کمیسیون اروپا اعلام کرد

جاده‌های اروپا در میان امن‌ترین جاده‌های جهان

عصر خودرو- جاده‌های اروپا همچنان جزو امن‌ترین راه‌های ترابری در جهان هستند هرچند که موارد تصادف‌های مرگبار در سال گذشته میلادی افزایش یافته است.

Friday 01 April 2016 - 14:12:00

جاده‌های اروپا در میان امن‌ترین جاده‌های جهان

به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از یورونیوز، جاده‌های اروپا همچنان جزو امن‌ترین راه‌های ترابری در جهان هستند هرچند که موارد تصادف‌های مرگبار در سال گذشته میلادی افزایش یافته است.

در آماری که روز گذشته (پنجشنبه 31 مارس 2016) از طرف کمیسیون اروپا منتشر شد، تایید شده است که جاده‌های اروپا در مجموع امن هستند.

در سال 2015 میلادی، 26 هزار نفر در تصادف‌های رانندگی در جاده‌های اروپا کشته شدند که نسبت به پنج سال پیش کاهش یافته اما نسبت به سال گذشته تغییر زیادی نکرده است.

«ویولتا بلوش»، کمیسر اتحادیه اروپا در امور راه و ترابری، ضمن اشاره به اشتباهات انسانی به عنوان عامل عمده تصادفات رانندگی گفت که باید این معضل مورد بررسی قرار گیرد.

درصد تصادفات مرگبار در اتحادیه اروپا کمی بیش از 51 درصد در هر یک میلیون شهروند و در سطح جهانی 174 درصد است.

به گزارش یورونیوز، آمار تصادفات رانندگی در اتحادیه اروپا از کشور به کشور فرق می کند. در طول سال گذشته، شاخص تصادفات مرگبار در کشورهایی که در گذشته بد عمل کرده بودند، پیشرفت نشان داد.

هزینه درگذشت و جراحت قربانیان تصادفات رانندگی در اروپا در طول پنج سال گذشته، بیش از 100 میلیارد یورو برآورد شده است.

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرخودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

 

 

برچسب ها

جاده‌های اروپا
مطالب مرتبط بیشتر
Back to top