اولین سامانه‌ تماما ایرانی "بازرسی خودروها"رونمایی شد

عصر خودرو- اولین سامانه‌ تماما ایرانی "بازرسی خودروها" که توسط نیروی زمینی سپاه و صاایران ساخته شده, رونمایی شد.

چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵:۰۰

اولین سامانه‌ تماما ایرانی "بازرسی خودروها"رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، اولین سامانه‌ کمک بازرسی تماما ایرانی که به دست توانمند متخصصان و نخبگان کشورمان سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه پاسداران, شرکت صنایع الکترواپتیک ایران  و یک شرکت دانش‌بنیان طراحی تولید شده, با حضور امیر دره‌باغی معاون آماد و پشتیبانی ستادکل نیروهای مسلح, سردارسرتیپ پاسدار محمد  پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه, سردارباقری رئیس شرکت صاایران و سردار امامیان رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه رونمایی شد.

این سامانه‌ کمک بازرسی در مبادی ورودی کشور در گمرکات، فرودگاه‌ها، نقاط حساس امنیتی کاربرد دارد، اما در مهمترین بخش, این سامانه‌های کمک بازرسی خودرویی در گمرکات کشور کاربرد بسیار زیادی دارد.

تاکنون دولت برای رصد کانتینرهای ورودی به کشور به خصوص در بنادر جنوبی کشور, این سامانه‌های مدرن را از خارج وارد می‌کرد که با واردات این سامانه‌ها, حجم قابل توجهی ارز از کشور خارج می‌شد که  با ساخت و البته تولید انبوه این سامانه‌ها توسط نیروی زمینی سپاه و صاایران, مشکل کشور در این زمینه حل شده است.

سامانه‌های کمک بازرسی, شامل سامانه‌های بازرسی خودروهای سنگین, سبک, بازرسی چمدان‌ها, سامانه تصویربرداری از زیر خودروهاست.

این دستاورد بزرگ متخصصان ایرانی در راستای تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مبارزه با قاچاق کالا به کشور صورت گرفته است.

قیمت تمام شده این سامانه‌های کمک بازرسی, تقریبا 50 درصد نمونه‌های مشابه خارجی است و نهادهای دولتی از جمله گمرک جمهوری اسلامی ایران می‌توانند با خرید این محصولات تماما بومی که از نمونه‌های به کار گرفته شده فعلی بسیار پیشرفته‌تر هستند, ضمن حمایت از تولید ملی, راحت‌تر به مقابله با قاچاق بپردازند.

بر اساس این گزارش در حاشیه این مراسم سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه  در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به نیازی که ما در ابعاد امنیتی داشتیم, ایده تولید این سامانه را به سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه انتقال دادیم و کار مشترکی با صاایران صورت گرفت و به نتیجه رسید.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه سامانه بازرسی خودرو می‌تواند از قاچاق کانتینری جلوگیری کند، گفت: با کمک این دستگاه می‌توان کانتینرهای ورودی به کشور را اسکن و بازرسی کرد.

وی افزود:  نیاز ما در ابعاد امنیتی بود، اما امروز گمرکات و سایر مبادی ورودی کشور نیز به این سامانه‌های بازرسی نیاز دارند. این سامانه‌ها یک سال است که تحت تست بوده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: این سامانه‌ها بومی بوده و تولید داخل هستند و در جهت تولید اشتغال از اهمیت بالایی برخوردار هستند. سازمان‌ها با استفاده از این سامانه‌ها می‌توانند با کمک به جلوگیری از قاچاق به تولید اشتغال کمک کنند.

پاکپور ادامه داد: این تولید بومی را در شورای عالی امنیت ملی و وزارت کشور طرح کرده‌ایم تا سازمان‌ها بتوانند از آن استفاده کنند که وزیر کشور از این پیشنهاد استقبال کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این سامانه می‌تواند از قاچاق کانتینری جلوگیری کند، چون فرصت بازرسی کلیه کانتینرها نیست, با کمک این دستگاه می‌توان کانتینرهای ورودی به کشور را اسکن و بازرسی کرد.

 

برچسب ها

سامانه بومی بازرسی خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا