به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی محقق شد:

استقبال از هنرهای سنتی ایران در نمایشگاه صنایع دستی آر تی جی آنا میلان

عصر خودرو-حضور هنرمندان صنایع دستی کشور و عرضه هنرهای سنتی ایران در نمایشگاه صنایع دستی آر تی جی آنا 2015 میلان با استقبال بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان قرار گرفت.

Sunday 13 December 2015 - 11:48:00

استقبال از هنرهای سنتی ایران در نمایشگاه صنایع دستی آر تی جی آنا میلان

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در این دوره از نمایشگاه صنایع دستی آر تی جی آنا، در غرفه ایران که به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و به نمایندگی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دایر شده، فرش و سوغات و هنرهای دستی و سنتی ایرانی در دو بخش متفاوت به معرض فروش و نمایش گذاشته شده است.
در این غرفه 8 شرکت تولید کننده صنایع دستی در رشته‌های متنوعی همچون چاپ قلمکار، سفالینه‌های تزئینی، مینیاتور، گلیم و پارچه‌های سنتی، محصولات خود را عرضه کرده‌اند.
علاوه بر این، در غرفه اختصاصی ایران که 300 متر مربع مساحت دارد، کارگاه‌های صنایع دستی با حضور 6 هنرمند ایرانی در حال برپایی بوده و نبوغ و هنر ایرانی را برای مخاطبان ایتالیایی و دیگر کشورها به نمایش گذاشته‌‌اند.
نکته قابل توجه این است که ازدحام جمعیت و استقبال از این نمایشگاه به ویژه استقبال از هنرهای سنتی و صنایع دستی در غرفه ایران به حدی رسیده که امکان تردد سهل و آسان در نمایشگاه وجود ندارد.
دیگو سالا، مدیر اجرایی نمایشگاه آرتی جی آنای میلان، ضمن بازدید از غرفه ایران با عبادرضا اسلامی، مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در محل پاویون ایران در سالن ١٤ دیدار کرد.
در این دیدار، دیگو سالا، ضمن ابراز خرسندی از حضور ایران در این نمایشگاه از شرکت حرفه‌ای و با نظم نمایندگان ایران در این دوره از نمایشگاه و انجام به موقع تعهدات مالی و اجرائی، پاسخگویی مناسب و به موقع و همچنین ثبت نام هنرمندان ایرانی در کاتالوگ آنلاین نمایشگاه تقدیر و تشکر کرد.
اسلامی نیز ضمن قدردانی از حضور مدیر اجرایی نمایشگاه آر تی جی آنا، در غرفه ایران و همکاری‌های لازم از سوی مسؤلان اجرائی نمایشگاه در زمینه اختصاص فضای مناسب برای عرضه و نمایش هنرهای دستی و تولیدات هنرمندان ایرانی به تشریح برنامه‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در حوزه صنایع دستی پرداخت.
وی از راه‌اندازی فروشگاه دائمی عرضه صنایع دستی ایران در شهر میلان ایتالیا، حضور در نمایشگاه صنایع دستی مونیخ ٢ ١٦، ایجاد فروشگاه و نمایشگاه‌های صنایع دستی در کاروانسراهای تاریخی ایران و همچنین برنامه‌ریزی برای شرکت در رویدادهای جهانی صنایع دستی از جمله نمایشگاه صنایع دستی میلان 2016، به عنوان مهمترین اهداف و برنامه‌های کانون در زمینه صنایع دستی یاد کرد.
همزمان با ششمین روز برپایی بیستمین دوره نمایشگاه آرتی جی آنا ی میلان ایتالیا، نیز، رییس این نمایشگاه به همراه جمعی از خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های ایتالیایی از غرفه ایران بازدید کرد.
در این بازدید، مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی که به نمایندگی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نمایشگاه حضور دارد، ضمن خوشامد گویی به بازدید کنندگان و اصحاب رسانه، از حضور ایشان در غرفه جمهوری اسلامی ایران، قدردانی کرد و ضمن معرفی هنرمندان و شرکت‌های صنایع دستی ایرانی توضیحات کاملی را در خصوص هنرهای سنتی ایران ارائه کرد.
در ادامه، رییس نمایشگاه با ابراز رضایت از سطح کمی و کیفی حضور ایران در این دوره از آر تی جی آنا، برای همکاری بیشتر در سال‌های بعد اعلام آمادگی کرد، سپس با تحسین هنر ایرانی به گپ و گفت با هنرمندان حاضر در غرفه پرداخت و هنرمندان ایرانی نیز هدایای نفیسی از تولیدات دستی خود را به وی اهداء کردند.
در نمایشگاه امسال بیش از 3 هزار شرکت کننده از 110 کشور جهان به معرفی و فروش و نمایش 150 هزار نوع محصولات صنایع دستی می‌پردازند.
نمایشگاه صنایع دستی آر تی جی آنای میلان که هر ساله به مدت 9 روز در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی میلان برگزار می‌شود، نخستین بار در سال 1996 میلادی به منظور ارتقاء و تبلیغات محصولات صنایع دستی شروع به کار کرد و یکی از مهمترین رویدادهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در طول 20 سال گذشته بوده است.
این نمایشگاه یکی از مهم‌ترین و معتبرترین رویدادهای تجاری - فرهنگی در اروپا و دنیاست که همه ساله بسیاری از علاقمندان به صنایع دستی و فرهنگی و تولیدات هنرهای سنتی دنیا را به خود جلب کرده و با استقبال ویژه‌ای از سوی مخاطبین روبرو می‌شود.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

کانون جهانگردی واتومبیلرانی
Back to top