رئیس پلیس راهور تهران بزرگ:

جاعلان برگه خلافی خودرو دستگیر شدند

عصر خودرو: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: جاعلان برگه خلافی تاکنون از 13 نفر 15 میلیون تومان پول اخذ کرده‌اند.

Saturday 09 May 2015 - 11:11:00

جاعلان برگه خلافی خودرو دستگیر شدند

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت:‌ فردی از شهروندان به بازرسی فرماندهی تهران بزرگ مراجعه می‌کند و شکایت می‌کند که چندی پیش به ستاد ترخیص مراجعه کرده‌ام ولی از آنجا که مبلغ خلافی بالا بود نتوانستم مبلغ خلافی خودرو را بپردازم و آن را ترخیص کنم و در همان محل ستاد ترخیص دو نفر به من مراجعه کردند و با پیشنهاد صفر کردن خلافی خودرو با پرداخت 20 الی 25 درصد کل مبلغ خلافی این مبلغ را از من دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد برگه خلافی خودرو را جعل می‌کردند و برگه خلافی صفر شده جعلی را به فرد می‌دادند و فرد نیز با آن برگه خودروی خود را ترخیص می‌کرد اما مبلغ خلافی سر جای خود بود. بنابراین شاکی متوجه این ماجرا شد و با مراجعه به پلیس پی برد که این برگه خلافی جعلی است بنابراین از آن دو فرد شکایت می‌کند و این دو فرد در کوتاه مدت دستگیر می‌شوند.

حسینی تأکید کرد: سیستم مورد استفاده پلیس امن‌ترین شبکه‌های موجود در کشور است و دسترسی به این سیستم تقریبا غیرممکن است لذا این افراد هیچگونه دسترسی به سیستم نداشته و نخواهند داشت و فرد معمولا پس از دریافت برگ جعلی خلافی تا مدت زمان طولانی استعلام نمی‌کند و گمان می‌کند که مبلغ خلافی صفر شده است در حالیکه مبلغ خلافی پابرجاست.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: تاکنون 13 نفر از این دو فرد شکایت کرده‌اند و مجموع مبلغ دریافتی توسط این دو نفر از این 13 نفر 15 میلیون تومان بوده است و پرونده‌ای در رابطه با این موضوع در حال حاضر در دادسرای ناحیه 10 خیابان آزادی تقاطع خوش مفتوح شده است و کسانی که بدین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند می‌توانند به این دادسرا مراجعه کنند و این افراد را شناسایی کرده و شکایت تنظیم کنند.

حسینی به شهروندان توصیه کرد فریب افراد سودجود را نخورند و بدانند که کم شدن خلافی فقط از مجاری قانونی و مراجعه به 7 هیأت رسیدگی در مناطق مختلف تهران مقدور است ولاغیر.

وی گفت: مردم پیشنهادات وسوسه‌کننده افراد سودجود را نپذیرند و تنها از مجاری قانونی این موضوع حل خواهد شد. چرا که در غیر اینصورت در آینده برای راننده مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد و چنانچه پرونده به مقام قضایی ارجاع شود این افرادی که به این جاعلان پول پرداخت کردند نیز مصون از مجازات نخواهند بود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: شهروندان و رانندگان عزیز در درجه اول نباید خلاف کنند تا جریمه شوند و در مرحله دوم چنانچه خلاف کرده‌اند و جریمه شده‌اند بهتر است از مجاری قانونی برای اعتراض استفاده کنند تا شاهد اینگونه اتفاقات نباشیم.

حسینی در رابطه با واحدها و دفاتر پلیس + 10 که بدون رؤیت کارت خودرو برگه خلافی را صادر می‌کنند، گفت: حتما با دفتر مذکور برخورد خواهد شد چرا که خلاف کرده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تأکید کرد: برای این دو نفر 10 میلیارد ریال قرار صادر شده است.

حسینی افزود: این مورد پیش از این نیز سابقه داشته است ولی مهم این است که این افراد سریع شناخته می‌شوند یعنی از زمان مطرح شدن این موضوع تا دستگیری آنان کمتر از 15 روز سپری شده است.

حسینی تأکید کرد: این دو نفر مقابل ستاد ترخیص خیابان زنجان شمالی و سایر دفاتر می‌ایستادند و با افراد سر گفت‌وگو را باز می‌کردند و بدین نحو طعمه‌های خود را شکار می‌کردند.

برچسب ها

كلاهبرداري
مطالب مرتبط بیشتر
دستگیری مردی که با لباس پلیس میلیونر شد 200 میلیارد کلاهبرداری از مالکان «بنز» و «بی ام و» جریمه میلیاردی تعزیرات برای وارد کننده متخلف قطعات خودرو هشدار پلیس درمورد کلاهبرداری با بنزین دونرخی مردم مراقب کلاهبرداران در پوشش امداد خودرو باشند بازداشت دو نماینده در ارتباط با خودرو دو ماه پیش مطرح بود تایید بازداشت 2 نماینده مجلس مراقب پیامک‌های جعلی کارت سوخت باشید خودرو لوکس، ترفند جدید کلاهبرداران پیامکی پاره کردن لاستیک خودرو‌های همسایه‌ها به دلیل اختلاف بر سر جای پارک بازداشت کلاهبردارن 1000 میلیاردی خرید و فروش خودرو در کرج کینه قدیمی، عامل قتل با تصادف ساختگی؛ پلیس 5700 خودرو را بررسی کرد تا به قاتل رسید خرید خودرو را به تاخیر بیندازید! دستگیری فردی که با عکس خودروهای لوکس، یک میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرد کلاهبرداری به بهانه کاهش جریمه در ستاد ترخیص خودرو آگهی فروش اینترنتی، کار دست صاحب خودرو داد ظن پلیس به پلاک مخدوش خودرو، سارقان خودرو را گرفتار کرد مراقب سارقان در پمپ بنزین باشید دستبند مروارید گران قیمت در خودرو سارقان لوازم خودرو دستگیری 11 سارق مسلح جاده‌ای مسیر اندیمشک_خرم آباد شناسایی و دستگیری مجرم سابقه دار تخریب کننده خودروهای منطقه فلاح حمله باند دزدان خانوادگی به کامیونها و وانت ها راننده تاکسی، کلاهبردار حرفه‌ای را به دام انداخت تخلف رانندگی، موادفروش‌ها را به دام انداخت استان البرز در صدر جعل گواهی معاینه فنی خودرو مردم فریب امدادخودروهای قلابی را نخورند دستگیری مامور قلابی راهور باند کلاهبرداری فروش خودروهای لوکس خارجی به دام افتاد شناسایی و توقیف 3 میلیارد تومان از اموال در پرونده کلاهبرداری میلیاردی خودرو تخریب 11 خودرو توسط شرور معروف بوشهر تصادفات ساختگی؛ شگرد سارقان اخاذ در کرج دام زورگیر بنزسوار برای دختران دم بخت توضیح بانک پاسارگاد در مورد سرقت خودروی پول رسان کشف 2.5 میلیارد تومان وجه نقد و خودروهای لوکس از 4 متهم اینترنتی زن راننده خودروی شاسی بلند در دام توطئه سه پسر جوان سرکیسه کردن رانندگان تاکسی به نام مامور پلیس آگاهی کلاهبرداری اینترنتی با وعده فروش خودرو در مازندران ویزیتور کلاهبردار قطعات تقلبی خودرو می‌فروخت دستگیری سرکرده جاعلان پلاک‌های ترانزیتی در عملیات پلیس کلاهبرداران چگونه خودرو چپی را به جای صفر می فروشند؟ سرهنگ قلابی با ادعای کاهش جرایم تخلفات رانندگی کلاهبرداری می کرد
Back to top