رئیس ستاد مدیریت سوخت کشور خبر داد:

اسقاط بیش از 4000 خودرو در فروردین

عصرخودرو: رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به اسقاط 4129 خودروی فرسوده در یک ماه کاری نخست سال 94 گفت: اگر بر اساس مصوبه معادل‌سازی گواهی اسقاط خودروهای فرسوده، تعداد اسقاط خودروهای فرسوده در یک‌ماهه نخست سال 94 را محاسبه کنیم، معادل 6000 سواری فرسوده در این یک ماه از رده خارج شده‌ است.

Saturday 02 May 2015 - 10:10:00

اسقاط بیش از 4000 خودرو در فروردین

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، علیرضا فیض‌بخش افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که در سال 94 به لحاظ معادل، رقم بزرگ‌تری نسبت به سال‌های گذشته اسقاط خودروی فرسوده داشته باشیم و قطعا جهش بزرگی را در اسقاط خودروهای سنگین - که تاکنون سرعت بسیار کندی داشته است - شاهد خواهیم بود.

وی افزود: برای سال 94 تاکنون 20 هزار خودرو برای اسقاط ثبت نام کرده‌اند و بیش از 13 هزار خودرو از این رقم پذیرش شده‌اند. در حقیقت مرحله پذیرش به معنای اسقاط قطعی است و برگشت از مرحله تقریبا غیرممکن است.

فیض‌بخش ادامه داد: این تعداد ثبت نام و پذیرش نشان می‌دهد که همانند سال گذشته که توانستیم رکورد اسقاط خودرو را با 320 هزار خودرو از رده خارج شده ثبت کنیم، در سال 94 نیز در این بخش گام‌های موثری به‌ویژه در اسقاط خودروهای سنگین برداریم.

وی ادامه داد: با ابلاغ مصوبه جدید دولت در خصوص خودروهای سنگین و تاکسی که در اسفندماه سال 1393 اجرایی شد، در طول یک هفته پایانی سال 93 حدود هزار خودروی فرسوده سنگین در سیستم نوسازی ناوگان ثبت نام کردند. این در حالی بود که در طول 10 سال گذشته تنها حدود سه درصد از خودروهای فرسوده سنگین از ناوگان حمل و نقل کشور خارج شده بودند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از دو میلیون و 500 هزار خودروی فرسوده سواری در کشور وجود دارد و امید است که با اجرای این مصوبه و خروج خودروهای سنگین از چرخه حمل و نقل کشور شاهد کاهش قابل ملاحظه‌ای از تردد این خودروها در سطح کشور باشیم و برآورد می‌شود که در سال 94 حدود 30 درصد خودروهای فرسوده یعنی 80 هزار دستگاه خودروی سنگین از رده خارج شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در خصوص قیمت خودروهای فرسوده نیز گفت: قیمت خودروهای فرسوده از قانون تجارت آزاد پیروی می‌کند و میزان عرضه و تقاضا، همچنین نوساناتی که در قیمت خودروهای فرسوده مشاهده می‌شود به دلیل تغییر جریان عرضه و تقاضاست که ما تلاش کرده‌ایم از یک‌سو با اطلاع‌رسانی به‌موقع و گسترده، مردم را از چگونگی این تغییرات آگاه سازیم و از سوی دیگر بر اجرای درست روند خروج خودروهای فرسوده تا ارسال مستندات برای شماره‌گذاری خودروهای وارداتی نظارت داشته باشیم.

برچسب ها

خودرو اسقاطی
مطالب مرتبط بیشتر
ارزش لاشه خودروهای فرسوده اعلام شد مراکز اسقاط مکلف به پرداخت ارزش لاشه خودرو به مالکان هستند متقاضیان اسقاط خودروهای فرسوده در سایت ستاد نوسازی ناوگان ثبت‌نام کنند ثبت‌نام 5400 خودرو برای اسقاط از نیمه اردیبهشت تاکنون تعطیلی 5 ماهه مراکز اسقاط خودرو بازگشایی سامانه صدور گواهی اسقاط وضعیت تکمیل و راه اندازی سامانه اسقاط و تصویب آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی صنعت خودرو تشریح شد بیش از 10 میلیون وسیله نقلیه در مرز فرسودگی اسقاط بدون جایگزینی خودرو عقب‏‏‌نشینی مجلس از الزام به اسقاط خودرو 40 هزار گواهی دیزل برای شماره‌گذاری خودرو‌های دیزلی فراهم شد اسقاط فرسوده ها چگونه باعث کاهش مصرف سوخت می شود؟ بار گرانی کامیون های اسقاطی بر دوش کامیون داران خروج فرسوده‌ها؛ مزیت جانبی واردات خودرو اجرای طرح جمع آوری خودرو های اسقاطی در تهران ارزان‌ترین خودروی اسقاطی؛ 6میلیون و 500هزار تومان سونامی خودرو‌های فرسوده تا افق 1404 اهدای خودروهای دست دوم برای کمک به خیریه‌ها سونامی خودروهای فرسوده در راه است اسقاط خودروهای فرسوده 1000 سال طول می‌کشد! جمع آوری خودروی های اسقاطی در تهران بازگشایی مجدد سایت‌های مراکز اسقاط خودرو خودروهای اسقاطی رها شده در شرق تهران جمع‌آوری شدند اسقاط در سراشیبی سقوط خودروهای اسقاطی چقدر قیمت دارند؟ جمع آوری خودروهای اسقاطی از معابر شمال شرق تهران قطعات خودروهای اسقاطی به گوریل آهنی تبدیل شد خودروهای اسقاطی با قیمت‌های بالا خرید و فروش می‌شوند لزوم جمع آوری خودروهای اسقاطی رها شده از سطح شهر تهران سه چالش ابرپروژه اسقاط فرسوده‌ها 25 هزار خودرو در شهریور ماه سال گذشته اسقاط شد خرید گواهی اسقاط متوقف شد محمد شریعتمداری خواستار حذف خودروهای ساخت داخل از مصوبه اسقاط خودرو شد اینجا گورستان اتومبیل هاست با تولید هر خودروی داخلی، یک خودرو اسقاط می‌شود مرسدس اوراقی که اثر هنری است اسقاط حدود یک میلیون و 900 هزار خودرو فرسوده خداحافظی اوراقچی‌های شوش با پایتخت طرح جمع آوری اوراق فروشی های میدان شوش سلامت 9 میلیون تهرانی را فدای 30 هزار خودرو اسقاطی نمی کنیم
Back to top