افزوده شدن توان یادگیری به خودروهای بدون نیاز به راننده

عصر خودرو- محققان دانشگاه کمبریج سیستمی موسوم به SegNet طراحی کرده اند که قادر به قرائت اطلاعات جاده‌ها و ارزیابی ویژگی‌ها و شرایط محیطی است.

Wednesday 23 December 2015 - 11:34:00

افزوده شدن توان یادگیری به خودروهای بدون نیاز به راننده

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تک کرانچ، این سیستم می تواند علائم کنار جاده ای و تابلوهای مختلف نصب شده را خوانده و درک کند و همین طور افراد و حتی آسمان را تشخیص دهد. سیستم یاد شده با تهیه تصویر رنگی از محیط اطراف و طبقه بندی لایه های مختلف با استفاده از سیستم تحلیل Bayesian به خوبی می تواند موانع و اشیای موجود در محیط اطراف خود را درک کند.

سیستم SegNet پس از دریافت تصویر خیابانی که قبلا هرگز در آن تردد نکرده کل اشیای موجود در صحنه را در 12 بخش مختلف شامل خیابان ها، علائم خیابانی، پیاده روها، ساختمان ها، دوچرخه سواران و ... طبقه بندی کرده و حتی می تواند نور وسایه های محیطی، تفاوت سطح دید در روز و شب و ... را تشخیص دهد.

بررسی ها نشان داده این سیستم در مجموع 90 درصد از کل پیکسل های محیطی را به درستی تشخیص می دهد. سیستم های قبلی که با استفاده از لیزرهای گران قیمت یا حسگرهای راداری فعالیت می کردند تا این حد دقیق نبوده و به طور آنی قادر به فعالیت نبوده اند.

در صورت نصب چنین سیستم هایی در خودروها آنها می توانند به تصویر دریافتی نگاه کنند و موقعیت اشیای مختلف را به دقت در آن ارزیابی کنند. سیستم یاد شده اگر چه از ارتباطات بی سیم برای دریافت اطلاعات استفاده نمی کند، اما از توان بیشتری برای موقعیت یابی اشیا و امکانات مختلف برخوردار است.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

خودروهای بدون راننده
مطالب مرتبط بیشتر
Back to top