معاون شهرداری تهران:‌

نظم و انضباط را باید به شهر بر گردانیم

عصر خودرو: جلسه بررسی پروژه «خط سفید» در مناطق جنوبی و شرقی پایتخت با حضور قائم مقام شهردار و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و نیز شهرداران و مسئولان مناطق 11، 13، 14، 16 و 19 تهران برگزار شد.

Friday 26 June 2015 - 13:58:00

نظم و انضباط را باید به شهر بر گردانیم

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، عیسی شریفی قائم مقام شهردار تهران در جلسه بررسی پروژه «خط سفید» در مناطق جنوبی و شرقی پایتخت با تأکید پروژه «آسمان آبی زمین پاک» با دو محور «خط سفید» و «تفکیک زباله» به عنوان اولویت‌دارترین فعالیت‌های مدیریت شهری در سال جاری گفت: خروجی این پروژه بر اساس نقشه راهی که ترسیم شده و در چارچوب دستورالعملی که ابلاغ شده باید قابل ارزیابی و جمع‌بندی باشد.

وی افزود: به منظور دست‌یآبی به اهداف این پروژه، باید از پراکنده‌کاری جلوگیری شود و واحدهای ستادی و مناطق با یکدیگر، کاملاً هماهنگ باشند و برنامه پیش-بینی شده را با هم‌افزایی در ستاد شهرداری تهران، مناطق 22 گانه و نواحی 123 گانه، مورد پیگیری قرار دهند.

وی در بخشی از سخنان خود با اعلام اینکه خیابان پیروزی در شرق تهران باید به محوری آبرومند تبدیل شود، تأکید کرد: به این منظور می‌بایست نسبت به تعریض این محور مهم شرقی پایتخت که تنها تملک 5 درصد از معارضان آن باقی مانده و سپس خط‌کشی اصولی این خیابان که فقدان آن باعث گسترش بی‌ انضباطی می‌شود، اقدام شود.

برخی خیابان های شهر را با «شنبه بازار» اشتباه گرفته‌اند
قائم مقام شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که منطقه 16 از شلوغ‌ترین مناطق تهران است، اظهار کرد: جوادیه و نازی‌آباد از جمله محله‌های این منطقه هستند که بی‌ انضباطی در آن‌ها موج می‌زند و تا اول مهر با اجرای پروژه «خط سفید» نسبت به ایجاد و برقراری نظم و انضباط ترافیکی در این دو محله‌ و سایر محلات شهر تهران اقدام می نماییم.

دکتر شریفی با بیان این که نباید اجازه داده شود هر کسی، هر کاری که می‌خواهد انجام دهد، تصریح کرد: برخی شهر و خیابان های آن را با «شنبه ‌بازار» اشتباه گرفته‌اند و هر طور که می‌خواهند در شهر رفتار می‌کنند و از این رو باید با ساماندهی اِلمان‌های شهری از ایستگاه‌ها و پهلوگاه‌های حمل و نقل عمومی تا خط‌کشی بزرگراه ها و خیابان ها، نظم و انضباط را به شهر بر گردانیم، چرا که در شهر نامنظم، توجه به «خط سفید» معنا و مفهوم پیدا نمی کند.

وی با طرح این پرسش که چرا باید خط‌کشی های عابر پیاده به سطل های زباله منتهی شود و مخازن زباله در انتهای این خطوط و بر سر راه عابران پیاده قرار گیرند، اضافه کرد: منطقه 11 با توجه به استقرار مراکز مهم حکومتی و دولتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تمام میهمانان رسمی خارجی کشور از این منطقه تردد می کنند.

شریفی با اعلام این که تدبیر شهردار تهران این است که از اول مهر، شاهد تحول در ایجاد و برقراری نظم و انضباط ترافیکی به عنوان اولویت اول مدیریت شهری در سال 94 باشیم، تأکید کرد: به منظور تحقق این هدف باید با تفکر سیستمی، کار هماهنگ و حضور میدانی، نقاط قوت را تقویت کرده و نقاط ضعف را تبدیل به نقاط قوت کنیم و وضعیت موجود را به وضعیت مطلوب تبدیل نماییم.

توجه ویژه به سیاه شدگی «خطوط سفید»
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این جلسه بر ارتباط تنگاتنگ بین شهرداری های مناطق و معاونت های شهرداری تهران به منظور هم افزایی فعالیت ها تأکید کرد و گفت: توجه به کیفیت در کنار کمیت و رعایت شاخص های کیفی و ضوابط فنی در انجام امور در هر بخش بسیار مهم است، چنان چه در حال حاضر موضوع سیاه شدگی «خطوط سفید» را به عنوان یک معضل در پروژه «خط سفید»، مورد توجه ویژه قرار داده ایم.

مهندس تشکری هاشمی با اشاره به این که ایجاد انضباط در شهر به معنای احترام به دیگران و حرمت قائل شدن برای تمام شهروندان است، اظهار کرد: اثربخشی اقداماتمان نسبت مستقیم با نظم بخشی در شهر دارد و تمام هدف «خط سفید» را می توان در عبارت «استقرار انضباط در شهر»، خلاصه نمود.

وی با بیان این که به منظور ایجاد تغییر رفتار در شهر باید ارتباط تنگاتنگ با اقشار مختلف شهروندان داشته باشیم، تصریح کرد: با انجام اصلاحات هندسی ساده می توانیم از وقوع بسیاری از تخلفات و برخی از تصادفات جلوگیری کنیم، چنانچه شهردار تهران نیز تأکید کرده امروز شهر تهران بیش از هر زمان دیگری به اقدامات مینیاتوری نیاز دارد.

معاون شهردار تهران در پایان سخنان خود با تأکید بر این که هر چند اجرای کارهای بزرگ با ابعاد ملی و فرا ملی و پروژه های کلان نیز در شهر مورد نیاز است اما اقدامات به ظاهر جزیی مانند انجام اصلاحات هندسی نیز می توانند بسیار مؤثر باشند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، به ساماندهی حمل و نقل عمومی باید پر رنگ تر پرداخته شود و رضایت و مطلوبیت از آن را بالا ببریم، چرا که 12 میلیون از 20 تا 22 میلیون جابه‌جایی روزانه در تهران، از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می شود.

کاهش چشمگیر تصادفات در ناوگان اتوبوسرانی
همچنین در این جلسه پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام این که ناوگان اتوبوسرانی پایتخت بنا بر اذعان پلیس راهور در بحث افزایش انضباط رانندگان و کاهش تصادفات رانندگی، پیشرفت زیادی داشته است، تأکید کرد: آمار تصادفات رانندگان اتوبوس در تهران از 56 هزار فقره در سال 90 به 9 هزار فقره در سال 93 کاهش پیدا کرده، ضمن این که در این بخش در کاهش تصادفات جرحی و فوتی نیز کاهش چشمگیری داشته‌ایم.

ذاکری شهردار منطقه 13 نیز در این جلسه در خصوص تأکید قائم مقام شهردار تهران بر لزوم ساماندهی خیابان پیروزی، گفت: نسبت به آماده‌سازی مسیر اصلی خیابان پیروزی و خط‌کشی این خیابان تا یک ماه آینده اقدام شده و در خصوص تعریض این محور شریانی شرق تهران نیز تسریع خواهد شد.

براساس گزارش سایت تهران سما، گفتنی است در این جلسه که علاوه بر ابوالفضل رفیع مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، مهندس آبادیان شهردار منطقه 11، مهندس ذاکری شهردار منطقه 13، دکتر حمیدی شهردار منطقه 14، مهندس میرزا قلی شهردار منطقه 16 و مهندس نثاری شهردار منطقه 19 و معاونان مناطق مذکور و نیز مدیران ستادی معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز حضور داشتند، راهکارهای اجرایی به منظور تسریع در تکمیل زیرساخت‌های پروژه «خط سفید» در مناطق و اقدامات عملیاتی جهت گسترش آموزش و فرهنگ‌سازی و نیز اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی این پروژه در سه ماهه تابستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برچسب ها

جرایم رانندگی؛ شهرداری
Back to top