اجاره لامبورگینی، روزی 30 میلیون تومان!

عصر خودرو- «قیمت اجاره ماشین‌ها به‌شدت بالا رفته و ماشین‌های خوب برای 24 ساعت دیگر کمتر از دو میلیون تومان پیدا نمی‌شود. حالا ماشین‌های آمریکایی و لوکس که قیمت‌های خودشان را دارند. مثلا لامبورگینی هوراکان برای یک شبانه‌روز 30 میلیون تومان یا جگوار نزدیک به پنج میلیون تومان اجاره داده می‌شوند.»

Thursday 04 November 2021 - 13:14:00

اجاره لامبورگینی، روزی 30 میلیون تومان!

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، روزنامه شرق نوشت: «دیدن ماشین‌های آمریکایی یا ماشین‌هایی با موتورهای قوی و برندهای خاص در شهرهای بزرگ ایران تقریبا غیرممکن است؛ به جز در مواردی که به اصطلاح گذر موقت هستند و برای مدت کوتاهی اجازه دارند در خیابان‌های شهرها بچرخند. اما در جزیره کیش همه‌ چیز فرق دارد. در کیش می‌توانید ماشین‌هایی را ببینید که در بازی‌های کامپیوتری با آنها آشنا شده‌ایم.

می‌توان گفت یکی از جذابیت‌های کیش برای گردشگران اجاره ماشین‌های لاکچری است. البته مدت نسبتا طولانی است که ماشین‌های جدید وارد کیش نشده‌اند. کیش و سایر مناطق آزاد به دلیل داشتن امکاناتی که می‌تواند باعث جذب توریست و گردشگر بیشتر به سمت این مقاصد باشد، همواره مورد توجه مردم قرار گرفته‌اند. اما بیشتر این جذابیت‌ها و تفاوت‌ها تا قبل از مشکلات ارزی و تحریم‌ها بود. این‌ روزها کیش و قشم با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. از قیمت بالای هواپیما تا نبود گردشگر و سرمایه‌گذار و ... تمام  این دلایل باعث‌شده تا ایرانی‌ها کمتر کیش را برای سفر انتخاب کنند.

مناطق آزاد و واردات ماشین

یکی از نکات برجسته برای مردم در مناطق آزاد کشور به‌ویژه کیش، قشم، انزلی و اروند، وجود خودروهای لوکس و البته ارزان‌تر یا هم‌قیمت با بسیاری از خودروهای داخلی بود. این خودروها اکثرا از آسیای شرقی و آمریکا وارد این مناطق می‌شدند و به دلیل قیمت مناسب عمدتا مورد استقبال ساکنان این مناطق قرار می‌گرفتند. علاوه بر این یکی از تفریحات گردشگران در مناطق آزاد، اجاره این خودروها و استفاده تفریحی از آنها بود. می‌توان گفت تا قبل از شرایط سخت تحریم‌ها و گرانی‌هایی که از سال 97-98 آغاز شد، اجاره ماشین چه برای ساکنان و چه برای گردشگران در جزیره کیش تقریبا غیرممکن شده است. این اتفاقات با اعمال تحریم‌ها و به دلیل مدیریت ارز در کشور، منجر به دستور ممنوعیت واردات خودرو به کشور و مناطق آزاد شد. اما پس از گذشت حدود دو سال از این دستور تنها دستاوردش افزایش مشکلات مردم و ساکنان این مناطق است؛ به‌خصوص برای مناطق قشم و کیش. پیش از این، ممنوعیت دستوری دیگری درباره منع واردات خودروهای برندهای خاص و البته ساخت آمریکا داده شده بود و بعد به‌ طور کلی واردات خودرو ممنوع شد. یکی دیگر از مشکلاتی که می‌توان به آن اشاره کرد، درباره خودروهایی است که با توجه به پایان عمرشان دیگر در کیش جایگزینی ندارند و به همین دلیل گرانی بی‌سابقه خودرو در این مناطق ایجاد شده است. باید اشاره کرد که عدم اجازه واردات خودرو به مناطق آزاد در تناقض با قوانین کیش است. «ماشین‌های گران‌قیمت تقریبا از سال 71 وارد جزیره کیش شدند و می‌توان گفت ماشین‌های تولید داخل هیچ‌وقت در جزیره نبودند و حتی ناوگان حمل‌ونقل هم از تویوتا و هیوندای استفاده می‌کردند.» حمید، یکی از کیشوندهای قدیمی است و در ادامه درباره شرایط این‌ روزهای ماشین‌ها در کیش می‌گوید: «با قیمت‌های امروز دیگر تقریبا تفاوتی بین ماشین‌های پلاک ملی و منطقه آزاد وجود ندارد. حتی برخی از ماشین‌ها پلاک ملی‌شان ارزان‌تر است و بهتر است از اول با پلاک ملی خریداری شوند. مثلا هیوندای ولستر در تهران با کیش تقریبا هم‌قیمت هستند که تا قبل از تحریم‌ها و ممنوعیت واردات خودرو قیمت‌ها این‌ گونه نبود.»

انتقال خودرو در مناطق آزاد

برای شکستن قیمت خودروهای وارداتی طرح دیگری هم به کار گرفته شد؛ طرحی که درباره خرید و فروش و انتقال خودرو در مناطق آزاد بود. معاون فنی گمرک ایران اعلام کرد که تنها نقل‌وانتقال خودرو در میان مناطق آزاد فقط به رویه ترانزیت خارجی و با رعایت مقررات خاصی اجرا می‌شود. شرایطی که برای برندهای خاص و آمریکایی نقل و انتقالش غیرممکن بود. مهرداد جمال ارونقی درباره این شرایط گفته است: «خودروهایی قابل نقل‌وانتقال مابین مناطق آزاد خواهند بود که قبلا در یکی از مناطق آزاد با رعایت مقررات مربوطه وارد و در آن منطقه شماره‌گذاری شده باشند. همچنین ارائه موافقت کتبی سازمان‌های مناطق آزاد مبدأ و مقصد به گمرک مبدأ ترانزیت الزامی است. انتقال خودرو با برندهای لامبورگینی، فراری، پورشه، هامر، مازراتی، بوگاتی و همچنین سایر خودروهای دارای برند آمریکایی، ساخت آمریکا یا با مبدأ اولیه آمریکا امکان‌پذیر نیست.»

ترانزیت خارجی سایر خودروها در صورت ثبت سفارش به مقصد منطقه مورد نظر و با استعلام و کسب موافقت دفتر واردات در هر دو مسیر میسر خواهد بود. این قوانین پیچیده باعث شد ماجرای انتقال خودرو در مناطق آزاد با مشکلات زیادی مواجه شود.

علی، یکی دیگر از کیشوندهایی است که کارش اجاره‌دادن ماشین‌ها در جزیره است و به‌خوبی از قیمت‌های خرید و فروش آنها مطلع است. او درباره وضعیت موجود می‌گوید: «تا قبل از گرانی‌ها و تا 7-8 سال پیش این تجارت در جزیره رونق خوبی داشت اما رفته‌رفته با مشکلات زیادی که برای واردکردن ماشین‌ها به وجود آمد، دیگر مثل سابق نشد. این‌ روزها قیمت‌ها به‌شدت بالاست و بیشتر مردم حتی رغبت نمی‌کنند این ماشین‌ها را اجاره کنند ولی زمانی بود که توریست‌ها به قصد اجاره همین ماشین‌ها به جزیره می‌آمدند.»

قیمت ماشین‌های لوکس ماجرای تازه‌ای در جزیره دارد. علی درباره قیمت‌ها می‌گوید: «فورد موستانگ سال 2011 به بعد شش سیلندر از 450 میلیون تومان شروع می‌شود و هشت سیلندر تا یک میلیارد و 200 میلیون تومان هم می‌رسد. کامارو سال 2011 نزدیک به 800 میلیون تومان، شش سیلندر و هشت سیلندر یک میلیارد تومان این‌ روزها به فروش می‌رسند.»

افزایش نرخ حمل‌ونقل عمومی در کیش

در کنار تمام مشکلاتی که برای جزیره کیش به وجود آمده است، افزایش قیمت‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل عمومی مشکلات زیادی برای مردم این مناطق و حتی گردشگران ایجاد کرده است. برای مثال در سال 99 نرخ ورودی در مسیرهای سطح شهر از ساعت شش صبح تا ساعت 24 مبلغ 10 هزار تومان بود اما این قیمت در سال 1400 به 13 هزار تومان افزایش پیدا کرده است یا در سال 99 نرخ ورودی فرودگاه به تمام نقاط شهر 25 هزار تومان بود که این قیمت در سال 1400 به 32 هزار تومان افزایش پیدا کرده است. معمولا قیمت تاکسی‌ها در جزیره کیش به نسبت سایر شهرها گران‌تر بود اما توریست‌ها برای چند روز هم ترجیح می‌دادند با ماشین خودشان در جزیره باشند و به همین خاطر اجاره ماشین در جزیره کیش برای گردشگران به‌صرفه‌تر بود. قیمت اجاره ماشین‌ها دو، سه سالی می‌شود که دیگر برای هر خانواده‌ای منطقی به نظر نمی‌رسد. به همین دلیل بازار اجاره ماشین به‌شدت خراب است.

علی درباره قیمت‌های اجاره ماشین برای 24 ساعت می‌گوید: «قیمت اجاره ماشین‌ها به‌شدت بالا رفته و ماشین‌های خوب برای 24 ساعت دیگر کمتر از دو میلیون تومان پیدا نمی‌شود. حالا ماشین‌های آمریکایی و لوکس که قیمت‌های خودشان را دارند. مثلا لامبورگینی هوراکان برای یک شبانه‌روز 30 میلیون تومان یا جگوار نزدیک به پنج میلیون تومان اجاره داده می‌شوند.»

از او درباره لوازم این خودروها پرسیدیم و این که آیا اصلا در جزیره هستند یا نه: «من سال‌هاست این کار را انجام می‌دهم. لوازم خودروها معمولا از دوبی وارد می‌شوند و تقریبا تمام وسایل ماشین‌های ژاپنی و آمریکایی را در جزیره داریم. حالا به فرض اگر خودرویی خاص باشد، مثل لامبورگینی، باید از دوبی بیاوریم. اما متأسفانه به این دلیل که دیگر پرواز مستقیم از کیش به دوبی وجود ندارد، این لوازم باید به صورت دریایی و با کشتی به جزیره برسند و برای همین نزدیک به یک ماه طول می‌کشد ولی تمام لوازم در جزیره وجود دارند.»

مقایسه قیمت اجاره خودرو در کیش با استانبول

شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید یکی از خودروهای شرکت‌های اجاره‌دهنده در ترکیه را اجاره کنید. قیمت اجاره ماشین در ترکیه به‌ طور میانگین از حدود 200 لیر شروع می‌شود و بسته به مدل خودروی انتخابی شما قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. به‌ طور مثال امسال هزینه اجاره خودرو هیوندای i20 به‌ صورت روزانه بین 175 تا 220 لیر است که تقریبا با قیمت امروز لیر چیزی حدود 500 تا 800 هزار تومان است. البته این قیمت‌ها با توجه به شرکت اجاره‌دهنده ماشین‌ها متغیرند. بسیاری از ایرانیان این‌ روزها حتی ترجیح می‌دهند به جای سفر به کیش به استانبول بروند. هزینه‌های زیاد از هواپیما تا هتل و اجاره ماشین و خیلی از نکات دیگر این فکر را به ذهن متبادر می‌کند که بهتر است مقصد جدیدی که تا امروز ندیده‌اند را به جای کیش انتخاب کنند. نکته جالب در کنار تمام این موضوعات قیمت به‌شدت ارزان اجاره خودرو در ترکیه است. درحقیقت گردشگران ایرانی این سؤال را می‌پرسند که تفاوت قیمت ماشین‌ها در کیش با دیگر شهرها چگونه است؟ باید گفت تقریبا دیگر تفاوتی نیست.

ماشین‌های تصادفی و خراب اما لوکس

رضا، یکی از کیشوندهایی است که ابتدا در کیش دانشجو بوده و سپس وارد کار ماشین شده است: «خیلی سال پیش می‌گفتند ماشین‌های آمریکایی را دانشجوهای کیش وارد کرده‌اند. باید بگویم که همین‌ طور هم بود. یادم می‌آید خودم ماشین وارد می‌کردم و مدت کوتاهی استفاده می‌کردم و بعد یا اجاره می‌دادم یا با قیمت بهتری می‌فروختم. دانشجوها می‌توانستند ماشین وارد کنند. برای سایر مردم و گردشگران هم استفاده از این ماشین قابل دسترسی شد. اما امروز نزدیک به 70 درصد این ماشین‌ها خراب هستند و نیاز به سرویس و رسیدگی دارند. از این ماشین‌ها استفاده درست نشده و توریست‌ها با خیلی از این خودروها تصادف کرده‌اند. قبلا این‌ گونه بود که هر کیشوند یک ماشین در سال می‌توانست به نام خودش وارد کند و برای خیلی از کیشوندها که نمایشگاه ماشین نداشتند خوب بود چون با قیمت بهتری این خودرو را می‌فروختند.»

از رضا درباره نرخ تصادفات در جزیره کیش پرسیدم. بر اساس آمارها به نظر می‌رسد که این‌ روزها تصادفات بیشتری در جزیره رخ می‌دهد: «متأسفانه در سال‌های اخیر تصادف خیلی زیاد شده و به همین دلیل مشکلات ماشین‌های لوکس یعنی مشکلات فنی این ماشین‌ها هم بیشتر شده است. خیلی از جوان‌ها بدون گواهینامه از این ماشین‌ها استفاده می‌کنند و معمولا این تصادفات مربوط به ماشین‌هایی می‌شود که توسط گردشگران اجاره شده‌اند. ریس و مسابقه در جزیره نداریم و این کار غیر قانونی است. البته امکانات هم برای این کار در جزیره وجود ندارد. در کیش فقط مسابقه‌ای به نام درگ وجود دارد که پیست مخصوص خودش را دارد و کاملا به صورت قانونی برگزار می‌شود. رالی خانواده هم داریم که در خیابان‌های اصلی با رعایت تمام قوانین اجرا می‌شود.»

در همین مورد، سرگرد توانگر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کیش، گفته است: «در راستای تحقق راهکار آموزش نیز با تأکیدات فرماندهی انتظامی ویژه جزیره کیش برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی رانندگی بین آحاد مختلف جامعه نیز در دستور کار بوده و در این ارتباط برنامه‌های مختلف از جمله ساخت کلیپ‌های آموزشی هم‌اکنون در حال انجام است. اما راهکار سوم که همان فراهم‌کردن زمینه تخلیه هیجانات جوانان و مسافران علاقه‌مند به سرعت به‌ عنوان طرحی نو در این پلیس در دستور کار قرار گرفته و به‌زودی راهکارهای قانونی آن از سوی پلیس در راستای سیاست‌های پلیس راهنمایی و رانندگی ارائه می‌شود.»

چه تغییراتی ممکن است در راه باشد؟

پس از شنیده‌شدن خبری درباره آزادشدن واردات خودرو خیلی از اهالی جزیره کیش خوشحال شدند که شاید با بازگشت واردات این صنعت دوباره رونق تازه‌ای پیدا کند. البته همچنان مشخص نیست که دقیقا قرار است چه زمانی این اتفاق رخ دهد. آقای رضایی از کسانی است که سال‌های گذشته وارادت ماشین به جزیره انجام داده است و در این‌ باره می‌گوید: «خبرهایی که این‌ روزها شنیده می‌شود قطعا می‌تواند تأثیری زیادی بر بازار خودرو در مناطق آزاد و به‌خصوص کیش داشته باشد. اما همه می‌دانیم ماشین‌های زیادی همین الان در گمرک وجود دارند و همچنان اجازه ترخیص آنها داده نمی‌شود. واردات ماشین به کیش هم می‌تواند قیمت‌های بسیار بالای ماشین در جزیره را به‌ اندازه زیادی کاهش دهد هم می‌تواند باعث رقابت بین کسانی باشد که این خودروها را اجاره می‌دهند.»

این در حالی است که مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، با اصلاحات اعمال‌شده در خصوص موارد ارجاعی از صحن مجلس به کمیسیون تلفیق در تبصره شش ماده واحده این لایحه با 212 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 245 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند. بر اساس بند الحاقی شش تبصره مذکور که با رأی نمایندگان حذف شد، دولت مکلف شده بود به منظور تنظیم بازار خودروهای وارداتی، ضمن شناسایی خودروهای خارجی غیرآمریکایی موجود در مناطق آزاد، با اخذ حقوق گمرکی و سود بازرگانی متناسب با قیمت خودرو در داخل کشور و با لحاظ معیارهای زیر، ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط کمیته موضوع ماده (1) قانون مقررات صادرات و واردات مصوب چهارم مهر 1372 با اصلاحات و الحاقات بعدی، تعیین و توسط دولت ابلاغ می‌شود، نسبت به ثبت سفارش و اجازه واردات خودروهای غیرآمریکایی موجود در مناطق آزاد تجاری و صنعتی اقدام کند. بر اساس این ماده، نرخ سود بازرگانی متناسب با نوع خودرو و سال ساخت و سایر مشخصات خودرو باید طوری تنظیم شود که در مقایسه با قیمت‌های بازار، منجر به سود بیش از 20 درصد برای واردکنندگان نشده و در صورت مشاهده روند فزاینده تفاوت میان قیمت‌های بازار و وارداتی، دولت می‌تواند متناسب با افزایش قیمت نسبت به تجدید نظر در نرخ سود بازرگانی اقدام کند.

حال باید منتظر ماند که سرانجام چه تصمیمی قرار است برای واردات خودرو در مناطق آزاد گرفته شود. اسفندماه سال گذشته بود که رحیم زارعی، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس به درآمد حاصل از واردات خودرو اشاره کرد و گفت: «در صورتی که امکان ورود خودروهای خارجی از مناطق آزاد فراهم شود، از این طریق درآمد 17 هزار میلیارد تومانی برای دولت حاصل خواهد شد.» اما اکنون نیمه‌های سال 1400 را هم پشت سر گذاشته‌ایم و خبری از واردات خودرو به مناطق آزاد نیست و سرنوشت خودروهای داخل گمرک هم مشخص نشده است.

سیدحسین میرمعینی، معاون بهره‌برداری و فروش سازمان اموال تملیکی، درباره تعداد و انواع خودروهای داخل گمرک به یکی از خبرگزاری‌ها گفت: «خودروهای رسوبی در گمرک‌ها و سازمان اموال تملیکی به سه دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول خودروهای زیر 2500 سی‌سی هستند که رأی قضائی برای آنها صادر نشده است و تعداد آنها به 1463 فقره می‌رسد. دسته دوم خودروهای زیر 2500 سی‌سی است که رأی قضائی دارند و تعداد آنها به 352 مورد می‌رسد و دسته سوم خودروهای بالای 2500 سی‌سی است که 350 فقره تخمین زده می‌شوند. بنابراین در مجموع 2200 دستگاه خودرو در گمرکات کشور رسوب کرده است.»

چرا کیش مثل گذشته جذاب نیست؟

کنار تمام مشکلاتی که برای ماشین‌های لوکس در جزیره ایجاد شده است، باید به نکته مهم‌تری اشاره کنیم و آن هم مشکلات شدید اقتصادی برای اهالی خود جزیره است که باعث شده خیلی از آنها از کیش مهاجرت کنند. بیشتر کیشوندهایی که با آنها صحبت کردیم، اشاره کردند که کار ماشین دیگر جواب نمی‌دهد و به‌ طور کلی اگر کسی بخواهد تجارت تازه‌ای در کیش داشته باشد و بدون سرمایه بزرگ آغاز به کار کند، قطعا به جایی نمی‌رسد. به همین خاطر نرخ مهاجرت از کیش بالا رفته است و بی‌رونقی در اکثر کارها در این جزیره دیده می‌شود. کیشوندها معتقدند فقط قدیمی‌های جزیره باقی مانده‌اند و باقی همه به شهرهای بزرگ برای کار رفته‌اند. سرنوشت کیش و سایر مناطق آزاد قطعا با کناررفتن تحریم‌ها و همچنین آزادسازی واردات خودرو و این‌گونه اتفاقات تغییر خواهد کرد و سرانجام می‌توانیم امیدوارم باشیم بار دیگر جزیره کیش با حضور گردشگران زیاد به منطقه‌ای برای سرمایه گذاری تبدیل شود.»

برچسب ها

لامبورگینی
مطالب مرتبط بیشتر
امید لامبورگینی به عمر موتورهای درون‌سوز پایان دورره خودروهای بنزینی لامبورگینی خاص ترین شاسی بلند ایتالیا چگونه تولید می شود؟ + عکس معرفی لامبورگینی هوراکان STO 2021 با طراحی جدید+ عکس لغو قیمت‌گذاری دستوری صنعت خودرو و ساخت قطعات ابر خودروی لامبورگینی برای سال 2022 با چه آپشن‌هایی به بازار راه پیدا می‌کند؟ لامبورگینی جدید نیامده تمام شد! از طراحی نقش درب و پنجره تا نمادی از هوش و خرد +عکس کانتاش LPI 800-4؛ بازگشت هیولای ایتالیایی پس از 30 سال+عکس بازگشت لامبورگینی کانتاش بعد از 30 سال! تولید پانزده هزارمین شاسی بلند اوروس لامبورگینی تابستان امسال از مدل جدیدی رونمایی می‌کند خودروی جدید لامبورگینی در دو مدل معرفی شد + عکس اونتادور التیمیت؛ قدرتمندترین لامبورگینی غیرهیبریدی تمام دوران معرفی می شود +عکس خداحافظی با آخرین لامبورگینی آونتادور 769 اسب بخاری همه محصولات لامبورگینی پیش پیش فروش رفت! پیدا شدن مشتری جدید برای لامبورگینی یک بیت کوین، لامبورگینی یا بوگاتی؟ رکوردشکنی لامبورگینی اوروس +عکس نگاهی به تاریخچه لامبورگینی رویایی ترین خودروی دهه 90 میلادی با قلب 12 سیلندر+عکس برند لامبورگینی به فروش می رسد سرعت 230کیلومتری پلیس ایتالیا لامبورگینی اوروس مدل 2021 با رنگی جدید به بازار می آید لامبورگینی و شیائومی خودروی کارتینگ الکتریکی می‌سازند قدرتمندترین خودرو برقی را بشناسید با پرقدرت ترین خودروی هیبریدی جهان آشنا شوید از هیولای مینیمال تا کلاسیک 1 میلیون دلاری! (+تصاویر) ماسک «کرونا» با امضای لامبورگینی! +تصاویر خودروسازی لامبورگینی هم تولید ماسک برای بیمارستان‌ها را آغاز کرد لامبورگینی هوراکان اوو وارد بازار شد + فیلم تعطیلی لامبورگینی به دلیل کرونا ابرشاسی‌بلند مسابقه‌ای لامبورگینی به زودی معرفی می‌شود بررسی فنی خودرو اوراکان ال‌پی 1200-2 زایروس + مشخصات فیبر کربنی لامبورگینی در فضا آزمایش می شود تولید نخستین خودروی برقی لامبورگینی خودروهای پسر آقای رئیس‌جمهور به حراج گذاشته شد + تصاویر اولین گاو برقیِ تاریخ حراج 25 خودروی اشرافی یک آقازاده گینه‌ای این 5 خودرو، پرطرفدارترین در اینستاگرام هستند + تصاویر خودروی Sian FKP 37، افتخار لامبورگینی در نمایشگاه فرانکفورت + تصاویر سیان ، اولین خودرو هیبریدی لامبورگینی رونمایی شد گاوِ بی‌سر لامبورگینی تصویر خودروی مرموزش را منتشر کرد لامبورگینی اونتادور SVJ 63 رودستر از راه رسید گران‌ترین خودروهای جهان را بشناسید پهن‌ترین خودروهای جهان را بشناسید + تصاویر چرا لامبورگینی ایرانی به تولید نمی‌رسد؟ کشف کارگاه تولید لامبورگینی و فراری تقلبی! (+عکس) مدل جدید لامبورگینی رونمایی شد طرح پرهزینه‌ای که دختر پولدار روی لامبورگینی‌اش پیاده کرد لامبورگینی و نسل جدید خودروهای فرمول یک قوی‌ترین لامبورگینی دنیا جریمه 2 میلیارد تومانی مالک لامبورگینی قاچاق جریمه 2 میلیارد تومانی برای مالک لامبورگینی قاچاق در شیراز لامبورگینی رکورد زد! اوروس، موتور محرکه لامبورگینی در 2018 فروش محصولات لامبورگینی تنها به مشتریان خاص در آستانه سال نو میلادی مدافع بایرن مونیخ خودروی 6 میلیارد تومانی خرید + عکس ابرخودروی 2.6 میلیون دلاری لامبورگینی در راه است معرفی لامبورگینی اروس ST-X بازتاب گسترده‌ خبر ساخت «لامبورگینی» ایرانی در رسانه‌ها دور از انتظار بود لامبورگینی ایرانی مو نمی‌زند! رونمایی از لامبورگینی ایرانی بازتاب زیادی در ایتالیا داشت کشف لامبورگینی 24 میلیاردی قاچاق در شیراز 1.3 میلیون قطعه الماس بر روی لامبورگینی (+عکس) ورزشکارانی از دوران جهش! ساخت لامبورگینی 838 اسب بخاری که فقط 63 دستگاه از آن تولید می شود قدرتمندترین خودروی لامبورگینی رونمایی شد توریست انگلیسی با لامبورگینی کرایه‌ای 175.000 درهم جریمه شد خودروهایی که سال 2021 می آیند کپی چینی‌ها از لامبورگینی+عکس خودروسازان ژاپنی برتر در کیفیت محصول معرفی خودروهایی که لامبورگینی در تولدشان نقش داشته است مبل های لامبورگینی هم آمد (+عکس) دوچرخه الکتریکی لامبورگینی در راه است گرانترین خودروهای جهان در 2018 چند میلیون دلار می‌ارزند جهنم سبز رانندگان پاپ لامبورگینی‌اش را می‌فروشد لامبورگینی دوچرخه الکتریکی می‌سازد (+عکس) سورپرایز لامبورگینی برای ژنو بررسی تکامل خودروهای دو‌دیفرانسیل لامبورگینی از دهه 80 تا ابتدای قرن بیست‌و‌یکم آپیس؛ رندر مفهومی از لامبورگینی آینده +عکس لامبورگینی 2019 Urus؛ لامبورگینیِ شاسی‌بلند‌ها! قدرتمندترین خودروهای جهان در 2017 +عکس سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا از ایتالیا آمد گران‌ترین اتومبیل‌های جهان در سال2017 /تصاویر خودرویی خاص از لامبورگینی که 467 هزار دلار قیمت دارد! +عکس معرفی جدیدترین SUV لامبورگینی(+عکس) اوروس؛ ستاره‌فروش لامبورگینی معرفی رسمی شاسی‌بلند لامبورگینی در اواسط آذر لامبورگینی پاپ حراج می‌شود مبارز جدید لامبورگینی در پیست لامبورگینی های آینده اینگونه است (+عکس) در انتظار سوپر خودروی جدید لامبورگینی پافشاری لامبورگینی بر استفاده از پیشرانه‌ V8 و V12 لامبورگینی قصد ساختن یک خودروی سدان را دارد؟ عدم تمایل فراری و لامبورگینی به تولید خودروهای تمام الکتریکی لامبورگینی "اوروس" شاسی‌بلند 13 آذر رونمایی می‌شود بازگشت اسطوره‌ها برلینتا باکسر در ایران! فراری سنت شکن! لامبورگینی نسخه آفرود هوراکان را در دست ساخت دارد لامبورگینی گوشی لوکس تولید کرد رقیب لامبورگینی و فراری رونمایی شد مورچه سرعت لامبورگینی دارد +عکس علی بابا دستگاه فروش خودکار اتومبیل راه‌اندازی می‌کند لوکس‌ترین خودروهای جهان در سال 2017 "کج‌دار و مریز" فراری برای ورود به بازار شاسی بلندها خودروهای محبوب بازیکنان لیگ برتر انگلستان تنها لامبورگینی کانسپت S موجود در جهان، به فروش می رسد سفر لامبورگینی به دل جاده های رومانی +تصاویر لامبورگینی اونتادور SV با قایق همسان تاریخ پُرفراز و نشیب لامبورگینی به روایت تصویر عجیب‌ترین خودروهای مشهور جهان لامبورگینی اتاق تست آکوستیک راه اندازی کرد سلطنت سنت‌آگاتا پیشکش‌های چهارچرخه! 10 خودروی گران جهان کدامند؟ (+عکس) ورود دومین لامبورگینی سنتناریو به آمریکا +تصاویر ابرخودروی تک سرنشین در ناوگان پلیس+تصاویر ورود اولین لامبورگینی سنتناریو به آمریکا+تصاویر مدل ناشناخته لامبورگینی +تصاویر قدرتمندترین خودروهای تولیدی جهان (+عکس) این خودرو الکتریکی،رکورد لامبورگینی را در جهنم سبز شکست! حضور «باندراس» و «بلدوین» در فیلم «لامبورگینی» دوبی میزبان بزرگترین نمایشگاه لامبورگینی در جهان 96 با کلاسیک‌ها وقتی لامبورگینی متلاشی می شود شفاف‌ترین لامبورگینی جهان (+عکس) هنری از روی حسادت +تصاویر لامبورگینی خودرو جدید پلیس در ایتالیا گرانترین خودروهای 2017 کدامند؟ لامبورگینی سنتناریوی 9.6میلیاردی با پلاک 666666 در خیابان‌های پاریس و لندن قیمت انواع‌ سواری کوپه در ایران +جدول افرادی که دست‌شان به فراری نمی‌رسد، لامبورگینی می‌خرند اگر بنز، لامبورگینی یا مک‌لارن ابرپیکاپ بسازند (+عکس) آنچه که در نمایشگاه خودرو ژنو خواهید دید (+عکس) تصادف سنگین لامبورگینی (+عکس) پرتقال فضایی تاثیرگذارترین محصول لامبورگینی فراخوان لامبورگینی چهار میلیون دلاری تولید لامبورگینی "اوروس" فروردین شروع می‌شود جدیدترین دستاورد لامبورگینی در 2017 +تصاویر معرفی برخی از خاندان لامبورگینی ها (+عکس) لامبورگینی در سال 2016 رکورد فروش زد لامبورگینی کریستالی +عکس سریع‌ترین خودروهای استاندارد جهان پاگنده رژیم می‌گیرد جادوی جدید لامبورگینی هیولای پست‌مدرن رونمایی لامبورگینی از اونتادور 730 اسب بخاری (+عکس) لامبورگینی میلیاردی اوراق شد شجره‌نامه خودروسازها و برندهایشان نسخه وحشی تر لامبورگینی هوراکان شکار شد مدل مفهومی S لامبورگینی (+عکس) بررسی قطعات گران خودروهای لوکس معرفی 12 سیلندر رؤیایی سنتناریو2017 + تصاویر توقیف «لامبورگینی» با سرعت سرسام‌آور در قزوین یک عضو جدید به خانواده هوراکان لامبورگینی اضافه شد منتظر نسل جدید لامبورگینی باشید +عکس شاهکارهای خودروسازی جهان در سال 2016 + 21 تصویر لامبورگینی روی پلتفرم پورشه خودرو می سازد ساخت لامبورگینی شخصی در اوکراین! +عکس ساخت لامبورگینی شخصی در اوکراین! بهترین‌های سنت آگاتا احتمال عدم حضور لامبورگینی و بنتلی در نمایشگاه پاریس خودرویی جدید با سرعت 199 مایل بر ساعت لامبورگینی جادو کرد گران‌ترین خودروهای جهان + عکس فروش 2 برابری لامبورگینی با ورود شاسی بلند جدید نمادین‌های لامبورگینی در یک نمایش (+عکس) تصاویر جدیدترین خودرو سوپر اسپورت لامبورگینی سنتناریو رودستر این هفته رونمایی می‌شود+تصاویر لامبورگینی 20 میلیارد تومانی (+عکس) محصولات متفرقه و عجیب خودروسازان مشهور جهان خاص‌ترین درهای خودرو در جهان (+عکس) هوانورد لامبورگینی رونمایی شد مدیرعامل لامبورگینی: موتورهای V12 را رها نخواهیم کرد یک لامبورگینی اینگونه ساخته می شود کمی خوی وحشی‌تر برای وحشی‌ترین اونتادور لامبورگینی اولین تصادف لامبورگینی در ایران مشتریان ما سواری خودران را با دیگر خودروهایشان داشته باشند موزه لامبورگینی را ببینید+تصاویر کمی خوی وحشی‌تر برای وحشی‌ترین اونتادور لامبورگینی قدرت‌ نمایی لامبورگینی هوراکان لامبورگینی و 17 نکته‌ای که درباره‌‌ آن نمی دانستید نوویتک تورادو لامبورگینی اونتادور سوپرولوچه تردد با لامبورگینی در کوهستان برفی!+عکس جدیدترین مدل لامبورگینی +عکس با 1 میلیون و 700 هزار تومان، لامبورگینی هوراکان تاکسی سوار شوید! نبض بازار اسپرت‌کارها گران می‌تپد! اگوئیستا، خودخواهی که به هیچ نمایشگاهی نرفت+تصاویر اونتادور، گاو خشمگین لامبورگینی لامبورگینی با تمام قوا آمد رژه خودروهای لوکس در تهران +تصاویر زیباترین رینگ‌های استاندارد برای عاشقان خودرو تنها لامبورگینی خاکی – آبی دنیا تکلیف شریک تجاری فولکس واگن در ایران تا دو هفته آینده مشخص خواهد شد 5 هزارمین لامبورگینی آونتادور تولید شد احیای لامبورگینی میورا در 50 سالگی! علاقه ای به ساخت اس یو وی نداریم لامبورگینی به روایت تصویر «سنتناریو» هدیه 100 سالگی موسس لامبورگینی لامبورگینی قوی‌ترین ماشین تاریخ خود را معرفی کرد هدیه صد سالگی فروشیو لامبورگینی مسحورکننده ترین منصوری آونتادور که تا به امروز ساخته شده+تصاویر هدیه ای برای داماد میلیاردر رئیس فرمولاوان! «لامبورگینی هوراکان» به روزرسانی شد آتش گرفتن لامبورگینی در دبی! لامبورگینی ماتادور را ببینید فروش لامبورگینی بی سابقه شد لامبورگینی برای ساخت SUV اوروس 150 نیروی جدید استخدام کرد قیمت خودروهای گذرموقت از لامبورگینی تا شورولت لباس سه‌رنگ بر تن لامبورگینی هوراکان لامبورگینی مورسیلاگو مدل 2016 خاص ترین لامبورگینی جهان مردچینی کارگران ساختمانی را با چکش به جان لامبورگینی اش انداخت تجربه رانندگی با «لامبورگینی اوراکان» معرفی نوویتک تورادو اوراکان ان-لارگو گاو خشمگین خانواده هوراکان را بزرگ تر می کند اغوا‌کننده‌ترین خودروهای سال 2015 کدامند؟ موتور شاسی‌بلند لامبورگینی منحصربفرد خواهد بود طراحی خیره کننده شاسی بلند لامبورگینی به فن آوری خود ران اعتقادی نداریم افزایش قدرت لامبورگینی با نصب کیت سوپرچارجر لامبورگینی کربونادو آپرتوس به سبک منصوری تصاویری از ماشین لامبورگینی 350 جی تی وی "طوفان" لامبورگینی قبل از نمایشگاه لس آنجلس+تصاویر هوراکان دیفرانسیل عقب، کمی ضعیف تر اما به مراتب ارزان تر لامبورگینی اوراکان برای مدل 2016 چه تغییراتی داشته؟ ماجرای لامبورگینی 800 هزار تومانی! یورش پلیس ایتالیا به مقرهای لامبورگینی لامبو اوراکان زیر تیغ جراحی مجدد منصوری لامبورگینی اوراکان اسپایدر را ببینید لامبورگینی رکوردشکنی می‌کند اولین سوپر وِلوچی روباز لامبورگینی یک نسخه از 600 دستگاه لامبورگینی اونتادور SV طعمه شعله های آتش شد رونمایی لامبورگینی از ابرخودرو سنتناریو مرجع نام مدل‌های مختلف لامبورگینی اخموترین گاو سنت آگاتا در ایـران خودرو کورسی لامبورگینی ساخت عراق اولین لامبورگینی‌های گذرموقت ایران لامبورگینی اونتادور SV رودستر رنگ واقعیت گرفت محصول جدید خودروساز ایتالیایی با سرعتی باورنکردنی لامبورگینی و معرفی ابر خودرویی جدید نمایش نمونه ویژه‌ای از محصولات لامبورگینی لامبورگینی اونتادورSV را ببینید لامبورگینی اوراکان با رینگ‌های آلومینیومی فورج شده به رنگ مشکی پیانو لامبورگینی 12 میلیارد تومانی را ببینید فروش خودرو مفهومی لامبورگینی در حراجی در نیویورک رونمایی از لامبورگینی ساخته شده در ایران لامبورگینی دیابلو را ببینید مدل جدید لامبورگینی ایگوایستا عرضه نسخه‌ی رودستر اونتادور LP 750-4 Superveloce لامبورگینی ساخت «لامبورگینی دست‌ساز» در مشهد! لامبورگینی اونتادور سوپر ولوچه رودستر را ببینید سریعترین ماشین دنیا در تهران معمای 46 ساله ایتالیایی ! لامبورگینی «اس یو وی» می‌سازد آنباکس لامبورگینی Reventon را برای اولین بار ببینید تولید شاسی بلند جدید لامبورگینی لامبورگینی وننو را ببینید لامبورگینی 150 هزار یورویی نابود شد!
Back to top