دوربردترین خودروی خورشیدی جهان

عصر خودرو -کمپانی "لایت‌یر" اولین نمونه از یک خودرور "خورشیدی" دوربرد را به جهان معرفی کرد.

چهارشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱:۰۰

دوربردترین خودروی خورشیدی جهاندوربردترین خودروی خورشیدی جهاندوربردترین خودروی خورشیدی جهاندوربردترین خودروی خورشیدی جهاندوربردترین خودروی خورشیدی جهاندوربردترین خودروی خورشیدی جهان

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از عصر ایران، مساحت پنل‌های خورشیدی در این خودرو حدود 5 متر مربع بوده و با یک شیشه ویژه پوشیده شده است . استحکام این شیشه به گونه‌ای است که یک فرد بالغ بدون آسیب به آن به راحتی می‌تواند روی آن راه رود.

براساس ادعای لایت‌یر این خودرو می‌تواند انرژی لازم برای طی مسافت 50 تا 70 کیلومتر را در یک روز تابستانی فراهم آورد. از طرفی میزان انرژی حاصل از این پنل‌ها متفاوت است. در طول یک سال خودرو می‌تواند 700 کیلووات ساعت الکتریسته را از نور خورشید به دست آورد.

با وجود اینکه اطلاعات زیادی از این خودرو در دسترس نیست، اما وجود 4 موتور الکتریکی و یک باتری کوچک در آن تائید شده است.خودرو با موتورهای الکتریکی‌اش توان طی مسیر 725 کیلومتر را به دست خواهد آورد.

از آنجا که رانندگان نمی‌توانند روی حضور همیشگی خورشید حساب کنند، خودرو به یک بسته شارژ انرژی نیز مجهز است.

شارژ شبانه این خودرو با برق 230 ولت می‌تواند قدرت حرکتی برابر با 400 کیلومتر را برای خودرو رقم بزنند.

یکی از دلایل قابلیت طی مسیر این خودرو به دلیل شکل ایرودینامیکی آن است. در عین حال سادگی و فضای مینیمال در طراحی  داخلی آن نیز جذاب است.

شرکت سازنده قصد دارد این خودروی خورشیدی را تا سال 2021 راه‌اندازی کند. خودروساز سفارش ساخت 100 خودرو رو را دریافت کرده و 400 دستگاه نیز در نوبت سفارش قرار دارند. احتمالا لایت‌یرهای خورشیدی با قیمت پایه 135 هزار دلار به فروش می‌رسند.

برچسب ها

خودرو خورشیدی
مطالب مرتبط بیشتر
خودروی خورشیدی جدید تویوتا می تواند تا ابد حرکت کند نخستین خودروی خورشیدی هیوندای معرفی شد تازه‌ترین خبرها از تیم خودروی خورشیدی دانشگاه میشیگان خودروی هوشمندی که با خزه تهویه می شود خودروی خورشیدی هاوین تولید شد خودرو کاملا خورشیدی برنده جایزه تغییرات آب‌وهوا شد خودروی هلندی برترین اتومبیل خورشیدی دنیا شد دلایل غیبت غزال ایرانی ۴ در مسابقات استرالیا آغاز مسابقات خودروهای خورشیدی در استرالیا سریع‌ترین خودروی الکتریکی خورشیدی را ببینید+تصاویر خودروی استرالیایی مجهز به ۲۸۴ سلول خورشیدی برق و خورشید جایگزین مصرف بنزین در ایران می‌شود؟ خودروی برقی با سیستم شارژ خورشیدی به بازار می آید خودرو خورشید ۲۰۱۹ به بازار می آید خودرو خورشیدی غزال ایرانی ۲ رونمایی شد رونمایی از ماکت خودرو خورشیدی سپهر در دانشگاه علم و صنعت نخستین خودرو خورشیدی دانشگاه صنعتی اراک رونمایی شد همکاری تسلا و پاناسونیک برای ساخت پنل خورشیدی خودرو غزال ایرانی را برای بیننده عام ساختم «غزال ایرانی» در «سینما روایت» اکران و نقد می‌شود خودروسازان ما را در ساخت مستند «غزال ایرانی» یاری ندادند نسل چهارم غزال ایرانی به خودرو شهری تبدیل می شود خودرو خورشیدی غزال ۴ در راه است «خودرو خورشیدی غزال ۳» در کیش به نقطه پایان رسید + تصاویر تمرکز بر طراحی و ساخت خودرو خورشیدی غزال ایرانی ۴ خوردو خورشیدی غزال ۳ به بندرعباس رسید خودروی خورشیدی به بندر عباس می رود نسل سوم خودرو خورشیدی ' غزال ' به اصفهان رسید دیدار ابتکار با خورشید سواران خودرو خورشیدی غزال ۳ فردا وارد یزد می‌شود خودرو خورشیدی غزال ایرانی به قم رسید خودرو خورشیدی «غزال ۳» تور دریای خزر تا خلیج فارس را آغاز کرد فناوری بی‌سیم، ارتباط خودروها و جذب انرژی خورشید از بدنه اولین خودرو برق خورشیدی وارد ایران شد رقابت فرمول یک خودروهای الکتریکی بدون راننده حضور اتوبوس خورشیدی در ناوگان حمل و نقل عمومی تبت ساخت خودرو خورشیدی غزال ایرانی (۳) توسط تیم خودرو خورشیدی دانشگاه تهران رونمایی از خودرو خورشیدی و ربات پرنده در همدان شادی تیم ایران پس از عبور غزال ایرانی از خط پایان مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی مسابقه اتومبیل های خورشیدی در استرالیا غزال ایرانی در مسابقات خودروهای خورشیدی در استرالیا دوپینگ خودرو خورشیدی دانشگاه میشیگان با فناوری پیش بینی آفتاب آغاز رقابت غزال ایران با حریفان جهانی در مسابقات خودروهای خورشیدی مسابقه خودروهای خورشیدی در استرالیا آغاز شد خودرو خورشیدی غزال ایرانی مجوز ورود به مسابقات جهانی گرفت
برگشت به بالا