نگاهی متفاوت به معضل کمبود پارکینگ‌ در تهران

عصر خودرو- روزنامه فرهیختگان -شماره۲۳۱۹-همه شیوه‌‌های حمل‌و‌نقل به غیر از پیاده‌روی، توسط وسیله نقلیه‌ای به‌عنوان وسیله کمکی انجام می‌شود. این وسیله زمانی که خارج از خدمت بوده و به عبارت دیگر در سکون و استراحت است، نیاز به فضایی دارد که در آن قرار گیرد، این فضا همان پارکینگ است که متناسب با خصوصیات فیزیکی و مکانیکی وسیله طراحی می‌شود که مسقف یا طبقاتی است.

سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰:۰۰

نگاهی متفاوت به معضل کمبود پارکینگ‌ در تهران

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، در این میان در شهرها نوع دیگری از پارک با نام پارک حاشیه‌ای در کنار خیابان‌ها دیده می‌شود که خیابان‌های تهران نمونه واضحی از این نوع پارک به شمار می‌روند. براساس طرح‌های شهرسازی و سندهای بالادستی توسعه شهری، برای خودرو‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کنند، سرانه پارکینگ مشخص می‌شود که البته در ابتدا تمرکز آن بر وجود پارکینگ در منازل و پس از آن پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی است. براساس طرح تفصیلی و طرح جامع، در شهری مثل تهران برای واحدهای مسکونی زیر 150 متر یک واحد پارکینگ و برای مساحت‌های 150 تا 250 مترمربع، دو واحد پارکینگ و برای واحدهای مسکونی بالای 250 مترمربع 3 واحد پارکینگ اجباری است و باید در نظر گرفته شود. در مورد مجتمع‌‌های اداری و تجاری هم ضوابط مشخصی وجود دارد.

اما موضوع این است گاه به دلایل مختلف ازجمله تخلف در ساخت‌وساز، این سرانه ساخت پارکینگ‌ها رعایت نمی‌شود. در طول چند سال گذشته تهران شاهد رشد قارچ‌گونه مجتمع‌های تجاری و اداری و رستوران‌‌های بدون‌‌پارکینگ بوده است. این مراکز که بیشتر در غرب تهران متمرکز شده‌اند، باعث شده‌اند تا تعداد زیادی از شهروندان تهرانی از سایر مناطق تهران برای خرید یا گذراندن اوقات فراغت به این مناطق بیایند و از آنجا که غرب تهران به لحاظ سیستم حمل‌ونقل عمومی رشد مناسبی نداشته است، سیل خودروهای شخصی به این منطقه گسیل می‌شود؛ بدون اینکه خیابان‌ها و پارکینگ‌های عمومی جوابگوی این حجم از خودروها باشد. تنها اتفاقی که می‌افتد این است که شهروندان ناچار هستند عرض خیابان را که محل عبور خودروهاست اشغال کنند و خودروی خود را پارک کنند که همین مساله باعث افزایش ترافیک می‌شود. البته گاه سرگردانی رانندگان برای پیدا کردن جای پارک خود معضل دیگری است. در این میان بالا بودن هزینه‌های ساخت پارکینگ‌های طبقاتی ازجمله هزینه بالای قیمت زمین و احداث پارکینگ قابل‌توجه است و گاه از عهده شهرداری خارج است. در این میان همین موضوع باعث شده انگیزه زیادی برای ورود بخش خصوصی به ساخت پارکینگ وجود نداشته باشد. به همین دلیل است که کارشناسان و مسئولان شهری از معضل کمبود پارکینگ در شهر تهران صحبت می‌کنند، موضوعی که بر ترافیک و مشکلات دیگر در شهر دامن می‌زند.

اما آیا نگاه ما به معضل نبود جای پارک این باشد که مدیریت شهری باید تمام تلاش خود را برای افزایش میزان پارکینگ‌های عمومی انجام دهد و تمرکز خود را روی این موضوع قرار دهد؟ آیا چنین تصمیم و رویکردی دنباله‌روی همان اشتباه استراتژیک در خودرو محور کردن شهر‌ها با ساخت بزرگراه‌ها و تقاطع‌های غیرهم‌سطح در طول دو دهه اخیر نیست؟ در طول این دو دهه در تهران شاهد افزایش بزرگراه‌ها که همان توجه به خودرو به جای افزایش سیستم حمل و نقل عمومی یا همان انسان‌‌محور کردن شهر است، بوده‌ایم. آیا تمرکز مدیریت شهری و هزینه در ساخت پارکینگ بار دیگر مجوز دادن به حضور خودرو در شهر نیست؟ آیا نمی‌توان این رویکرد را مقدم دانستن انسان بر خودرو تعبیر کرد؟ آیا افزایش پارکینگ در سطح شهر به این معنا نیست که باز خودروی شخصی را مشروع‌ترین، بهترین و مناسب‌ترین وسیله جابه‌جایی در حمل‌ونقل شهری به جای حمل‌ونقل عمومی می‌دانیم که باید عواقب آن را در آینده نه‌چندان دور تحمل کنیم.

چند وقت پیش یکی از اساتید حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی شهری در گفت‌وگو با نگارنده این یادداشت می‌گفت: «وابستگی به وسایل شخصی مثل وابستگی به مواد مخدر است؛ به این معنی که احتیاجی وجود دارد و ما این احتیاج را جواب می‌دهیم، دوباره جامعه احساس نیاز می‌کند و تقاضای بیشتری می‌خواهد و ما دوباره آن را فراهم می‌کنیم. این همان چرخه منفی افزاینده است که هرچه جلوتر می‌رویم، بیماری بیشتر و وابستگی شدیدتر می‌شود. یک راه‌حل این است که ما نیاز این فرد معتاد را به رسمیت بشناسیم و بیشتر آن را تامین کنیم. آن هم بیشتر مصرف کند و ما باز هم بیشتر او را تامین کنیم و این چرخه ادامه پیدا کند تا بمیرد. راه دیگر این است که علی‌رغم همه ناراحتی‌ها‌، سختی‌ها، مقابله و مقاومت‌های او در مقابل این خواسته که در بلندمدت به نفعش نیست، بایستیم.»

حال موضوع این است که مدیریت شهری باید تصمیم‌ بگیرد که می‌خواهد شهر را به سمت انسان‌محوری پیش ببرد یا اینکه همچنان به فکر راه‌حل‌‌هایی برای حل مشکلات خودروهای شهر باشد. توجه به توسعه حمل‌ونقل عمومی شهری و پیاده‌محور کردن شهرها موضوعی است که باید در اولویت کاری مدیریت شهری قرار گیرد. البته ناگفته نماند که اگر سرانه‌های مختلف اجتماعی، بهداشتی، اقتصادی و... مناطق مختلف شهری به صورت کامل تامین شود، دیگر مردم شهر نیازی ندارند که برای تامین نیازهای اولیه خود با خودرو به مناطق دیگر بروند. مطمئنا عمل به قانون و سندهای توسعه شهری که به تمام این موارد توجه ویژه‌ داشته است، تمام این معضلات را خود به خود و به تدریج حل می‌کند.
کارشناس حمل‌و‌نقل شهری در گفت‌وگو با «فرهیختگان» مطرح کرد

پارک حاشیه‌ای؛ ناشیانه‌ترین شیوه‌ پارک خودرو

نگاهی کوتاه به خیابان‌های تهران کافی است تا هر کسی متوجه شود این خیابان‌ها علاوه‌بر اینکه برای تردد خودروها ساخته شده‌اند، مکانی برای توقف طولانی مدت آنها نیز به شمار می‌روند؛ توقفی که باید در مکان‌های خاص مثل پارکینگ صورت بگیرد. با این حال در طول روز و شب بخشی از عرض خیابان‌های تهران محل توقف یا همان پارک حاشیه‌ای‌ خودروهای تهران است که صد‌البته مشکلات فراوانی را برای شهروندان ایجاد می‌کند. عدم‌رعایت قوانین و مقررات از سوی شهروندان، به‌هم‌ریختگی پارکینگ‌ها در شهر، پارک دوبل اتومبیل‌ها، پارک در محل‌های غیرمجاز و ... از جمله مشکلاتی است که پایتخت با آن درگیر است. شهرام جبارزادگان، کارشناس حمل‌و‌نقل شهری در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از معضلات تهران برای جای پارک و اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود، می‌گوید.

وضعیت پارکینگ‌ها در تهران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شاید اولین پاسخ این است که سالی که نکوست از بهارش پیداست. یعنی آشفته بازاری که در تهران وجود دارد موید این نکته است که هر کسی که حتی برای یک روز در تهران زندگی کرده باشد، می‌داند چه اوضاع و احوالی در تهران حاکم است. براساس آخرین آماری که وجود دارد، روزانه حداقل 999 دستگاه خودرو به شهر تهران اضافه می‌شود. این در حالی است که حتی 9 فضای جدید برای پارک در تهران ایجاد نشده است که این امر نشان‌دهنده عمق فاجعه‌ای است که تهران از این حیث با آن دست به گریبان است.

به نظر من نه‌تنها فکری به حال وضعیت تهران نمی‌شود؛ بلکه هر روز به سبب ورود خودروهای جدید این آشفته بازار، آشفته‌تر هم می‌شود. بنابراین در طول این سال‌ها از جمله حوزه‌ای که مغفول مانده، ساخت پارکینگ و فضای پارک خودرو بوده است. در خیابانی که سه تا چهار مسیر عبوری دارد، مجبور هستیم دو مسیر سمت راست و چپ خیابان را به فضای پارک اختصاص بدهیم. 9 سال پیش در شهرداری تهران به این فکر افتادند که از اختراعی به اسم پارکبان استفاده کنند اما 10 سال است که می‌بینیم آقایان مکرر اظهار می‌کنند می‌خواهند پارکبان‌ها را جمع‌آوری کنند و از مردم می‌خواهند به پارکبانان پول ندهند. مردم هم به این دلیل که وقت و حوصله درگیری با پارکبانان در مقابل مراکز عمومی و اداری را ندارند، این پول را پرداخت می‌کنند. این موضوع به نظر من نقض غرض است؛ چرا که ما در مواردی جلوی موضوعی می‌ایستیم اما در برابر 500 نفر پارکبان که به قول دوستان غیرقانونی هستند، نمی‌توانیم بایستیم. تصور می‌کنم که میثاق نانوشته‌ای وجود دارد که احتمالا باعث می‌شود اقدامی جدی برای جلوگیری از فعالیت پارکبان‌ها صورت نگیرد. این در حالی است که شهرداری بعد از مدتی اظهار کرد برای حل مشکل پارکبانان، خیابان‌های تهران را به پارکومتر مجهز می‌کند. اتفاقی که در حال حاضر شاهد آن هستیم این است که تعداد این پارکومترها اصلا کافی نیست. حتی پارکومترهایی که در سطح شهر دیده می‌شود، خراب است و کار نمی‌کند. دی ماه سال گذشته یکی از مسئولان شهری ادعا کرد 20 هزار پارکومتر تا سال آینده یعنی سال جاری نصب می‌شود که این اتفاق نیفتاده است. پارکومترهایی هم که سالم هستند اعمال قانون توسط آنها صورت نمی‌گیرد. در این راستا وقتی راننده‌ای می‌ایستد و می‌بیند جریمه نشده است، دفعه بعد نیز به راحتی این جریمه را پرداخت نمی‌کند.

آیا شما با پارک حاشیه‌ای در خیابان‌های شهر موافق هستید؟

معتقد هستم‌ پارکومترها وضعیت خوبی ندارند. همچنین نصب پارکومترها و اشغال فضای محدوده خیابان‌ها به ویژه در مرکز شهر را قبول ندارم؛ چرا که این شیوه مدیریت پارک خودرو که در اصطلاح به آن پارک حاشیه‌ای گفته می‌شود، ناشیانه‌ترین شیوه‌ای است که در تهران به کار می‌رود. پارک حاشیه‌ای آخرین راه‌حلی است که می‌توان از آن استفاده کرد.

راه‌حل چیست؟

با توجه به نکاتی که به آن اشاره کردم، به نظر می‌رسد باید مجموعه‌ای از اقدامات حمایتی از بخش خصوصی برای توسعه فضاهای پارکینگ پیش‌بینی شود. این موارد از جمله اقداماتی است که می‌تواند از ناحیه مدیریت شهری یا دستگاه‌های دیگر از بخش خصوصی انجام شود و در نتیجه با عادلانه کردن قیمت فضای پارک و مطلوب کردن توسعه پارکینگ برای بخش خصوصی به گسترش پارکینگ دامن بزند. بر این اساس فکر می‌کنم نه‌تنها پارک مناسب در سطح شهر ایجاد نشده بلکه با چشم بستن بر انواع و اقسام مال‌ها و مگا‌مال‌هایی که در سطح شهر گسترده شده است، شاهد رویدن مراکز و مجتمع‌های تجاری مثل قارچ در پهنه شهر تهران به ویژه پهنه‌های شمال، شمال غرب و غرب تهران هستیم. عملا فکر می‌کنم وضعیت در آینده نه چندان دور بغرنج‌تر خواهد بود. البته در سال‌های گذشته شاهد تجربه نسبتا موفقی در زمینه بهره‌برداری از پارکینگ مکانیزه بوده‌ایم که در خیابان ایرانشهر شمالی در مجاورت سازمان حمل و نقل و ترافیک به بهره برداری رسیده است. اما در حال حاضر وضعیت این پارکینگ مکانیزه مطلوب نیست و با بهره‌برداری نصفه و نیمه از این پارکینگ‌ها از این تنها نماد پارکینگ هوشمند هم نتوانسته‌ایم به خوبی بهره‌برداری کنیم. در نهایت به نظر من شهر هوشمند نیازمند یکسری ساز‌و‌کارهاست که به آن شهر هوشمند اطلاق شود. اما متاسفانه تهران در این زمینه فاقد حداقل امکانات است. به نظر من اگر از تهران به عنوان شهری پر از خودرو یاد ‌کنیم، همزمان باید از این شهر به عنوان شهری بدون پارکینگ هم یاد کنیم؛ چرا که به جای اینکه خیابان‌ها محل تردد خودروها باشند، به محل توقف خودروها تبدیل شده‌اند.

 

نمونه‌های موفق از تغییر

تغییر در رویکرد و حمل‌و‌نقل شهری به این معناست که وابستگی به خودرو وجود داشته باشد یا نه سیری دارد. قبل از قرن بیستم از خودرو به دلیل آنکه به شکل انبوه تولید نشده بود عملا استفاده چندانی نمی‌شد. از اواخر جنگ جهانی دوم با اینکه خودرو تولید می‌شد اما باز هم از این وسیله به صورت گسترده استفاده نمی‌شد.

به ویژه آنکه شهرهای اروپا آمادگی پذیرش خودرو را نداشتند؛ چرا‌که طراحی شهرهای‌شان متناسب با خودرو نبود. در این زمان یعنی در پایان جنگ جهانی دوم سبقت گرفتن آمریکا به دلیل دور بودن از خرابی‌های جنگ جهانی و در مقابل خرابی‌های گسترده شهرهای اروپایی و افزایش نرخ شهر‌نشینی‌، نوسازی شهرها به واسطه خرابی‌های جنگ جهانی و موارد دیگر همه دست به دست هم دادند که برنامه‌ریزی‌های شهری، خودرو‌محور شوند تا هم موتور اقتصاد بچرخد و هم به دلیل طراحی جدید خودروها، شهرهای اروپایی در مقابل عرضه خودرو تسلیم شوند.

در این راستا خیابان‌های عریض در شهرها ایجاد شد. برنامه‌ریزی حمل و نقل در اروپا عملا بعد جنگ جهانی دوم رخ داد. به این دلیل که حمل و نقل شهری به خودروی شخصی وابسته بوده است. روند وابسته بودن حمل و نقل شهری به خودروی شخصی عملا تا اواخر دهه 70 میلادی وجود داشته است. اما در نهایت اواخر دهه 70 میلادی به دلیل مسائل مربوط به افزایش قیمت سوخت در ابتدای این دهه به دلیل بحران نفت و کمبود منابع دولت‌ها طراحی شهرها به سمتی رفت که دیگر نمی‌شد به صورت افسار‌گسیخته زمینه را برای استفاده از خودروی شخصی فراهم کرد.

بنابراین هم در آمریکا و هم اروپا از اواخر دهه 70 میلادی بحث‌هایی در این زمینه شروع شد. اما آنچه به صورت عملی اتفاق افتاده است، مربوط به دهه 90 میلادی و قرن 21 است. بنابراین برنامه‌های جدی برای استفاده از خودروی شخصی شامل سختگیری شدید، افزایش قیمت و مالیات سوخت، قیمت‌گذاری شبکه و قیمت‌گذاری سنگین پارکینگ برای افراد دارای خودروی شخصی در نظر گرفته شد. قیمت پارکینگ در شهرهای اروپایی مثل بخش مرکزی برلین به ازای هر 15 دقیقه، حدود 75/0 یورو؛ یعنی حدود ساعتی 14 هزار تومان است.‌

البته بسته به شرایط اقتصادی خودشان ممکن است‌ این قیمت به اندازه‌ای که برای ما گران به نظر می‌رسد، نباشد. اما واقعا برای خودشان هم به عنوان مانع به حساب می‌آید؛ چرا‌که این قیمت برای یک ساعت است؛ ولی اگر کسی بخواهد در یک سفر کاری خودروی خود را هشت ساعت پارک کند، آن وقت باید عدد قابل‌توجهی را برای پارک پرداخت کند. در اکثر شهرهای بزرگ دنیا هم پارکینگ حاشیه‌ای و هم پارکینگ غیرحاشیه‌ای در مرکز شهر گران است و مانع استفاده دائم شهروندانی می‌شود که در طول روز قصد پارک کرده طولانی مدت خودروی خود را دارند. در این باره اگر بخواهیم شهرهای کشورهای پیشرفته را نام ببریم، لندن، نیویورک و برلین را می‌توان نام برد. در کشورهای در حال توسعه هم مکزیکو‌سیتی، ساپائولو و گوانجوی چین مثال‌های خوبی برای افزیش پیاده‌محوری و کاهش وابستگی به خودرو هستند.

برچسب ها

پارکینگ
مطالب مرتبط بیشتر
خودروی جایگزین ساینا و سمند باید با همان قیمت عرضه شود افزایش ۲۵ درصدی نرخ پارکینگ‌ها در تهران تصویب شد پایان تیرماه، زمان صفر شدن خودروهای ناقص کف پارکینگ ایران‌خودرو آغاز نهضت پارکینگ سازی در پایتخت پایتخت نشینان و معضل "جای پارک خودرو" یک قطعه ۱۷۸ هزار خودرو را در پارکینگ نگه داشته است! کمبود پارکینگ؛ کلافی سردرگم در پایتخت چرا خودروهای مانده کف پارکینگ خودروسازان به بازار عرضه نمی شوند؟ ورودی پارکینگ های خصوصی ۵ هزار تومان است ساخت پارکینگ طبقاتی چه ضوابطی دارد؟ نرخ مصوب پارکینگ‌های خصوصی مشخص شد +نرخنامه موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در طراحی "پارکینگ مکانیزه" با تکنیک "پالت‌لس" دلایل افزایش هزینه پارکینگ پارکینگ خودرو در هنگ کنگ گران تر از قیمت خانه در آمریکا وقتی در تهران جایی برای خودرو‌های مردم نیست جریمه کسری پارکینگ مسکونی و تجاری چقدر است؟ پارکینگ غیرمجاز در شمال تهران تخلیه شد جلوگیری از پارکینگ رفتن ۲۳ هزار موتورسیکلت در طرح موتوریار دومین پارکینگ مکانیزه منطقه ۱۹ احداث می شود ۲۱ پارکینگ عمومی جدید در تهران ساخته می شود طرح عملیاتی «کنترل پارکینگ‌ها» کلید خورد جلوگیری از انتقال ۱۰۰۰۰ موتورسیکلت متخلف به پارکینگ در تهران با اجرای طرح "موتوریار" اگر ماشین‌تان در پارکینگ خوابیده این مطلب را بخوانید شاهد دپوی خودروها در پارکنیگ‌های شخصی هستیم نه در پارکینگ‌های خودروسازان مراحل شماره گذاری ۳ هزار رنو مانده در‌ پارکینگ ها در حال انجام است چرا متخلفین برای ترخیص وسیله نقلیه اقدام نمی‌کنند؟ تکلیف موتورسیکلت‌ها در پارکینگ‌های پایتخت چیست؟ پارکینگ رایگان برای موتورسیکلت‌های «لاله‌زار» تهران پذیرش خودروی بدون پلاک در پارکینگ‌ها ممنوع شد نخستین پارکینگ زیر سطحی در منطقه ۵ احداث می‌شود سازمان برنامه احتکار دولتی خودرو در پارکینگ خود را تکذیب کرد اعمال محدودیت های جدید برای جلوگیری ازحضور سوداگران در بازار خودرو مردم خودروهای صفر در پارکینگ‌ها را به تلفن ۱۲۴ گزارش کنند تکمیل پروژه احداث پارکینگ طبقاتی نیایش تا پایان سال جاری پارکینگ طبقاتی نیایش تا پایان سال بهره برداری می شود تفاهم نامه راه اندازی پارکینگ جنب ایستگاه متروی آزادگان امضا شد آغاز ساخت پارکینگ‌های «شخصی» در پایتخت توسط شهرداری پارکینگ هایی که در حفظ خودروهای مردم کوتاهی کنند لغو امتیاز می شوند ۸ نکته برای مراقبت درست از خودرو پارک شده نابرده رنج «جای پارک» میسر نمی‌شود! نشست ناگهانی زمین در پارکینگ یک خانه + تصاویر حریق خودرو در پارکینگ مجتمع مسکونی در شهرری خودورهای هنجارشکن به پارکینگ منتقل می‌شود اگر خودروی فردی مانع ورود به پارکینگ منزل شود، چه باید کرد؟ تعیین تکلیف "پارکینگ پلاسکو" در کمیسیون ماده ۵ لزوم رتبه بندی پارکینگ های عمومی به دلیل کیفیت سرویس دهی متفاوت تصویب کلیات تعیین نرخ پارکینگ‌های عمومی و پارک حاشیه‌ای شهرداری تهران بهره برداری از پارکینگ طبقاتی امیرکبیر تا پایان سال ۹۹ موتورسیکلت‌‌های توقیفی به کدام پارکینگ منتقل می‌شوند؟ بررسی چگونگی تامین پارکینگ در محدوده مرکزی شهر ساماندهی ۲۸ محل پارک موتورسیکلت در مرکز تهران از کجا بدانیم خودرویمان به پارکینگ منتقل شده یا به سرقت رفته است شهر بی‌نرخی پارکینگ خودرو بیمه خسارت واردشده به خودروها در پارکینگ چذابه را پرداخت می‌کند ۳۵ درصد ظرفیت پارکینگ‌های مهران خالی شد پارکینگ های چذابه ظرفیت پذیرش ۱۶ هزار خودروی دیگر را دارند ۲۲ هزار خودرو در پارکینگ‌های استان کرمانشاه وجود دارد ۷۰ درصد ظرفیت پارکینگ بزرگ اربعین در مهران تکمیل شد پارک ۲۲ هزار خودرو در پارکینگ اربعین مهران آغاز عملیات انتقال خودروهای پارک شده شهر مهران به پارکینگ ۳۵ درصد ظرفیت پارکینگ اربعین مهران تکمیل شد تکمیل ۳۰ درصد از ظرفیت پارکینگ اربعین تهران ۵۰ هزار پارکینگ کم دارد ساماندهی ۱۵۰ پارکینگ بزرگ و کوچک در مهران کرایه پارک خودرو در مرز مهران ۵۰۰ هزار ریال است هزینه پارکینگ خودرو زائران در تمام مرزها شبی ۵ هزار تومان است دریافت ۲۵هزار تومان برای پارکینگ مرز مهران کذب است هزینه پارکینگ برای هر خودروی زائران روزانه ۲۵ هزار تومان است آماده سازی پارکینگ بزرگ اربعین در شهر ایلام خودرو‌های‌ بی‌خانمان افزایش سه برابری پارکینگ مرز مهران آغاز فرآیند صدور سند مالکیت پارکینگ‌های عمومی و تعهدی شهر تهران ساخت محل‌ پارک موتور در معابر پایتخت پلیس هیچ دخالتی برای دریافت هزینه در پارکینگ‌های موتورسیکلت ندارد آمار خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازها اعلام شد وضعیت پارکینگ‌ ایران خودرو در خرداد ۹۸ حذف پارکینگ خودرو از فضای نمایشگاه اختصاص درآمد ۶۰۰ میلیارد تومانی پارک حاشیه‌ای شهرداری به توسعه حمل و نقل عمومی درسال آتی پیشنهاد افزایش سالانه ۱۲.۵ درصدی نرخ توقف در پارکینگ‌های شهرداری تهران کلیات لایحه عوارض افزایش ارزش قانونی و ساخت پارکینگ های محله ای تصویب شد کدام مناطق بیشترین پارکینگ را در تهران دارند؟ ایجاد پارکینگ در محدوده سه راه امین حضور و خیابان ۱۷ شهریور دو پیمانکار متخلف پارکینگ‌های طبقاتی اخراج شدند تشریح جزئیات لایحه نحوه اخذ عوارض پارکینگ و هزینه‌کرد آن اخذ جریمه کسری پارکینگ از سوی شهرداری ها عامل موثر افزایش ترافیک شرط پارکینگ با ظرفیت هزار خودرو برای احداث ساختمان پلاسکو پیمانکار پارکینگ امامزاده صالح(ع) در آستانه خط پایان بازگشت دوباره پارکبان ها ساخت پارکینگ عمومی در بسیاری از مناطق تهران هزینه ۳۸ میلیون تومانی ساخت پارکینگ توسط شهرداری در منطقه ۱۷ واکنش تعزیرات به اخذ هزینه ۱۰ هزار تومانی پارکینگ‌های شهرداری در تجریش تعطیلی ۱۷۰ پارکینگ عمومی در تهران کوچه های پایتخت در اختیار خودروهاست نه انسان ها پارکینگ عمومی یک هکتاری پایانه جنوب بهره برداری شد رباتی که ۶ ماه زودتر جای پارک خودرو را رزرو می کند کمبود پارکینگ، عامل اصلی نزاع و درگیری در بافت های فرسوده کمبود پارکینگ خودرو معضل کلان شهرها رانندگان خودروهای منتقل شده به پارکینگ با ۱۱۰ و۱۲۰ تماس بگیرند ۱۰ هزار خودرو در پارکینگ چذابه وجود دارد انتقال ۵۸۵ دستگاه خودروی غیرمجاز به پارکینگ در مهران ۱۰۰ هزار خودرو در شهرستان مهران پارک شده است ساماندهی خودروهای زائرین اربعین در پارکینگ های پایانه مرزی چذابه زائران خودروهای خود را در پارکینگ های مجوزدار پارک کنند ظرفیت پارکینگ بزرگ اربعین هنوز تکمیل نشده است آخرین وضعیت پارکینگ‌های مرزهای اربعین اعلام شد پارک ۶۰ هزار دستگاه خودرو در مهران آغاز طرح انتقال خودروهای غیرمجاز به پارکینگ در شهر مهران تکمیل ۵۰ درصد ظرفیت پارکینگ‌های مهران ۳۰ درصد ظرفیت پارکینگ های داخل شهر مهران تکمیل شد کاهش معطلی زائران در مرز ظرفیت پارکینگ های ورودی و خروجی شهر مهران تکمیل شد توصیه به زائران برای پارک کردن خودروهایشان در پارکینگ‌های شناسنامه‌دار آماده سازی پارکینگ های مهران معضل شهر به مرکز تفریحی - ورزشی سرایت کرد قیمت پارک خودرو در مزرهای چذابه و شلمچه اعلام می‌شود اختصاص ۴۰۰ هزار هکتار پارکینگ برای پارک خودرو زائران اربعین در مرز‌ها لزوم جمع آوری خودروهای اسقاطی رها شده از سطح شهر تهران زائران اربعین امسال در مرزها کمبود پارکینگ ندارند پارکینگی که بدون نیاز به راننده، خودروی شما را پارک می‌کند اما و اگرهای افزایش بهای خدمات الیت در مشهد طلب انعام در کارواش‌ها غیرقانونی است جعبه‌های فلزی که هر جایی رها می‌شوند! حریق در پارکینگ منزل مسکونی، ۱۱ مصدوم بر جای گذاشت پارکینگ اختصاصی ویژه بانوان در فرودگاه شارجه کلیات لایحه اخذ ورودیه خودرو در پارکینگ های میادین میوه و تره بار تصویب شد نمایشگاه دارن خودرو در ورامین مراقب باشند جای پارک ۶۷۵هزار دلاری در هنگ‌کنگ کاهش حجم ترافیک پایتخت با هوشمندسازی جایابی پارکینگ شرکت بورس با تغییر کاربری یک طبقه، ۱۶۰ پارکینگ را حذف کرد استفاده رایگان شهروندان از پارکینگ بیهقی به‌مناسبت نماز عید سعید فطر حل و فصل مشکل مازاد تراکم و کسری پارکینگ در شورا اعضای شورای شهر قم با افزایش بهای پارکینگ موافقت نکردند اجاره آنلاین محل پارک خودرو در تهران مجلل‌ترین پارکینک‌های طبقاتی به‌روایت تصویر فضاهای پارک خودرو در همدان افزایش یابد میزبانی از اتوبوس‌های حامل بازدیدکنندگان شهرستانی هیچ پارکینگی برای نمایشگاه کتاب امسال پیش‌بینی نشده است امکان پارک ۸۰ هزار خودرو در جمکران وجود دارد گران قیمت ترین پارکینگ جهان در کجاست؟ معضل ترافیک و کمبود پارکینگ در ورامین مرتفع می شود جلوگیری از پارک وسایل نقلیه نقض حقوق شهروندی است آتش سوزی پارکینگ در شیروان ۱۲ نفر را راهی بیمارستان کرد آتش سوزی میلیاردی بامداد امروز تهران عمدی بود بیش از ۸۰ درصد پارکینگ‌های بوستان های تهران از خودرو اشباع شده است پارکینگ های حرم مطهر رضوی ۲ روز تعطیل است خواسته شهردار منطقه ۱۸ از شهروندان برای احداث «پارکینگ» ۵ پارکینگ هم سطح به مناسبت ایام نوروز در اصفهان احداث شد وجود پارکینگ‌ در منازل موجب گسست‌ اجتماعی شده است نبود پارکینگ ساختمان ها سبب افزایش سرقت قطعات خودرو در قدس است الزام مجتمع‌های بزرگ به ساخت پارکینگ‌، رویکردی‌ اشتباه است شهر ترانزیتی پارکینگ ندارد اخذ هزینه پارکینگ از مشتریان فروشگاه‌های بزرگ، کاری نادرست است گرفتن هزینه پارکینگ‌ از مشتریان در فروشگاه‌های بزرگ، تخلف‌ است عملیات ساخت اولین پارکینگ طبقاتی بوشهر آغاز می‌شود دریافت هزینه پارک خودرو در فروشگاه‌های بزرگ غیر منطقی است پارکنیگ‌ فروشگاه‌ها برای کوچکترین خریدها‌ هم باید رایگان باشد غول ترافیک، ماحصل در آمد زایی هایپر مارکت ها از پارکینگ کلانشهری که در 'پارکینگ' گیر کرده است اعتراض به اختصاص پارکینگ خودروی بانوان در چین ساماندهی پارک حاشیه‌ای بخشی از بازنگری طرح ترافیک است عدم ساماندهی پارک حاشیه ای روزانه ۱۱ میلیارد به پایتخت ضرر می زند افتتاح پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در اردبیل آتش‌سوزی مهیب در پارکینگی در لیورپول انگلیس کسب درآمد ۵ هزار میلیارد تومانی از پارکینگ‌های حاشیه‌ای هنگام پارک کردن خودرو، به این نکات امنیتی دقت کنید یک میلیون پارکینگ حاشیه‌ای خیابان‌ها در بلاتکلیفی قرار دارد پارکینگ طبقاتی باید در بودجه۹۷ شهرداری بجنورد لحاظ شود ۵۰ هزار تومان هزینه برای جای پارک خودرو! پارک عجیب راننده مست مرسدس زیر یک خانه+تصاویر توقفگاه و پارکینگ وسایل نقلیه در جاده شوش- اهواز احداث می شود سد کوچه با عنوان پارکینگ اختصاصی بیش از ۴۰۰ هزار خودرو به پاکینگهای مرزی استان وارد شدند ۸۵ درصد خودروهای زائران از پارکینگ‌ها خارج شده است خروج بیش از پنج هزار خودرو زائران اربعین از پارکینگ مرز چذابه زائران آخرین موقعیت خودروی خود را از سامانه ۱۲۰ دریافت کنند ۸۰ درصد ظرفیت پارکینگ‌های خوزستان پر است ۱۶۰۰۰۰ خودروی زائران اربعین در هر روز ۵ هزار تومان پول پارکینگ پرداخت می‌کنند تهران پارکینگ طبقاتی شده است پارک بیش از ۲۲ هراز خودرو در مرز چذابه پارک بیش از ۲۲ هزار خودرو در مرز چذابه زائران حتما خودروهایشان را در پارکینگ های تعیین شده بگذارند پارک ۲۵ هزار خودرو در مهران بهره برداری از پارکینگ پایانه مرزی چذابه با گنجایش ۲۰۰۰ خودرو استقرار بیش از ۱۲ هزار خودرو در پارکینگ‌های مرزهای جنوبی پارک ۷ هزار خودرو در مهران توضیحات رئیس پلیس راه خوزستان در مورد مبلغ پارکینگ در چذابه هزینه گزاف پارکینگ چذابه برای زائران اربعین ظرفیت خالی پارکینگ طبقاتی نوشهر، اشکال در جانمایی یا ضعف اطلاع رسانی زائران خودروهای خود را تنها در پارکینگ‌های تعیین‌شده پارک کنند ظرفیت پارکینگ‌های آزادی پر شد ایجاد۴۰۰ هکتار پارکینگ در مرزهای‌چهارگانه ظرفیت پارک بیش از ۱۰۰۰ خودرو در مرکز پایتخت فراهم شد تمامی پارکینگ های مهران برای اربعین شناسنامه دار شدند پارکینگ جالب فولکس‌واگن چگونه کار می‌کند؟ +عکس ترخیص خودرو و موتورسیکلت های توقیفی از پارکینگ تدابیر پلیس راهور در اربعین حسینی ۹ پارکینگ در قصرشیرین برای ایام اربعین حسینی در نظر گرفته شده است برنامه ویژه برای محدود کردن فضای پارک حاشیه‌ای و احداث پارکینگ آتش در پارکینگ ساختمان ۱۰ واحدی ساخت پارکینگ‌های مکانیزه بهترین راه حل برای جلوگیری از پارک خودرو در پیاده راه ها شهر قم به ۷ هزار پارکینگ خودرو نیاز دارد بررسی نرخ پارکینگ‌های عمومی و پارک حاشیه‌ای در شورای شهر طرح ساماندهی و نظارت بر پارکینگ‌های عمومی قم اجرا می‌شود پارکینگ طبقاتی فردیس افتتاح شد بازار سیاه فروش پارکینگ واحدهای مسکونی در پایتخت مخفیگاه خودروهای میلیاردی+عکس مروری بر درد کهنه نبود پارکینگ در مرکز شهر قزوین فعالیت پارکبان ها در تهران غیرقانونی است اجاره خیابان‌های پایتخت همچنان ادامه دارد طرح پارکبان مکانیزه در زنجان اجرا می شود تهران سی و ششمین شهر آلوده جهان است آتش سوزی در پارکینگ مجتمع مسکونی تولید انبوه سیستم‌های هوشمند راهنمای پارکینگ در کشور شهرداری و شورای شهر ساخت پارکینگ عمومی را در اولویت بگذراند توقف در پارکینگ معلولان ممنوع شد وقتی خودرو بدون راننده پارک می‌کند Park Smart، ابزاری مناسب برای جستجوی محل پارک خودرو کاهش بهای استفاده از پارکینگ های حاشیه ای مشهد معضل پارک خودرو در کلانشهرها کمبود ۱۵۰۰ پارکینگ در تهران و خودروهای سرگردان آتش BMW پارکینگ طبقاتی در خیابان خسروی مشهد را سوزاند یک شهر با نرخ پارکینگ‌های متفاوت! اگر کسی پارکینگ بزند، دستش را می‌بوسیم لزوم تامین پارکینگ خودرو برای بازدیدکنندگان از باغ کتاب شهر کوچک ایلام و معضل بزرگ ترافیک و نبود پارکینگ نرخ مصوب پارکینگ‌های عمومی در شهر تهران احداث پارکینگ بوستان تبسم با ظرفیت ۲۰۰ خودرو پارکینگ شهید همت تجریش تفکیک مسیر شد استفاده رایگان نمازگزاران از پارکینگ بیهقی در روز عید فطر تامین ۵۰۰۰ پارکینگ برای نمازگزاران عید فطر فروش یک قطعه پارکینگ با قیمت ۶۶۴ هزار دلار در هنگ کنگ لزوم احداث پارکینگ برای تمام ساختمان های در حال احداث آتش سوزی در پارکینگ یک ساختمان ۱۱ طبقه اداری در بلوار کشاورز تهران بدون مصدومیت مهار شد نیاز روزانه ۱۵ هزار متر مربعی تهران به فضای پارکینگ جدید پارکینگ مکانیزه ایرانشهر از سه شنبه آماده خدمات رسانی است کمبود جای پارک؛ معضل نوظهور شهرهای شمال کشور گرانترین پارکینگ ها ی جهان کجاست؟ کمبود فضای پارک خودرو در بوشهر نارضایتی از پارکینگ های حاشیه ای در مشهد به دلیل عدم اطلاع است ظرفیت پارکینگ های نمایشگاه کتاب تکمیل است بزرگترین پارکینگ خودروهای الکتریکی در فنلاند ساخته می‌شود جراحی قلب باز در پارکینگ! ظرفیت پارکینگ‌های نمایشگاه کتاب پر شد با ارزش‌ترین خودروساز آمریکایی برای خودروهای کارکنانش جای پارک ندارد!+تصاویر بلعیده شدن ۲۰۶ توسط کف پارکینگ + تصاویر زنجان؛ شهر بدون پارکینگ پارکینگ خودروهای سنگین در اردبیل احداث شود اینجا پارکینگ به پارک تبدیل شد! ایجاد پارکینگ ویژه برای شرکت کنندگان در سخنرانی رهبر معظم انقلاب احداث پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۳ هزار خودرو فعالیت ۲۴ ساعته پارکینگ‌های عمومی همدان در ایام نوروز از راه‌اندازی پارکینگ بلوار میرداماد تا ساخت ادامه بزرگراه کردستان کمبود پارکینگ در قم احداث پارکینگ طبقاتی در بوشهر ضروری است ورامین با کمبود پارکینگ مواجه است کرج و معضل بزرگ کمبود پارکینگ پارکینگ طبقاتی شاهرود با ظرفیت ۳۰۱ خودرو افتتاح شد کشف مشکوک جنازه در پارکینگ خودرو تکمیل ۵۰ درصد ظرفیت پارکینگ‌های بهشت زهرا(س) پارکینگ خودروهای سنگین در اردبیل ایجاد شود پارکینگ ویژه زنان در دوبی تکمیل ۲ پارکینگ مکانیزه خودرو در شهر بوشهر خودروبرها برای حمل ماشین به پارکینگ های گرگان مجهز به چرخ گیر شدند فراموش کردن مکان پارک خودرو هزینه ۲۴ میلیونی برای صاحبش داشت نشست پارکینگ ۲۰۶ را بلعید+تصاویر پایتخت به پارکینگ ثابت خودروها تبدیل شده است پارکینگ‌های غیرمجاز مجاور بازار خودروی کیانمهر تعطیل شد عشق نگهبان پارکینگ به «جنگ ستارگان» کار دستش داد +تصاویر اداره ثبت مالکیت پارکینگ های مکانیزه را قبول نمی کند ساخت پارکینگ در میادین بزرگ شهر تهران مقابله با تبدیل پارکینگ ها به واحدهای مسکونی و تجاری در پایتخت تعرفه‌‌های جدید پارکینگ خودرو در فرودگاه‌های کشور + عکس گران‌ترین و ارزان‌ترین نرخ توقف در پارکینگ‌های پایتخت برج های چندصد واحدی و بدون پارکینگ چهار هزار دستگاه خودرو زائران اربعین همچنان در پارکینگ های شهر مهران است خروج ۹۰ درصد خودروهای پارک شده زائران اربعین از مهران تکذیب سرقت خودرو در مهران تمرکز بر امنیت توقفگاه‌های زائران و پارکینگ‌های سه گانه مرزی ۸۰ هزار خودرو زائران در معابر عمومی شهر مهران پارک شده است پارکینگ اصلی چذابه تکمیل و پارکینگ ذخیره به روی خودروها باز شد پارک ۸۰ هزار خودرو در مهران خودروهای پارک شده در معابر عمومی معضل مردم و مسئولان شهر مهران است انتقال ۷۰۰ خودروی رها شده در کنار جاده‌های مرزی چذابه به پارکینگ پارک بیش از ۵۰ هزار خودرو در مهران ۷۰ درصد ظرفیت پارکینگ های داخل شهر مهران تکمیل شده است پارک ۴۰ هزار خودرو زائران اربعین در توقفگاه های مهران ظرفیت پارکینگ اصلی نمایشگاه مطبوعات تکمیل شد پارک ۳۵ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ های مهران طراحی پارکینگ هایی با ظرفیت ۱۲ هزار خودرو در مرز چذابه پارکینگ بزرگ اربعین در شهرستان مهران آماده شد پارکینگ‌های طبقاتی و مکانیزه در جهرم احداث می‌شود زائران اربعین خودروهای خود را در پارکینگ‌های شهرداری پارک کنند تبدیل سنگهای معمولی به جواهرات زیبا در پارکینگ خانه با درآمد سالانه ۱۲۰ میلیونی انتقال خودرو به پارکینگ طبقاتی با ربات+تصاویر افزایش ظرفیت پارکینگ های مرز مهران تا ۲۰۰ هزار خودرو راه اندازی بزرگترین پارکینگ غرب کشور در مرز مهران فرونشست کف پارکینگ ساختمان مسکونی، ۲ خودرو را بلعید هزینه روزانه پارک خودرو در بیابان‌های مهران چقدر است؟ تعداد ۱۳۱۱ پارکینگ عمومی در کشور وجود دارد اولین پارکینگ طبقاتی و هوشمند مازندران در نوشهر افتتاح می شود احداث پارکینگ طبقاتی زیرزمینی نیایش تا پایان سال ۹۵ جای پارک گران در آسمان پارکینگ تانک‌های ارتش روسیه +تصاویر نقشه دیجیتالی امکان یافتن پارکینگ را برای رانندگان فراهم می کند ساخت ۲ پارکینگ جدید با ظرفیت ۱۰۰ هزار خودرو در مرز چذابه ایجاد پارکینگ در محدوده چهارراه ولیعصر نمونه ای از اولین پارکینگهای مکانیزه تسهیلات ساخت پارکینگ عمومی می‌دهیم پارکینگ مکانیزه پازلی در منطقه ۷ احداث می شود افزایش نرخ پارک خودرو درحاشیه خیابان چند وجب جای پارک؛ گلایه بیماران مراکز درمانی کمبود جای پارک در بوشهر توقیف یک خودرو با ۴۵ میلیون ریال خلافی در لرستان نظارت بر پارکینگ‌های عمومی شهر اراک افزایش می‌یابد کلید مجازی روی تلفن همراه تامین فضای پارک بیش از ۱۲۰۰ خودرو با احداث پارکینگ طبقاتی نیایش تأمین فضای پارک بیش از ۱۲۰۰ خودرو با احداث پارکینگ طبقاتی نیایش تلاش برای کاهش مشکل کمبود پارکینگ در مرکز پایتخت ۴ پارکینگ چرخ و فلکی در تهران راه‌اندازی می‌شود اثرات ترافیکی مگامال‌ها بر ترافیک تهران وقتی سارقان خودرو از پلیس راهور سوء استفاده می‌کنند احداث پارکینگ‌هایی با ظرفیت ۹ هزار خودرو در مشهد اروند پارکینگ خودروهای ممنوعه برج پورشه میامی امسال افتتاح می شود پارکینگ سعدی زنجان طی دو سال آینده به بهره برداری می رسد احداث ۵ پارکینگ در محدوده شهر مهران برای اربعین پارکینگ طبقاتی حصارک با گذشت یکسال از افتتاح بهره‌برداری نشده است پارکینگ مهربانی! فضا برای پارک وسائل نقلیه در حرم مطهر پیش بینی شده است اختصاص پارکینگ های ویژه استانها در سالروز مراسم ارتحال امام ۵۰ درصد ظرفیت پارکینگهای ۱۳ گانه مسجد جمکران همچنان پر است محدودیت‌های ترافیکی روز «برات» در خراسان جنوبی اعلام شد افزایش تعداد پارکینگ‌های شهر اصفهان تا پایان ۹۵ تمهیدات راهنمایی و رانندگی تهران برای بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) ذره بین پلیس روی چهار تخلف موتورسواران حادثه ساز نعش‌کش مست ماشین و جنازه را گم کرد خودرویی در پارکینگ های ورزشگاه پذیرش نمی‌شود تکمیل ظرفیت پارکینگ‌های خودرو اطراف ورزشگاه آزادی ساخت پارکینگ با ظرفیت۶۵۰ هزار خودرو در مرز شلمچه لایحه بازنگری شده پارکینگ تهران تا یک ماه آینده به شورای شهر می‌رود تمهیدات ترافیکی نیمه شعبان در مسجد جمکران اعلام شد پارکینگ ایستگاه ۴۹ موتورسیکلت متخلف نصب تابلوی «پارک = پنچری» مجازات حبس دارد؟! وقوع حادثه برای یک پارکینگ طبقاتی در تهران + عکس مردم جوادیه منتظر پل عابر جدید باشند وقوع حادثه برای یک پارکینگ طبقاتی در تهران پارکینگ شگفت‌انگیز فولکس واگن! سواری سمند با ۵۲ میلیون خلافی در سنندج توقیف شد نرخ جدید پارکینگ میدان مرکزی میوه و تره بار افتتاح پارکینگ طبقاتی شاهرود به زودی پایتخت به پارکینگ بزرگ خودرو تبدیل شد پارکینگی به ارزش ۹۷ میلیارد تومان تاکید بر ساخت پارکینگ طبقاتی مترو شهرری پارکینگ طبقاتی در محدوده برج های دوقلوی شهرکرد احداث می شود افزایش ۳۰درصدی نرخ پارکینگ های عمومی پایتخت مشکل کمبود پارکینگ‌ شهر تهران یک شبه و یک ساله حل نمی‌شود ۲۲۶ هزار و ۵۰۰ خودرو در پارکینگ‌های قم پارک شد بهره برداری از بزرگترین پارکینگ زیرزمینی پایتخت تا ۲ سال آینده با مشکل پارکینگ در شهرهای مقصد گردشگری چه کنیم؟ ۸۰درصد ظرفیت پارکینگ‌های فرودگاه مهرآباد خالی است بهره برداری از یک پارکینگ طبقاتی در آبادان آغاز شد همکاری با بخش خصوصی برای افزایش پارکینگ در تهران ترافیک و کمبود پارکینگ از مهمترین معضلات قم است تمهیدات اتوبوسرانی تهران برای پنجشنبه آخر سال آتش سوزی در پارکینگ یک ساختمان در تهران انتقال خودروهای پارک شده در مراکز خرید به پارکینگ ظرفیت پارکینگ خودرو در قم ۲ برابر می‌شود احداث پارکینگ اتوبوسرانی در «شهر آفتاب» ۱۰هزار پارکینگ خودرو و اتوبوس در نمایشگاه «شهر آفتاب» خودرو خارجی رها شده در پشت‌بام! هویت قدیمی تهران پارکینگ شد آتش در پارکینگ، سه خودرو را سوزاند اصلاح قیمت پارکینگ به نرخ مصوب آتش سوزی دو دستگاه خودرو در پارکینگ یک ساختمان مسکونی در تهران تصویب یک فوریت لایحه "تعیین نرخ حق توقف پارکینگ‌های عمومی در شهر تهران" بهترین پارک دو شاسی بلند در تهران پیشرفت فیزیکی مجتمع خودروهای سبک نقده به ۶۵ درصد رسید پارکینگ هوشمند شهری و باغ هوشمند رونمایی شد رخداد چندین قتل در منطقه ۱۰ به دلیل کمبود جای پارک پایان رقابت های اسلالوم جام اتحاد راه اندازی پارکینگ ۱۲۰۰ واحدی در منطقه ۱۷ ظرفیت پارکینگ های زنجان متناسب با تعداد خودرو ها نیست خطر پارکینگ‌های زیرزمینی برای تهران پیش بینی هزار واحد پارکینگ طبقاتی هوشمند در پروژه سیتی سنتر ساخت ۱۰۰۰ جایگاه پارک خودرو در منطقه ۶ آغاز شد سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومانی در بزرگ‌ترین پارکینگ طبقاتی استان سمنان بسیج امکانات در پارکینگ های مرزی و راه های مواصلاتی پارک ۸۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های مهران مشکل ترافیک مسیر منتهی به مرز چزابه با جانمایی پارکینگ حل می شود تعیین ۲۱ محل برای پارکینگ خودروهای شخصی در مهران ماشین‌ها در ورامین جای پارک ندارند ۲۰ هزار خودرو زائران اربعین در پارکینگ های شهر مهران مستقر شده اند اختصاص پارکینگ برای خودرو‌ زائران جانمایی۳۳ پارکینگ برای استقرار خودروهای زائران اربعین حسینی خدمت ویژه پارکینگ زائر به نمازگزاران جمعه در قم پارکینگ ۶۰ هکتاری مهران برای اربعین آماده شد ماهرترین نگهبان پارکینگ در رستوران راه‌اندازی پارکینگ ۶۰هکتاری در ورودی شهر مهران برای اربعین پارکینگ طبقاتی در ساری احداث می شود راه اندازی پنج پارکینگ و خط ریلی ویژه زایرن اربعین حسینی احداث پارکینگ ۶۰ هکتاری برای اربعین در مرز مهران احداث پارکینگ ۶۰ هکتاری در مرز مهران برای روان سازی ترافیک ایجاد ۶ فضای پارک حاشیه‌ای ویژه موتورسیکلت بزرگ‌ترین پارکینگ ایام اربعین در شلمچه ساخته می‌شود ۱۰۰ هزار خودرو روزانه از توقفگاههای حاشیه خیابانهای مشهد استفاده می کنند روند ساخت پارکینگ‌های مکانیزه در تهران رضایت بخش نیست ۴۲۸ هزار متر مربع توقفگاه خودرو در مشهد در حال ساخت است پارکینگ بزرگ اربعین حسینی در شهرستان مهران کلنگ زنی شد دو سوم حجم خیابان‌های تهران به پارکینگ تبدیل شده است دو سوم حجم خیابان‌های تهران به پارکینگ تبدیل شده است جای پارکی که طلا می‌شود! کوچه های پایتخت پارکینگ شده اند آخرین خبرها از پارکینگ طبقاتی فرودگاه مهرآباد فروش خیابان‌ها و کمبود پارکینگ در سطح شهر فسخ قرارداد با پارکینگ‌هایی که امنیت ندارند مشکل ساختمان های دارای تعهد پارکینگ حل می شود ساخت هزار پارکینگ در مجاورت بیمارستان میلاد پارکینگ خودرو پایانه مرزی منطقه آزاد ارس راه اندازی شد چالش«جای پارک» در پایتخت پارکینگ خودروهای سیل زده از ماکسیما تا پیکان وانت شهرداری نسبت به جبران کسری پارکینگ در شهر اقدام کند ۲ پارکینگ بزرگ برای ایام اربعین در شهرستان مهران نیاز است چرا پارکینگ ها پر است؟ توقفگاه خودرو طی شبهای قدر در اطراف حرم رضوی دایر است احداث پارکینگ های زیرسطحی در پایتخت تبدیل دو سوم ظرفیت خیابان‌های تهران به پارکینگ لزوم ایجاد پارکینگ طبقاتی در ایلام حل معضل کمبود جای پارک مشهد در گرو تدوین قانون بازدارنده‌ دستورالعمل مدیریت پارکینگ‌های آذربایجان غربی تدوین می‌شود اغلب نزاع‌های خیابانی اهواز به دلیل نبود پارکینگ رخ می‌دهد افزایش پارکینگ‌های عمومی سبزوار در دستور کار قرار دارد‌ ۳ هزار پارکینگ در هسته مرکزی شهر قم ساخته می‌شود هزینه نگهداری پارکینگ از شهروندان دریافت می‌شود بحران کمبود پارکینگ یَقه خیابان های کرج را رها نمی‌کند قدیمی ترین آسانسور پارکینگ جهان را ببینید نرخ خدمات انواع پارکینگ در تهران رفع کمبود پارکینگ در آبادان پارکینگ اختصاصی برای خانم ها ساخت دو پارکینگ طبقاتی جدید با مشارکت بخش خصوصی در شهر آبادان بلاتکلیفی پارکینگ های متعلق به شهرداری تهران اختصاص پارکینگ برای ۳۹ هزار خودرو در قم خودروها، خیابان‌ها و نبود پارکینگ بترسیم از روزی که تهران تبدیل به یک پارکینگ شود! پارکینگ‌های خاص برای خودروهای لوکس سازماندهی ۲هزار پارکینگ موقت در حاشیه بوستان ها و فضاهای تفریحی اراضی عباس آباد لایحه «اصلاحیه نرخ حق توقف پارکینگ و عوارض پارک حاشیه‌ای» پس گرفته شد عجیب‌ترین و پیشرفته‌ترین پارکینگ طبقاتی دنیا از ماکسیما و سوناتا تا پژو و پیکان له شدند تبعات فروش تخلف «کسری پارکینگ» اعلام ضوابط تامین پارکینگ در بافت های فرسوده احداث پارکینگ طبقاتی در مجاورت تونل امیرکبیر ضرورت رفع موانع اجرایی برای احداث پارکینگ فوقانی تونل امیرکبیر نبود پارکینگ معضل ترافیک در هسته مرکزی شهر ایلام است مهمترین نیاز عمرانی شهر ایلام احداث پارکینگ طبقاتی است مجوز احداث پارکینگ عمومی به شهروندان بجنورد داده می‌شود نرخنامه پارک خودرو در مشهد از اجاره بهای مسکن سبقت گرفت معابر شهری کرمان پارکینگ کامیونها
برگشت به بالا