آغاز تدوین سند تحولی خودرو در کمیسیون صنایع

عصر خودرو- نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن از آغاز تدوین سند تحولی خودرو در کمیسیون صنایع خیر داد.

Monday 23 May 2022 - 19:07:00

آغاز تدوین سند تحولی خودرو در کمیسیون صنایع

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا؛ سید جواد حسینی کیا با اشاره به گلایه رهبر اتقلاب از عملکرد خودروسازان در کشور اظهار کرد: در جلسات کمیسیون صنایع به صورت مرتب وضعیت خودروسازی کشور را مورد رصد و پیگیری قرار می‌دهیم.

وی افزود: در این خصوص جلسات مستمری برای ارتقای کیفیت و صادرات محور و ارزان قیمت بودن خودروهای تولید داخل در کمیسیون صنایع برگزار شده است. همچنین پس از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، تدوین سند تحولی خودرو را در کمیسیون صنایع آغاز کرده‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن همچنین با اشاره به تائید کلیات طرح واردات خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حال حاضر دولت به سرعت در حال تدوین آئین نامه اجرایی واردات خودرو است و ان شاءالله در روزهای آتی این آئین نامه ابلاغ و فرآیند واردات خودرو آغاز می‌شود.

حسینی کیا با بیان اینکه «نگاه‌های کارشناسی واردات خودرو در بازه قیمتی 7 تا 20 هزار دلار را منطقی می‌دانند»، خاطر نشان کرد: ظرف مدت 3 الی 4 ماه پس از ابلاغ آئین نامه اجرایی، شاهد ورود خودروهای خارجی به کشور خواهیم بود.

برچسب ها

کمیسیون صنایع مجلس
مطالب مرتبط بیشتر
هفته آینده؛ تصمیم گیری نهایی مجلس درباره عرضه خودرو در بورس هر توافقی با خودروسازان خارجی باید به تصویب مجلس برسد شرط کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو آغاز بررسی طرح ساماندهی خودرو در کمیسیون صنایع توافق کمیسیون صنایع و وزارت صمت برای قیمت‌گذاری خودرو اصلاح ساختار خودروسازی، از اولویتهای کمیسیون صنایع مجلس تکلیف مصوبات خودرویی مجلس دهم چه می‌شود؟ کمیسیون صنایع مجلس عنصر اصلی کاهش نرخ خودرو در بازار مذاکره مجلس با دولت برای پایان ممنوعیت واردات خودرو تشویق به برگزاری کمپینی دیگر؟ بخش اعظم یک میلیون خودروی ثبت نام شده در سال 98 تحویل می‌شود فروش خودرو 5 درصد زیر قیمت بازار مسخره است "خودروسازها به جای فروش فوری به تعهدات قبلی خود عمل کنند" اجازه به سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت حق بیمه رانندگان حمل و نقل تا مبلغ 22 هزار میلیارد ریال ممنوعیت واردات خودرو استراتژی مقطعی است احتمال قوی برای لغو ممنوعیت واردات خودرو اتهام احتکار خودرو منطقی نیست ورود کمیسیون عمران به تخلفات خودروسازی ها در پیش فروش خودروسازان خواستار افزایش قیمت خودرو در سال 97 شدند مجلس تا حدودی همراه شد خودروسازان امروز به کمیسیون صنایع مجلس گزارش می‎دهند شورای رقابت نباید برای تعیین قیمت خودرو وارد کار شود قرارداد رنو در جلسه امروز کمیسیون صنایع مجلس بررسی می‌شود وضعیت صنعت خودرو در کمیسیون صنایع مجلس بررسی شد
Back to top