چرا خودروهای دپویی از گمرک ترخیص نشدند؟

عصر خودرو- مهلت مصوبه سال گذشته دولت در ارتباط با ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک در حالی روز گذشته پایان یافت که براساس اخبار منتشره تنها ۵۰۰ دستگاه از ۱۳ هزار خودرو، مجوز خروج از گمرک را دریافت کردند. ترخیص نشدن محصولات دپو شده از گمرک در شرایطی اتفاق افتاده است که به‌نظر می‌رسید با مصوبه هیات دولت، تمام شرایط برای ترخیص این خودروها از گمرک مهیا باشد حال آنکه در عمل نه‌تنها وارداتی‌ها مسیر خروج خود از پارکینگ گمرکات کشور را پیدا نکردند؛ بلکه با ورود دستگاه قضا به ثبت‌سفارش‌های غیرقانونی به‌نظر می‌رسد پروسه ترخیص این محصولات باز هم با موانع جدیدی روبه‌رو باشد.

سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰:۰۰

چرا خودروهای دپویی از گمرک ترخیص نشدند؟

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد ، با توجه به اعتراض ثبت‌نام‌کنندگان خودروهای یادشده در باب عدم‌تحویل محصولات ثبت‌نامی و مقصر خواندن دولت (به جهت توقف واردات خودرو) در این زمینه، بخشنامه اجرایی مصوبه هیات‌وزیران درباره تعیین‌تکلیف خودروهای وارداتی، 9 بهمن ابلاغ شد. در این بخشنامه تمام خودروهای مشمول مصوبه دولت، امکان ترخیص از گمرکات را پیدا می‌کردند. همان‌طور که گفته شد شکایت‌های پی‌درپی مشتریانی که مبادرت به پیش‌خرید خودروهای وارداتی از طریق نمایندگی‌های رسمی برندهای خارجی فعال در کشور کرده بودند، هیات‌دولت را مجاب به ارائه مجوز ترخیص تمام خودروهای دپو در گمرکات کرد. در ادامه وزارت صنعت دستورالعمل اجرایی در این زمینه تهیه کرد که بالاخره در کش‌وواکش بانک مرکزی زمینه ترخیص خودروها را به‌وجود آورد. با این حال اما با وجود اتمام زمان تعیین شده برای ترخیص خودروها که 16 ا‌ردیبهشت‌ماه بود در عمل اتفاقی در این زمینه به وقوع نپیوسته و مشتریان همچنان چشم‌انتظار تصمیمات بعد از اتمام زمان مقرری در این مورد هستند. اما اینکه چرا با وجود مصوبه هیات دولت و همچنین ابلاغ دستورالعمل اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت هنوز خودروها در پارکینگ گمرکات کشور مانده‌اند، سوالاتی را پیرامون حد و حدود اختیارات دولت در عدم‌اجرای مصوبات خود از یکسو و همچنین نادیده گرفتن انتظارات مشتریان به‌وجود می‌آورد. آنچه مشخص است دولت خود مجوز پیش‌فروش خودروهای وارداتی را طی دو سال گذشته برای متقاضیان صادر کرد بنابراین به‌نظر می‌رسد که در زمان توقف واردات نیز خود باید پاسخگوی جدی در این مورد باشد نه اینکه شرکت‌های واردکننده را مقصر اصلی خطاب کند. اگرچه تخلف برخی از وارد‌کنندگان در ورود خودرو به گمرکات و همچنین ثبت‌سفارش برای دستگاه قضا و همچنین دولت محرز شده، اما وقوع این تخلف نیز نباید خدشه‌ای به اعتماد و انتظار مشتری از دولت وارد کند. همان‌طور که گفته شد یک روز از زمان تعیین شده برای ترخیص خودروها پس از تصویب بخشنامه 16 دی‌ماه‌97سال گذشته است این در شرایطی است که خودروها همچنان در گمرکات جا خوش کرده‌اند و سرنوشت نامعلومی دارند. در مورد چرایی عدم‌ترخیص این خودروها با وجود ابلاغ دستورالعمل اجرایی و جدیت معاون اول رئیس‌جمهور برای حل و فصل مشکلات مشتریان، اظهارات مختلفی از سوی دست‌اندرکاران خودروهای وارداتی مطرح است، اما آنچه بیش از دیگر دلایل مورد تاکید واقع شده، حضور  بسیاری از نهادها و سازمان‌ها  در موضوع خودروهای دپو شده است که هماهنگی بین آنها را مشکل کرده است. از سوی دیگر ورود بانک مرکزی بابت منشا ارز محصولات وارداتی خود مانع تراشی در این زمینه محسوب می‌شود. در این زمینه چندی پیش دبیر انجمن وارد‌کنندگان اذعان کرده بود که بیشترین چالش خودروهای دپو شده به گپ سیستمی و اجرایی و نیز نبود اطلاعات جامع و درست و ارتباط با شبکه بانک مرکزی بازمی گردد.

وی تاکید کرده بود که بانک مرکزی برای ارسال داده‌ها به سازمان توسعه تجارت اطلاعات متمرکز در اختیار ندارد، از دیگر سو سیستم این مرکز نیز از لحاظ شبکه‌ای به سامانه توسعه تجارت متصل نیست. همچنین بانک مرکزی اطلاعات برخی از ارزهای تخصیص داده شده ازسوی بانک‌های عامل را به‌طور متمرکز از این بانک‌ها در اختیار ندارد. از سوی دیگر اما وارد‌کنندگانی که با تخلف در ثبت‌سفارش اقدام به واردات خودرو کردند نیز سهم زیادی در عدم‌ترخیص خودروهای دپو شده دارند. در هر صورت به‌نظر می‌رسد که ناهماهنگی در بدنه دولت از یکسو و ورود دستگاه قضا به موضوع ثبت‌سفارش‌های غیر قانونی از سوی دیگر مانع از ترخیص این خودروها با وجود ابلاغ دستورالعمل اجرایی دولت شده است.
وارداتی‌ها در پیچ و خم مصوبه دولت

واردات خودرو اول تیرماه سال گذشته به‌صورت ناگهانی ممنوع شد. دولت مدیریت منابع ارزی کشور با توجه به خروج ایالات متحده آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها را دلیل این اقدام خود عنوان کرده بود. با این حال فشار به دولت از سوی مشتریانی که در انتظار خودروهای ثبت‌نامی خود بودند از یکسو و همچنین وارد‌کنندگانی که عملا کسب‌و‌کار خود را از دست داده بودند ازسوی دیگر منجر به ابلاغ مصوبه‌ای برای ترخیص خودروهای دپوشده از گمرک شد؛ به‌طوری‌که در دی‌ماه سال گذشته، هیات دولت مصوبه‌ای به امضای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در این زمینه ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه ثبت‌سفارش برای واردات خودروهای سواری (بدون رعایت سال ساخت) که تا تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، قبض انبار اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری-صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی دارند؛ به‌صورت بدون انتقال ارز و از محل ارز متقاضی با اظهار منشأ ارز به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بلامانع اعلام شد.

البته شرکت‌های واردکننده مکلف شدند برای خودروهایی که تا تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه دارای قبض انبار بودند و با رویه بانکی تامین ارز شده‌اند، با پرداخت تفاوت نرخ ارز دریافتی با نرخ سامانه سنا در روز ترخیص، با ثبت‌سفارش بانکی محصولات خود را ترخیص کنند.همچنین هر نوع تخصیص ارز جدید برای این ثبت‌سفارش‌ها نیز ممنوع بود.در این مصوبه مهلت ترخیص خودروهای وارداتی مانده در گمرک از تاریخ تصویب آن، 16 دی‌ماه 97 به مدت چهار ماه تا تاریخ 16 اردیبهشت‌ماه عنوان شده بود.در مصوبه هیات دولت همچنین تاکید شده بود که در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان، قبل از ترخیص خودروهای موضوع این تصویب‌نامه، گمرک پس از تاییدیه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان، نسبت به ترخیص با رعایت مقررات اقدام کند.البته در شرایطی که تمام خودروهای مانده در گمرک، حتی خودروهای بالای 40 هزار دلاری امکان ترخیص یافته بودند، همچنان ترخیص خودروهای با حجم موتور بالاتر از (2500) سی‌سی امکان‌پذیر نبوده و مشمول این تصویب نامه نبود. این مصوبه اما در مرز اجرایی شدن از سوی دولت با مخالفت بانک مرکزی روبه‌رو شد.

رئیس‌کل بانک مرکزی با این استدلال که واردات بدون انتقال ارز موجب می‌شود منشأ تامین ارز برای واردات خودرو مشخص نباشد با این مصوبه مخالفت کرد و استدالالش هم این بود که بانک مرکزی تمام تلاش خود را صرف حاکم کردن نظم بر بازار ارز و کنترل حساب دخل و خرج ارزی کشور کرده است؛ بنابراین نمی‌تواند با مصوبه مذکور موافقت کند.رئیس کل بانک مرکزی معتقد بود چنانچه دولت اجازه واردات خودرو بدون مشخص بودن منشأ ارز را بدهد، این مساله منجر به افزایش تقاضا برای خرید ارز در بازارهای غیررسمی می‌شود و در نهایت بار دیگر بازار ارز را متشنج کند. پس از اعتراض رئیس کل بانک مرکزی، هیات دولت مصوبه خود را اندکی تغییر داد و اعلام کرد که این مصوبه شامل خودروهایی است که تا قبل از تاریخ 16 مرداد سال 97 به گمرکات کشوروارد شده‌اند و خودروهایی که در فاصله زمانی میان 16 مرداد تا 16 دی‌ وارد شده‌اند، تنها در صورتی مجاز به ثبت‌سفارش و ترخیص از گمرک هستند که منشأ ارز آنها مشخص باشد.با وجود توافق بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت اما باز هم شاهد وقفه در ترخیص خودروهای دپو شده بودیم همان‌طور که پیش‌تر گفته شد به‌نظر می‌رسد که با همراهی بانک مرکزی در این زمینه باز هم ناهماهنگی در بدنه دولت این وقفه را تشدید کرده است. از سوی دیگر ورود قوه‌قضائیه به‌دلیل تخلف در واردات خودرو با استفاده از ثبت‌سفارش‌های غیر‌قانونی، متهم بودن سازمان تجارت به‌عنوان زیرمجموعه وزارت صمت در ارتباط با ثبت‌سفارش‌های غیر‌قانونی سبب ایجاد حساسیت در ارتباط با ترخیص این خودروها شد و در نهایت در شرایطی که دولت مصوبه‌ای در این ارتباط داشت، شاهد بودیم که این مصوبه نصفه و نیمه اجرا شد.
چالش‌های ترخیص بعد از نهایی شدن مصوبه

بعد از اینکه هیات دولت مصوبه اول خود در زمینه ترخیص خودروهای وارداتی را با توجه به اعتراض بانک مرکزی تصحیح کرد، باز هم شاهد بودیم که روند اجرای این مصوبه به کندی پیموده می‌شد.اولین اتفاقی که سرعت اجرای این مصوبه را کند کرد، تاخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت در ابلاغ دستورالعمل اجرایی این مصوبه بود. در‌حالی‌که براساس تصویب نامه اولیه هیات دولت، وزارت صمت موظف بود ظرف مدت یک هفته دستور العمل اجرایی این مصوبه را نهایی کند؛ حال آنکه این اتفاق بیش از یک ماه به طول انجامید. دست‌انداز دیگری که در راه ترخیص خودروهای وارداتی در مدت زمان مقرر ایجاد شد، فعال کردن کد شناسه برای شرکت‌های وارد‌کننده بود. این اقدام نیز باید توسط وزارت صمت انجام می‌گرفت؛ اما شاهد بودیم که وزارتخانه در فعال کردن این شناسه‌ها کند، عمل کرد. همان‌طور که اشاره شد بخش قابل‌توجهی از این خودروها پیش‌تر از سوی متقاضیان خریداری شده بود. از این رو دولت، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان را مکلف کرد تا لیست خریداران این خودروها را از شرکت‌های خودروساز دریافت و اطلاعات مربوط به آنها را روی سامانه جامع تجارت قرار دهد. این اتفاق نیز هم‌اکنون به کندی از سوی سازمان حمایت انجام می‌گیرد.

همچنین هنگامی که واردکنندگان برای پرداخت مابه‌التفاوت ارزی به سیستم بانکی مراجعه می‌کردند با چالش دیگری روبه‌رو شدند. براساس مصوبه دولت، واردکنندگان با پرداخت تفاوت نرخ ارز دریافتی با نرخ سامانه سنا در روز ترخیص، با ثبت‌سفارش بانکی می‌توانستند خودروها را ترخیص کنند. این در شرایطی است بود که بانک مرکزی به سیستم بانکی تکلیف کرده بود تا نرخ اسکناس در سامانه سنا را در روز ترخیص برای دریافت مابه‌التفاوت ارزی مدنظر قرار دهند. در‌حالی‌که واردکنندگان معتقد بودند منظور دولت از سامانه سنا، نرخ حواله در این سامانه است. نرخ اسکناس در سامانه سنا نزدیک به نرخ موجود در بازار آزاد است؛ درحالی‌که نرخ حواله در سامانه سنا، نزدیک به نرخ اسکناس در سامانه نیماست.همین اختلاف سبب شد تا روند اجرای مصوبه دولت با کندی بیشتری همراه شود و زمان برای ترخیص خودروهای مانده در گمرک با توجه به محدودیت چهارماهه که از زمان شروع در نظر گرفته شده بود، از دست برود.

در نهایت بانک مرکزی از موضع خود عقب نشست و قرار شد واردکنندگان نرخ حواله سنا را ملاک‌پرداخت ما به التفاوت قرار دهند. البته ثبت اطلاعات پرداختی واردکنندگان در سامانه جامع تجارت که باید توسط بانک مرکزی انجام می‌گرفت، بر کندی تکمیل فرآیند ترخیص افزود و در نهایت با توجه به اینکه مهلت تصویب‌نامه دولت روز گذشته به پایان رسید، واردکنندگان توانستند در نهایت 500 دستگاه از مجموع 13 هزار خودروی معطل مانده در گمرک را ترخیص کنند.از سوی دیگر اما برخی از مسوولان گمرکی در گفت‌و‌گو با «دنیای‌اقتصاد» کندی ترخیص را به خودروهایی که ثبت‌سفارش غیر‌قانونی داشتند ربط می‌دهند و اینکه پرونده قضایی آنها هنوز بسته نشده است. البته آنها چالش بانک مرکزی در ارتباط با منشأ تامین ارز را در کشیده شدن ترمز ترخیص خودروهای مانده در گمرک، بی‌تاثیر نمی‌دانند. در نقطه مقابل این نظر واردکنندگان معتقدند دولت برای ترخیص این خودروها زمان کافی در نظر نگرفته است. زیرا این اتفاق باید با همکاری چند وزارتخانه، سازمان و نهاد به سرانجام می‌رسید؛ در‌حالی‌که شاهد بودیم بخش عمده‌ای از این زمان صرف پاسکاری وظایف میان آنها شد.هرچند براساس شنیده‌ها، تلاش‌هایی صورت گرفته است تا ایراد بانک مرکزی در ارتباط با منشأ ارز این خودروها برطرف شود و خودروهای مانده در گمرک بتوانند بدون مشخص بودن منشأ ارز ترخیص شوند، اما با توجه به ورود قوه‌قضائیه به موضوع ثبت‌سفارش‌های غیر‌قانونی به‌نظر می‌رسد ترخیص این خودروها با چالش‌هایی همراه باشد. علاوه‌بر این مسائل چنانچه این خودروها بتوانند از سد بانک مرکزی و قوه‌قضائیه گذر کنند، با توجه به تغییراتی که در استانداردها برای واردات خودرو به‌وجود آمده این خودروها باید از سد سازمان استاندارد نیز عبور کنند.

برچسب ها

ترخیص خودروترخیص خودرو های توقیفیترخیص خودروهای دپو شده در گمرکاتترخیص خودروهای وارداتی
مطالب مرتبط بیشتر
ترخیص خودروهای وارداتی در گرو توافق صاحب کالا و گمرک در ارزش‌گذاری خودروهای رسوبی با دریافت مجوزهای استاندارد، تا مهرماه تعیین تکلیف می‌شوند لزوم پذیرش ضمانتنامه بانکی برای ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک فرصت محدود برای ترخیص خودرو و موتورسیکلت های توقیفی تعداد ۱۲۱۸ دستگاه خودرو از گمرک ترخیص قطعی شد دو مدل از خودروهای وارداتی کوشا خودرو از گمرک ترخیص شد تعیین تکلیف ۵ هزار خودروی سواری و ۶۹۲ ماشین‌آلات معدنی اموال تملیکی موانع ترخیص خودروهای وارداتی برطرف شد جزئیات جدید از رفع موانع ترخیص ۴هزار کشنده‌ وارداتی ترخیص ۶۹۰ دستگاه خودرو وارداتی از ابتدای سال خاک‌خوردن ۱۸۰۳ کشنده‌ در گمرک و ترخیص فوری خودروی فوتبالیست‌ها بیش از ۱۰۰۰ خودروی وارداتی ترخیص شد گمرک کرمان هم به ترخیص‌کنندگان خودرو اضافه شد فرصت مجدد برای ترخیص موتور و خودروهای رسوبی علت نرخ‌های دوگانه در پارکینگ‌ها برای ترخیص وسایل نقلیه رسوبی چیست؟ ضرب‌الاجل ۲ ماهه برای تعیین تکلیف خودرو‌های توقیفی خودروهای وارداتی به‌زودی وارد بورس می‌شوند نیمی از ناوگان کامیونی، فرسوده و از رده خارج هستند فرسودگی ۳۵ درصد از ناوگان خودرویی کشور مجوز ترخیص یکهزار دستگاه آمبولانس ابلاغ شد گرانترین خودرو در مزایده خودروهای خارجی + عکس جزئیات تازه از عرضه ۱۰۰۰ خودرو خارجی در مهر ماه شرایط ترخیص ۲ هزار خودروی خارجی دپو شده ضبط دولت یا ترخیص خودروهای دپو شده اجرای طرح تسهیل ترخیص خودروهای ترخیصی تا پایان ماه رمضان تمدید طرح ترخیص فوق‌العاده وسایل نقلیه تا عید فطر تحقق مطالبه ترخیص خودروها زودتر از موعد مقرر فعالیت مراکز ستاد ترخیص تا ساعت ۱۶ تسهیلات ویژه برای ترخیص خودروهای توقیفی در پایتخت بازدید از پیش اعلام نشده رییس‌جمهور از ایران خودرو و صدور دستورهای مهم در حوزه خودرو شرایط ویژه برای ترخیص خودروها و موتورسیکلت های توقیفی تغییر تاکتیک تولید خودروسازان اختلال در ترخیص کامیون‌های دپو شده ترخیص خودروهای وارداتی جدی شد پرونده کامیون های دپو شده زیر دست پلیس امنیت اقتصادی ۱۷۰۰ کامیون اروپایی ترخیص شد ثبت‌نام نوسازی ۲۰۰ ناوگان جدید از محل تولید داخل‌ مالکان خودروهای رسوبی از تسهیلات ترخیص خودرو استفاه کنند ترخیص خودروها و موتورسیکلت های رسوبی در پارکینگ ها گره ترخیص کامیون‌های رسوبی باز می‌شود؟ تاریخ ترخیص شش هزار کامیون از گمرک مشخص شد اولتیماتوم برای ترخیص کامیون‌های اروپایی جواب داد نحوه ترخیص یک ماهه کامیون های وارداتی زیر سه سال ساخت ترخیص همه کامیون‌های دپو شده از گمرک تا پایان مهر سازمان بازرسی کل کشور خواستار ارائه جدول زمان‌بندی ترخیص خودروهای ناقص شد تعیین مهلت سه‌هفته‌ای برای ترخیص کامیون‌های اروپایی گمرک خواستار تسریع در ترخیص کامیون های وارداتی شد جای خالی توجه به قانون هوای پاک در ترخیص خودروهای رسوبی جزئیات تعیین‌تکلیف خودروهای دپو شده زیر ۲۵۰۰ cc تا بالاتر و آمریکایی بیش از نیمی از خودروهای دپو شده در گمرک ترخیص شد اخذ گواهی معاینه فنی برای ترخیص خودروهای توقیفی لحاظ شود اخذ گواهی معاینه فنی پیش شرط لازم در ترخیص خودروهای توقیفی است شرط ترخیص ۴۸ ساعته کامیون های موجود در گمرک ترخیص خودرو و تجهیزات مناسب برای جانبازان در مناطق آزاد خودروهای دپویی در صورت اقدام بانک مرکزی و صمت ترخیص می‌شوند خودروهای فاقد ثبت سفارش، از گمرک ترخیص نمی‌شوند دستور رئیس قوه قضائیه برای تعیین تکلیف خودروهای وارداتی ماجرای استاندارد نبودن خودروهای بنز، بی.ام.و و پورشه در ایران گمرک صدور مجوز واردات خودرو برای جانبازان و خانواده شهدا را تکذیب کرد ترخیص بنز تا بی‌ام‌و های دپو شده در گمرک قوت گرفت برای ترخیص خودروها کوتاهی نکردیم، ولی آماده‌ایم دستور رفع توقیف قضایی خودروهای در گمرک مانده صادر شد مانع ترخیص خودروهای توقیفی در گمرک برداشته شد ترخیص بنز،تویوتا و BMW های غیر استاندارد مشروط شد! ۹هزار خودروی دپوشده در گمرک ترخیص شد اجرای حکم ترخیص خودروهای رفع توقیف شده، منوط به تمدید مهلت مجدد شد دستور رئیس جمهوری برای ترخیص ۲۰۰۰ کامیون صادر شد ۲۰۰۰ کامیون معطل در گمرک ترخیص شود دلیل ترخیص نشدن خودروهای بنز، بی.ام.و و پورشه از گمرک ها ماجرای بنز، بی ام و و پورشه های غیراستاندارد! کامیون های سه سال کارکرده تا رفع ابهام ترخیص نخواهند شد گمرک ترخیص ۱۰۴۸ دستگاه سواری پورشه را تکذیب کرد امکان ترخیص خودروهای توقیفی با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ از فردا مجوز واردات ۹۰۰ دستگاه خودروی عملیاتی مورد نیاز هلال‌احمر صادر شد ترخیص ۱۱۹۰ دستگاه خودرو از گمرکات کشور اظهار و ترخیص خودروهای دپو شده ممنوع شد ۱۵۰۰خودرو در مسیر سازمان اموال تملیکی ۲۷۳ ثبت سفارش جعلی واردات خودرو کشف شد موانع ترخیص ۲۱۰۰ خودرو خارجی دپو شده در گمرک آخرین جزئیات از فروش خودرو‌های خارجی به ارگان‌های دولتی دبیر انجمن واردکنندگان خودرو: بعید است مهلت مصوبه ترخیص خودروها تمدید شود قفل ترخیص خودروها باز شد قفل ترخیص خودرو تا فردا باز می شود تعیین تکلیف خودروهای لوکس توقیفی در گمرک نوشهر بلاتکلیفی ترخیص خودروهای آمریکایی وضعیت مبهم ترخیص خودروهای دپو شده پرونده خودروهای ترخیص نشده بسته نشده است پرونده ترخیص خودروهای خارجی بسته شد آخرین آمار از خودروهای مانده در گمرک تمدید سه ماهه مهلت ترخیص خودرو و کالاهای گروه ۴ در گمرکات فرصت چهارم برای ترخیص خودروهای دپوشده حذف محدودیت زمانی برای ترخیص ۲۴۷۱ دستگاه توقف تولید ۴۰۵ از اواخر خرداد تازه‌ترین آمار از وضعیت ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات مهلت ترخیص خودروهای دپو شده تمام شد گله‌مندی صاحبان خودروهای دپو شده در گمرک از موانع ترخیص چرایی درخواست‌ برای تمدید زمان ترخیص خودروها احتمال تمدید زمان ترخیص خودروهای دپو شده ترخیص خودروهای دپو شده باز هم به مشکل خورد گره کور ترخیص هزاران خودرو دپو شده با مصوبات سه گانه دولت هم باز نشد قفل ترخیص خودروهای دپویی‌ شکسته شد جمع آوری ستاد‌های ترخیص خودرو و ارائه خدمات آن در پلیس +۱۰ دست‌انداز ثبت سفارش در مسیر دپویی‌ها بررسی VIN خودروهای وارداتی برای ترخیص الزامی است ترخیص خودرو به زودی با استفاده از تلفن همراه انجام می‌شود صفر تا صد طرح جدید پلیس برای ترخیص خودرو تمدید مهلت ترخیص خودروهای دپو شده ابلاغ شد مظنه خودروهای خارجی ترخیص شده از گمرک چند؟ مهلت ترخیص خودرو‌های سواری تمدید شد واکنش دژپسند به ادعای رانتی بودن پیشنهاد ترخیص خودروهای لوکس مصوبه تمدید مهلت ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک ابلاغ شد ترخیص خودروها از گمرک هیچ پشت پرده‌ای ندارد توضیح گمرک در مورد مصوبه ترخیص خودروهای دپو شده ترخیص پنج هزار خودروی دپو شده در گمرکات تا ۳ ماه آینده همه خودروهای دپوشده در گمرک خرمشهر ترخیص می‌شوند بازگشایی موقت سایت ثبت سفارش خودرو شرایط ترخیص خودروهای دپو شده مجوز جدید دولت برای ترخیص خودروهای در گمرک مانده تا چه اندازه کارگشاست؟ خودروهای باقی‌مانده در گمرک به زودی تعیین تکلیف می‌شود تکلیف آزاد سازی خودروها بعد از رسیدگی قضایی معلوم می شود جزییات مصوبه دولت برای ترخیص خودروهای دپو شده دولت با ترخیص خودروهای دپو شده موافقت کرد بداقبالی هزار دستگاه خودرو هیوندای در گمرک باهنر جزئیات تصمیم مهم برای تعیین تکلیف ۵۱۰۰ خودروی دپو شده دپوی ۱۹۴۱ خودرو در گمرک هرمزگان پرونده دپویی‌ها به معاون اقتصادی رئیس‌جمهور رسید ۵۰۰۰ خودرو هنوز در گمرک کمیته ویژه تعیین تکلیف خودروهای بلاتکلیف در گمرکات کشور تشکیل می شود تشکیل تیمی برای باز کردن گره وارداتی‌ها ۵۱۰۰ دستگاه خودرو مانده در بنادر کشور تعیین تکلیف می‏‌شود طرح خودرویی وزیر اقتصاد در هیات دولت گفت‌وگوی صاحبان خودروهای دپو شده با آقای وزیر: زندگی‌مان فلج شد! بلاتکلیفی ۵۰۰۰ خودروی دپو شده دستور ترخیص ۱۰۰۰ دستگاه خودرو وارداتی درگمرک ترخیص دپویی‌ها در انتظار تصمیم رئیس‌جمهور هنوز ۱۰۴۸ خودروی دپو شده ترخیص نشده است آخرین وضعیت ۲۲۷ خودرو دپو شده اروندی سرانجام خودروهای دپو شده همچنان در هاله ابهام گره کور ترخیص خودروهای محبوس درگیری مالکان خودروهای دپو شده با مدیران منطقه آزاداروند وزارت کشور خواستار تعیین تکلیف ۲۲۷ خودرو در گمرک خرمشهر شد + سند بقیه خودروهای دپو شده چه می‌شوند؟ نهادهای نظارتی دستور توقف ترخیص ۱۰۴۸ خودرو را صادر کردند خودروهای دپویی پشت در گمرک ماندند ترخیص خودروهای انبار شده بندر خرمشهر، در انتظار مصوبه هیات دولت جدیدترین آمار از خودروهای حبس شده در گمرک + اسامی برندها شیوه ترخیص وارداتی‌ها حاشیه‌ساز شد دلیل ترخیص نشدن ۱۰۴۸ خودرو مانده در گمرکات ترخیص ۱۰۴۸ خودرو بدون کسب اجازه از دولت؟ ترخیص خودروهای دپو شده مغایر با مصوبه هیات دولت نیست دستور ترخیص خودروهای دپو شده صادر شد آغاز ترخیص خودروهای دپو شده از فردا گره ارزی و قانونی در ترخیص خودروهای دپو شده احتمال ترخیص ۱۰۰۰ خودرو از گمرک خودروهای دپو شده در گمرک مشکل ترخیص دارند پیشنهاد گمرک برای ترخیص خودروهای وارداتی خودروهای لوکس توقیفی در بندر نوشهر بزودی تعیین تکلیف می‌شود مشکلی در ترخیص خودروهای دپو شده نیست احتمال واگذاری خودروهای مانده در گمرک به سازمان اموال تملیکی مابه‌التفاوت ارزی ۱۰۴۸ دستگاه از خودروهای متوقف در گمرک پرداخت شده است ورود ۵۰ هزار خودروی دپوشده به بازار رانت خودروهای دپویی در گمرک پیگیری ترخیص خودروهای گمرک به امام جمعه تهران رسید آخرین خبرها از ترخیص خودروهای دپو شده پیگیری مشکل ترخیص خودروهای دپو شده در بندر خرمشهر ۱۵۰۰ خودروی وارداتی پشت در گمرک جای خودرو‌های هیبریدی در کشور خالی است مقصر عدم ترخیص ۱۰۰۰ خودرو در گمرک، واردکننده‌ها هستند چه سرنوشتی در انتظار خودروهای دپو شده است؟ خودروهای وارداتی در یک قدمی متروکه شدن ۱۴۰۰خودروی متروکه در گمرکات اجازه ترخیص خودروهای سفارش آمریکا با برند آسیایی داده می‌شود رایزنی‌های بی‌نتیجه برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک آخرین وضعیت خودروهای مانده در گمرک پیگیری ترخیص خودروهای باقی مانده در گمرک رامک خودرو خودروهای اروندی آزاد می‌شوند؛ ۶۴۰۰ دستگاه دیگر چطور؟ هفت هزار خودرو در انتظار تمدید زمان ترخیص هستند احتمال تمدید مجدد ترخیص خودروهای دپو شده شرایط ترخیص خودروهای خارجی دپو شده در منطقه آزاد اروند ترخیص ۸۶۴۰ خودروی توقیفی در طرح تقسیط جرایم پلیس راهور ۶ هزار خودرو در گمرک معطل هستند خودروهای دپو شده در بندر خرمشهر به زودی ترخیص می شوند پیشنهاد جدید برای ترخیص سریع ۱۰۴۸ خودرو دپو شده ترخیص خودروهای دپو شده را فراموش کنید! بلاتکلیفی باقی خودروهای دپو شده در گمرکات کشور درخواست تمدید مصوبه ترخیص خودروهای وارداتی ابهامات پیش نویس مصوبه ترخیص شفاف شود + سند اعطای فرصت ۲ ماهه برای ترخیص خودرو‌های وارداتی فعلا مهلت ترخیص خودروهای دپو شده تمدید نمی‌شود پایان مهلت ترخیص خودروهای دپو شده قول داده‌اند مهلت ترخیص خودروها تمدید شود ۶۰۰ خودرو وارداتی از گمرک بوشهر ترخیص شد ترخیص ۶۶۵۳ خودرو وارداتی براساس مصوبه دولت آخرین وضعیت ترخیص خودروهای وارداتی اتمام مهلت ترخیص خودروهای وارداتی بی‌تکلیفی در تکمیل وجه محصولات وارداتی ترخیص خودروهای وارداتی از سر گرفته شد ترخیص خودروهای دارای خلافی بیش از ۱۰ میلیون ریال به صورت اقساط واردات خودرو از مناطق آزاد، آزاد نشده‌ است شماره‌گذاری ۴۷۰۰ خودرو وارداتی + اسامی برند‌ها ترخیص موقت خودروهای توقیفی در ایلام آغاز شد ۸۰۰۰خودرو از گمرک ترخیص شد ترخیص دو هزار دستگاه خودرو زیر ۲۵۰۰ سی‌سی آغاز شماره‌گذاری ۷۵۰۰ خودرو وارداتی یک هزار دستگاه خودروی قاچاق در انبارها موجود است ترخیص اتومبیل دست دوم در گمرک خرمشهر ممنوع است بی‌توجهی دولت به تعیین تکلیف خودروهای رسوب شده در گمرک ستاد مدیریت حمل و نقل، مانع واردات خودروهای سواری خبر خوب رئیس پلیس پایتخت برای مالکان خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی ترخیص کج‌دار و مریز خودروهای وارداتی ۷ هزار خودروی ترخیص شده در انتظار شماره‌گذاری ترخیص ۴۵۰۰ خودرو از گمرک یک هزار و ۴۹۵دستگاه خودرو از گمرک‌های شهید باهنر، رجایی و بندرلنگه ترخیص شدند امکان ترخیص ۳ هزار و ۳۰۰ خودرو دپو شده در صورت تامین ارز افزایش روند ترخیص خودروها از گمرک جزئیات ترخیص خودروهای دپو شده از گمرک مسیر پرپیچ و خم تحویل و ترخیص وارداتی‌ها جزئیات خودروهای ترخیص‌شده از گمرک درهای گمرک برای ترخیص وارداتی‌ها باز ماند ۱۶۰۰ دستگاه خودرو از گمرکات ترخیص شد تمدید ۲ ماهه مهلت ترخیص خودروهای سواری وارداتی فردا دولت در مورد خودروهای وارداتی بلاتکلیف درگمرک تصمیم‌ می‌گیرد مصوبه ترخیص خودروها از گمرک تمدید شود احتمال ورود رییس‌جمهور به پرونده ترخیص خودروهای وارداتی احتمال ترخیص تمامی خودروها تا ۲ ماه آینده ۲۸۰ آمبولانس همچنان منتظر ترخیص از گمرک مصوبه ورود خودروهای در گمرک مانده تمدید شود احتمال موافقت رئیس‌جمهور با ترخیص خودروهای بدون ثبت‌سفارش بانکی احتمال ترخیص ۵۰۰ خودرو از گمرکات + اسامی برندها ترخیص ۲۰۰ دستگاه خودرو از گمرک مرجع قضایی هنوز در مورد خودروهای دپو شده اعلام نظر نکرده است حرکت لاک‌پشتی ترخیص خودرو‌های دپو شده در گمرک تجمع به دلیل ترخیص نشدن خودروهای وارداتی در بوشهر خودروهای توقیفی از ۲۵ اسفند ترخیص می‌شوند آخرین وضعیت خودروها و وسایل یدکی در گمرک مانده از زبان سراج دومینوی دردسرهای صنعت خودروسازی تمام شدنی نیست خودروهای دپو شده در گمرک غرب تهران در مرحله ترخیص هستند ناتوانی وزارت صمت در ترخیص خودروها سرمایه های مردمی را نابود کرد تسریع ترخیص خودروها از گمرک با هدف حفظ سرمایه های مردمی داستان ترخیص ۲۰۰ خودرو از گمرک ورود مجلس به نارضایتی مردم از اهمال کاری دولت امکان ترخیص خودرو‌های وارداتی تا ۱۵ دی در صورت استفاده ارز دولتی و سیستم بانکی توضیحات گمرک درخصوص چرا تحویل خودروهای قاچاق به اموال تملیکی طولانی شد؟ ترخیص وارداتی‌ها به‌صورت مشروط ترخیص خودروهای وارد شده تا ۱۶ دی به صورت مشروط آزاد شد نوع خودروهای ترخیصی مشخص نیست! ترخیص خودروهای واردشده غیرمجاز از گمرک ممنوع شد تعلل در ترخیص خودروهای رسوب شده در گمرک التهاب بازار را دامن می‌زند سال به سر رسید؛ خودرویی به جاده نرسید خودروهای ترخیص‌نشده و مشتریان همچنان بلاتکلیف مرجع قضایی هنوز درباره خودروهای دپو شده تصمیم نگرفته است ترخیص خودروهای دپو شده در انتظار تایید سازمان توسعه تجارت بیش از ۴۵۰۰ خودروی قاچاق از انبار‌های گمرک به انبار‌های سازمان اموال تملیکی منتقل خواهد شد؟ کسب درآمد ۵۶۰۰ میلیاردی از ترخیص خودرو با وجود ممنوعیت واردات یک خودرو هم از گمرک ترخیص نشده است خودروهای دپو شده با ثبت سفارش‌های جعلی تحویل سازمان تملیکی می‌شود متولی ترخیص خودروهای خارجی دپو شده گمرک یا سازمان تملیکی؟ بخش زیادی از خودروهای دپو شده تعیین تکلیف نشده است خودروهای در گمرک مانده با ثبت سفارشهای جعلی تحویل سازمان اموال تملیکی می‎شود+سند سایت ثبت سفارش واردات خودرو باز شد دپوی سه ساله ۱۰۰۰ خودروی متروکه بلاتکلیفی ٣هزار و ٩۵٨ خودرو در گمرک‌های شهید باهنر، رجایی و بندر لنگه آیا توافق جدید بانک مرکزی و وزارت صنعت به سرنوشت توافق ترخیص ۱۳ هزار خودرو دچار خواهد شد؟ کدام خودروهای دپوشده در گمرک ترخیص خواهند شد؟ خودروهای دپو شده، درآمد گمرک را کاهش داد ترخیص خودرو و موتورسیکلت توقیفی در استان زنجان دستورالعمل تعیین تکلیف خودروهای وارداتی متوقف در گمرک ابلاغ شد نحوه ترخیص خودروهای وارداتی مانده در گمرک مشخص شد خودروهای دپو شده در گمرک ۱۰ هزار شاکی دارد چگونگی فرآیند ترخیص خودروهای در گمرک مانده ۱۳ بهمن رسید؛ خودرویی نرسید! ۱۳هزار خودرو موجود در گمرک در آستانه ترخیص ضوابط اجرایی ترخیص خودروهای وارداتی اعلام شد دستورالعمل جدید گره ترخیص خودروها را باز می‌کند؟ اصلاحیه مصوبه هیات وزیران درباره ترخیص خودروهای وارداتی ابلاغ شد ثبت‌سفارش‌ها شش ماهه می‌شود خودروهای دپو شده در گمرک شب عید ترخیص می‌شوند ‌در انتظار ساز و کار جدید جهت ترخیص خودروهای دپو شده هستیم دولت مصوبه ترخیص خودروهای وارداتی را اصلاح کرد ممنوعیتی برای ترخیص خودروهای دارای مجوز وجود ندارد هنوز هیچ خودرویی از گمرک خارج نشده است خودروهای خارجی دپو شده در گمرک از ۱۳ بهمن ترخیص می‌شوند مخالفت بانک مرکزی با ترخیص خودروهای خارجی مصداق استقلال آن است دولت در عدم تحویل خودروهای ثبت‌نامی مقصر است موافقت دولت با اصلاحات مصوبه ترخیص خودرو بررسی مشکلات‌گمرکی صنایع درکارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید‌ مناقشه بر سر خودروهای وارداتی سد جدید ترخیص خودروهای وارداتی ترخیص خودروهای وارداتی «بدون انتقال ارز» ابهام دارد خودروها بعد از ۱۶ مرداد اجازه ترخیص ندارند خودروهای مانده در گمرک اجازه ترخیص دارند اتمام مهلت وزارت صمت برای ابلاغ دستورالعمل ترخیص خودروهای وارداتی سکوت درباره ابهامات ترخیص خودروهای لوکس ترخیص ۱۳هزار خودرو منوط به ابلاغ دستورالعمل وزارت صنعت است ترخیص ۱۳هزار خودروی دپو شده در گمرک منتظر آئین‌نامه وزارت صنعت حدود ۱۳ هزار خودروی وارداتی دپو شده در حال تعیین تکلیف است ۴ هزار پرونده شکایت در حوزه واردات خودرو بررسی می شود ابلاغ دیرهنگام مصوبه ترخیص خودرو ترخیص ۱۳ هزار خودرو از گمرک تعیین تکلیف شد اتخاذ تصمیم در جهت ترخیص خودروهای مشمول مصوبه دولت مصوبه ترخیص خودرو ۴ ماه اعتبار دارد مصوبه دولت در ترخیص خودروها از گمرک هرچه زودتر اجرایی شود دولت مشکل خودروهای وارداتی رسوب شده در گمرک را حل کرد رمزگشایی از برنامه دولت برای واردات خودرو در سال آینده ترخیص ۴۹خودروی خاص طی یک ماه گذشته انباشت ۳۴۶۰ خودرو در گمرک شهید باهنر چشم پوشی دولت از درآمد ۱۸۰۰ میلیاردی ترخیص خودروهای خارجی مقدمات ترخیص ۱۳ هزار خودرو دپو شده در گمرک فراهم شده است سازمان توسعه تجارت برای ترخیص خودروهای مانده در گمرک اقدام کند ترخیص خودروهای دپو شده در انتظار تایید وزیر صنعت ترخیص خودروهای ثبت سفارش غیرقانونی از گمرک در روزهای آینده ادامه بلاتکلیفی خودرو‌های وارداتی دپوشده ورود دفترهماهنگی ویژه به ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات احتمال افزایش عوارض گمرکی خودروهای دپو شده در گمرکات سوئیچ‌های خاک خورده ۷هزار میلیارد تومان خودرو در گمرک خاک می‌خورد ترخیص ۱۴ هزار خودرو از گمرک با مجوز ۴۵۰۰ خودروی ترخیص‌نشده دارای ثبت سفارش جعلی کجاست؟ ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک وظیفه کیست؟ دپوی ۱۴ هزار دستگاه خودروی وارداتی در گمرک و مناطق آزاد نقشه راه ترخیص خودروهای مانده در گمرک خودروهای وارداتی در گمرکات به زودی تعیین تکلیف می‌شوند ترخیص وسایل نقلیه توقیفی با ۵۰ درصد تخفیف ترخیص خودروهای موجود در گمرک کمترین همکاری دولت با واردکنندگان است ترخیص ۱۶هزار خودرو منتظر تصمیم هیات دولت تحمیل هزینه به واردکنندگان با دپوی خودروها در گمرک واردات خودرو برای دولت مزیت دارد ترخیص خودروها از گمرک همچنان ادامه دارد خودروهای ثبت سفارش قدیم از گمرک ترخیص شود ضرورت تسریع در ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات ورود کمیسیون صنایع به موضوع خودروهای دپویی با هدف احقاق حقوق خریداران ترخیص خودروها از گمرک پس از تعطیلی مجلس بررسی می شود کمیسیون صنایع مجلس کم کاری سازمان ها در ترخیص خودروها را پیگیری می کند سازمان توسعه تجارت برای ترخیص خودروها از گمرک سنگ اندازی می کند ترخیص خودروی رانندگان متخلف منوط به گذراندن دوره آموزشی دستگاه های اجرایی از دستور رئیس جمهور برای ترخیص خودروهای دپویی سرباز می زنند مجلس پیگیر ترخیص خودروهای وارداتی است ترخیص وسایل نقلیه توقیف‌شده با ۴۰ درصد تخفیف در یزد آغاز شد خودروهای توقیفی در البرز ترخیص می شود ترخیص خودروهای توقیفی فاقد حکم قضایی در هفته ناجا برزخ دریافت‌کنندگان ارز دولتی برای ترخیص خودرو ترخیص ۱۴ هزار خودرو در انتظار دستور رئیس‌جمهوری ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک با نرخ ارز بازار ثانویه مذاکراتی برای ترخیص خودروهای مانده در گمرکات انجام شده است جزئیات ترخیص خودروهای وارداتی از گمرکات با ترخیص خودروهای متوقف در گمرک موافقت شد جزئیات طرح پلیس برای ترخیص خودروهای توقیفی احتمال پرداخت دیون دولتی شرکت های واردکننده با ارز آزاد قوت گرفت بازار خودرو با دریافت مابه‌التفاوت ارز طوفانی‌تر خواهد شد ترخیص کالا با ضمانت نامه بانکی ممکن شد خودروهای ثبت سفارش شده ترخیص می شوند تسهیلات پلیس پایتخت برای ترخیص خودرو از پارکینگ اعلام شد تعداد خودرو ترخیص شده از گمرک در سال‌های ۹۵ و ۹۶ + نمودار عواملی که واردات پارسال خودرو را کاهش داد مهلت ترخیص خودرو ۶ ماه شد نشانی ستادهای ترخیص خودرو در تهران مهلت ترخیص خودرو از ۳ ماه به ۶ ماه افزایش می‌یابد آدرس ستادهای ترخیص خودرو زیرساخت صدور مرخصی خودروهای اروندی فراهم است مدارک لازم برای ترخیص خودرو مهلت ترخیص خودروهای سواری تا ۲۴ خرداد ماه ستاد ترخیص خودرو و موتور سیکلت تهران در روزهای تعطیل فعال است شرایط ترخیص کالا‌های وارداتی به روش بدون انتقال ارز از گمرکات کشور ترخیص ۴۰۰۰ خودرو از گمرک منطقه آزاد اروند با لغو مصوبه دولت ترخیص خودروهای اروندی از بیکاری تعدادی جوان جلوگیری کرد کلاهبرداری به بهانه کاهش جریمه در ستاد ترخیص خودرو جزئیات جدیدترین بخشنامه ترخیص خودرو+سند دستورالعمل ترخیص خودرو های مانده در گمرک به گمرکات اجرایی ابلاغ شد + سند
برگشت به بالا