سخنگوی شورای شهر کرج:

مشکلات بیمه 2 هزار راننده تاکسی در کرج برطرف می‌شود

عصرخودرو: سخنگوی شورای شهر کرج گفت: تدابیری اندیشیده شده تا در مورد 2 هزار نفر از کل 10 هزار نفر تاکسی‌دار، پرداخت سهم بیمه کارفرما با لایحه شهرداری و تصویب شورا انجام شود.

Saturday 16 May 2015 - 10:04:00

مشکلات بیمه 2 هزار راننده تاکسی در کرج برطرف می‌شود

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، داوود وحیدی با اشاره به مشکلات بیمه تاکسیرانان در کرج اظهار داشت: تاکسیرانان قشر پرزحمت و پرتلاشی هستند که علیرغم این خدمات‌دهی، خلا بزرگی در زمینه بیمه آنان وجود دارد.
وی با بیان اینکه اگر سهم بیمه کارفرما توسط راننده تاکسی پرداخت شود، مشکلی وجود ندارد، افزود: مشکل اصلی اینجاست که قانونگذار مرجع و مکان مشخصی برای پرداخت سهم کارفرما تکلیف نکرده است.
عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه سردرگمی در این رابطه در سراسر کشور وجود دارد که کرج نیز از این امر مستثنی نیست، گفت: اخیرا تدابیری اندیشیده شده تا در مورد 2 هزار نفر از کل 10 هزار نفر تاکسی‌دار، سهم بیمه کارفرما با لایحه شهرداری و تصویب شورا انجام شود.
وی با اشاره به اینکه سالانه بیمه کردن مشکلاتی را در حوزه بودجه شهری به دنبال دارد، گفت: از طرفی به سبب اینکه قانون در این زمینه صراحت ندارد، فعالیت خیری است که در صورت امکان توسط مدیریت شهری انجام می‌شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج، بیان کرد:‌ امید است دلایل توجیهی مناسبی برای اجرای این امر داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات بیمه بخشی از تاکسیرانان که تعداد آن‌ها 2 هزار نفر است، حل و فصل شود.
وی با اشاره به اینکه این 2 هزار نفر بر اساس اولویت‌های تاکسیرانی انتخاب شده‌اند، اظهار داشت: یکی از این موارد به قدمت و سابقه کاری مربوط می‌شود که بر این اساس در اولویت قرار دارند.
وحیدی تغییرات ایجاد شده در رابطه با کاهش شعاع 3 هزار متر برای تاکس‌های گردشی به 2 هزار متر و تغییر ساعت 22 به 21 برای افزایش 30 درصدی کرایه تاکسی را براساس کارشناسی انجام شده در سازمان تاکسیرانی دانست و افزود: این فعالیت‌ها در حوزه کارشناسی سازمان انجام و تصمیم‌گیری می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: طول و مسافت، ترافیک، شیب و میزان مسافر هر مسیر توسط کارشناسان ارزیابی شده و قیمت مناسب برای آن در نظر گرفته می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر کرج، تصریح کرد: حوزه کارشناسی اصلی در سازمان تاکسیرانی است و دلایل این تغییرات باید از این مرجع پیگیری شود.
وی بیان کرد: به سبب عدم پرداخت یارانه به تاکسی‌داران، مسیر باید برای وی صرفه اقتصادی داشته باشد و در غیر این صورت، اجبار و اصرار شورای شهر خروجی مناسبی به همراه ندارد.
وی همچنین کمبود مسافر در ساعات پایانی شب را یکی از دلایل افزایش نرخ کرایه دانست و گفت: در ساعات پایانی شب به طور مسلم راننده مسیر برگشت را بدون مسافر بازمی‌گردد که برای حمایت از حقوق آنان در این ساعات کرایه 30 درصد افزایش می‌یابد.

برچسب ها

حمل و نقل دورن شهری
مطالب مرتبط بیشتر
افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها غیرقانونی است 1000 مینی بوس پایتخت فسیل متحرک شده اند تخلفات تاکسیرانان همدان کاهش یافته است‌ تسهیل بازدید از نمایشگاه قرآن با اختصاص حمل و نقل عمومی ویژه اعتصاب راننده‌های تاکسی در فرانسه کرایه بلیط ناوگان اتوبوسرانی کلانشهر تبریز 15 درصد افزایش یافت تاکسی ویژه گردشگری در کشور راه‌اندازی می‌شود 20 درصد تاکسی های کشور فرسوده است بهره‌مندی تاکسی‌ها با پایه CNG در اولویت نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور است‌ راه‌اندازی سامانه هوشمند تاکسیرانی در کرج نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس‌های شهری اردبیل افزایش یافت اجرای طرح توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری سامانه فروش بلیط الکترونیک در شرق تهران شبانه روزی می‌شود بازسازی اتوبوس‌های فرسوده شهر همدان فراخوان سازمان تاکسیرانی کرمان برای ساماندهی سرویس مدارس افزایش کرایه ‌تاکسی‌ها در اردبیل بدون مصوبه شورای شهر سقف افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی 15 درصد است وضعیت کرایه تاکسی ها بعد از تک نرخی شدن بنزین مشکل جابه‌جایی ایستگاه‌های تاکسی در کرمان برطرف می‌شود دولت یارانه ویژه برای تاکسیرانان لحاظ کند افزایش غیر رسمی کرایه تاکسی ها ساماندهی کرایه‌ تاکسی با تک‌نرخی شدن بنزین نیازمند جلسه مشترک دولت و مدیریت شهری افزایش کرایه تاکسی نظارت مستمر بازرسان سازمان تاکسیرانی قزوین بر عملکرد تاکسیرانان رانندگان تاکسی منطقه 16 سفیران فرهنگ سازی خط سفید شدند تشدید نظارت بر عملکرد تاکسیرانان فعال قزوین در خطوط تاکسیرانی دولت توجه ویژه‌ای به بهبود شرایط حمل و نقل درون شهری مشهد دارد وجود 1000 اتوبوس فرسوده و کمبود هزار دستگاه در مشهد 100 دستگاه اتوبوس درون شهری مشهد مقدس رونمایی شد اجرای طرح واگذاری خطوط بی آر تی به بخش خصوصی برگزاری انتخابات هیئت انضباطی سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین کرایه تاکسی شهریار 15 تا 20 درصد افزایش می‌یابد افزایش 25 درصدی کرایه اتوبوس‌ها در تبریز جفا در حق شهروندان است 25 درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است طرح بازبینی مطالعات جامع حمل و نقل در کرمانشاه اجرا می‌شود نوسازی ناوگان تاکسیرانی در اردبیل تبدیل 10 هزار تاکسی گردشی به تاکسی‌‌های ویژه و خطی بانمک‌ترین تاکسی ایرانی! ایستگاه های اتوبوس رشت مسقف می شوند تاکسی های هوشمند در کرمان فعال می شوند توزیع برچسب‌های تاکسی در منطقه 6 500 تاکسی فرسوده از ناوگان حمل و نقل درون شهری بروجرد حذف می شود زنی که شغلش راندن است آمادگی سئول برای توسعه حمل و نقل شهری تهران کارت ‌الکترونیکی اتوبوس در کرمانشاه جایگزین کرایه نقدی می‌شود‌ پیگیر احداث مونوریل در اردبیل هستیم تاکسی نوشت سروش صحت خانم بازیگری که راننده تاکسی شد
Back to top