آلودگی هوا«1748»

کیفیت هوای مشهد در وضعیت هشدار قرار گرفت

عصر خودرو- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با افزایش حجم آلاینده ها کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز 16 شهریور در وضعیت هشدار قرار گرفت.

Tuesday 06 September 2016 - 12:57:00

کیفیت هوای مشهد در وضعیت هشدار قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از ایرنا ،حمید صالحی روز سه شنبه افزود: میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوا در مجموع ایستگاههای سنجش مستقر در مناطق مختلف مشهد 106 پی.اس.آی و بیش از حد مجاز است.

وی ادامه داد: بر این اساس حجم آلاینده ها در هفت ایستگاه سنجش شامل خیام شمالی، خیام جنوبی، سجاد، سمزقند، تقی آباد، شهید مفتح و شهید آوینی شهر مشهد بالاتر از سطح مجاز و در وضعیت هشدار قرار گرفته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ایستگاه خیام جنوبی را با 153 پی.اس.آی آلوده ترین نقطه در مشهد برای تمام گروههای سنی اعلام و بیان کرد: ایستگاه خیام شمالی با 150، سجاد با 147، سمزقند با 134، تقی آباد با 135، شهید مفتح با 120 و شهید آوینی با 108 پی.اس. آی دیگر نقاط آلوده امروز مشهد برای گروههای خاص هستند.
وی گفت: همچنین نخریسی با 100 و الهیه با 91 پی.اس. آی دیگر ایستگاههای در مرز آلودگی هستند که در صورت افزایش تردد در سطح منطقه تا ظهر امروز کیفیت هوای این دو منطقه نیز در وضعیت هشدار قرار می گیرد.
صالحی توصیه کرد بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر مشهد و نقاط آلوده خودداری کرده و عموم مردم نیز فعالیتهای ورزشی را در فضای باز به زمان دیگر موکول کنند.
وی افزود: طی پنج روز گذشته کیفیت هوا در بین پنج تا 12 ایستگاه منطقه پرتردد و پرترافیک مشهد به دلیل بار ترافیکی زیاد در وضعیت هشدار قرار داشت که در نهایت این روند میانگین کلی هوای این شهر را امروز 16 شهریور وارد وضعیت هشدار کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به سهم 70 درصدی خودروها در ایجاد آلودگی هوای مشهد اشاره و بیان کرد: روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد رفت و آمد دارند.
وی گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی قدیمی در مشهد نیز صدمات فراوان بر کیفیت هوای این شهر وارد کرده و حدود هزار دستگاه اتوبوس شرکت واحد و شش هزار دستگاه تاکسی در مشهد نیاز به بازسازی دارند.
20 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مشهد دایر و فعال است.
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.
همچنین اعداد بین 151 تا 200 پی.اس.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود.
وضعیت هوا با پی.اس.آی بین 200 تا 300 در حالت اضطرار و بیشتر از 300 نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.

برچسب ها

کیفیت هواشهرداری مشهد
مطالب مرتبط بیشتر
هوای مطلوب پایتخت طی امروز استانداردهای سنجش کیفیت هوا سختگیرانه‌تر شد رکوردزنی تنفس هوای پاک و سالم در تهران هوای تهران همچنان سالم است هوای پایتخت پاک شد افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای تهران هوای تهران همچنان آلوده است تداوم هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در پایتخت هوای تهران با شاخص 74 سالم است مشارکت دانش‌آموزان ابتدایی در تحقیقات کیفیت هوای نیوزیلند هوای تهران امروز سالم است آمارها درباره آلودگی هوای تهران دقیق نیست هوای پایتخت با شاخص 66 سالم است بنزین و گازوییل ناسالم عامل اصلی آلودگی هوا در کشور است هوای تهران همچنان ناسالم برای حساس‌ها هوای شهر تهران در شرایط پاک قرار گرفت تداوم هوای ناسالم تهران برای گروه‌های حساس هوای تهران سالم است هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه های حساس هوای تهران سالم است هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم است تداوم هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در پایتخت اعلام وضعیت نارنجی در تهران مراقبت ازهوای پاک شیرازبا جمع آوری خودروهای فرسوده هوای پایتخت در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس هوای تهران در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس هوای تهران سالم است هوای تهران سالم است پیش‌بینی ناسالم شدن هوای تهران برای گروه‌های حساس آلودگی هوا، موضوع بیشترین شکایت‌های ساکنان ملارد هوای پایتخت سالم است تابلوهای اطلاع رسانی آلودگی هوای پایتخت آنلاین شدند هوای تهران سالم است تهران؛ در آستانه هوای ناسالم برای گروه‌های حساس کیفیت هوای پایتخت در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس هوای تهران امروز سالم است ژاپنی‌ها پای امضای 2 قرارداد برای رفع آلودگی هوای تهران کیفیت هوای تهران سالم است هوای تهران سالم است هوای تهران سالم است تعطیلی مدارس راهکار کاهش آلودگی هوا نیست پایتخت نشینان سالم نفس بکشند ثبت 20 روز هوای سالم متوالی در تهران هوای تهران در شرایط سالم است میزان بنزن هوای تهران سال های 89 و 90 بیش ازهزار قسمت در میلیارد بود کشته شدن 160نفر و زخمی شدن 3هزار نفر در سفرهای نوروزی هوای امروز تهران در شرایط سالم قرار دارد هوای پایتخت سالم است کیفیت هوای مشهد در وضعیت هشدار کیفیت هوای 12 ایستگاه مشهد در وضعیت هشدار برج ها و خودروها عامل تشدید گرما خدمت‌رسانی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز جهانی قدس احداث پارکینگ‌هایی با ظرفیت 9 هزار خودرو در مشهد هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت هوای پایتخت در شرایط سالم است توسعه حمل ونقل ریلی مرهم ریه های مشهد شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط«سالم» آماده بودن بیش 20 هزار جای پارک در مشهد راه‌اندازی بیستمین بازار سیار در محل بازار خودروی مجیدیه هوای امروز تهرام سالم است هوای تهرام سالم است
Back to top