق تبدیل کند.

یکی دیگر از موارد استفاده این فناوری در شیشه های خودرو است. با این روش می توان برق لازم برای حرکت خودرو را تولید کرد.

برچسب ها

شارژ خودروهای برقی
مطالب مرتبط بیشتر
بومی‌سازی "سامانه شارژر خورشیدی" برای شارژ خودروهای برقی اولین آزمایشگاه تخصصی زیر ساخت های شارژ خودرو برقی کشور در البرز راه اندازی شد آیا این پروژه چالش های موجود درباره شارژ الکتریکی ها را پایان می دهد؟ + عکس شارژ بی‌سیمی خودروها در بزرگراه شارژ بین خودرویی، ترفندی برای کاهش توقف خودرو‌های برقی پارک شارژ خودروهای برقی در آلمان افتتاح شد رشد ۱۵ درصدی ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی شارژ سیار خودروهای برقی آلمان یک میلیون ایستگاه شارژ خودروی برقی می سازد خودرو خود را با انرژی خورشیدی شارژ کنید! افزایش فزاینده ایستگاه‌های شارژ بریتانیا امکان شارژ خودروهای برقی در ۵ دقیقه تعداد ایستگاه‌ شارژ خودروهای برقی در چین از یک میلیون گذشت وانت های برقی یکدیگر را شارژ می کنند مدیرعامل مپنا: آمادگی ساخت جایگاه شارژ خودروهای برقی را در سراسر کشور داریم شارژ خودروهای برقی سرعت می گیرد ساخت ۲.۵ میلیون ایستگاه شارژ خودروهای برقی تا ۲۰۲۵ یک بار شارژ، ۱۰۰۰ کیلومتر برد پهنه‌بندی ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در تهران شارژر عجیب خودروی برقی نخستین ایستگاه شارژ بی‌سیم اتوبوسهای برقی افتتاح شد تولید خودروی برقی با شتاب صفر تا صد ۱.۸۵ ثانیه ای پنل‌های خورشیدی خودروهای برقی را شارژ می‌کنند! ردپای خودروهای برقی در صنعت حمل‌و‌نقل تسلا برای توسعه خودروهای برقی ایستگاه شارژ رایگان می‌سازد ایجاد شبکه ملی شارژ سریع خودروهای برقی در انگلیس شارژ باتری خودروهای برقی پنج برابر سریع تر شد نبرد بر سر شارژ برقی‌ها سرمایه‌گذاری کانادا برای توسعه ایستگاه‌ شارژ خودروهای برقی ابتکار جالب و دیدنی لندن برای خودروهای برقی +عکس این پهپاد خودروی در حال حرکت را شارژ می کند شارژر بی سیم باتری خودرو از راه رسید شارژ بی سیم خودروهای برقی ممکن شد احداث بزرگترین ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی در آلمان شارژ خودروهای برقی با فناوری جدید جاده‌های هوشمند
برگشت به بالا