رقیبی تازه برای ایران و ترکیه

عربستان هم خودروساز می‌شود!

عصر خودرو : عربستان سعودی قصد دارد تولید نخستین خودروی ساخت خود را با سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلای طی دو سال آینده آغاز کند.

Tuesday 04 January 2011 - 13:56:29

عربستان هم خودروساز می‌شود!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا این خودرو قرار است در یک شرکت خودروسازی دولتی در عربستان به تولید انبوه برسد. پیش بینی می شود نمونه اولیه این خودرو ظرف دو سال آینده ساخته شود. در همین راستا دانشگاه پادشاهی عربستان تفاهم نامه ای را برای ساخت این خودرو با شرکت کره جنوبی امضا کرد. دانشگاه پادشاهی سعودی حدود 15 درصد از سرمایه گذاری موردنیاز برای ساخت کارخانه تولید خودرو در عربستان را تامین خواهد کرد. 30 درصد سرمایه نیز از سوی شرکت کره و مابقی سرمایه موردنیاز توسط سرمایه گذاران دیگر تامین خواهد شد. شرکت کره ای در زمینه انتقال فن آوری به عربستان کمک می کند.عربستان دارای بزرگترین اقتصاد در میان کشورهای عرب است. به گزارش رویترز، اقتصاد این کشور به شدت وابسته به صنعت نفت بوده و مسوولان عربستان قصد دارند از شدت این وابستگی بکاهند. هم اکنون ایران بزرگترین خودروساز منطقه خاورمیانه بوده و ترکیه نیز در رده دوم قرار دارد. البته بعید به نظر می رسد که عربستان به این زودی ها بتواند به رقیبی جدی برای ایران و ترکیه در صنعت خودروسازی تبدیل شود.

برچسب ها

عربستان
مطالب مرتبط بیشتر
عربستان صدهزار خودروی برقی شرکت لوسید را می خرد افزایش 48 درصدی بهای بنزین در عربستان آیا اولین خودروی سعودی ها الکتریکی است؟ +عکس ریاض پایتخت بزرگترین صادرکننده نفت به استقبال خودروهای برقی می رود سرمایه‌گذاری عربستان در خودروساز ایتالیایی فروش خوب فیدلیتی در عربستان با قیمت 24500 دلار عربستان برای قیمت بنزین سقف تعیین کرد عربستان سعودی از سال 2022 خودروساز می شود افزایش 30 درصدی واردات خودرو عربستان در سال میلادی گذشته عربستان بنزین را گران کرد عربستان به خاطر کرونا بیمه شخص ثالث خودروها را 2 ماه تمدید کرد عربستان سهام تسلا را فروخت عربستان برای نجات خودروهای بنزین سوز می‌جنگد عربستان از هند بنزین وارد کرد چین خودرو بدون راننده در عربستان و امارات می‌سازد مقاومت تویوتا برای ساخت کارخانه خودروسازی در عربستان اهدای «مرسدس بنز» یک عربستانی به سیل زدگان ایرانی بنزین در عربستان گران شد توتال در عربستان پمپ بنزین می‌سازد گام های عربستان برای استفاده از سوخت هیدروژنی پلیس ترکیه خودروی مفقود کنسولگری سعودی را پیدا کرد بحرینی ها و سعودی ها اوبر را تحریم می کنند تغییر بازار خودروی عربستان دورخیز عربستان سعودی برای تسخیر بازار خودروی الکترونیک لغو ممنوعیت رانندگی زنان سعودی سود میلیاردی برای این کشور دارد ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان پایان یافت روزشمار رانندگی زنان عربستانی؛ ماموران زن راهنمایی و رانندگی به کمک می‌آیند رانندگی زنان در عربستان سعودی از فردا یکشنبه آزاد می شود بازار داغ خرید خودرو توسط زنان عربستانی آموزش رانندگی ویژه زنان در عربستان در کارگاه آموزش‌رانندگی به زنان عربستانی، چه می‌گذرد؟ عربستان با کمک ژاپن خودروی برقی تولید می‌کند افتتاح نمایشگاه خودرو ویژه بانوان در عربستان مقایسه ایران و عربستان در بحث قیمت بنزین درست است؟ موتورسواری زنان در عربستان سعودی آزاد شد برای اولین بار در عربستان آموزشگاه رانندگی برای زنان افتتاح می‌شود دختران سعودی عاشق خودروهای ژاپنی شده اند شرکت رنو به رانندگان زن سعودی رنو کپچر هدیه می‌دهد پیشنهادهای اغواکننده خودروسازان به زنان عربستان رانندگی زنان در عربستان؛ سنت مقاومت می‌کند ماجرای زن عربستانی که در اولین جلسه تعلیم رانندگی جان خود را از دست داد احتمال ظهور تاکسی‌رانان زن در عربستان فرمان آزادی رانندگی زنان و رشد تقاضا دندان تیز خودروسازان خارجی برای 9 میلیون زن سعودی خودروسوار آموزشگاه تعلیم رانندگی به زنان در عربستان راه اندازی می شود بازداشت فردی که رانندگان زن عربستانی را تهدید کرد شاه عربستان سرانجام مجوز رانندگی به زنان در این کشور را صادر کرد درخواست سازمان ملل از عربستان برای دادن مجوز رانندگی به زنان عربستان قیمت سوخت را 30 درصد گران می کند اظهارات شاهزاده میلیاردر سعودی درباره رانندگی زنان تصادف اتوبوس در ریاض؛ 15 کشته، 29 زخمی (+عکس) کارگران معترض اتوبوس های مکه را آتش زدند
Back to top