سال آینده صورت می‌گیرد

سقوط 50 درصدی سود سهام خودروسازان

عصر خودرو- سهام خودروسازان فورد موتور و جنرال موتورز روز دوشنبه (10 اکتبر) با کاهش چشم‌انداز این صنعت و حداقل دو تحلیلگر وال‌استریت که پیش‌بینی کردند درآمد سال آینده به شدت کاهش خواهد یافت، سقوط کرد.

Tuesday 11 October 2022 - 16:34:00

سقوط 50 درصدی سود سهام خودروسازان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، تحلیلگران گروه UBS به رهبری پاتریک هومل در یادداشتی نوشتند که سود شرکت‌های خودروسازی آمریکایی و اروپایی در سال آینده به نصف کاهش می‌یابد زیرا کاهش تقاضا منجر به عرضه بیش از حد خودرو می‌شود. در همین حال، جوزف اسپاک، تحلیلگر بازارهای سرمایه RBC گفت که برآوردهای سال 2023 برای این بخش باید از نظر مادی کمتر باشد.

سهام فورد 6.9 درصد سقوط کرد و 11.36 دلار بسته شد، در حالی که سهام جنرال موتورز با 3.9 درصد کاهش به 32.29 دلار آمریکا رسید. این کاهش به سال سختی برای این دو خودروساز اضافه می‌کند که سهام آنها تا کنون بیش از 45 درصد سقوط کرده است زیرا سرمایه‌گذاران نگران بسیاری از چالش‌های صنعت از جمله کمبود زنجیره تامین، افزایش هزینه‌ها و مصرف‌کننده با کمبود نقدینگی هستند.

تحلیلگران می‌گویند که از بین‌رفتن تقاضا دیگر یک خطر مبهم نیست، بلکه به واقعیت تبدیل شده است. آنها رتبه‌بندی سهام خود در فولکس واگن، جنرال موتورز و رنو را به خنثی کاهش دادند و فورد موتور را برای فروش کاهش دادند. تحلیلگران افزودند، انبوهی از خودروها در سه ماه آینده شروع به ظهور می‌کنند.

برای سازنده خودروهای الکتریکی تسلا، که تحویل سه ماهه سوم آن با انتظارات مطابقت نداشت، تحلیلگران UBS و RBC به نکته خوش‌خیم‌تری دست یافتند. با این حال، روند تقاضا برای تسلا نیز یک مورد کلیدی خواهد بود.

به گفته تحلیلگران UBS، تهدیدهای متعددی با این صنعت مواجه است و مصرف‌کنندگان تحت فشار به دنبال کاهش رتبه و افزایش موجودی هستند که باعث می‌شود خودروسازان نتوانند فشارهای تورمی را تحمل کنند. فورد در ماه سپتامبر هشدار داد که چگونه افزایش هزینه‌ها بر درآمد آن تأثیر می‌گذارد و باعث سقوط سهام آن می‌شود. سهام خودروهای اروپایی سودهای خود را پس از همه‌گیری کاهش دادند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تحلیلگران عنوان کردند که چشم‌انداز کوتاه‌مدت مثبت‌تر است و انتظار می‌رود سه ماهه سوم برای اکثر تولیدکنندگان یک دوره قوی دیگر باشد. برخی از شرکت‌ها ممکن است حاشیه‌های بهبود یافته را نشان دهند، به طوری که گروه مرسدس بنز در میان شرکت‌هایی است که می‌تواند پیش‌بینی آنها را افزایش دهد. فولکس‌واگن، بی‌ام‌و و فورد احتمالاً روند درآمدی منفی را نشان خواهند داد.

برچسب ها

سهام خودروسازانبازار جهانی خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
خودروهای برقی ارزان در راه است! خودروهای الکتریکی پایان عصر نفت را تسریع می‌کنند؟ حمایت مجلس از سهامداران با کاهش دوره تجدید ارزیابی دارایی‌ها اثر خودروهای برقی بر زنجیره‌های تامین پیش بینی رشد 3 درصدی بازار جهانی خودرو در سال 2024 خودروسازان احتیاط می‌کنند خودروی برقی از مسیر نروژ خودروهای برقی معادن طلای آینده کدام کشور بیشترین سهم خودروهای برقی را دارد؟ تجسم رشد صنعت خودروهای الکتریکی چین به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل می‌شود گذر خودروهای برقی از نقطه‌عطف جنگ قیمتی خودروهای برقی تلفات می‌گیرد شگفتی هیدروژنی در بازار خودرو رقابت چین و غرب بر سر تنظیم استانداردهای جهانی باتری خودروهای الکترونیکی پرفروش‌ترین خودروهای برقی 2023 فروش خودروهای برقی امسال 35 درصد افزایش می یابد خودروهای الکتریکی امسال یک پنجم بازار خودرو جهان را تشکیل می‌دهد تسلا زنگ خطر را برای خودروسازان نواخت افزایش محبوبیت خودورهای چینی در بازارهای جهانی فروش خودروهای الکتریکی رکورد زد تحمیل زیان به خودروسازان یعنی تحمیل زیان به سهامداران عدالت پرفروش‌ترین خودروساز جهان معرفی شد دولت پیگیر مطالبه سهامداران خودرویی پس از آثار منفی تصمیمات شورای رقابت شورای رقابت باید جواب میلیون‌ها سهامدار را بدهد تصاحب 80 درصدی بازار جهانی خودرو از آن کیست؟ فورد باز هم گران شد کمبود تراشه جهان را با چه بحرانی روبه‌رو می‌کند؟ خودروهای الکتریکی به فروش انبوه می‌رسند؟ سهام دولت در خودروسازی‌ها حتما واگذار می شود بررسی آخرین وضعیت بنیادی 4 نماد خودرویی بورس اوضاع فروش جهانی خودرو چه موقع مساعد می‌شود؟ خاندوزی: واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا مطالبه رئیس‌جمهور است رئیس خصوصی سازی: کدام عاقلی خودروسازی که روزانه زیان می‌دهد را می‌خرد؟ بازار جهانی خودروهای کلاسیک داغ می‌شود چه کسی سهام خودروسازان را می‌خرد؟ سهام خودروسازان تا 6 ماه آینده واگذار می‌شود کاهش دخالت دولت با واگذاری سهام خودروسازان سهام ایران‌خودرو و سایپا، بلوکی واگذار می‌شود عمده سهام در اختیار زیرمجموعه‌هاست کیفیت محصولات افزایش خواهد یافت دولت ادعا می‌کند 6 درصد از سهام خودروسازان را در اختیار دارد، اما این‌ عدد خیلی بیشتر است سهام دولت در خودروسازی‌ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شود
Back to top