طرحی برای بازگشایی پیاده‌راه جنجالی

عصر خودرو- رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پیاده راه 17 شهریور موجب مسدود شدن مسیرهای عبور و مرور برای خودروهای نیروهای انتظامی و نیروهای امداد و اختلال در ارائه خدمات این نیروها شده است، گفت: عدم دسترسی ها موجب شده تا پیاده راه 17 شهریور محل تجمع افراد معتاد و ولگرد شود.

Tuesday 23 February 2016 - 15:08:00

طرحی برای بازگشایی پیاده‌راه جنجالی

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین؛ رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران درباره 2 فوریت بازگشایی معبر 17 شهریور نیز گفت: من معتقدم اینجا پیاده راه نیست، بلکه شرمنده راه است و باید هر چه سریعتر بازگشایی شود.

حافظی با اشاره به اینکه ساخت این پیاده راه بدون مجوز شورای شهر تهران توسط شهرداری تهران انجام شده است، تاکید کرد: برای این طرح میلیاردها تومان از جیب مردم هزینه شده، سوال اینجاست چه کسی مجوز آن را داده است. تنها خروجی این طرح ایجاد سازه های بی محتوا و ناخوشایند و اختلال در زندگی روزمره مردم است.

حافظی از مسدود شدن مسیرهای عبور و مرور برای خودروهای نیروهای انتظامی و نیروهای امداد و اختلال در ارائه خدمات این نیروها خبر داد و گفت: عدم دسترسی ها موجب شده تا پیاده راه 17 شهریور محل تجمع افراد معتاد و ولگرد شود.

او تاکید کرد: در گام نخست باید مسیر خودروهای امدادی و انتظامی باز شود و شهرداری تهران در اولین فرصت طرح اصلاحی یان معبر را به شورا ارائه کند.

حافظی درباره شرکت شهربان و حریم بان، گفت: این شرکت با عده و عُدّه زیاد و صرف هزینه های چند 10 میلیارد تومانی در شهر تهران فعال است و اگر درباره عملکرد این شرکت از مدیران ارشد شهرداری، اعضای شورا و حتی مردم بپرسیم، هیچ کس راضی نیست، اما کمتر کسی در سطح مدیران جرات بیان آن را دارد در حالی که در حقیقت این رضایت وجود ندارد.

او با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته کمیسیون سلامت شورای شهر از برخی از مناطق از جمله 16، 15 و 18 گفت: در 20 متری منصور و خیابان شهرزاد واقع در منطقه 15 حدود 200 وانت در خیابان مانع از تردد مردم می شود و وقتی از شهردار منطقه می پرسیم چرا اینگونه است و برخورد نمی شود، می گوید نیروهای شهربان در اختیار منطقه نیست.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باید مساله دست فروشی و شرکت شهربان و حریم بان آسیب شناسی شود که چرا با وجود هزینه کرد مالی مشکل دست فروشی حل نمی شود، تاکید کرد: یکی از دلایل اصلی، مدیریت تمرکزگرا در شهرداری تهران است، وقتی 70 درصد از منابع شهرداری در اختیار ستاد شهرداری است و 30 درصد بودجه در اختیار مناطق است، نباید انتظار داشت مشکلات شهر تهران حل شود. 

حافظی با اشاره به حمایت شورا از شرکت شهربان و حریم بان، گفت: نباید رفتار نیروهای شهربان و حریم بان موجب هتک حرمت انسان ها و جریحه دار شدن افکار عمومی شود. ما می توانیم از ضابط قانونی کمک بگیریم و اگر خودتان ضابط قضایی هستید باید درست رفتار کنیم تا مبادا اقدامی صورت گیرد که قابل دفاع نباشد.

حافظی با اشاره به اینکه دست فروش واقعی فرد نیازمندی است که هر شب باید درآمدی برای خورد و خوراک خود و خانواده اش داشته باشد، تأکید کرد: اگر با قلع و قمع کردن، مانع از فعالیت دست فروشان شویم، آن فرد مجبور می شود برای گذران امور خود سرقت کند. این موضوع باید مدیریت شود از این رو پیشنهاد دارم در فراخوانی از دست فروشان شهر دعوت شود و با شنیدن مشکلات این افراد نسبت به حل مشکل آنها اقدام کرد. با نیروی قهریه نمی توان با مردم برخورد کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین در جلسه امروز در بررسی  یک فوریت لایحه " تملک و احداث بیمارستان ویژه کارکنان شهرداری تهران" گفت: در قانون شهرداری ها، در فصل ششم و بند ششم آمده است، ایجاد تاسیسات درمانی مانند درمانگاه و بیمارستان ها برعهده شهرداری ها است.

او ادامه داد: تاسیس بیمارستان ها بر اساس قانون جز وظایف شهرداری است و توجیه فرهنگی، اقتصادی و تخصصی دارد.این عضو شورای شهر تهران خواستار بررسی این لایحه در قالب یک فوریت شد، اما مورد موافقت قرار نگرفت.

برچسب ها

پیاده راه
مطالب مرتبط بیشتر
تبدیل بخشی از خیابان ولیعصر به پیاده‌راه چگونه شهر را از خودروها پس بگیریم احداث پیاده راه دو کیلومتری در منطقه 22 تهران بازگشایی پیاده راه 17 شهریور در چند فاز نمی‌توان محور 17 شهریور را باز و میدان امام حسین را بست سناریوهای بازگشایی پیاده‌راه "17شهریور" درنوبت بررسی درشورای ترافیک ضرورت اجرای طرح پیاده راه در مرکز شهر مرند احتمال بازگشایی کامل پیاده راه 17 شهریور پیاده‌راه‌ خیابان اکباتان همدان با دقت نظر بیشتری اجرایی شود نقشه پیاده راه‌های پایتخت ترسیم می‌شود کمپین کرجی‌ها برای پیاده راه‌سازی خیابان رجایی شهر مراحل بازگشایی کامل خیابان 17 شهریور به کندی پیش می‌رود داستان حاشیه های پیاده راه فرهنگی رشت ادامه دارد خیابان ولیعصر پیاده راه می‌شود؟ چرا پیاده راه در تهران شکست خورد و در تبریز موفق شد؟ پیاده راه 17 شهریور باز شد پیاده راه 17 شهریور باز شد پیاده‌راه 17 شهریور چه زمانی افتتاح می‌شود؟ واکنش پلیس راهور پایتخت به بازگشایی پیاده‌راه 17 شهریور خیابان 17 شهریور دو طرفه می‌شود سرانجام نامشخص بازگشایی پیاده راه17شهریور بازگشایی خیابان 17 شهریور باید با نظر شورا باشد توضیحات چمران درباره بازگشایی خیابان 17 شهریور بازگشایی پیاده راه 17 شهریور تا یک هفته دیگر موافقت قالیباف با بازگشایی آزمایشی پیاده راه 17 شهریور پلیس موافق بازگشایی پیاده‌راه 17 شهریور نیست حمل با جرثقیل و 400 هزار ریال جریمه توقف خودرو در پیاده راه برنامه های پیشنهادی اصلاح پیاده راه 17 شهریور اعلام شد از آرامگاه بوعلی سینا تا تپه هگمتانه پیاده راه می شود عملیات بازسازی پیاده‌راه بلوار شهید چمران سنندج آغاز شد تبریز شهر پیاده‌محور می‌شود پیاده‌راه 17 شهریور را باز کنید وضعیت پیاده راه 17 شهریور بهتر خواهد شد اعتراض در پیاده راه 17 شهریور فراتر از کسبه است استقرار نظم شهری با پیاده راه شدن خیابان چهارباغ عباسی همچنان پیاده‌راه 17 شهریور بلاتکلیف است 14 اردیبهشت؛ روز سرنوشت‌ساز «پیاده‌راه 17شهریور» خیابان ولیعصر پیاده راه می‌شود؟ امیدواریم سرنوشت خیابان 30 تیر مانند خیابان 17 شهریور نشود پیاده‌ راهسازی حد فاصل تجریش تا میدان قدس مصوبه‌ای ندارد مهلت دو ماه شورا به شهرداری برای ساماندهی پیاده راه 17 شهریور تصمیمات جدید شهرداری درباره پیاده‌راه 17شهریور بخشی از میدان حسن آباد پیاده راه شد ساخت پیاده‌راه در مرکز شهر تهران ایجاد پیاده‌راه و باغ راه‌ها در 150 هکتار پردیس کوهستانی احداث پیاده راه مسیر قدس-تجریش در مرحله رفع معارض است پیاده‌روهای ویژه برای کابران تلفن‌همراه
Back to top