نگاهی به بزرگترین سدان و کراس اوور وارداتی کوشاخودرو

پرچمداران وارداتی کیا به ایران

عصر خودرو:شرکت کوشاخودرو با سابقه واردات خودرو از میانه دهه 80، از روزهای نخست آغاز صحبت ها در زمینه واردات خودرو به عنوان بازیگراصلی واردات و عرضه محصولات کیاموتورز کره جنوبی به ایران قدم به میدان گذاشت و نخستین شرکتی بود که سری اول خودروهی وارداتیرا در شوروم مرکزی به نمایش گذاشت. سبد محصولات وارداتی کوشاخودرو از برند کیا شامل بیش از 8 مدل می شود که در صدر آن ها و در کاپیتانی بخش سدان ها و کراس اوورها نم دو محصول کیا K5 و کیا اسپورتیج می درخشد. K5 به نوعی جدیدترین نسل کی اپتیما به شمار می رود و اسپورتی نیز نامی آشنا برای مشتریان بازار ایران ب چهره و مشخصات و امکانات جدید است . در این مطلب نگاهی به دو کاپیتان محصولات وارداتی کیا خواهی داشت.

Saturday 11 March 2023 - 17:52:00

پرچمداران وارداتی کیا به ایرانپرچمداران وارداتی کیا به ایرانپرچمداران وارداتی کیا به ایرانپرچمداران وارداتی کیا به ایرانپرچمداران وارداتی کیا به ایرانپرچمداران وارداتی کیا به ایرانپرچمداران وارداتی کیا به ایران

کراس اوور محبوب کیا در نسل پنجم :

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» 30 سال از عرضه نخستین نسل از کی اسپورتیج می گذرد و خودرویی که روزگاری بر پایه پلفرم کراساوور مزدا توسع هیافته بود امروز در نسل پنجم ر پایه پلتفرم N3 هیوندای-کیا بنا شده و تنوع سترده ای از مدل های بنزینی، دیزلی، پلاگین هیبرید و حتی LPG را به بازارهای سراسر جهان عرضه می کند. اسپورتیج در نسل جدید از زبان طراحی جسوری بهره می برد که بخصوص در نمای جلو آن را از عمده خودروهای هم سن و سالش ممایز می کند. پلتفرم جدید اسپرتیج این امکان رابرای کیا فراهم کرده تا این خودرو را در دو نسخه با Wheelbase بلند و استاندارد عرضه کند. در نمای جلو، چراغ های بومرنگی شکل این خودرو هویتی متفاوت را رقم زده اند و ابعاد کلی خودرو نسبت به نسل قبل در همه بخش‌ها افزایشی حدود یک تا 4 سانتیمتر داشته است. در نمای جلو، جلوپنجره عریض تا زیر چراغ ها ادامه پیدا کرده و همین موضوع به عریض‌تر جلوه دادن کابین این خودرو کمک بسزایی کرده است. طراحی جانبی خودرو خطوطی ساده و به دور از خطوط شکسته متعدد است و در نمای عقب نیز چراغ های پیوسته بار دیگر تلاش در پیروی خط فکری طراحان در دماغه خودرو دارد.کیا اسپورتیج در کشورهای حاشیه خلیج فارس با دو پیشرانه 2لیتری یا 1.6لیتری توربو GDi عرضه می‌شود. پیشرانه 2لیتری تنفس طبیعی این خودرو قدرتی 155 اسب بخاری و حداکثر گشتاور 192 نیوتون متری دارد که در نسخه پایه این قدرت از طریق یک گیربکس 6سرعته اتوماتیک AT به محور جلو منتقل می شود و نسخه AWD آن نیز قابل سفارش است. نسخه مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری توربو نیز حداکثر توانش به 177 اسب بخار می رسد و حداکثر گشتاور آن 265 نیوتون متر است که از طریق یک گیربکس 7سرعته دوکلاچه به هر 4 چرخ منتقل می شود. شتاب این خودرو در نسخه 2لیتری حدود 11 ثانیه و در نسخه 1.6 لیتری TGDi به حدود 8.8 ثانیه می رسد. با توجه به قیمت نسبتا بالای نسخه‌های دو دیفرانسیل و 1.6 لیتری توربو این خودرو به نظر می رسد ورود مدل 2 لیتری تنفس طبیعی تک دیفرانسیل به بازار ایران محتمل تر از دیگر گزینه ها باشد.در داخل کابین اسپورتیج سبک طراحی به طور کلی متحول شده و این موضوع از نمایشگر یکپارچه پشت فرمان تا میانه کابین و دریچه های جدید سیستم تهویه کاملا مشخص است. فهرست گسترده از امکانات اسپورتیج اعلام شده است که شامل مواردی همچون رادار نقطه کور، اهرم دایره ای تعویض دنده، سنسور نور و باران، اتوهلد، هشدار برخورد از جلو، هشدار حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیق پذیر، گرم کن و سرد کن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک دوکاناله، پدل شیفتر، شارژر وایرلس و ... می شود اما مشخص نیست در نهایت اسپورتیج های وارداتی به چه سطحی از این امکانات مجهز خواهند شد.

نسل پنجم اپتیما با نام K5 :
نامش کیا K5 است و به نوعی نسل پنجم کیا اپتیما به حساب می آیدو طول این مدل نسبت به آخرین نسل کیا اپتیما که در بازار ایران نیز حضور کوتاه مدتی داشت 5 سانتیمتر بیشتر شده و به 4.9 متر رسیده و این یعنی طولی نزدیک به تویوتا لندکروزر و ب این حساب با خودروی یدر کلاس تازه روبرو خواهیم بود. تفاوت مهم کیا K5 و اپتیما و K5 در آن است که کیا اعلام کرده این مدل را در اروپا و یا هر بازار راست فرمانی عرضه نمی کند. طراحی ظاهری این سدان از چراغ های بومرنگی مشابه اسپورتیج بهره می برد و این مساله قرار است بازر وارداتی ها را با محصولی کاملا تازه روبرو کند. مجموعه امکانات کیا K5 شامل مواردی همچون کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، رادار نقطه کور،دوربین 360 درجه، 6 کیسه هوا، تهویه اتوماتیک دوکاناله، صندلی برقی راننده، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، پدل شیفتر پشت فرمان نمایشگر لمسی و… می شود که مشخص نیست در نهایت نسخه مدنظر برای بازار ایران مجهز به چه سطحی از امکانات باشد. کیا با معرفی K5 در سال 2020، طول این خودرو را در نسل پنجم، 5سانتیمتر افزایش داده و به جای معرفی محصولی در کلاس سدان های متوسط، روح اسپرت تازه ای را در این خودرو دمیده که در مجموع هویت کلی این خودرو را تغییر داده و به همین واسطه کیاموتورز با تغییر لوگو و هویت بصری کل برند، نام گذاری این محصول را نیز تغییر داده و این سدان متوسط به جای "اپتیما"با نام K5 شناخته می شود.
نسل پنجم کیا K5 در سال 2020 رسما به بازارهای جهانی معرفی شد. طراحی این خودرو بر خلاف مدل های قبل، فرمتی مشابه خودروهای فست بک دارد که همسو با برادرش یعنی هیوندای سوناتا شکل گرفته و پیرو الگوی طراحی بدنه ای است که در دهه 40 میلادی به فرم کلاسیک باخطوط شکسته خودروها، خطوط قوس دار و فرمت کوپه فست بک را افزود. نخستین نقطه تمایز چهره اپتیما برای مشتریان بازار ایران بدون شک چراغ های Zکل جلو آن خواهد بود. همچنین در نمای عقب چراغ های به هم پیوسته سمفونی تحولات ظاهری کیا K5 را تکمیل می کند تا در مجموع به عنوان کاپیتان سدان های وارداتی کیا چهره ای مدرن و تازه را به مشتریان نشان دهد. کیا K5 در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس با دو پیشرانه 2 لیتری و 2.5 لیتری عرضه می شود که با بررسی قیمت ها به نظر می رسد نسخه مجهز به موتور 2 لیتری روانه بازار وارداتی های ایران شود. این خودرو بر پایه پلتفرم هیوندای-کیا N3 بنا شده که مختص خودروهای سایز متوسط از برند کیا و هیوندای است. حداکثر توان K5 با این پیشرانه به حدود 156 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به 192 نیوتون متر می رسد. انتقال قدرت نیز بر عهده گیربکس اتوماتیک 6 سرعته AT است.

برچسب ها

کوشا خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
آغاز تحویل نخستین سری خودروهای وارداتی کیا دومین عرضه کیا سونت در سامانه خودروهای وارداتی کیا سلتوس خودرو وارداتی پلاک شد چرا باید کیا سلتوس را انتخاب کنیم؟+ کاتالوگ محموله جدید کیا سونت به شوروم کوشاخودرو رسید دو مدل از خودروهای وارداتی کوشا خودرو از گمرک ترخیص شد کیا پگاس و سراتو استاندارد گرفتند سه راز کیا اسپورتیج جدید شوروم کوشاخودرو در انتظار کاپیتان سدان های کیا 6 محصول کیا با چه قیمتی به گمرک ایران رسیدند؟+جدول دو مهمان تازه کیا در شوروم کوشاخودرو تحولی دلچسب از اپتیما تا K5 کیا Sportage و Ceed به شوروم کوشا خودرو رسیدند بسترسازی پیش از آغاز واردات توسط کوشاخودرو نگاهی به بلندقامتان وارداتی کیا نخستین خودروهای وارداتی‌ در ویترین کیا در تهران قلب های خانواده جدید کیا در ایران فرزند اروپایی کیا در راه ایران بلند قامت‌ترین خودرو وارداتی کیا به ایران کاپیتان سدان های وارداتی کیا در ایران اکران طرح جدید بیلبوردهای کوشا خودرو با محوریت سلتوس ‌کراس‌اوور جمع‌و‌جور کیا در صف ورود به ایران پذیرش 21هزار و 140دستگاه از محصولات چانگان و کیا در بورس کالا/دنا هم آمد کیاهای وارداتی به تهران رسیدند خودروهای وارداتی به تهران رسیدند سلتوس در کلاسی جدید به ایران می‌آید افتتاح 20 نماینده جدید کوشاخودرو در کلانشهرها تا پایان سال سبد رنگارنگ کیا روی کشتی و در راه ایران جزئیات ورود اولین محموله خودرو به گمرکات جنوب کشور تا 2 هفته آینده نسل جدید سراتو در راه ایران آغاز اکران بیلبورد های واردات کیا توسط کوشاخودرو کوشا خودرو به عنوان نماینده کیاموتورز تایید شد
Back to top