تحویل اولین سری خودروهای داتیس فرا دیزل آریا در ترح جایگزینی خودروهای فرسوده

پیشکش نوروزی داف به ناوگان حمل و نقل کشور

عصر خودرو: طرح جایگزینی خودروهای فرسوده تجاری از جایی رقم خورد که بر اساس بررسی‌های سازمان محیط زیست کشور این گروه از خودروها با داشتن آمار بیش از 65 هزار دستگاهی متشکل از خودروهای از رده خارج با سن بالای 35 سال در ناوگان حمل و نقل سطح کشور در زمره آلاینده‌ترین وسائل نقلیه حمل و نقل قرار گرفتند.

Wednesday 17 February 2016 - 09:24:00

پیشکش نوروزی داف به ناوگان حمل و نقل کشورپیشکش نوروزی داف به ناوگان حمل و نقل کشورپیشکش نوروزی داف به ناوگان حمل و نقل کشورپیشکش نوروزی داف به ناوگان حمل و نقل کشورپیشکش نوروزی داف به ناوگان حمل و نقل کشورپیشکش نوروزی داف به ناوگان حمل و نقل کشورپیشکش نوروزی داف به ناوگان حمل و نقل کشورپیشکش نوروزی داف به ناوگان حمل و نقل کشورپیشکش نوروزی داف به ناوگان حمل و نقل کشورپیشکش نوروزی داف به ناوگان حمل و نقل کشور

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، هرچند این طرح از سال 1381 یعنی در حدود 13 سال پیش در دستور کار قرار گرفت اما به دلیل کاستی‌ها و برخی کوتاهی‌ها این طرح هرگز آن‌گونه که شایسته بود اجرا نشد. اما در طی دو سال گذشته با پیگیری هرچه جدی‌تر ارگان‌های ذی‌ربط دولتی نظیر ستاد معاونت نوسازی ناوگان، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، سازمان محیط زیست، اداره استاندارد، بانک‌ها در تامین اعتبار مورد نیاز و همچنین حضور شرکت‌کنندگان؛ این طرح با استقبال فزاینده‌ای مواجه شد که همچنان سیر سعودی را طی می‌کند.
در راستای این طرح تولید کنندگان و وارد کنندگان خودروهای تجاری فعال در سطح کشور با ورود به قراردادی چهار جانبه با پشتوانه تامین اعتباری که از سوی دولت انجام می‌شود؛ وامی معادل دو سوم از قیمت خودرو مورد نظر با بهره 12% و موعد بازپرداخت 5 ساله در اختیار مالکان خودروهای تجاری فرسوده قرار گرفته و الباقی مبلغ از سوی شخص مالک تامین شود تا از این طریق بتوانند خودروهای فرسوده ناوگان را با نمونه‌های مدرن و با کیفیت جایگزین کنند.
شرکت داتیس فرا دیزل آریا به عنوان نماینده انحصاری محصولات کمپانی پرآوازه داف (DAF) هلند در کشور؛ یکی از آن شرکت‌های وارد‌ کننده‌‌ای است که بخشی از بار این تحول حیاتی را بردوش می‌کشد. این شرکت ضمن آغاز ثبت‌نام طرح جایگزینی خودروهای تجاری فرسوده از نیمه دوم سال جاری تا به این لحظه با مد نظر قرار دادن بازه کوتاه زمانی فعالیت در خور توجه داشته است.
امید است در سال جاری و تسهیل شرایط ثبت نام از سوی دولت نظیر کاهش تعداد ضامن‌های راننده دارای کارت هوشمند به دو نفر، فراهم آوردن امکان ثبت نام با وثیقه ملکی به جای ضامن و همچنین پذیرفتن ریسک‌ تحویل خودرو به مالک بلافاصله پس از دریافت تاییدیه نهایی پرداخت وام از سوی بانک؛ با مسئولیت خود شرکت داتیس فرا دیزل آریا؛ هدف شرکت آن است که مدت زمان تحویل خودرو به ثبت نام کنندگان طرح را به زمان کوتاهی کاهش دهد.
روز گذشته در اولین فاز تحویل خودروهای نو در طی مراسمی مختصر و زودتر از موعد سه دستگاه DAF به سه نفر اول ثبت نام کننده تحویل شد که همگی مدل XF Super Space Cab یا به عبارت دیگر نمونه‌های فول آپشن مدل XF از نوع سقف بلند بودند. مالکان این خودروها با توجه به مبلغ قابل توجه وام پرداختی اذعان داشتند که شرایط ثبت نام به‌ ویژه مبلغ وام از مهم‌ترین دلایل انگیزشی شرکت در این طرح است و بسیاری از رانندگان نیز در پی ثبت‌نام هستند و تنها عامل بازدارنده آن‌ها عدم اعتماد از تکمیل فرایند و رسیدن به مرحله تحویل خودرو است که با مشاهده خودروهای تحویل شده به ما بطور قطع بلافاصله نسبت به تکمیل فرایند ثبت نام اقدام خواهند کرد. همچنین آنچه به عنوان دلیل اصلی برای انتخاب برند داف به عنوان یکی از گران‌ترین خودروهای تجاری حاضر در کشور از سابقه بسیار درخشان این برند در سال‌های بسیار دور و کیفیت بسیار زیاد و تکنولوژی بسیار پیشرفته این برند اروپایی یاد کردند و شرایط بسیار مناسب ثبت‌نام را عامل دست‌یابی به این برند محبوب و توانمند می‌دانند. مراسم تحویل سایر خودروهای سری اول در هفته جاری و طی مراسمی مفصل‌تر به ثبت‌نام کنندگان انجام خواهد شد.
تحقق یافتن طرح جایگزینی خودروهای فرسوده تجاری در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور تاثیر مثبت گسترده و همه جانبه دارد که در آسایش و ایمنی رانندگان و در نتیجه کاهش آمار تصادفات جاده‌ای، افزایش میزان بازدهی و مصرف کمتر سوخت و در نتیجه افزایش درآمد خالص مالک و کاهش چشمگیر آلایندگی، تسریع حمل و نقل کشور و بهبود شرایط اقتصادی ناشی از آن نمود بارز پیدا می‌‌کند که بر اهمیت تسریع روند این طرح می‌افزاید.
شرایط ثبت نام متقاضی شرکت در طرح جایگزینی خودروهای تجاری فرسوده شامل در دست داشتن مدارک مالکیت خودرو، خودرو دارای ظرفیت ناخالص بیش از 10 تن، دارای کارت هوشمند فعال و داشتن کارکرد معادل 12 بارنامه یا 10 هزار کیلومتر است که با ارائه این مدارک به واحد فروش و خدمات پس از فروش شرکت واقع در کیلومتر 20 جاده مخصوص کرج می‌تواند نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام اقدام کند. مبلغ وام پرداختی برای جایگزینی خودروهای فرسوده با محصولات شرکت داتیس فرا دیزل آریا مبلغ معادل 300 میلیون تومان است که در مدت بازپرداخت 60 ماهه (5 ساله) با سود 12% و برخی هزینه‌های جانبی مبلغ بازپرداخت نهایی معادل حدود 400 میلیون تومان را شامل می‌شود.

برچسب ها

داتیس فرا دیزل آریا
مطالب مرتبط بیشتر
Back to top