دهمین نمایشگاه قطعات تهران (7)

خارجی‌ها به دنبال بررسی دوباره بازار ایران هستند

عصر خودرو- دهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو از 25 تا 28 آبان 1394 در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

Monday 16 November 2015 - 19:01:00

خارجی‌ها به دنبال بررسی دوباره بازار ایران هستند

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، در این نمایشگاه تعداد زیادی از شرکت‌های داخلی و خارجی حضور پررنگی دارند و برخی کشورها به صورت پاویون در نمایشگاه شرکت کرده‌اند. درباره وضعیت این نمایشگاه دکتر احسان قمری معاون دفتر امور ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت از رشد قابل توجه شاخص‌های مختلف نسبت به سال گذشته خبر داد. گزارش عملکرد مقایسه‌ای دو نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در سال‌های 93 و 94 نشان‌دهنده رشد قابل توجهی در بخش متراژ، سالن‌های تحت پوشش، تعداد شرکت‌ها و تعداد کشورهاست.

دکتر قمری گفت: سیاست سازمان توسعه تجارت ایران، رشد نمایشگاه‌ها چه در بخش ارزی (خارجی) و چه ریالی (داخلی) است. از ابتدای امسال تقریبا همه نمایشگاه‌های ما در بخش ارزی به ویژه پس از امضای برجام رشد داشته‌اند. وی افزود: پیش از این تعداد زیادی از شرکت‌های خارجی به طور مستقیم در نمایشگاه‌های ما حضور پیدا نمی‌کردند بلکه از طریق نمایندگی‌های خود این کار را انجام می‌دادند که این وضعیت موجب کاهش تعداد شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه‌ها می‌شد. اما امسال به ویژه در نمایشگاه قطعات خودرو که از دوشنبه برگزار می‌شود، حتی شرکت‌هایی که در تهران نمایندگی دارند مستقیما دست به کار شده‌ و در نمایشگاه حضور یافته‌اند.
معاون دفتر امور ترویج تجارت با اشاره به این حضور گسترده گفت: هدف این شرکت‌ها از ایجاد این ارتباط مستقیم، بررسی بی‌واسطه و دوباره بازار ایران در دوره پساتحریم است. از دید آنها، بازار ایران یک بازار بالقوه برای قطعات خودرو به شمار می‌رود. شرکت‌های خارجی می‌دانند که تحریم‌های ایران برچیده خواهد شد، به همین دلیل به دنبال شناسایی بازار مصرف کشور هستند. اما تفاوت نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته این است که این شرکت‌ها دیگر نمی‌خواهند از طریق نمایندگی‌های خود وضعیت بازار کشور را بسنجند بلکه می‌خواهند مستقیما این کار را انجام دهند و با مخاطب داخلی ارتباط برقرار کنند.
قمری با اشاره به مشکلات قطعه‌سازان گفت: فعالیت قطعه‌سازان ارتباط مستقیمی با فعالیت خودروسازان دارد. از آنجا که بازار خودرو در یک سال گذشته با چالش‌های زیادی روبه‌رو بوده، قطعه‌سازان نیز از آن متاثر شده‌اند. اما این وضعیت با رقابتی شدن بازار و انجام سرمایه‌گذاری تغییر خواهد کرد. بدون شک اگر خودروسازان خارجی که وارد کشور می‌شوند، ملزم شوند قطعات خود را از تولیدکنندگان داخلی تهیه کنند، وضعیت قطعه‌سازان بهتر خواهد شد. باید تاکید کنم که قطعه‌سازان داخلی از توان بالایی برخوردار هستند.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

دهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
Back to top