تغییر رنگ خودرو با یک اپلیکیشن!

عصر خودرو- خودروساز آلمانی ب ام و (BMW) نخستین خودروی جهان که قابلیت تغییر رنگ دارد را در نمایشگاه فناوری CES لاس وگاس رونمایی کرد.

Friday 07 January 2022 - 11:11:00

تغییر رنگ خودرو با یک اپلیکیشن!

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این خودروی مفهومی که BMW iX Flow نام دارد، از فناوری جوهر الکترونیکی استفاده می‌کند که معمولا در دستگاه‌های e-reader استفاده می‌شود تا سطح بیرونی خودرو را به الگوهای متنوعی در رنگهای سفید و خاکستری تبدیل کند.

استلا کلارک، مهندس تحقیقات ب ام و گفت: این تغییر رنگ که با استفاده از فناوری E Ink انجام می‌شود، مصرف نیروی بهینه‌ای دارد. بنابراین ما از این ماده که نوعی ورق ضخیم است، استفاده کردیم و چالش ما بکارگیری آن روی یک شیء سه بعدی مانند خودروهایمان بود.

هنگامی که این ماده سیگنالهای الکتریکی دریافت می کند که توسط یک اپلیکیشن تلفن کنترل می شوند، پیگمنت‌های متفاوتی را به روی سطح می آورد و باعث می شود خودرو رنگ یا طراحی متفاوتی مانند نوارهای مسابقه پیدا کند. در آینده این تغییرات با دکمه ای در داشبورد خودرو یا شاید حتی با اشاره دست قابل کنترل خواهد بود.

طبق اعلام شرکت ب ام و، هیچ انرژی برای حفظ رنگی که راننده انتخاب می کند، نیاز نیست.

کلارک گفت: مورد محبوب من برای استفاده از تغییر رنگ برای تاثیرگذار روی انعکاس نور خورشید است. در روزهای گرم و آفتابی، می توان رنگ خودرو را به سفید تغییر داد تا نور خورشید را منعکس کند اما در روز سرد می توان به رنگ سیاه تغییر رنگ داد تا گرما را جذب کند.

بر اساس گزارش رویترز، ب ام و اعلام کرد اگرچه خودرویی که در نمایشگاه 2022 CES رونمایی شده است، تنها بین رنگهای سفید و خاکستری تغییر رنگ پیدا می کند اما انتظار می رود این فناوری به طیف گسترده ای از رنگها توسعه پیدا کند.

برچسب ها

بی ام دبلیوتغییر رنگ خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
سقوط 23 درصدی فروش جهانی خودروی بی‌ام‌دابلیو «بی ام دبلیو» و «گریت وال» در چین خودروی برقی تولید می‌کند بررسی فنی بی ام و سری 7 مدل 2020 + مشخصات بی ام دبلیو وریا واقعا 3 میلیارد است؟! سلطان باواریا از کجا آمده؟! مرغ‌دزدی برای بنزین بی‌ام‌دبلیو ب‌ام‌و صفر چند؟ خرید و فروش خودروهای کارکرده و نو بی ام دبلیو و مینی توسط پرشیا خودرو تغییر تکنولوژی در ساخت رنگ‌های فراری بررسی بازار انواع مواد مختص ‌ترمیم و نگهداری رنگ اتومبیل + قیمت رنگ های محبوب بازار خودرو در سطح بین الملل پیش بینی شد تست خودران ب ام و در چین خودرو، در هر رنگی که بخواهید! ب ام و چین میزبان مدیران سایپا شد ب‌ام‌و X5 2019 ، خوش‌تیپ‌تر از همیشه +عکس مردم دنیا بیشتر چه رنگ خودرویی می‌خرند؟ تبدیل شدن رنگ مشکی به رنگ مورد علاقه خودروی تعدادی از مردم دنیا خودرو چگونه رنگ‌آمیزی می‌شود؟ هلند از چغندرقند خودرو می سازد مدارک و شرایط لازم برای تعویض قطعات اصلی خودرو یا تغییر رنگ هشدار ب.ام.و در خصوص کاهش سوددهی ب.ام.و i5 تایید شد اما 5 سال دیگر می‌آید قیمت خودرو های شرکت بی ام و در بازار + جدول ب ام و دست به دامن اینتل شد تصاویری از فیس لیفت BMW سری 3 آئودی و ب ام و از مرسدس-بنز عقب ماندند خودرو جدید BMW، ماری در پوشش فلز نگاه رین‌اسپید به آینده دنیای خودرو در «Σtos» رونمایی رسمی از سری 2 کوپه در ایران تصاویر تازه‌ای از این شاهکار 135 هزار دلاری بی‌ام‌دبلیو ببینید تنها 3.3 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر!
Back to top