هزینه نصب جی پی اس روی ماشین چقدر است؟

عصر خودرو- با‌توجه‌به آمار بالای سرقت خودرو در کشور، حتی همین امروز هم برای نصب ردیاب دیر است! با این حال بسیاری از افراد به دلیل نگرانی درباره قیمت این دستگاه‌ها و هزینه نصب، مدام این کار را عقب می‌اندازند. در‌صورتی‌که هزینه‌ها کمتر از چیزی است که احتمالا تاکنون فکرش را می‌کردید.

Tuesday 12 September 2023 - 13:45:00

هزینه نصب جی پی اس روی ماشین چقدر است؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این مقاله به این موضوع مهم می‌پردازیم که هزینه نصب جی پی اس روی ماشین چقدر است؛ برای خرید و نصب ردیاب چه هزینه‌های جانبی دیگری باید بپردازید و چرا نصب جی پی اس مقرون‌به‌صرفه‌ترین وسیله برای پیشگیری از سرقت خودروی شماست. از شما دعوت می‌کنیم با مطالعه این مقاله، پاسخ سوالات خود را پیدا کنید.

قیمت ردیاب سیمکارتی خودرو به چه عواملی بستگی دارد؟
یکی از اولین مواردی که هنگام خرید ردیاب خودرو باید به آن توجه داشته باشید، قیمت این دستگاه‌ کاربردی است. با‌توجه‌به نوسانات بازار لوازم خودرو، نمی‌توان قیمت دقیقی برای ردیاب مشخص کرد. با این حال در زمان نگارش این مقاله معمولا ردیاب‌ها از حدود 1 میلیون و 500 هزار تومان شروع و بسته به امکانات، برند سازنده و خدمات شرکت ارائه‌دهنده، تا حدود 7 میلیون تومان نیز قیمت دارند.

در واقع قیمت انواع ردیاب خودرو، به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله اینکه امکانات ردیاب چیست، دستگاه با چه کیفیت و دقتی خودرو را ردیابی می‌کند، چه خدمات و سرورهایی همراه با جی پی اس عرضه می‌شود و نوع نصب ردیاب به چه صورت (سیمی یا آهنربایی) است.

هزینه‌های جانبی نصب جی پی اس روی ماشین چه مواردی هستند؟
از لیست قیمت ردیاب خودرو می‌توانید به سادگی قیمت خرید جی پی اس مدنظر خود را پیدا کنید؛ اما همه هزینه‌ها صرفا محدود به خرید این دستگاه نیست. علاوه‌بر این، هزینه‌های جانبی دیگری نیز باید برای نصب ردیاب بپردازید. برخی از مهم‌ترین هزینه‌های جانبی نصب جی پی اس روی ماشین را در ادامه بررسی کرده‌ایم.

هزینه برق‌کار ماشین برای نصب ردیاب؛ هزینه‌ای که شامل ردیاب‌های برقی می‌شود
برای اینکه ردیاب عملکرد صحیحی داشته باشد، نصب دقیق آن از اهمیت زیادی برخوردار است. در بسیاری از موارد به‌ویژه در صورت خرید ردیاب‌های سیمی، باید برای نصب آن به یک برق‌کار حرفه‌ای مراجعه کنید. هزینه نصب جی پی اس روی ماشین به نوع وسیله نقلیه، نوع منبع تغذیه ردیاب و محل نصب آن بستگی دارد. البته برخی از شرکت‌ها خدمات نصب رایگان ردیاب را همراه با عرضه کالا ارائه می‌کنند. 

هزینه پنل ردیابی آنلاین؛ دسترسی و کنترل آنلاین جی‌پی‌اس با موبایل
برای اینکه به اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط ردیاب دسترسی داشته باشید، باید در پنل ردیابی نیز ثبت نام کنید. این پنل به‌صورت اپلیکیشن، نسخه تحت وب یا هر دو آن‌ها وجود دارد. بسته به شرکت سازنده جی پی اس، هزینه ثبت‌نام در پنل ردیابی نیز متفاوت است. برای مثال در برخی از پنل‌ها صرفا یک بار ثبت نام برای استفاده مادام‌العمر کافی است؛ اما اشتراک بعضی از پنل‌های ردیاب را باید به صورت سالانه تمدید کنید.

شارژ سیم کارت جی پی اس خودرو؛ مخابره اطلاعات از طریق شارژ سیم‌کارت
بعضی از ردیاب‌ها به سیم‌کارت مجهز هستند و در‌صورتی‌که خودرو در معرض خطر سرقت باشد (برای مثال درب ماشین باز شده یا خودرو روشن شود)، پیامک هشداری از طرف جی پی اس برای شما ارسال می‌شود؛ بنابراین باید مدام سیم‌کارت تعبیه شده در ردیاب را شارژ کنید. همیشه از شارژ داشتن آن مطمئن باشید تا جی پی اس بهترین کارکرد خود را در زمینه پیشگیری از سرقت این دارایی ارزشمند شما داشته باشد.

مقایسه مزایای ردیاب با سایر وسایل پیشگیری از سرقت
با‌توجه‌به هزینه نصب جی پی اس روی ماشین و دیگر هزینه‌های جانبی، کم نیستند افرادی که عطای نصب ردیاب را به لقایش می‌بخشند و به سایر وسایل پیشگیری از سرقت مانند قفل فرمان و پدال یا دزدگیر روی می‌آورند. در‌صورتی‌که مزایای جی پی اس ارزشش را دارد که بابت خرید ردیاب جاسوسی ارزان،  کمی بیشتر هزینه کنید. در نگاه اول، قاعدتا خرید قفل فرمان، پدال یا حتی نصب دزدگیر ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر به نظر می‌رسد. در‌صورتی‌که این وسایل پیشگیری از سرقت کارایی چندانی ندارند.

سارقان به‌راحتی می‌توانند قفل پدال را باز کنند و حتی در برخی موارد وجود قفل فرمان کمک می‌کند که فرمان خودرو را از جا درآورد و ماشین را سریع‌تر به سرقت ببرند. ضمن اینکه غیرفعال‌سازی دزدگیر برای سارقان حرفه‌ای کار چندان دشواری نیست و به سرعت با غیرفعال کردن دزدگیر ماشین را می‌دزدند.

در چنین شرایطی اگر جی پی اس روی خودرو نصب شده باشد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید ماشین را پیدا کنید. در غیر این صورت، همه هزینه‌هایی که برای خرید قفل پدال، قفل فرمان و دزدگیر کرده‌اید، بی‌فایده است و مهم‌تر از آن، احتمال پیدا شدن خودروی ارزشمند شما به مراتب کمتر خواهد بود. خلاصه اینکه همه هزینه‌هایی که بابت خرید و نصب ردیاب می‌کنید، ارزشش را دارد که بعدتر وادار به پرداخت هزینه هنگفتی بابت خرید یک خودروی جدید نشوید!

خرید بهترین جی پی اس موجود در بازار ایران با قیمت مناسب از فروشگاه ایران رهیاب
در این مقاله توضیح دادیم که قیمت حدودی ردیاب چقدر است و هزینه نصب جی پی اس روی ماشین به چه عواملی بستگی دارد. همچنین گفتیم چرا در بلندمدت خرید ردیاب، مقرون‌به‌صرفه‌ترین لطفی است که می‌توانید برای تضمین امنیت خودروی خود انجام دهید. با‌توجه‌به مزایایی که درباره جی پی اس توضیح دادیم، همین الان به فروشگاه ایران رهیاب مراجعه کنید و ردیاب مدنظر خود را از این شرکت سفارش دهید.

ایران رهیاب به عنوان اولین مرکز پخش و فروش ردیاب خودرو و ردیاب شخصی و ردیاب آهنربایی در ایران، جی پی اس‌های باکیفیتی را با قیمت مناسب عرضه می‌کند که در بازار نظیر ندارند. برای سفارش و کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ایران رهیاب به نشانی iranrahyab.com مراجعه کنید.

برچسب ها

قیمت ردیاب خودرونصب ردیاب
مطالب مرتبط بیشتر
Back to top