استفاده سرنشینان جلو خودروها از کمربند ایمنی الزامی است

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان زنجان گفت: بستن کمربند ایمنی از سوی سرنشینان جلو وسایط نقلیه در سطح خیابان های شهر الزامی است.

چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵:۰۰

استفاده سرنشینان جلو خودروها از کمربند ایمنی الزامی است

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ عباس مظفری روز چهارشنبه  افزود: در زمان حاضر پلیس نسبت به بستن کمربند ایمنی از سوی سرنشینان به دادن تذکر اکتفا می کنند اما در آینده نزدیک در صورت بی توجهی سرنشینان و رانندگان نسبت به این امر، خودرو مربوطه مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت و صاحبان خودروها باید جریمه درنظر گرفته شده را پرداخت کند.
وی اظهار کرد: استفاده از کمربند ایمنی به نفع رانندگان و سرنشینان است چراکه هنگام تصادف خودروها و سوانح احتمالی و ترمزهای ناگهانی از پرت شدن به سمت جلو ممانعت کرده و شدت جراحات وارده بر افراد را نیز تا حد زیاد کاهش می دهد.
مظفری افزود: در زمان حاضر 95 درصد از رانندگان وسایط نقلیه در شهر زنجان از کمربند ایمنی استفاده می کنند که این درخور تحسین است.
وی ادامه داد: قریب 20 درصد از سرنشینان جلویی خودروها در شهرستان زنجان از کمربند ایمنی استفاده می کنند که امید است 80 درصد مابقی نیز با جدی گرفتن توصیه ها و هشدارهای پلیس راهور، نسبت به رعایت این قانون اقدام کنند.
رئیس پلیس راهور شهرستان زنجان از رانندگان خواست هنگام تغییر مسیر، دور زدن و هدایت خودروها به سمت راست خیابان و معابر جهت توقف خودروها، به حتم از چراغ راهنما استفاده کنند تا از وقوع تصادفات احتمالی جلوگیری شود.
مظفری افزود: اگر رانندگان نسبت به این هشدار مهم توجه نداشته باشند یقین بدانند که ماموران راهنمایی و رانندگی نسبت به اعمال قانون اقدام خواهند کرد.

برچسب ها

کمربند ایمنی
مطالب مرتبط بیشتر
کمربند ایمنی عاملی برای بازدارندگی تصادف جاده ای است ۷۲ درصد سرنشینان عقب کمربند ایمنی نمی‌بندند استفاده از کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب اجباری است کاهش شدت صدمات سوانح رانندگی با بستن کمربند ایمنی محقق می شود استفاده از کمربند ایمنی برای همه دانش‌آموزان در سرویس مدارس الزامی است مگان ۴۷ میلیونی شد چالشِ فروش گیره‌های مخصوص رانندگی بدون کمربند ایمنی نبستن کمربند ایمنی سرنشینان عقب خودرو در جاده، جریمه دارد افزایش تمایل رانندگان تهرانی به استفاده از کمربند ایمنی کاهش ۴۷ درصدی تخلف عدم استفاده از کمربند ایمنی در ۵ سال اخیر بستن کمربند ایمنی برای همه سرنشینان خودروها الزامی است اعلام قیمت تندر ۹۰ فیس‌لیفت سایپا نوآوری‌های شفابخش جریمه نبستن کمربند ایمنی چقدر است؟ کمربندایمنی شانس زنده ماندن در تصادفات را ۵ برابر بیشتر می‌کند کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودروها الزامی است بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودروها در جاده الزامی است مردم هنوز فکر می‌کنند در صندلی عقب خودرو نیازی به بستن کمربند نیست آمریکایی‌ها در بستن کمربند ایمنی صندلی های عقب سهل‌انگارند استفاده از کمربند ایمنی خطر مرگ را تا چند درصد کاهش می دهد؟ فراخوان جهانی ایربگ و کمربند ۴۰۰ هزار خودرو مرگ سه کودک مازندرانی به خاطر نبستن کمربند ایمنی خودرو کمربند ایمنی، تزئینی نیست مشکی مخملی ۴ میلیون دلاری
برگشت به بالا