سود سرشار لاستیک برای قاچاقچیان

عصر خودرو- بررسی جزئیات هزینه‌های مربوط به سه کالای وارداتی نشان می‌دهد، به ازای هر یک دلار واردات غیر رسمی سود سرشاری نصیب قاچاقچیان می‌شود.

يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲:۰۰

سود سرشار لاستیک برای قاچاقچیان

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛در گزارش رسمی که در خصوص هزینه هر دلار واردات سه قلم کالا تهیه شده، مشخص شد قاچاقچیان به ازای هر دلار واردات رسمی در حدود 2 دلار نفع میبرند.

بر این اساس کل هزینه‌های واردات یک دلار لاستیک به صورت رسمی اعم از هزینه‌های مربوط به کرایه حمل، بیمه، ثبت سفارش، حقوق گمرکی، سود بازرگانی، مالیات بر ارزش افزوده، استاندراد، تخلیه و بارگیری، گشایش اعتبار و خواب سرمایه رقمی در حدود 8هزار تومان خواهد بود. این درحالی است که قاچاقچیان با عدم پرداخت این هزینه‌ها به میزان 7600تومان با پرداخت کمتری مواجه خواهد بود. به این ترتیب نسبت ما به التفاوت سود واردات به قاچاق به واردات رسمی 95درصد خواهد بود. این نسبت برای واردات قاچاق کفش 96 درصد و برای واردات قاچاق طلا 87 درصد میباشد.

به گزارش تسنیم، اواخر سال گذشته فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف 67 کانتینر لاستیک قاچاق خبر داده بود. در این محموله کائوچو با ماخذ 5درصد به جای انواع لاستیک به ماخذ 20تا 30درصد اظهار شده بود. هر چند تنها 36 کانتینر از محموله 67 کانتینری مذکور کشف و ضبط شده بود، ارزش کل محموله 10 میلیارد تومان ذکر شد. بر اساس جدول زیر اگر قرار بود کالای مذکور به صورت رسمی وارد شود، هزینه کل محموله رقمی در حدود 250 میلیارد تومان میشد. همین اختلاف بسیار زیاد هزینه‌ها از رقم 13 میلیارد دلاری قاچاق در کشور رمز گشایی میکند.

برچسب ها

قاچاق لاستیک
برگشت به بالا