نماینده مردم آمل در مجلس خبر داد

انتشار آگهی مناقصه قطعه 2 مترو آمل- تهران

عصر خودرو : نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از انتشار آگهی مناقصه قطعه دوم مترو آمل- تهران در روزنامه کثیرالانتشار خبر داد.

Friday 24 April 2015 - 13:13:00

انتشار آگهی مناقصه قطعه 2 مترو آمل- تهران

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، عزت‌الله یوسفیان‌ملا امشب در هفتمین جشنواره تکریم از خیران مدرسه‌ساز این شهرستان با بیان اینکه گذشتن از مال ازخودگذشتگی است هرچند خیران با خلوص نیت، عشق و علاقه در این مسیر حرکت دارند و هیچ تقاضا و ادعایی در مقابل انجام خیر ندارند،گفت: در شرایط سخت تحریم و فشارهای اقتصادی کشور، مدرسه‌سازی و خیرخواهی خیران کار بسیار بزرگی است.

وی با بیان اینکه درسی که خیران به انسان می‌دهند باعث تلنگر در وجودمان می‌شود تا درک کنیم انجام امور خیر سعادت، قدرت و توان خرج مال می‌خواهد، خاطرنشان کرد: مرکز نگهداری برای سالمندان در این شهرستان امیدواریم با تلاش خیران و دولت در آینده به تحقق برسد.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه زمین این سرای سالمندان جنب بیمارستان دولتی ابتدای بخش امامزاده عبدالله(ع) آمل در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: سند این زمین اخذ شده و فضای آن حدود دو هکتار است که در آینده نزدیک با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور کلنگ آن به زمین زده می‌شود.

وی از خیران خواست کرد تا علاوه بر مدرسه‌سازی و کتابخانه‌سازی به خانواده‌های بی‌بضاعت و نیازمند هم توجه کنند، بیان کرد: نیازمندان زیادی در جامعه حتی در امر تهیه جهیزیه برای فرزندان و تامین امرار معاش روزانه زندگی با مشکل به سر برده و در شرایط نامطلوب اقتصادی و اجتماعی با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی با اعلام اینکه از سه سال گذشته با کارشناسی‌های لازم برای اخذ مجوز فرمانداری ویژه در آمل با دولت و مسئولان وزارت کشور نشست‌های متعددی برگزار کردم، گفت: این مهم در آمل محقق شد و هم‌اکنون منتظر اجرای چارت سازمانی هستیم.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه دولت در امور خود هم‌اکنون ایجاد پروژه‌های جدید را متوقف کرده تا آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه‌کاره مشخص شود، گفت: باید در زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مسئولان همت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای و نتایج آن خاطرنشان کرد: در ابتدای نتیجه دادن مذاکرات، غنی‌سازی و سانتریفیوژها ممکن است با فشارهایی روبرو شویم ولی در نهایت این مهم کاری نیست که روند فعالیت هسته‌ای‌مان را رو به تعطیلی بکشاند زیرا این امر ادامه دارد.

یوسفیان‌ملا ختم انرژی هسته‌ای را در کشوری همانند لیبی دانست که همه سیستم‌ها را تعطیل کرده و به آمریکا تحویل دادند،اظهار کرد: اتفاقات مذاکرات هسته‌ای و کشورهای خارجی باید منطقی و عاقلانه رصد شود زیرا نمی‌توان علم و دانش را کسی نمی‌توان از ذهن مردم پاک کند.

این مسئول با اشاره به اینکه در بخش اشتغال کشورمان با مشکل زیادی روبرو است، گفت: بسیاری از جوانان تحصیل‌کرده کشور نمی‌توانند وارد بازار کار شوند و ممکن است بازار کار براساس تخصص‌شان تقبل آنها را نداشته باشد زیرا برخی با اشاره به تخصص حتما باید جذب دستگاه‌های دولتی شوند و از آن سو دولت تمایلی ندارد تا درب نهادهای دولتی را به روی بیکاران باز کنیم و این امر را زیان‌آور می‌داند.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه دولت تدبیر و امید قول داده تا در بخش استخدام حرکات خوبی را انجام دهد، تصریح کرد: این امر در سه ماهه نخست امسال محقق می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در بخش خدمات عمومی و گازرسانی در این شهرستان اقدامات زیادی انجام شد، گفت: در سال 1386 تنها بخش کوچکی از آمل گازدار بوده و چهار روستا هم درحال استفاده از گاز و عملیات گازرسانی بودند.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه هم‌اکنون به شهر آمل کاملا گازرسانی شد و مردم بیشتر روستاها از نعمت گاز برخوردارند، افزود: در بخش‌های امامزاده عبدالله، هرازپی و مرکزی پرونده عملیات گازرسانی بسته شد هرچند در بخش دابودشت هم تا یک ماه آینده 6 روستای دیگر بهره‌مند از گاز شده تا پرونده گازرسانی در روستاهای بخش دشت و جلگه بسته شود.

وی با اشاره به توجه به گازرسانی در بخش‌های دوردست نظیر بلیران که شاهد نصب علمک در ان هستیم، گفت: در زمینه عملیات چهار خطه کردن محور هراز هم کارگران به صورت تمام وقت و سه شیفت در حال تلاش هستند البته در کنار جاده هراز شاهد احداث مترو آمل ـ تهران هستیم که پیمانکار اول در ان مشغول به کار بوده که عملیات 20 کیلومتر را با اعتبار 77 میلیارد تومانی در اختیار گرفت.

یوسفیان‌ملا با اعلام انتشار آگهی مناقصه قطعه دوم مترو آمل- تهران در روزنامه‌ها گفت: تونل‌هایی در مسیر آمل و لاریجان برای قطعه دوم در نظر گرفته شده و امیدواریم تا نیمه نخست امسال همه قطعات راه‌آهن مترو آمل ـ تهران به پیمان برود.

وی با اعلام وجود 18 پیمانکار مشغول به کار در محور هراز گفت: با تقسیم‌بندی فعالیت‌ها و توزیع آن قصد داریم تا عملیات چهار خطه کردن شدت بیشتری به خود بگیرد.

نماینده مردم آمل در مجلس مهم‌ترین مسئله عمرانی در این شهرستان را احداث فرودگاه دانست که زمین‌اش تهیه شده و در مسیر کارشناسی در آن درحال طی شدن است، خاطرنشان کرد: هنوز کارشناسی‌های لازم در آن قطعی نشد ولی ردیف‌های اعتباری‌اش تهیه شد و اختصاص 410 هکتار زمین در بخش دشت‌سر برای فرودگاه اقدامات خوبی تا آمل صاحب بزرگترین فرودگاه‌های شمال کشور شود زیرا فرودگاه ساری کمتر از سه هکتار فضا داشته و فرودگاه دیگر استان‌ها نظیر اهواز هم شش هکتار است.

یوسفیان‌ملا با تاکید بر اینکه تاکنون مسیر باد در این عملیات عمرانی یکی از مشکلات بود که حل شد، گفت: هم‌اکنون برای این پروژه در مرحله آزمایش‌های خاک قرار داریم.

وی با اشاره به بخش درمان متذکر شد: بیمارستان ابتدای بخش امامزاده عبدالله از سال 1364 کلنگ‌زنی شد ولی اقداماتی در ان شکل نگرفت هرچند هم‌اکنون عملیات ساختمانی آن پایان یافت و منتظر تجهیز کامل آن برای افتتاح هستیم البته بیمارستان لاریجان و تامین اجتماعی از دیگر اقدامات‌مان است.

یوسفیان‌ملا گفت: نزدیک به 45 مرکز درمانی در روستاهای این شهرستان ساخته شد تا بیش از گذشته مردم از امکانات درمانی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در امر مدرسه‌سازی سه مدرسه سائیج‌محله، کمدره و میخران در حال ساخت هستند، گفت: کلنگ سه مدرسه دیگر با موافقت رئیس سازمان نوسازی در روستاهای معلم‌کلا، کلاکسر و محمدآباد امسال به زمین زده می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: توجه خیران به دانش‌آموزان همراه با ساخت مدارس باشد زیرا والدین زیادی توان مالی برای تحصیل دانش‌آموزان را ندارند پس باید به خانواده‌ها توجه بیشتر شود هرچند خانواده‌های کشورمان آبرومند هستند و به دلیل نداشتن توان مالی برای تامین جهیزیه فرزندان‌شان به خواستگارها پاسخ منفی می‌دهند.

وی ایران اسلامی را کشوری قوی و دارای پتانسیل بالا دانست و خاطرنشان کرد: اگر کشوری در دنیا با تهدیدهای فراوان و تحریم وجود داشت به زمین می‌خورد ولی ایران اسلامی تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده و خداوند نعمت‌های بزرگی به کشورمان عطا کرد.

نماینده مردم آمل در مجلس گفت: مشاهده می‌کنیم که با تحریم‌های موردی همسایه شمالی کشورمان به حال و روز تاسف‌‌‌باری دچار شد ولی ما به غیر از مسائل هسته‌ای بیش از 20 تحریم از سوی شورای امنیت را پیش رو داریم ولی کشورمان قدرتمندانه با توان بالا ایستاده است.

برچسب ها

مترو؛حمل ونقل؛ترافیک؛ حفار اتوماتیک
مطالب مرتبط بیشتر
Back to top