کامیون باری و کمپرسی جفت محور جدید از برند شک‌موتو

سربازان تازه‌نفس آرین دیزل

عصر خودرو- شرکت آرین دیزل در روزهای پایانی مردادماه 1402 از دو محصول جدید کامیون باری و کمپرسی جفت محور با برند شک‌موتو رونمایی کرد.

Sunday 20 August 2023 - 16:18:00

سربازان تازه‌نفس آرین دیزلسربازان تازه‌نفس آرین دیزلسربازان تازه‌نفس آرین دیزلسربازان تازه‌نفس آرین دیزلسربازان تازه‌نفس آرین دیزلسربازان تازه‌نفس آرین دیزلسربازان تازه‌نفس آرین دیزل

کمپرسی 450 اسب بخاری شک‌موتو
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شک‌‌موتو X5000D نخستین محصولی بود که رونمایی شد . این محصول یک دامپ‌تراک یا کمپرسی 26 تن با پیشرانه 450 اسب بخاری و گیربکس 12سرعته دستی از برند FAST است. شک‌موتور X5000D با این مشخصات اولیه و طراحی جفت محور قوی ترین محصول در این کلاس در بازار ایران لقب می گیرد و از امکاناتی نظیر هشدار حرکت بین خطوط LDWS، دوربین 360 درجه، هشدار نقاط کور، تعلیق بادی صندلی راننده و ... بهره می برد.

طول این کمپرسی 7550 میلیمتر و ارتفاع آن 3270 میلیمتر است. این کمپرسی از نوع Flat Roof است و یک تخت خواب در کابین آن تعبیه شده است. پیشرانه کمپرسی جدید شک موتو برای بازار ایران از نوع ISM450E5 با استاندارد آلایندگی یورو5  EEV و حجم 10.8 لیتر است و حداکثر توان آن روی دور موتور 1200 به 450 اسب بخار و حداکثر گشتاورش به 2080 نیوتون متر می رسد.  گیربکس این کمپرسی از برند FAST به صورت 12 سرعت جلو و 2 دنده عقب است.

حداکثر ظرفیت مجاز استاندارد این کمپرسی روی محور جلو 9.5 تن و روی محور عقب 16 تن است و وزن مجموع GVW ان به 26 تن می رسد. همچنین سیستم تعلیق کمپرسی شک‌موتو X5000D در جلو از نوع تعلیق فنری مولتی لیف با ضربه گیر و در عقب از نوع سیستم تعلیق فنری چند لنگه با نوار تعادل است. در بخش ایمنی ترمز این کمپرسی در جلو دیسکی و در عقب کاسه ای است و از سیستم های AEBS system, ESC system, FAST FHB400 Retarder ,CUMMINS JACBO Engine brake system نیز بهره می برد.

همچنین محورهای این کمپرسی از برند Hande انتخاب شده است. مخزن سوخت کمپرسی جدید شک‌موتو 400 لیتر حجم دارد. کمپرسی های مشابه محصول جدید آرین دیزل در بازار ایران تنوع زیادی ندارند و این محصول از این جهت گزینه ای استراتژیک است.

قدیمی ترین محصول این کلاس که هنوز هم به تولید می رسد و با استقبال قابل توجهی روبروست کمپرسی بنز 2624 جفت محور معروف به کله نارنجی با حداکثر توان 280 اسب بخار و استاندارد یورو4 است که از گیربکس 16 سرعته ZF دستی بهره می برد و GVW آن 26 تن اعلام شده و قیمتش در اردیبهشت ماه سال جاری به حدود 4.8 میلیارد تومان نیز رسیده است. همچنین کمپرسی 2631 آمیکو دیگر رقیب این محصول شک‌موتو است که با قیمت 5.5 میلیارد تومان به مشتریان عرضه شده و در بازار قیمتش به حدود 6 میلیارد تومان نیز رسیده است.  کمپرسی 450 اسب بخاری شک موتور هم مشخصات فنی بهتر و هم امکانات بهتری از هر دو رقیب اصلی‌اش در بازار دارد و تنها باید در انتظار قیمت گذاری آن از سوی آرین دیزل بمانیم.

کامیون باری جفت محور شک‌موتو
کامیون باری جفت محور شک‌موتو یا X5000L ، با طول 9.7 متر و ارتفاع حدود 4 متر از نوع High roof و مجهز به دو تخت خواب در کابین است. این کامیون باری نیز همانند نسخه کمپرسی به پیشرانه ISM450E5  با حداکثر توان 450 اسب بخار و حداکثر گشتاور 2080 نیوتون متر مجهز شده است و گیربکس آن از نوع نیمه اتوماتیک AMT 16 دنده جلو و 2 دنده عقب از برند FAST است. ترمز کامیون باری شک موتور در جلو دیسکی و در عقب کاسه ای است و GVW آن 26 تن اعلام شده است. سیستم تعلیق این کامیون باری در جلو از نوع تعلیق فنری مولتی لیف با ضربه گیر و در عقب از نوع سیستم تعلیق فنری چند لنگه با نوار تعادل است.

کامیون جفت محور 2631 آمیکو و کامیون باری جفت محور بنزایران خودرو دیزل در این کلاس نیز رقیب شک موتو X5000L به حساب می آیند. کامیون بنز 280 اسب بخار قدرت و کامیون آمیکو 400 اسب بخار قدرت دارد و ظرفیت هر دو رقیب مانند شک‌موتو، 26 تن اعلام شده است. گیربکس هر دو رقیب این کامیون باری دستی است و شک موتو X5000L از این جهت برتری قابل توجهی نسبت به رقبایش دارد.

نویسنده: امیرحسین برخورداری

برچسب ها

آرین دیزلشک موتو
مطالب مرتبط بیشتر
راه جدید آرین دیزل+گزارش تصویری مدیر بازاریابی آرین دیزل خبر داد: عرضه کشنده 520اسب بخاری SHACMOTO با قیمت رقابتی نخستین نمایش SHACMOTO؛ رخ‌نمایی کشنده 520 اسب بخاری آرین دیزل آرین‌دیزل 10ساله شد شمارش معکوس برای چهارمین همایش کلوپ ملی کمپینگ و کاروانینگ پیش فروش کامیونت‌های جک آغاز شد آغاز فروش ون جک سان‌ری در طرح عید تا عید آرین دیزل 9 ساله شد آغاز طرح جایگزینی مینی بوس‌های فرسوده توسط آرین دیزل خودروهای تجاری آرین دیزل را با 30درصد پیش پرداخت بخرید محصولات جدید آرین دیزل رونمایی شد آغاز فروش نقد و تسهیلاتی انواع کامیونت و ون آرین دیزل +جدول آغاز مجدد ثبت نام کامیونت های جک بعد از حدود دوسال مدیرعامل جدید آرین دیزل معرفی شد شرایط فروش ویژه پاییزه کامیونت‌های جک گزارش تصویری از حضور آرین دیزل در نمایشگاه خودرو تبریز رئیس فروش شرکت آرین دیزل پایا : خراسان بازار مهم صنعت خودرو سنگین است فروش ویژه عید تا عید کامیونت های JAC آغاز شد آغاز فروش نقدی و لیزینگی کامیونت های جک
Back to top