گزارش تحلیلی ارزشیابی خودروهای سواری ساخت داخل منتشر شد

عصرخودرو: بنابر گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در اردیبهشت ماه سال جاری 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور مختص خودروهای سبک (سواری و وانت) و یک درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است.

Sunday 21 June 2015 - 15:54:00

گزارش تحلیلی ارزشیابی خودروهای سواری ساخت داخل منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، به گزارش روابط عمومی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)،‌ در این ماه تعداد خودروهای تولیدی نسبت به فروردین ماه افزایش قابل توجهی یافته و به طبع این روند صعودی تولید خودروهای سواری در اردیبهشت ماه، تعداد خودروهای ارزشیابی شده نسبت به ماه قبل 88.2 درصد افزایش داشته است.

در این ماه جمعا تعداد 28 مدل خودرو توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مورد بازرسی قرار گرفت که در میان آنها سوزوکی گرند ویتارا محصول شرکت ایران خودرو خراسان به عنوان تنها خودرو موجود در گروه قیمتی بالای 100 میلیون تومان کمترین نمره منفی را از آن خود کرد و کیفی ترین خودرو در بین تمام گروه های قیمتی شناخته شد.
همچنین کیا سراتو محصول شرکت سایپا نیز به عنوان تنها خودرو موجود در گروه قیمتی بین 75 تا 100 میلیون تومان مورد ارزیابی قرار گرفت و با کسب 16.5 نمره منفی دومین خودرو با کیفیت این ماه معرفی شد.
در اردیبهشت ماه سال جاری در گروه خودروهای بین 50 تا 75 میلیون تومان تندر 90 اتوماتیک محصول شرکت ایران خودرو ، جک 5J اتوماتیک، ام وی ام 530 و لیفان 620 هر کدام به ترتیب 20.5، 43.0، 46.4 و 48.8 نمره منفی کسب کردند.
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در این ماه 17 خودرو  بین 25 تا 50 میلیون تومان را مورد ارزشیابی قرار داد که از میان آن ها پارس تندر، تندر 90 پارس خودرو و تندر 90ایران خودرو هر سه 20.5 نمره منفی کسب کردند و در ابتدای جدول قرار گرفتند. در انتهای جدول این گروه قیمتی نیز خودروی تیبا2 با 54.3 نمره منفی به چشم می خورد.
در این ارزشیابی نیز همچون ماههای گذشته خودروهای تیبا، سایپا X131 محصول شرکت سایپا و پارس خودرو، سایپا X132  و ام وی ام در گروه خودروهای زیر 25 میلیون تومان قرار گرفتند و کمترین نمره منفی در بین این خودروها به تیبا محصول شرکت سایپا کاشان اختصاص یافت.

عیوب فنی و عملکردی:
در بخش عیوب فنی و عملکردی، خودروهای سایپا X131 و سایپا X132 بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند. از طرفی شاهد تنزل 3.9 درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که عمدتا مربوط به افزایش نمره منفی خودروهای کیا سراتو و پژو پارس فارس در این بخش می باشد. در بخش تزئینات و مونتاژ، خودروهای ام وی ام 110و سمند بیشترین نمرات منفی را به خود اختصاص دادند. در ضمن شاهد افزایش 11.5درصدی میانگین نمره منفی این بخش، نسبت به ماه قبل هستیم که از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند نزولی، مربوط به خودروهای پژو 206SD و پژو پارس خراسان می باشد. در بخش بدنه خودروهای ام وی ام110 و سایپا X132 بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند، همچنین میانگین نمره منفی بخش بدنه نسبت به ماه قبل روند صعودی 7.3 درصدی را تجربه نمود که بیشترین تغییر مربوط به خودروهای پژو 206 و پژو پارس خراسان می باشد. در بخش رنگ میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل 11.1 درصد بهبود یافت که عمدتا مربوط به کاهش نمره منفی خودروهای ام وی ام 315 و پژو پارس فارس در این بخش می باشد. همچنین خودروی لیفان 620 و لیفان X60 بیشترین نمره منفی را در بخش رنگ کسب نمودند. تعداد ایرادات مهم و اساسی به میزان قابل توجهی افزایش یافت که غالبا مربوط به خودروهای پژو پارس تهران و پژو 405 تهران می باشد. در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری 0.9 درصد تنزل یافت.

تغییرات کیفیت خودروهای سواری:
درنمودار زیر روند تغییرات میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری را نسبت به ماه قبل مشاهده می کنیم، بطوریکه پژو پارس تهران بیشترین درصد بهبود و پژو پارس مازندران هم بیشترین درصد تنزل را داشته اند.

برچسب ها

گزارش کیفیت و استاندارد
مطالب مرتبط بیشتر
استانداردهای 85 گانه خودرو تغییر نکرده و طبق زمان‌بندی اجرا می‌شود تعلل در انتشار گزارش کیفی خودرو جدیدترین رده‌بندی باکیفیت و بی‌کیفیت ترین خودروهای تولید داخل منتشر شد دپوی هزار خودرو فاقد استاندارد در گمرکات کشور ثبات کیفی خودروهای داخلی جزئیات چگونگی تغییر استانداردهای 85گانه خودرویی از اجرای استانداردهای 85گانه عقب‌نشینی نمی‌کنیم تک‌ستاره‌ها در آستانه حذف تولید 18 خودرو با درجه کیفی 4 ستاره در دی ماه امسال ب ام و سری 5 در صدر نظرسنجی رضایت مشتریان در ایران کیفیت ساخت ام وی ام ایکس22 مهمترین مزیت رقابتی 10 خودروی باکیفیت ایران در مردادماه کدامند توقف تولید خودروهای مردود در استانداردهای 83 گانه جدیدترین وضعیت کیفی خودروهای داخلی ارزیابی رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروها منتشر شد ارتقای رتبه خدمات پس از فروش در ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال 1395 خودروهای تجاری چه کیفیتی دارند 5 محصول گروه سایپا 4 ستاره کیفیت را دریافت کردند دناپلاس ایران خودرو با سه ستاره کیفی وارد شد روند رو به رشد «چهار ستاره‌ها» هیوندای کرمان نیامده صدر نشین شد ثبات کیفیت در خودروهای داخلی خودرو بدون گزارش کیفی هندوانه دربسته است! جدیدترین رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی منتشر شد ثبات کیفی خودروهای داخلی مزدا3 نیو، طلایه‌دار کیفی کلاس بالای 100 سازمان استاندارد، استاندارد عمل نمی‌کند! کیفیت در صنعت خودرو «سنددار» می‌شود تک‌ستاره بودن 70 درصد خودروهای داخلی نمره متوسط برای خدمات پس از فروش خودروسازان اطلس خودرو، برترین شرکت خدمات پس از فروش در میان واردکنندگان خودروهای داخلی از سه ستاره بالاتر نیامدند تندر ، مزدا3، هایماS7 و رانا در صدر جدول کیفیت بیش از نیمی از خودروهای تولید داخل تنها یک ستاره کیفی دارند علت تاخیر در انتشار گزارش‌های ارزشیابی کیفی خودروها طی شدن روال اداری است سوالات بی‌پاسخ به عدم انتشار گزارش کیفیت فقط تندر_90 پارس خودرو موفق به کسب 4ستاره ی کیفیت شد ستاره‌های جاده مخصوص اسکانیای تولید داخل منعی برای شماره گذاری ندارد آسمان خودروهای چینی پرستاره شد کیفیت تمام این خودروها یکسان است؟ بازنگری استانداردهای تولید خودرو در ایران نتیجه ارزیابی کیفی مدل‌های جدید خودرو به وزارت صنعت ارائه شد آدرس غلط کیفیت؟
Back to top