افزایش سود دایملر از فروش مدل‌های جدید

عصر خودرو : سود عملیاتی سه ماهه دایملر تحت تاثیر عرضه مدل‌های جدید و رکورد فروش خودروهای لوکس مرسدس بنز، 41 درصد افزایش یافت.

Wednesday 29 April 2015 - 10:45:00

افزایش سود دایملر از فروش مدل‌های جدید

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، درآمد ناخالص این گروه خودروسازی بدون احتساب سود و مالیات به 2.93 میلیارد یورو افزایش یافت در حالیکه تحلیلگران در نظرسنجی رویترز درآمد دایملر را 2.65 میلیارد یورو پیش بینی کرده بودند.

سود فروش خودروهای مرسدس بنز 9.2 درصد بود که در مقایسه با هفت درصد در سه ماهه اول سال 2014 افزایش نشان داد.

بر اساس اعلام دایملر، رکورد فروش ماه گذشته در اروپا، چین و آمریکا فروش سه ماهه خودروهای سواری را به 459 هزار و 798 دستگاه رسید که در مقایسه با سال گذشته 18 درصد افزایش داشت.

دیتر زتچه، مدیرعامل دایملر در این باره اظهار کرد: استراتژی رشد، عرضه مدل‌های جدید و برنامه‌های بهبود بهره آوری موثر واقع شده و اکنون این خودروساز با اعتماد بیشتری به آینده می‌نگرد و دنبال موفقیت بیشتر است.

تحلیلگران انتظار دارند رشد فروش دایملر با عرضه مدل‌های کنونی و آینده ادامه پیدا کند. مرسدس بنز امسال تعدادی مدل شاسی بلند شامل مدل کوپه GLE و مدل GLC را عرضه خواهد کرد که جایگزین شاسی بلند کامپکت GLK است.

عرضه مدل جدید سدان پرفروش سی کلاس به مرسدس بنز کمک کرد عایدی کل خود را به 1.79 میلیارد یورو افزایش دهد که بالاتر از 1.63 میلیارد یوروی پیش بینی شده بود.

دایملر که کامیون، اتوبوس و ون هم می‌فروشد نخستین خودروساز از میان سه خودروساز لوکس بزرگ آلمانی است که درآمدهای سه ماهه را منتشر کرده است. بی ام و و آئودی هم قرار است در هفته جاری گزارش‌های مالی خود را منتشر کنند.

برچسب ها

دایلمر
Back to top