نصب 20 سامانه هوشمند تخلفات در آزاد راه های تهران- قم و تهران- ساوه

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: تعداد 20 سامانه هوشمند تخلفات در آزاد راه های تهران - قم و تهران - ساوه که از محورهای پر تردد و شریان های اصلی کشور محسوب می شود، نصب شده است.

Saturday 20 February 2016 - 13:44:00

نصب 20 سامانه هوشمند تخلفات در آزاد راه های تهران- قم و تهران- ساوه

به گزارش پایگاه « عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سردار تقی مهری، در مراسم افتتاح فاز نخست سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای تهران ـ قم و تهران ـ ساوه افزود: نصب سیستم های هوشمند کنترل تخلفات، تأثیر بالایی بر کاهش تلفات جاده ای دارد.
رئیس پلیس راهور ناجا به نقش این دوربین ها در کاهش تخلفات جاده ای اشاره کرد و افزود: بیشترین تخلفات سرعت غیر مجاز است.
مهری، ثبت لحظه ای سرعت و متوسط سرعت خودروها در فاصله دوربین ها را از دیگر خصوصیات این دوربین ها برشمرد و گفت: اگر راننده ای پس از نزدیک شدن به دوربین، سرعت خود را کاهش دهد و دوباره با سرعت ادامه مسیر دهد، این فاصله دوربین ها، سرعت خودرو را محاسبه و پلیس با فرد متخلف برخورد می کند.
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به آمار تصادفات، گفت: طبق بررسی های انجام گرفته در سال 84 بیش از 27 هزار نفر در اثر تصادفات کشته شدند، ولی امروز با تلاش تمام دستگاه ها شاهد کاهش چشمگیر تلفات رانندگی هستیم و در آمار 10 ماهه سال جاری برابر اعلام پزشکی قانونی، 14 هزار نفر در اثر تصادفات رانندگی فوت کرده اند که حدود 70 درصد از آن ها در جاده ها رخ داده است.
مهری اظهار داشت: امیدواریم با نصب دوربین های هوشمند در سراسر کشور وشریان های اصلی، شاهد کاهش تلفات جاده ای که بیش از 70 درصد تلفات را به خود اختصاص داده است، باشیم.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

ثبت الکترونیکی تخلفات
Back to top