نسل بعدی تویوتا لندکروزر به پیشرانه ۶ سیلندر هیبریدی تجهیز خواهد شد

عصر خودرو -تویوتا در جهت کاهش آلایندکی خودرو‌های خود، استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر را متوقف کرده و در لندکروزر بعدی از پیشرانه ۶ سیلندر هیبریدی بهره خواهد برد.

شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰:۰۰

نسل بعدی تویوتا لندکروزر به پیشرانه ۶ سیلندر هیبریدی تجهیز خواهد شدنسل بعدی تویوتا لندکروزر به پیشرانه 6 سیلندر هیبریدی تجهیز خواهد شدنسل بعدی تویوتا لندکروزر به پیشرانه 6 سیلندر هیبریدی تجهیز خواهد شدنسل بعدی تویوتا لندکروزر به پیشرانه 6 سیلندر هیبریدی تجهیز خواهد شدنسل بعدی تویوتا لندکروزر به پیشرانه 6 سیلندر هیبریدی تجهیز خواهد شدنسل بعدی تویوتا لندکروزر به پیشرانه 6 سیلندر هیبریدی تجهیز خواهد شدنسل بعدی تویوتا لندکروزر به پیشرانه 6 سیلندر هیبریدی تجهیز خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تویوتا لند‌کروزر یکی از قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین شاسی‌بلند‌های جهان است که در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد، این مدل رقیب شماره یک لندروور انگلیسی است که تولید آن از سال 1951 آغاز شده، تویوتا در طی این سال‌ها چندین نسل از لندکروزر را تولید کرده که آخرین آن‌ها مدل J200 نام دارد و از سال 2007 تا کنون ساخته می‌شود. این شرکت ژاپنی برنامه دارد تا در سال 2021 نسل جدید لندکروزر را عرضه کند.طبق اخبار جدید منتشر شده از این مدل، شرکت تویوتا برنامه دارد تا در لندکروزر 2021 دیگر از پیشرانه V8 (8 سیلندر با چینش V شکل) استفاده نکند، در مدل‌های فعلی لندکروزر از دو پیشرانه 4.5 لیتری توربو دیزل و 4.6 لیتری 8 سیلندر بنزینی، استفاده می‌شود، اما به گزارش Car Advice، به دلیل تلاش‌های جهانی برای کاهش آلایندگی خودروها، در لندکروزر دیگر از این پیشرانه استفاده نخواهد شد. البته هنوز شرکت تویوتا این خبر را به طور رسمی اعلام نکرده، اما برنارد نادال، مدیر برنامه‌ریزی تولیدات و توسعه این شرکت در استرالیا به تازگی اعلام کرده که بسیاری از شرکت‌های خودروسازی به دلیل مسائل محیط زیستی استفاده از پیشرانه V8 را گنار گذاشته و تویوتا نیز از این روند تبعیت خواهد کرد.

برنارد نادال گفت: "تویوتا به وضوح سردمدار فناوری هیبریدی در جهان است، برند‌های اروپایی به طور معمول از پیشرانه توربوشارژ بنزینی استفاده می‌کنند، اما با توجه به درگیری‌هایی که برسر همین موضوع در اروپا رخ داده، آن‌ها نیز از پیشرانه توربوشارژ بنزینی گذر خواهند کرد. "

در حال حاضر می‌توان گفت که در نسل بعدی تویوتا لندکروزر از دو پیشرانه V6 توربو دیزل یا V6 توربو بنزینی استفاده می‌شود، اما شرکت ژاپنی در جهت اهداف خود به طور قطع از یک دهه تجربه تولید پیشرانه‌های هیبریدی استفاده کرده و حداقل یک نسخه لندکروزر V6 هیبریدی نیز به بازار عرضه خواهد کرد. تویوتا اعتقاد دارد با وجود کاهش قدرت پیشرانه، مدل لندکروزر همچنان مانند همیشه توانمند و پرقدرت باقی خواهد ماند.

برنارد نادال در مورد این ایده گفت: "استفاده از پیشرانه V6 هیبریدی فعلی تویوتا بسیار عالی است، این اتفاق بسیار مثبتی است و نه تنها در استرالیا بلکه در بازار‌های کلیدی اروپا و آمریکا نیز به فروش ما کمک می‌کند. "

با توجه به حرف‌های نادال استفاده از پیشرانه 6 سیلندر هیبریدی در لندکروزر بعدی قطعی به نظر می‌رسد، همچنین بازار‌های استرالیا، اروپا و آمریکا از اهداف اصلی این مدل خواهند بود.

برچسب ها

تویوتا لندکروزر
برگشت به بالا