تردد روزانه 100 هزار نفر از شلمچه

عصر خودرو- اهواز – هر روز به آغاز حرکت عظیم و میلیونی مردم ایرای برای زیارت اربعین حسینی نزدیک می شویم و دو مرز خوزستان نیز به خوبی مهیای میزبانی شده اند.

Tuesday 01 November 2016 - 11:09:00

تردد روزانه 100 هزار نفر از شلمچه

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: آمادگی مرزهای خوزستان برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی روز به روز در حال تکامل است و تا چند روز آینده به نقطه اوج خود می رسد ولی در این میان نقش اصلی را مردم مرزنشین به خوبی ایفا می کنند چرا که ثابت کرده اند همیشه پای اصلی برنامه هایی هستند که رنگ و بویی از خدمت به اهل بیت (ع) دارد و در این زمینه آنها همیشه خط مقدم هستند.

تب و تاب خدمت به زائران اربعین حسینی از مدتها قبل در نقاط صفر مرزی خوزستان آغاز شده و همزمان که مسئولان در نشست های بی شمارشان در حال برنامه ریزی برای تدارک اربعین مناسب برای امسال هستند، مرزنشینان چند قدم جلوتر، موکب های خود را ساخته اند و از مدتها قبل آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی شده اند.

«عدنان ربیعی» یکی از مرزداران شلمچه به خبرنگار مهر می گوید: مردم اینجا با کمبود جا و مکان برای راه اندازی موکب های خود برای خدمت رسانی به زائران اربعین مواجه هستند چرا که اشتیاق برای خدمت رسانی بسیار بالاست و جا به همه نمی رسد ولی مشکلی نیست و کمبود جا باعث نمی شود ما فکر و خیال خدمت به زائران اربعین حسینی را از سر بیرون ببریم.

وی افزود: سال قبل بود که اهالی روستای ما در همین منطقه شلمچه جا برای برقرای موکب نیافتند ولی برخی ها حتی با واکس زدن کفش های زئران اربعین، شور حسینی خود را نشان دادند. برخی ها حتی دستمال کاغذی دادند. خلاصه اینکه راه برای خدمت به زائران اربعین حسینی بسته نیست.

همین شرایط در مرز چذابه نیز حاکم است. «سعید سواری» از مرز نشینان چذابه هم می گوید: امسال قرار است موکب ما غذا تهیه کند و در اختیار زائران قرار دهد. از مدتها قبل لیست نذرهای ما تکمیل شده و اصولا عدم نیاز به همه چیز را به مردم منطقه اعلام کرده ایم. هر چند دستگاه های دولتی امسال با جدیت بیشتری وارد کار شده اند ولی واقعیت این است که مردم منتظر سازمان های دولتی نیستند و خودشان بساط خدمت رسانی به زائران را پهن کرده اند.

تا چند روز آینده صحنه های عجیب و غریبی در مرزهای خوزستان توسط مردمی که علاقه و عشق عجیبی به اهل بیت(ع) دارند، اکران می شود که شاید نمونه آن را در هیچ نقطه ای از این کره خاکی نمی توان دید. از دختران مدرسه ای که نذرشان واکس زدن کفش های زائران است تا نابینایی که هر سال با پای پیاده از شلمچه راهی کربلا می شود. از کودکانی که دستمال کاغذی توزیع کردند تا جوانانی غیرتمندی که بدن خسته زائران را ماساژ می دادند. از پیرزنی که جلوی تنور داغ، صبح تا شب نان محلی برای زائران پخت می کند تا پیرمردی که کیف های برخی زائران هم سال و سالش را جابه جا می کند. اینجا به معنی کامل غرور قربان ارادت به خاندان پیامبر(ص) می شود. اینها همه نمونه اندکی از مهمان نوازی خاص مرزنشینان دو مرز شلمچه و چذابه است که البته مردم از سایر نقاط استان و کشور هم در کنار آنها قرار می گیرند.

طبق تصمیم گیری ستاد مرکزی اربعین، زائران استان های مختلف در میان سه مرز اصلی کشور تقسیم شده اند. بر این اساس زائران استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، یزد، سمنان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان از مرز چذابه رفت و آمد خواهند کرد. مرز شلمچه نیز گذرگاه اتباع خارجی و 9 استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی، اصفهان و خوزستان خواهد بود. همچنین زائران 16 استان آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، کرمانشاه، گیلان، مازندران، گلستان، لرستان و ایلام از مرز مهران رفت و آمد خواهند کرد.

امسال در کنار مردم اما دستگاه های دولتی هم به خوبی پای کار هستند و به نظر می رسد امسال می توان در این طرف مرزها، یک مراسم اربعین با حداقل مشکل را مشاهده کرد که در آن مردم بدون دغدغه عبور و مرور خود را در مرزها انجام دهند هر چند نگرانی که در سال های قبل هم به عنوان یک معضل جدی همیشه باعث ایجاد مشکلاتی می شد یکی از دغدغه های جدی مسئولان برای امسال هم به شمار می رود و آن هم این است که برخی از مردم قصد دارند بدون ویزا از مرز عبور کنند ولی امسال به شدت در این زمینه سخت گیری هایی خواهد شد هر چند امام جمعه خرمشهر الزام آور بودن ویزا بین دو کشور شیعه را ناخوشایند می داند.

همچنین امسال برخی دلالان و سودجویان اقدام به صدور ویزاهای جعلی برای مردم می کردند که در همین مدت اخیر چندین نفر از زائران به واسطه داشتن چنین ویزاهایی امکان خروج از مرزها را به دست نیاوردند.

دلال های ویزا هم هستند

«ناصر حویزاوی» مدیرکل حج و زیارت خوزستان در همین زمینه به خبرنگار مهر می گوید: در همین چند روز گذشته از خروج تعدادی زائر جلوگیری شد چون از افراد دلال و بدون ثبت نام در سامانه سماح اقدام به اخذ ویزا کرده بودند.

وی تأکید می کند: از همه زائران تقاضا داریم که خارج از سایت سماح اقدام به دریافت ویزا نکنند. این سامانه به نوعی ویزای با گارانتی به زائران ارائه داده و حج و زیارت تا خروج زائران دارای این ویزا از مرز آنها را همراهی می کند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان یادآور می شود: افرادی که در مرز گرفتار شده بودند، ناچار به تحمل هزینه های مضاعف هم شدند. توصیه می کنیم زائران حتما با استفاده از خدمات بیمه ای راهی زیارت عتبات عالیات شوند.

وی عنوان می کند: زائران مشتاق به زیارت کربلا باید در زمان باقیمانده به سایت سماح مراجعه و ثبت نام کنند. علاوه بر 60 دفتر خدماتی ـ زیارتی این اداره کل، تعداد 260 دفتر شهری و روستایی و همچنین دفاتری در منطقه آزاد نیز کار صدور ویزای قانونی را انجام می دهند.

حویزاوی با اشاره به راه اندازی سه دفتر کنسولگری عراق در خوزستان اظهار می کند: زائران می توانند ویزاهای خود را از طریق دفاتر کنسولگری عراق در شهرهای اهواز، آبادان و بهبهان دریافت کنند.

وی اضافه می کند: دفتر کنسولگری عراق در اهواز مامور صدور ویزا برای زائران مرکز استان، دفتر کنسولگری عراق در آبادان مامور صدور ویزا برای زائران شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و بهبهان و دفتر کنسولگری عراق در سوسنگرد مامور صدور ویزا برای شهرهای شمالی استان خوزستان است.

به گفته مدیرکل حج و زیارت خوزستان، مدت زمان ویزای صادر شده برای اقامت در عراق 20 روزه است.

حویزاوی با تاکید بر اینکه حج و زیارت تنها برای کسانی ویزا صادر می کند که در سایت سماح ثبت نام کرده باشند، می گوید: ویزای انفرادی صادر نمی کنیم. مدت زمان صدور ویزا 72 ساعت از زمان تحویل مدارک است.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان بیان می کند: بر اساس تفاهمنامه منعقده با سازمان پست، ویزا در منارل تحویل زائران می شود.

سال قبل در حالیکه ازدحام در مرز مهران همه چیز را قفل کرده بودف مرزهای شلمچه و چذابه به علت تدارک مناسبی که اندیشیده شده بود، روزهای بدون التهابی را پشت سر گذاشتند و زائران به راحتی به خانه ها خود بازگشتند. در این میان وضع شلمچه به علت دارا بودن زیرساخت های لازم بسیار ایده آل بوده است.

امکان تردد روزانه 100 هزار نفر در شلمچه

استاندار خوزستان نیز در خصوص استعدادهای دو مرز خوزستان برای مراسم اربعین حسینی با بیان اینکه در بخش اسکان زائران کارهای خوبی صورت گرفته است، می گوید: در حال حاضر امکان اسکان 15 هزار نفر در مرز شلمچه و دو هزار نفر در مرز چزابه مهیا شده است.

«غلامرضا شریعتی» در خصوص راه اندازی پارکینگ خودرویی در مرز شلمچه و چذابه نیز عنوان می کند: در فاصله چهار کیلومتری هر یک از مرزها، پارکینگ 50 هکتاری احداث شده است.

وی بیان می کند: در حال حاضر پایانه مرزی شلمچه روزانه آمادگی تردد 100 هزار نفر و پایانه مرزی چذابه 40 تا50 هزار نفر را دارد.

شریعتی با بیان اینکه تردد زائران اربعین حسینی از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه انجام می گیرد، تصریح می کند: دولت 42 درصد از تردد زائران را به مرز مهران و 58 درصد تردد را به مرزهای استان خوزستان به ترتیب شلمچه 37 درصد و چزابه 22 درصد اختصاص داده است.

وی اظهار می کند: پایانه مرزی شلمچه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین اختصاص یافته است و اتباع خارجی برای تردد به کشور عراق بایستی به پایانه مرزی شلمچه مراجعه کنند.

شریعتی با بیان اینکه در این راستا باید همه دستگاه ها متولی بسیج شوند، بیان می کند: به منظور هرچه بهتر برگزار شدن مراسم پیاده روی اربعین حسینی 14 شهرستان، معین مرز شلمچه و 13 شهرستان، معین مرز چزابه شدند.

استقرار 164 موکب در مرز چذابه

فرماندار دشت آزادگان در همین راستا در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار می کند: پروژه روشنایی پارکینگی با مساحت بین 35 تا 40 هکتار شروع شده و عملیات ساخت آن هم در نزدیک ترین نقطه خروجی مرز چذابه در نظر گرفته شده است.

«نادر عمیدزاده» می افزاید: آسفالت جاده قدیم انجام شده و مواکب نیز مستقر شده اند. امسال 164 موکب در مرز چذابه مستقر می شوند.

وی با اشاره به اینکه پایانه خروجی مرز برای استقرار گیت های گذرنامه مهیا شده است، بیان می کند: کمیته های حمل و نقل، سوخت، عتبات، زیرساخت، بهداشت و درمان نیز برای خدمات رسانی به زائران حسینی مستقر شده اند.

از سال قبل پارکینگ هایی برای استقرار خودروهای شخصی زائران در سه مرز اصلی کشور برای عبور زائران ایجاد شده بود و این موضوع آرمش مناسبی به زائران داده بود ولی به علت بارش شدید باران، اغلب خودروها در گل و لای ماند و زائران در این زمینه با مشکل مواجه شدند هر چند در مرز شلمچه به علت کوپال ریزی پارکینگ در نظر گرفته شده، این موضوع زائری را آزار نداد با وجود این امسال، تمهیدات خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

«عزیزالله شهبازی» فرماندار آبادان به عنوان یکی از شهرهای معین خرمشهر در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امکانات بسیار خوبی در مرز شلمچه برای زائران اربعین تهیه و تدارک دیده شده، از ساخت پارکینگ با گنجایش 50 هزار خودرو، ساخت سرویسهای بهداشتی و حمام، راه اندازی مواکب و غیره به عنوان برخی از این امکانات نام می برد و اظهار می کند: پارکینگ بزرگ با ظرفیت بالا به شکلی علمی تعریف شده و تابعیت از قواعد و قوانین راهور ساخته شده تا زائران هنگام ورود و خروج با کمترین مشکل مواجه باشند ضمن آنکه زائران می توانند از پارکینگ های موجود در شهر آبادان نیز برای پارک خودروهایشان بهره ببرند.

سرهنگ «رضا دولتشاهی» رئیس پلیس راه خوزستان نیز این زمینه می گوید: در بحث پارکینگ در مرزهای شلمچه و چذابه با ساخت دو پارکینگ جدید 70 درصد مشکلات سال گذشته حل شده است. خودروهای شخصی، ماشین های مسافربری و اتوبوس ها در پارکینگ ها سازماندهی می شوند. هر پارکینگ در نظر گرفته شده در مرز نیز ظرفیت 50 هزار خودرو را دارد.

ورود تعداد بالای مسافر به استان خوزستان برای خروج از مرزهای شلمچه و چذابه و رسیدن به عراق قطعا با وجود جاده های همیشه مشکل ساز خوزستان یک مانع جدی برای زائران به شمار می رود و حساسیت بیشتری در این زمینه لازم است تا زئران به سلامت به انجام مراسم اربعین بپردازند.

رئیس پلیس راه خوزستان در همین زمینه می گوید: از 20 آبان تا 5 آذر ماه پایانه تجاری چذابه را به منظور تسهیل در تردد زائران حسینی تعطیل می کنیم. در همین بازه زمانی برای اتوبوس های حامل زائران نیز محدودیت هایی اعمال کردیم که محور ایذه ـ دهدز جزو این محدودیت ها است و محور اهواز ـ اندیمشک را جایگزین می کنیم.

دولتشاهی بیان می کند: تردد کامیون های حمل سوخت عراقی نیز از 20 آبان تا پنجم آذر ماه ممنوع است و ثبت ساعت نمی شوند.

وی عنوان می کند: جاده جدیدی برای چذابه در نظر داریم که از پارکینگ بستان تا چذابه خواهد بود و تقریبا همه بار ترافیکی به این جاده منتقل می شود. محور قدیم بستان به چذابه هم به صورت یک طرفه از سمت چذابه به بستان در تاریخ 20 آبان تا پنجم آذر استفاده می شود.

رئیس پلیس راه خوزستان می گوید: نیروهای پلیس را از 15 آبان مستقر کنیم. در این ایام از نیروهای پلیس راه استان و استان های همجوار استفاده می شود، البته از مرکز به پلیس راه و راهور نیز تعدادی نیرو اختصاص می دهند.

دولتشاهی عنوان می کند: حدود 25 پایگاه انتظامی را در جاده ها مستقر می کنیم که امور مربوط به ترافیکی و انتظامی را انجام می دهند. البته راهور جاده ای در ساعات شب نیز در جاده ها مستقر می شوند.

آماده باش راهدارخانه های مسیر

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان هم در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار می کند: استفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل برای جابه جایی زائران در ایام اربعین، استفاده از ظرفیت های حمل و نقل استان های معین به منظور افزایش توان ناوگان حمل و نقل جاده ای و استفاده از شرکت های امدادخودرو در طول مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی شلمچه و چذابه از جمله کارهای انجام شده برای خدمات رسانی به زائران است.

«مسعود مصدقی» ادامه می دهد: آماده باش و تجهیز راهدارخانه های مسیر، همکاری و هماهنگی به منظور استقرار آمبولانس و خودروی آتش نشانی در محل پایانه های مرزی استان و همچنین هماهنگی با شرکت پخش فرآورده های نفتی اهواز و آبادان به منظور استقرار و تأمین سوخت در مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی به صورت ثابت و سیار از دیگر کارهای برنامه ریزی شده برای خدمت رسانی به زائران حسینی است.

وی عنوان می کند: هماهنگی در جانمایی و امکان بهره برداری از 50 هکتار پارکینگ جدید در محدوده سه راهی یادمان شهدای شلمچه و همچنین 11 پارکینگ چهار الی پنج هکتاری در محور خرمشهر ـ شلمچه با نصب تابلوی راهنما و همچنین آماده سازی 40 هکتار پارکینگ جدید در چذابه در موقعیت 6 کیلومتری از پایانه در محور چذابه ـ بستان نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان با اشاره به اینکه تجهیز گیت های گذرنامه به رایانه (16 عدد در مرز چذابه) انجام شده می گوید: برای استقرار اتوبوس از ظرفیت تمام شرکت های فعال در استان استفاده می شود و همچنین از ظرفیت حمل و نقلی استان های معین نیز بهره مند می شویم.

می توان به آب زد و به کربلا رسید

راه دریایی دیگر مسیر رفتن به عراق و تشرف به عتبات است و آنان که می خواهند به آب زده، راهی شوند، این مرز را برای گذر انتخاب می کنند. سال گذشته بیش از سه هزار زائر از مرز دریایی خرمشهر عازم شدند و این مرز امسال نیز خود را مهیای میزبانی از زوار کرده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز در همین ارتباط در گفت وگو با خبرنگار مهر، از تشکیل کمیته ای اربعین برای تردد زوار اربعین از مرز دریایی این شهر خبر می دهد و می گوید: امسال کمیته ای برای اربعین تشکیل شده و نمایندگان بهداشت، گذرنامه، گشت دریایی و حتی موکبی برای خدمات رسانی در کنار مرز آبی بندر خرمشهر در نظر گرفته شده است.

«عادل دریس» در پاسخ به این ادعا که مرز دریایی در اربعین های گذشته مورد استقبال واقع نشده بود، عنوان می کند: استقبال نشدن ادعایی ناصحیح است چرا که از مرز دریایی نیز استقبال شد اما رشد اندک تعداد زائران به خاطر عملکرد مناسب و منظمی بود که در مرز زمینی شلمچه بوده است.

وی ادامه می دهد: عمده زائران به خاطر هزینه مادی مرز زمینی را برای تردد به عراق انتخاب می کنند و عمده گروه استقبال کننده از مرز دریایی را کسانی تشکیل می دادند که یا مایل بوده اند علاوه بر زیارت گشت دریایی را نیز تجربه کنند و یا اینکه خاطره ای از دوران دفاع مقدس داشته اند.

دریس در ادامه، به همکاری بندر خرمشهر برای تامین کانتینرهای مورد نیاز در مرز شلمچه نیز اشاره می کند.

خدمات رسانی ناوگان ریلی از 15 آبان

قابلیت انتقال ریلی زائران اربعین در شلمچه یکی از نکات منحصر به فرد این مرز محسوب می شود که آمار حاکی از آن است حدود 170 هزار نفر سال گذشته از این نوع خدمات برای رفتن به مرز و یا تردد به عمق کشور بهره بردند و امسال نیز قرار است سوت قطار هر روز چند نوبت در خرمشهر و مرز شلمچه به صدا درآید.

معاون مدیر کل راه آهن جنوب و مدیر پایانه راه آهن خرمشهر در گفت وگو با خبرنگار مهر، از آغاز خدمات رسانی از 15 آبان ماه جاری با استقرارخط ریل باس در ایستگاه خرمشهر خبر می دهد و می گوید: ریل باس دو کابینی با ظرفیت 328 زائر از 15 آبان ماه جاری در ایستگاه خرمشهر برای جابه جایی زائران از خرمشهر تا شلمچه مستقر می شود و به صورت همزمان قطار مسافری اهواز به خرمشهر نیز جابه جایی زائران را انجام خواهد داد.

«غلامحسین فارسیان» با اشاره به درخواست های ارائه شده برای افزایش ظرفیت ریلی خرمشهر در این ایام، استقبال مردم و مراجعه به سامانه فروش بلیط را عاملی برای افزایش این ظرفیت می داند و می افزاید: طبق آخرین ابلاغ های ستاد مرکزی، قطار مشهد به خرمشهر از 19 آبان ماه جاری به مقصد خرمشهر حرکت می کند و قطار فوق العاده تهران به خرمشهر نیز به قطارهای این مسیر افزوده می شود.

 

وی از ساخت دو سکوی راه آهن برای تردد زائران به طول 15 و 40 متر با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند در مقابل پارگینگ 50 هکتاری و نقطه صفر مرزی به عنوان اقدامی دیگر در راستای فراهم سازی زیرساخت های تردد ریلی  بدون مشکل در ایام اربعین در مرز شلمچه یاد می کند.

کل شهر خرمشهر هم تبدیل به موکب می شود

خرمشهر به علت نزدیکی فراوان به شلمچه و مرز خود تبدیل به یک موکب بزرگ خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی می شود و مردم این شهر در خود شهر نیز امکانات برای عبور و مرور زائران اربعین حسینی در نظر می گیرند. امسال شهرداری خرمشهر نیز با برنامه ریزی بیشتری برای این امر مهیا شده است.

سرپرست شهرداری خرمشهر در گفتگو با خبرنگار مهر از برنامه ریزی و آمادگی کامل برای میزبانی از زائران حسینی اربعین در مرز شلمچه خبر می دهد و می گوید: اربعین امسال، سال خوبی خواهد بود و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته کمترین میزان مشکلات را در مرز شلمچه خواهیم داشت.

«عزیز ساعدی» عنوان می کند: امسال تقسیم کار به نحوی بوده که هرکدام از شهرستان های معین در محل موقعیت خود تمامی خدمات از جمله خدمات شهری، ایمنی را ارائه کنند و مسیر عمومی نیز بر عهده شهرداری خرمشهر گذاشته شده که این کار با همکاری استان های معین انجام می شود.

سرپرست شهرداری خرمشهر ادامه می دهد: امسال قرار است از ورودی شهر تا پل نو تحویل شهرداری تهران و از پل نو تا نقطه صفر مرزی نیز به شهرداری شیراز تحویل شود تا بتوان خدمات بهتری به زوار ارائه کرد.

ساعدی، ورود استان های معین را در ارائه هرچه بهتر این خدمات تاثیرگذار دانست و می افزاید: امسال شهرداری شیراز 50 دستگاه اتوبوس را از 15 آبان ماه جاری تا زمان بازگشت زوار در مرز شلمچه مستقر خواهد کرد و تامین 200 نیروی خدماتی، 10 دستگاه پرس زباله و 100 باکس زباله را نیز بر عهده کرده است.

وی بیان می کند: شهرداری آبادان نیز علاوه بر ارائه خدمات در موقعیت خود، 20 چشمه سرویس بهداشتی، دو دستگاه پرس زباله و یک دستگاه جرثقیل را تامین می کند و استقرار اکیپ آتش نشانی و توزیع کیسه های زباله را نیز انجام خواهد داد.

سرپرست شهرداری خرمشهر، تامین یک دستگاه پرس زباله، یک تانکر آب و یک دستگاه کمپرسی و لودر را نیز از تعهدات شهرداری آغاجری اعلام می کند.

ساعدی عنوان می کند: امسال این آمادگی در مرز شلمچه وجود دارد که با همکاری استان ها و شهرستان های معین، میزبانی شایسته ای از یک میلیون زائر ایرانی و 500 زائر از اتباع خارجی انجام شود.

تقویت زیرساخت های مخابراتی

انتظار برای برقراری ارتباط های مطلوب تلفنی در مرز، برای جمعیتی که گاهی شمار آنها در روز به هزاران نفر می رسد، همچنین لزوم انتقال اطلاعات و اخبار مرزها، زیرساخت های ارتباطی را به یکی از مهمترین زیرساخت ها تبدیل کرده که مسئولان، از فراهم سازی این زیرساخت ها در مرز شلمچه خبر می دهند.

رئیس اداره مخابرات خرمشهر در همین رابطه در گفت وگو با خبرنگار مهر، از راه اندازی شبکه فیبر نوری در شلمچه خبر می دهد و اظهار می کند: به منظور بالا بردن ظرفیت خدمت رسانی تلفن همراه به زائران اربعین حسینی، شبکه فیبرنوری با 72 رشته در شلمچه راه اندازی شده است.

«ابراهیم غزالی فر» از نصب و تقویت چهار مرکز BTS تلفن همراه در مرز شلمچه به عنوان دیگر اقدامات مخابرات دراین نقطه مرزی با توجه به پیشرو بودن موسم اربعین خبر می دهد و می افزاید: دو مرکز BTS در نزدیکی پایانه مرزی و مرز، یک مرکز BTS در توقفگاه خودروها و یک مرکز نیز در نزدیکی موقعیت شهرستان امیدیه نصب و به سیستم 4G  مجهز شدند که با توجه به وجود مرکز BTS در پایگاه رمضان روستای سوره، امسال شاهد پوشش کامل تلفن های همراه زائران اربعین حسینی از میدان مقاومت تا شلمچه خواهیم بود.

رئیس اداره مخابرات خرمشهر در ادامه متذکر می شود که با راه اندازی فیبر نوری در شلمچه امکان مکالمه تلفن های همراه و ارتباط اینترنتی از 700 هزار شماره به یک میلیون شماره وجود دارد، همچنین با مجهز شدن به فیبر نوری، از مرکز میزان بار و ترافیک رصد می شود و در صورت سنگین شدن ترافیک نسبت به افزایش ترافیک اقدام خواهد شد.

مسائل بهدشتی جدی گرفته شود

حضور میلیونی مردم شیعه از سراسر جهان و تجمع آنها در کربلا باعث می شود برخی بیماری های به سرعت در بین زائران گسترش پیدا کند به همین دلیل ضمن اینکه زائران در کشور عراق باید مراقب سلامت خود باشند، در مرزها هم تمهیداتی اندیشیده شده که در صورت بروز یک بیماری واگیردار، بیماران و یا ناقلان در همان مرزها شناسایی و مورد معالجه قرار گیرند.

 

در همین زمینه رئیس ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه چادری به مساحت 250 متر را برای  تجهیز با 100 تخت بستری در شلمچه در نظر گرفته ایم و با اشاره به اینکه این چادر به طور صرف برای موارد بحران نگهداری می شود، می گوید: این کار به منظور آن است تا در موارد احتمالی بروز رخداد بتوانیم آن را مدیریت کنیم و در موارد غیر از آن استفاده نمی کنیم و در آن بسته می ماند.

«نوراله طاهری» می افزاید: در حوزه تجهیزات همچنین زمینی به مساحت دو هزار و 500 متر را برای استقرار یک باب کانکس در آنجا پیش بینی کرده ایم. این کانکس به منظور مدیریت یا فرماندهی اورژانسهایی که اتفاق می افتد پیش بینی شده که به همراه آن یک چادر 250 متری برای انجام معاینات توسط پزشک، پرستاران و همکاران درمانی برپا می کنیم.

وی با اشاره به فعالیت همکاران حوزه بهداشت در ایام اربعین در منطقه شلمچه تصریح می کند: بیش از 70 نفر از نیروهای بهداشتی به طور 24 ساعته در شلمچه از دهم آبانماه تا چند روز پس از اربعین که هنوز روند بازگشت زائران ادامه دارد، مستقر می شوند.

رئیس ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان می گوید: ماموران بهداشتی به طور شبانه روزی خدمات آموزشی و غربالگری برای زائران چه در هنگام ورود و چه در زمان بازگشت از عراق را ارائه می کنند. در هنگام رفت تنها بیماران و پس از بازگشت از عراق تمام زائران غربالگری می شوند.

وی از آماده باش کامل بیمارستانها در ایام اربعین خبر داد و تصریح کرد: با وزارت بهداشت در مورد در اختیار نداشتن برخی از تخصص ها همچون چشم پزشک، مغز و اعصاب، نرولوژی در منطقه مکاتبه داشتیم که براین اساس قرار شد 5 پزشک متخصص، ویژه این ایام در اختیار ما قرار داده شود که طبق برنامه ریزی انجام شده آنها در شبکه بهداشت و درمان خرمشهر مستقر می شوند.

طاهری با اشاره به اینکه ما اورژانس هوایی در اختیار نداریم، یادآور شد: در جلسه اربعین که در تهران داشتیم نیروهای نظامی و انتظامی (سپاه و ارتش) عهده دار استقرار یک فروند هواپیمای مجهز در فرودگاه آبادان برای استفاده در مواقع ضروری برای انتقال بیماران به شهرها و یا استانهای همجوار شدند ضمن آنکه قول مهیاسازی چهار فروند بالگرد مجهز را برای استفاده از خدمات آنها را نیز به ما داده اند.

نگرانی جدی در حوزه سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز با اشاره به پیش‌بینی بروز مشکلات تنفسی پس از نخستین باران پاییزی در خوزستان می گوید:‌ یکی از نگرانی‌های جدی ما در این ایام، در زمینه بارندگی‌های پاییزی و مشکلات تنفسی است که پس از آن رخ می‌دهد. امسال این نگرانی وجود دارد که این اتفاق در ایام اربعین رخ دهد؛ اگر مشکلات تنفسی پس از بارندگی در زمان تردد زائران اربعین و با تجمع زیاد زائران رخ دهد، ممکن است فاجعه‌ای انسانی شکل گیرد.

«اسماعیل ایدنی» ادامه می دهد: در سال گذشته میزان بستری بیماران به دلیل مشکلات تنفسی پس از بارندگی، در آبادان بیشتر از اهواز بوده است؛ در این خصوص نگران هستیم و باید هوشیار باشیم.

وی اظهار می کند: نگرانی ما در این خصوص است که اگر مشکلات تنفسی هنگام بارش‌های پاییزی در ایام اربعین در خوزستان رخ دهد، امکان سرویس‌دهی به تمام جمعیت زائران وجود ندارد.

حالا مردم ایران خوب می دانند موکب به موکب در سفر کربلا مورد استقبال مناسب مردمی از جنس خودشان قرار می گیرند تا با آمادگی کامل به حرم 6 گوشه ارباب  برسند و ضمن زیارت اربعین، قدرت و صلابت مذهب تشیع در رقم زدن حماسه های میلیونی را به رخ بکشند.

برچسب ها

اربعین
مطالب مرتبط بیشتر
نحوه خروج وسائط نقلیه زائران اربعین ابلاغ شد ضرورت داشتن الحاقیه بیمه شخص ثالث برای عبور زائران اربعین از مرزها اتوبوس‌های وارداتی به اربعین امسال نمی‌رسد 3 هزار سواری شخصی برای جابجایی در ایام اربعین به کار گرفته می شود استفاده از اتوبوس‌های اجاره‌ای از پاکستان و ترکیه برای ایام اربعین واردات 2000 اتوبوس بین شهری ویژه ایام اربعین در دستور کار وزارت راه مجاز شدن ورود خودرو‌ های ایرانی به عراق در ایام اربعین کاهش 19 درصدی تصادفات فوتی در اربعین امسال آمادگی خدمات پس از فروش ایران خودرو در موج بازگشت زائران اربعین حسینی (ع) ارائه خدمات رایگان امداد خودرو کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به زائران و مسافران اربعین حسینی گروه سایپا تمامی مسیرهای حرکتی زائران اربعین حسینی را پوشش می دهد محدودیت‌های ترافیکی اربعین اعلام شد خدمات پس از فروش ایران‌خودرو با کاروان اربعین حسینی همراه می‌شود زائران خودروهای خود را در شهر‌های مرزی رها نکنند اختصاص 1000 میلیارد تومان اعتبار برای تسهیل تردد زائرین اربعین تعرفه پارکینگ‌های مرزی مشخص شد ورود اتوبوس و خودروی شخصی به عراق در ایام اربعین ممنوع است تعطیلی مراکز معاینه فنی تهران در اربعین ارایه 8 هزار و 300 خدمت به هموطنان در طرح اربعین ایساکو برخورد شدید خودروی زائران اربعین با تریلی بازداشت 2 سارق خودرو در پایانه مرزی چذابه آمار تصادف خودروهای زائران اربعین دراستان خوزستان نگران‌کننده است نیاز به 4هزار اتوبوس برای برگشت 860 هزار زائر ایرانی کاهش 11 درصدی حوادث ترافیکی زائران اربعین نسبت به سال گذشته 65 درصد زائران با خودروی شخصی سفر کرده‌اند استقرار 200 دستگاه اتوبوس توسط 3 ارگان مسلح برای انتقال زائران آماده‌باش پلیس راهور برای موج آخر بازگشت زائران مصدومیت 22 زائر ایرانی در تصادف 2 خودرو در عراق + اسامی مصدومان بازگشت 350 هزار نفر از زوار با اتوبوس طی روزهای آتی شاهد روانی جاده ها و کم خطر بودن آن در مسیر بازگشت زائران هستیم محور مهران به ایلام از ساعت 16 یکطرفه می‌شود روانی تردد از مرز مهران علیرغم افزایش دوبرابری جمعیت زائران ترافیک سنگین در محورهای منتهی به مهران آخرین جزئیات ترافیکی در مسیر‌های بازگشت پیاده روی اربعین ترافیک نیمه سنگین و پرحجم در محورهای مرزی غرب کشور کاهش 11 درصدی آمار تصادفات از ابتدای همایش اربعین تمهیدات پلیس پیشگیری برای مدیریت موج بازگشت زائران اربعین برخورد شدید با گرانفروشی بلیت اتوبوس زائران اربعین تمهیدات پلیس برای تسهیل تردد زائران اربعین آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مرزی غرب کشور تردد در مرزها عادی است 90 درصد از ناوگان اتوبوس‌رانی به مرز‌ها اعزام شدند رسیدگی به 224 مورد تخلفات رانندگان اربعین+جزئیات «خستگی و خواب آلودگی» عامل 60 درصد تصادفات در محورهای تردد زوار اربعین جابجایی یک میلیون زائر اربعین از طریق 29500 سفر اتوبوسی هیچ مشکل جاده‌ای خاصی را در ایام اربعین شاهد نبوده‌ایم پرونده تخلف رانندگان اربعین روی میز ترافیک در مسیرهای منتهی به مرزها ترافیک روان و نیمه سنگین در مسیر برگشت زائران اربعین 40 دستگاه اتوبوس شهری از ارومیه به مرز مهران اعزام شد بیش از 80 درصد از ظرفیت پارکینگ‌های داخل شهر مهران پر شد سفر به عراق با خودرو شخصی از مرز خسروی در ایام اربعین ممنوع است آغاز عملیات انتقال خودروهای پارک شده شهر مهران به پارکینگ عراق از پذیرش خودروهای شخصی زائران اربعین ممانعت کرده است کرایه پارک خودرو در مرز مهران 500 هزار ریال است دریافت 25هزار تومان برای پارکینگ مرز مهران کذب است راه‌اندازی خط ویژه اتوبوس مهران تا نجف فرصت دو هفته‌ای برای اتوبوس‌های دربستی اربعین تردد وسایل نقلیه حامل زائران از محور پلدختر- خرم آباد ممنوع است محدود‌یت‌های ترافیکی ایام اربعین حسینی اعلام شد مرز خسروی به درخواست کشور عراق فعلا بسته است آخرین وضعیت مرزهای چهارگانه خروج خودروهای شخصی به مقصد عراق ممنوع شد افزایش حجم تردد زائران اربعین از مرز مهران عبور اتوبوس‌های کاپوتاژ فقط از «مرز چذابه» امکان‌پذیر است طرح سفرهای اربعین 7 روز زودتر آغاز شد آماده سازی پارکینگ بزرگ اربعین در شهر ایلام تردد از قصرشیرین به خسروی تنها با اتوبوس امکان‌پذیر است مجوز خروج اتوبوس‌ها برای ایام اربعین با مشکل مواجه است هفته آینده؛ نشست ویژه برای بررسی نرخ حمل‌و نقل در ایام اربعین توصیه‌های پلیس به رانندگان برای تجهیز خودروها در سفر اربعین پلیس راه کشور با تمامی تجهیزات به زائران اربعین خدمت رسانی می کند بهره برداری از 7 کیلومتر آزادراه کربلا تا پیش از اربعین افزایش سه برابری پارکینگ مرز مهران آماده‌سازی 2 پایانه مرزی برای زائران خارجی اربعین تاکسی اربعین گران نمی‌شود نرخ جابجایی زائران اربعین در مرز مهران اعلام شد افزایش قیمت حمل و نقل در ایام اربعین تخلف است تسریع خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی پیش‌بینی تردد 2.5 میلیون زائر در اربعین قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین گران نمی‌شود 15 هزار و 500 اتوبوس در خدمت جابه جایی زائران کربلا تسهیل در تردد و تأمین امنیت زوار اربعین حسینی در دستور کار قیمت بلیت رفت اتوبوس و هواپیما‌ها در اربعین افزایش نخواهد داشت کاهش 60 درصدی تصادفات در اربعین امسال عبور 3 میلیون و 400 هزار زائر از مرزهای سه‌گانه شمار زائران و کمبود ناوگان عمومی عامل بهم خوردن عرضه و تقاضا واژگونی ون زائران اربعین در ایلام دستور وزیر راه برای حل مشکل مردم در پایانه مرزی مهران گسیل 7000 اتوبوس به پایانه‌های مرزی 3900دستگاه اتوبوس در راه مهران کمبود اتوبوس در مرز مهران نداریم آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های ایلام ورود 179 هزار نفر از مرز مهران به کشور در اربعین حسینی وضعیت جوی عتبات عالیات تا دو روز آینده اعلام مسیرهای سه‌گانه راهپیمایی اربعین درتهران و تمهیدات ترافیکی جزئیات امداد مدیران خودرو در اربعین 97 اعلام شد سرویس دهی رایگان تاکسیرانی به جاماندگان پیاده‌روی اربعین تصادف ون با اتوبوس/ 11 زائر ایرانی کشته شدند محور ایلام به مهران تا اطلاع ثانوی یکطرفه نمی شود توصیه های ترافیکی پلیس برای بازگشت زائران اربعین توصیه های معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا برای بازگشت زائران اربعین خدمات‌رسانی شرکت واحد اتوبوسرانی در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) طرح ایران خودرو برای امداد به زائران اربعین خودرو ها بیش از 30 درصد فضای مهران را اشغال کردند محدودیت‌های ترافیکی اربعین 97 ظرفیت پارکینگ بزرگ اربعین هنوز تکمیل نشده است رفع مشکل خروج اتوبوس‌های کاپوتاژ از پایانه مرزی مهران یک هزار و 400 تیم پلیس راهور بر تردد مرزهای سه گانه نظارت دارند بارندگی خللی در تردد زائران از مهران ایجاد نکرد زائران با خودرو وارد «مهران» نشوند شهر مهران از خودرو اشباع شده/کاپوتاژ خودرو از مرز شلمچه ادامه می یابد ورود اتوبوس با پلاک بین المللی به مهران ممنوع شد بیش از 200 هزار زائر امروز از مهران خارج خواهند شد باد و باران در جاده‌های 8 استان رایزنی با طرف عراقی برای باز شدن «مسیر تجاری» به‌روی اتوبوس زائران آماده‌باش 410 گشت راهداری برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی جزئیات اقدامات رفاهی برای زائران اربعین توصیه‌های رییس پلیس راه به زائران اربعین مشکلی در سوختگیری خودروی اتباع خارجی وجود ندارد پارک 60 هزار دستگاه خودرو در مهران خودروها از چذابه و شلمچه عبور کنند اتوبوس های زائران اربعین در خروجی شهرری کنترل کیفی می شوند مرز مهران بسته نیست/ عبور زوار بدون توقف در جریان است استقرار 30 هزار مأمور پلیس در مرزها آغاز پرداخت خسارت خودروهای زائران اربعین آغاز طرح انتقال خودروهای غیرمجاز به پارکینگ در شهر مهران تردد از مرز مهران تا پایان امروز از 500 هزار نفر می‌گذرد تکمیل 50 درصد ظرفیت پارکینگ‌های مهران تردد روان و پرحجم کامیون‌ها و زائران در ایلام اعلام محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور برای اربعین ارائه خدمات امدادی به 2600 زائر اربعین در پایانه‌های مرزی تردد زائران اربعین از محور شوش - چذابه تسهیل می‌شود تردد کامیون‌های حامل بار موکب‌ها در مرز مهران تسهیل می‌شود پیش بینی 1885 دستگاه اتوبوس برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی 60 دستگاه اتوبوس شهری ارومیه به مرز مهران عازم می شوند خدمات خروج موقت خودرو برای زائرین اربعین حسینی رایگان شد قیمت پارک خودرو در مزرهای چذابه و شلمچه اعلام می‌شود 250 دستگاه اتوبوس استان مرکزی برای اربعین حسینی آماده شد مرز چزابه آماده استقبال از زائرین حسینی است توصیه‌های کارشناس خودرو به زائران اربعین اختصاص 400 هزار هکتار پارکینگ برای پارک خودرو زائران اربعین در مرز‌ها قیمت بلیت بسته‌های ترکیبی ریلی جاده‌ای اعلام شد آماده سازی 15000 اتوبوس برای اربعین ممنوعیت تردد خودروهای تجاری در مرزهای اربعین آخرین تمهیدات بخش حمل‌ونقل برای تردد راحت زائران اربعین لزوم تکمیل تونل اربعین ایلام ارائه خدمات گسترده به زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی تأمین لاستیک، شرط اصلی برای افزایش نیافتن قیمت بلیط اتوبوس اربعین پیش‌بینی افزایش 20 تا 30 درصدی تردد زائران اربعین در مرزها افزایش 50 درصدی قیمت بلیت اتوبوس برای ایام اربعین پلیس راهور ایلام آماده خدمت رسانی به زائران اربعین است زائران اربعین امسال در مرزها کمبود پارکینگ ندارند طرح ویژه ترافیک اربعین از اول‌ ماه صفر اجرایی می‌شود هنوز نرخ بلیت اتوبوس‌های اربعین تعیین نشده است هنوز نرخ بلیت اتوبوس‌های اربعین تعیین نشده است مرز خسروی اربعین امسال به روی زائران حسینی باز می شود تصمیمی برای افزایش نرخ بلیت اربعین گرفته نشده آمادگی کامل ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان برای اربعین مصرف ١٨٥ هزار لیتری بنزین زوار اربعین جابجایی بیش از 600هزار زائر اربعین با ناوگان اتوبوسرانی در مرز چذابه تردد بیش از 800 هزار زائر اربعین از مسیرهای ارتباطی شهرستان ایوان فعالیت شبانه روزی جایگاه های سوخت در مسیر بازگشت زائران از چذابه بلیت 200 هزار تومانی اتوبوس مهران-تهران مهران به ایلام همچنان یکطرفه خروج بیش از 60 درصد خودروهای زائران از مهران روز پرتردد مرزهای سه‌گانه کشور ورود 640 هزار زائر به کشور از مرز مهران 507 دستگاه اتوبوس کار حمل و نقل زائران یزدی را انجام دادند قیمت بلیت اتوبوس،زوار اربعین را آزار داد اوج بازگشت زائران طی امروز و فردا تصادفات24ساعت گذشته برای زوار به علت خستگی وخواب‌آلودگی بوده است جزئیات ارائه خدمات امدادی هلال احمر به زائران از اول تا 18 آبان تشریح شد استقرار تیم‌های عملیاتی پلیس راه در گلوگاه‌های مرزهای سه گانه کشور 100 دستگاه اتوبوس رایگان زائران را تا اهواز منتقل می کنند هیچ مشکلی درزمینهٔ تأمین خودرو برای انتقال زائران وجود ندارد مسیرهای سرویس رسانی برای برگشت پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تهران توصیه های معاون اجتماعی راهور ناجا به زائرانی که قصد بازگشت دارند ترافیک سنگین در محورهای منتهی به مهران‌ و شلمچه‌ زائران آخرین موقعیت خودروی خود را از سامانه 120 دریافت کنند تمهیدات پلیس برای راهپیمایی جاماندگان اربعین ارائه تخفیف بلیت اتوبوس برای سفرهای بازگشت زائران اربعین 1800 دستگاه اتوبوس برای تردد زائران حرم حسینی(ع) فراهم شد ترافیک پرحجم در مسیر رفت و برگشت زائران آسان موتور، آماده امدادرسانی به زائرین اربعین حسینی شد خدمات رسانی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی 80 درصد ظرفیت پارکینگ‌های خوزستان پر است 50درصد زوار از خودروهای عمومی استفاده کردند ترافیک پرحجم پایانه‌های مرزی ایران ـ عراق محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های 4 استان در ایام اربعین 160000 خودروی زائران اربعین در هر روز 5 هزار تومان پول پارکینگ پرداخت می‌کنند محدودیت‌های ترافیکی اربعین مشخص شد ترافیک پرحجم و روان در محورهای مهران، شلمچه و چزابه بازگشایی مرز خسروی، تردد پایانه‌های مرزی‌ دیگر را کم می‌کند ارائه خدمات گسترده سایپا به زائرین عتبات عالیات در آستانه اربعین حسینی پلیس راه غرب استان تهران تمهیدات ترافیکی اربعین حسینی را اعلام کرد زوار فقط از خودروهای تعیین‌شده برای جابه‌جایی استفاده کنند ایساکو پا به پای زایران اربعین حسینی به کربلا می‌رود بارش باران و ترافیک سنگین در ایلام پارک بیش از 22 هزار خودرو در مرز چذابه افزایش دو برابری تردد به سمت مهران ترافیک سنگین در محور ایلام_مهران ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به عراق 33 آمبولانس و اتوبوس آمبولانس هلال احمروارد خاک عراق شد استقرار مأموران پلیس راهور در مسیرهای منتهی به مرز خسروی به محض بازگشایی بازگشایی مرز خسروی فقط به شرط تامین امنیت راه اندازی 200 ایستگاه بازرسی و فعالیت 100 گشت خودرویی برای راهپیمایی بزرگ اربعین بازگشایی مرز خسروی تا ساعاتی دیگر مرحله دوم طرح ترافیکی در مرزهای خوزستان امروز آغاز می شود آمادگی پلیس راهور برای بازگشایی مرز خسروی ترافیک پرحجم در چزابه، مهران و شلمچه پارک 25 هزار خودرو در مهران توصیه‌های پلیس راهور به زائرانی که با خودرو شخصی عازم کربلا هستند تردد 300 هزار زائر از مرز مهران آخرین وضعیت ترافیکی مرز مهران مرز خسروی فعلا بسته است تخصیص 2300 دستگاه اتوبوس جهت خدمات رسانی به زائران کربلا پارک 7 هزار خودرو در مهران انتقال 45 هزار زائر اربعین حسینی توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای کرمان تعیین تکلیف بازگشایی مرز خسروی به روی زائران اربعین طی 24 ساعت آینده مرز خسروی همچنان بسته است تعیین تکلیف مرزی خسروی برای تردد زائران حسینی تا 24 ساعت آینده هزینه گزاف پارکینگ چذابه برای زائران اربعین مشکل تردد در مرزهای جنوبی کشور برطرف شد ایجاد 17 جایگاه سیار بنزین در مسیر زائران اربعین ورود خودروهای تجاری به چذابه باید متوقف شود پیش‌بینی تردد 500 هزار زائر اربعین از مرز خسروی تهران-مهران 128 هزار تومان شد تمهیدات حمل و نقلی برای خدمت به زائران اربعین حسینی(ع) در قم افزایش دوبرابری قیمت بلیت اتوبوس ها در تمامی مسیرهای مرزی عراق زائران خودروهای خود را تنها در پارکینگ‌های تعیین‌شده پارک کنند بسیج 70 درصدی ناوگان بین‌شهری برای اربعین هشدار در خصوص سوار شدن مسافر در قسمت بار کامیون و وانت اختصاص هزار دستگاه اتوبوس و کامیون شهرداری تهران در اربعین آماده‌باش امدادخودروها برای ارائه خدمات به زائران آغاز طرح ترافیکی اربعین از 8 آبان‌ محور خسروی برای تردد زائران امسال بازگشایی شده است جزئیات60 هزار سفر زائران اربعین با ‌12 هزار دستگاه اتوبوس زایران اربعین حسینی تا 5 آبان به مرز خسروی مراجعه نکنند تردد زائران تهرانی اربعین از مرز مهران است نرخ کرایه اتوبوس برای زائران اربعین از پارکینگ تا مرز مشخص شد 9 پارکینگ در قصرشیرین برای ایام اربعین حسینی در نظر گرفته شده است تجهیز مرز خسروی برای تردد زائران اربعین‌ تمهیدات ترافیکی پلیس برای اربعین تشریح شد رفع نواقص مسیر تردد زوار اربعین جاده‌های ایلام برای اربعین ایمن نیستند ورود ممنوع خودروهای شخصی به مرز خسروی در اربعین امسال لزوم تکمیل طرح های عمرانی در مسیر تردد زائران اربعین خروج از جاده مهمترین علت تصادفات زائران اربعین هزینه یک سر خالی رفت اتوبوس برعهده مسافر انتقال زائران اربعین به شهرهای مبداء سفر با 1000 خودروی عمومی در شلمچه و چذابه خروج 90 درصد خودروهای پارک شده زائران اربعین از مهران آغاز بازگشت یک میلیون زائر ایرانی از امروز ورود بیش از 28 هزار خودرو به کرمانشاه حجم زیاد خودروهای زائران برگشتی در محورهای ارتباطی استان ایلام ترافیک روان جاده‌های مرزی مشترک با عراق + محدودیت‌های ترافیکی اربعین ترافیک در جاده های ایلام پرحجم اما روان است محور ایلام به مهران گره ترافیکی ندارد زائران مسیر چذابه حتما از جاده جدید استفاده کنند برقراری محدودیت ترافیکی در جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی سه‌گانه ترافیک نیمه سنگین در محورهای مواصلاتی منتهی به شلمچه و چذابه آخرین وضعیت ترافیکی مرزهای سه گانه 2500 دستگاه اتوبوس در مرزهای مهران،شلمچه و چذابه آماده انتقال زائران جاده‌های مسیر تردد زائران تحت کنترل است مشارکت تاکسیرانی آبادان با 200 دستگاه خودرو در انتقال زائران اربعین به شهرهای خود بسیج تمام امکانات حمل و نقل برای بازگشت زائران اربعین ترافیک سنگین در محور مهران-صالح آباد پیش بینی تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه پیاده روی بزرگ اربعین حسینی پارکینگ اصلی چذابه تکمیل و پارکینگ ذخیره به روی خودروها باز شد 100 هزار زائر از مرز مهران وارد کشور شدند بهسازی و مناسب سازی معابر در مسیر پیاده روی اربعین حسینی ترافیک نیمه سنگین محور مهران ـ ایلام با آغاز موج اول بازگشت زائران ترافیک نیمه سنگین در محور مهران ـ ایلام تردد روان در ‌‌محورهای منتهی‌ به سه پایانه مرزی 1150 دستگاه اتوبوس در مرز‌های سه‌گانه منتظر بازگشت زائران اربعین متروی تهران فردا رایگان شد استقرار 600 اتوبوس سپاه در مرز مهران توصیه‌های رییس پلیس راه ایلام به زائران اتخاذ تمهیدات لازم برای اسکان و تغذیه زائران در مهران مرز مهران آماده بازگشت زائران زائران کربلا برای بازگشت عجله نکنند ظرفیت پارکینگ خودروهای شخصی در مرز چزابه تکمیل شد ترافیک روان در مرز چزابه تردد نفتکش‌های جاده‌پیمای عراقی ممنوع شد ترافیک پرحجم در دو محور شلمچه و چذابه محدودیت‌های ترافیکی برای راهپیمایی اربعین در تهران جاده مهران - ایلام یک طرفه شد مرز مهران از صبح امروز از طرف کشور عراق بسته شد امداد‌رسانی به 134 مصدوم در تصادفات غرب کشور هدایت 3735 اتوبوس به کرمانشاه برای کاهش ترافیک راه های ایلام آخرین وضعیت مرزهای زمینی اربعین آمادگی پلیس راه قزوین در محورهای مواصلاتی تردد زائران اربعین مهران«آرام» شد اوضاع تحت کنترل است ممنوعیت تردد خودرو در هیچ یک از محورهای ایلام وجود ندارد پارک 80 هزار خودرو در مهران اطلاعیه شرکت اتوبوسرانی برای مراسم اربعین حسینی رضایت مشتریان از خدمات ویژه گروه سایپا در ایام اربعین ازدحام تردد در محور ایلام-مهران تردد زائران در محور دهلران-ایلام افزایش یافت جزئیات ممنوعیت عبور زائران از مرز مهران تردد در مرز مهران جریان دارد مرز مهران مسدود است زائران به مهران نروند محدودیت‌های ترافیکی اربعین در محورهای مواصلاتی لرستان اعلام شد ممنوعیت تردد خودروها به داخل شهر مهران ممنوعیت حرکت اتوبوس‌ها ازتهران به مهران ضد و نقیض‌ها درباره مرز مهران امکان تردد از مرز مهران وجود ندارد مرز مهران به روی دارندگان گذرنامه و روادید باز است امشب و حداکثر فردا صبح وضعیت مرز مهران عادی می‌شود ترانزیت کالا از مرزهای مهران و شلمچه ممنوع شد مرز مهران تا اطلاع ثانوی مسدود است ورود خودرو به داخل شهر مهران ممنوع شد اوج تردد در مرزهای خوزستان 1200 پلیس کنترل راه‌های مواصلاتی به مرزها را برعهده دارند اعزام 200 دستگاه آمبولانس به مرز مهران پارک بیش از 50 هزار خودرو در مهران آخرین وضعیت ترافیکی مرزهای مهران، شلمچه و چزابه محدودیت تردد کامیون‌‌ در محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی سه‌‌گانه ترافیک نیمه سنگین در محور ایلام – مهران ترافیک سنگین در جاده مهران حرکت روان عبور اربعینی ها از مرز، در پر ازدحام ترین روز تردد 400 هزار زائر اربعین از مرز مهران پارک 35 هزار دستگاه خودرو در پارکینگ های مهران 80 هزار زائر ازمرز مهران عبور کردند ضرورت ایجاد گشت‌های محسوس و نامحسوس در مسیر تردد زائران اربعین زائران از خودروهای شناسنامه دار برای تردد در عراق استفاده کنند اقدامات مطلوب برای تسریع تردد و رفاه زائران در چزابه پیاده‌سازی نرم‌افزاری برای مسیریابی و پیدا کردن زائرین در راهپیمایی اربعین حسینی برخورد با گران‌فروشی بلیت ناوگان حمل و نقل در اربعین زائران اربعین خودروهای خود را در پارکینگ‌های شهرداری پارک کنند آغاز‌ اعزام ‌زائران اربعین با اتوبوس از 20 آبان آخرین وضعیت حمل و نقل زائران اربعین ‌آغاز فروش بلیت‌‌ اتوبوس‌ اربعین‌ از پایانه‌‌های مسافری تهران‌ با دو نرخ‌‌ اختصاص روزانه 1000 دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اجرای طرح نظارتی بر نرخ پایانه‌های مسافربری به مناسبت اربعین حسینی محدودیت‌‌ ترافیکی‌‌ محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی سه‌گانه در ایام‌ اربعین پیش بینی مسیرهای جایگزین برای حضور زائران کنترل ترافیک مرزها از طریق مانیتورینگ پلیس راه در ایام اربعین افتتاح سالن مسافری پایانه شلمچه تا قبل از اربعین استقرار 251 آمبولانس در مراسم اربعین افرادی که گذرنامه ندارند به مرزها نیایند فعالیت 1200 نیروی پلیس در عملیات ترافیکی اربعین شروع رزمایش ترافیکی اربعین از 15 آبان ماه تقویت سیستم های ارتباط الکترونیکی در پایانه مرزی مهران استقرار 40 ایستگاه راهنمای زائر در کشور عراق پیش بینی ترافیک در مهران از 20 آبان مردم برای رفتن به کربلا در مرز مهران عجله نکنند آمادگی ناوگان حمل و نقل همدان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین پیش فروش بلیت های دربستی از هشتم آذر ممنوع شد تمهیدات ویژه پلیس راهور ناجا برای زائران اربعین در مرز مهران حل ترافیک شهر مهران با ساخت ترمینال«برکت» 70 درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد داشتند انتقاد فرمانده پلیس راه از کمبود شدید اتوبوس در مهران کاهش 14 درصدی تلفات جاده‌ای در اربعین امسال تردد در شلمچه با آرامش انجام می شود بیش از 50 درصد زائران از مرز مهران وارد کشور شده‌اند تا بازگشت آخرین زائر حسینی پای کار هستیم زائران برای بازگشت عجله نکنند شمار مراجعه زائران اربعین به پایگاه‌های هلال‌احمر از 40 هزار تن گذشت هزار زائر از مرز مهران وارد کشور شدند زائران اربعین برای بازگشت به کشور عجله نکنند زائران دارای خودرو شخصی مراقب خواب آلودگی باشند زائران در مرز چذابه به صورت رایگان تا اهواز منتقل می شوند آماده باش بیش از 3000خودرو از کرمانشاه برای انتقال زائرین کربلا مرزها آماده ورود زائران است تصاویر زیبا از تردد خودروها در مهران ترافیک شدید در شهر مهران و کمبود خودرو برای انتقال زائران مرز مهران فقط برای بازگشت زائران باز است مرز مهران همچنان مسدود است مرز مهران یک‌طرفه شد حمل و نقل، عمده‌ترین مشکل زائران اربعین در بازگشت به کشور ظرفیت خودرو در مرز مهران تکمیل شده است ورود خودروهای شخصی به پایانه شلمچه ممنوع شد زائران اربعین در مسیر برگشت به توصیه‌های ترافیکی توجه کنند ترافیک سنگین در ورودی و خروجی مهران توضیحات ناجا درباره عبور بدون ویزا از مرز و مسدود شدن مهران مبادی ورودی کشور هنگام برگشت زائران کنترل می‌شود آخرین وضعیت ترافیکی محور مهران ایلام مرز مهران امشب به سمت عراق بسته می‌شود ظرفیت مرز مهران تکمیل است محدودیت‌های تردد در مسیرهای منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم‌ در روز اربعین مرز مهران موقتا بسته شد ترافیک در مسیر ایلام- مهران نیمه سنگین است آغاز موج بازگشت زائران حسینی از پنجشنبه صف خودروهای پارک شده در مهران، سه روز قبل از اربعین از نجف تا کربلا با قیمت‌های باورنکردنی مشکلی در مرزهای ورودی به عراق وجود ندارد جابجایی رائران حسینی با کامیون و تریلر 40 تا 50 درصد زائران اربعین با خودروهای شخصی به مرزها آمده‌اند کوچک‌ترین تحرک در مرزها توسط دستگاه‌‎های امنیتی و پلیس رصد می‌شود تجهیز مسیر تردد زوار به دوربین‌های مداربسته امکان خروج زائران خارجی از مرز مهران وجود ندارد تردد در مرز مهران روان است زیرساخت‌های مهران تردد زوار را تسهیل کرده است
Back to top