استفاده ازخودروهای مکانیزه ثبت تخلفات ساکن در مناطق مرکزی تهران

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور منطقه ۶ تهران بزرگ از ثبت تخلفات ساکن با استفاده از خودروهای مکانیزه بویژه در مناطق مرکزی پایتخت شامل مناطق ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲ خبر داد.

يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵:۰۰

استفاده ازخودروهای مکانیزه ثبت تخلفات ساکن در مناطق مرکزی تهران

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از واحدمرکزی خبر، سرهنگ فیض الله حسنوند  با اشاره به سرعت بسیار زیاد خودروهای مکانیزه در ثبت تخلفات ساکن گفت: هر خودرو با حرکت در معابر ضمن شناسایی تخلفات ساکن و گرفتن تصویر و عکس می تواند در هر یک ساعت  برای 700 خودروی متخلف برگ جریمه صادر و آن را در سوابق خودروی متخلف درج کند.
وی افزود: این درحالی است که در روش سنتی یک مامور راهنمایی و رانندگی در یک روز کاری قادر است حدود یکصد خودروی متخلف را شناسایی و اعمال قانون کند.   
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز گفت: استفاده از این خودروهای مکانیزه به روان سازی ترافیک پایتخت کمک می کند.
سردار محمدرضا مهماندار در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: برای برخورد با تخلفات ساکن که موجب سد معبر ، کندی کشش معابر و در نهایت ایجاد ترافیک پرحجم می شود؛ استفاده ازاین خودروهای مکانیزه بسیار موثر است.
وی گفت: توقف در حریم تقاطع ها، توقف زیر تابلوهای توقف ممنوع، پارک های دوبله و توقف در نقاطی که پارکومتر نصب شده و خودروها به صورت غیرمجاز در آنجا پارک می کنند از جمله تخلفاتی است که به وسیله این خودروها اعمال قانون می شود.
سردار مهماندار با اشاره به اینکه این خودروها قابلیت های دیگری نیز برای ثبت سایر تخلفات دارند
افزود: اعمال قانون برای تخلفات ساکن به تناسب نوع تخلف بین 20 تا 50 هزار تومان متفاوت است.
وی گفت: در آینده نزدیک تعداد خودروهای مکانیزه ثبت تخلفات ساکن از 5 دستگاه موجود به 26 عدد افزایش می یابد تا همه معابر تهران پوشش داده شود.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: با بکارگیری این خودروها با تخلفات ساکن برخورد می شود که این مهم در روان سازی ترافیک پایتخت نقش بسیار موثری دارد.
قبلا از این سامانه هوشمند در قالب طرح آزمایشی در تهران استفاده شده است که بررسی ها از موفقیت آن در مقایسه با روش سنتی حکایت دارد.
استفاده از خودروهای مکانیزه ثبت تخلفات ساکن با الگو برداری از عملکرد موفق آن در تهران می تواند در روان سازی ترافیک درون شهری سایر کلان شهرهای کشور نیز بسیار موثر باشد.

برچسب ها

خودرو کنترل مکانیزه
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا