تردد خودروهای پلاک دولتی در معابر شهری در ساعات غیر اداری

عصر خودرو :این روزها در حالی استفاده شخصی مسئولان و کارکنان ادارات شهرستان چرداول از خودروهای دولتی افزایش یافته که این خودروها در رده اموال دولتی و جزو بیت المال محسوب می شوند و استفاده شخصی از آن طبق مصوبه صریح قانون ممنوع است.

Sunday 16 August 2015 - 12:26:00

تردد خودروهای پلاک دولتی در معابر شهری در ساعات غیر اداری

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، علیرغم صدور بخشنامه های دولتی مبنی بر ممنوعیت استفاده شخصی از خودروهای دولتی آن هم در ساعات غیر اداری ، گویا این خبر مهم هنوز به گوش برخی مدیران و روسای ادارات دولتی در شهرستان چرداول نرسیده و یا نسبت به آن بی اعتنا هستند.
بدلیل برخی بی توجهی ها در سال های اخیر استفاده از خودروهای دولتی برای انجام کارهای شخصی مسوولان به امری عادی تبدیل شده و کار بجایی رسیده که کارکنان برخی دستگاه ها حتی برای شرکت در مجالس ختم و عروسی یا تفریح و تفرج خانوادگی از این نوع خودروها بدون هیچ محدودیتی استفاده می کنند.
در اوایل دهه گذشته با نصب برچسب های استفاده شخصی ممنوع روی این خودروها این مورد بیشتر رعایت می شد اما با گذشت زمان و تغییرات در دولت ها به مرور جای خالی جمله استفاده اختصاصی ممنوع از بدنه خودروهای دولتی احساس شد و این خودروها علیرغم برخی برخوردها و شعارها و نصب پلاک های قرمز، مورد استفاده شخصی قرار می گیرند.
این در حالیست که بر اساس دستورالعمل اجرایی نحوه استفاده از خودروهای دولتی و مدیریت مصرف سوخت آنها، هر گونه استفاده شخصی از خودروهایی با پلاک دولتی که در اختیار دستگاه های اجرایی است چه بصورت موردی و چه بصورت در اختیار(موضوع این بخشنامه) ممنوع بوده و در صورت مشاهده تردد خودروهای موصوف در خارج از ساعات اداری بدون برگه ماموریت، نیروی انتظامی موظف به توقیف خودرو است.
اما آنچه مشهود است حجم استفاده یا بهتر آنکه بگوییم سوء استفاده های شخصی از خودروهای دولتی افزایش یافته و شب ها و روزهای تعطیل نیز خیابان های شهر شاهد تردد و عبور و مرور این خودروها است.
حال سوال اینجاست؛ کسانی که اموال بیت المال را اموال شخص و خانوادگی می دانند، آیا می توانند امین مردم هم باشند؟
و یک سوال دیگر این که آیا نظارتی بر خودروهای دولتی می شود؟
آنچه مهم است بودن یا نبودن این جمله روی خودروهای دولتی نیست که نوشته است استفاده اختصاصی ممنوع، بلکه مهم فرهنگ استفاده از خودروهای دولتی و وجدان بیدار مسوولان است که خود را خادم ملت می دانند و در سخنان خود دم از مبارزه با مفسدان بیت المال می زنند.
ارایه گزارش استفاده از خودروهای دولتی نقدی است که سایت خبری، تحلیلی دیار زاگرس تلاش دارد مسوولان شهرستان چرداول را در ارایه راهکاری مناسب برای برخورد و کاهش تبعات منفی آن در ذهن افکار عمومی حساس سازد.
سایت خبری ، تحلیلی دیار زاگرس در نظر دارد در صورت مشاهده، استفاده غیر قانونی و شخصی از خودروهای دولتی تصاویر خودروها را به برای اطلاع عموم نمایش دهد.
استفاده شخصی از خودروهای دولتی در شهرستان چرداول بعنوان یک معضل بارها از سوی شهروندان مورد انتقاد قرار گرفته است و مردم همواره بر نظارت و برخورد با استفاده کنندگان شخصی از خودروهای دولتی از سوی مقامات مسوول تاکید دارند.
جالب اینجاست آقایانی که سنگ خدمت به سینه می کوبند، در ساعات مختلف شبانه روز با اهل و عیال به گشت و گذار با این خودروها مشغول هستند.
زمانی این مساله حادتر می شود که خودروها بجای اینکه در خدمت ارگان و سازمان مربوطه باشند در ساعاتی خاص، تغییر کاربری داده شده و به سرویس مدرسه و کلاس های اوقات فراغت فرزندان کارمندان و روسای ادارات تبدیل می شوند.

برچسب ها

خودروهای پلاک دولتی
Back to top