بومی‌سازی فناوری ساخت "اَکسل پیچشی خودرو" توسط متخصصان ایرانی

عصر خودرو- متخصصان ایرانی فناوری ساخت "اَکسل‌های پیچشی خودرو" را بومی‌سازی کردند که خط تولید داخلی این اکسل‌ها در مرحله نخست موجب صرفه‌جویی ارزی بیش از 17 میلیون دلار می‌شود.

Saturday 16 October 2021 - 10:29:00

بومی‌سازی فناوری ساخت "اَکسل پیچشی خودرو" توسط متخصصان ایرانی

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، متخصصان ایرانی فناوری ساخت "اَکسل‌های پیچشی خودرو" را بومی‌سازی کردند. خط تولید داخلی این اَکسل‌ها در مرحله نخست موجب صرفه‌جویی ارزی بیش از 17 میلیون دلار می‌شود.

ایده این کار که برای نخستین بار در صنعت خودرویی کشور به کار گرفته شده است، از یک فیلم چند ثانیه‌ای خارجی توسط متخصصان داخلی برداشته شده و بومی‌سازی و عملیاتی شده است. این خط تولید، تاییدیه‌های مراکز داخلی و خارجی را نیز به دست آورده است.

برای رسیدن به این خودکفایی نقش کارگران نیز در این عرصه بسیار پررنگ بوده است و بومی‌سازی خودروهای ساخت داخل علاوه بر افزایش اشتغال، موجب کاهش هزینه تمام‌شده خودروها نیز خواهد بود. این خط تولید در مرحله نخست سالانه 17.5 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی خواهد داشت.

"فرشاد مقیمی" مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت:‌ ما توانسته‌ایم اکسل خودروی تارا را داخلی‌سازی و بومی‌سازی کرده و این قطعه بسیار مهم و فوق ایمنی خودرو را در داخل کشور تولید کنیم.  با تولید این قطعه در کشورمان بیش از 50 درصد از قیمت تمام‌شده قطعه کاهش می‌یابد.

راه‌اندازی این خط تولید حاصل تلاش 8 ماهه تیم متخصصان جوان کشورمان است ضمن آنکه جوشکاری محور هفتم اکسل پیچشی خودروی تارا فناوری پیچیده‌ای دارد که مهندسان داخلی توانستند با راه‌اندازی این خط تولید وابستگی کشورمان را به خارج قطع کنند.

"حمیدرضا شاهین‌فر" مدیرعامل شرکت ماشین‌ابزار ایران خودرو در همین زمینه گفت:‌ "اکسل پیچشی" جزو آخرین فناوری‌های تولید اکسل در دنیا است و به شدت بر روی سبک‌سازی خودرو، افزایش راندمان خودرو و ارزان‌سازی خودرو تاثیر می‌گذارد.

برچسب ها

بومی سازیاکسل خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
بومی سازی 70 درصد قطعات خودرو دستاوردهای 4 میز اول تعمیق ساخت داخل چه بود؟ هر گیربکس ایران خودرو 200 یورو ارزان تر از نمونه جهانی است قطعات تزیینی خودرو تولید داخل شد سایپا در همکاری با نیروهای مسلح برای بومی سازی قطعات خودرو، آرزوی دیرینه ملت و نظام را برآورده کرد 90 درصد قطعات خودروهای کامیون‌سازی مشگین‌شهر بومی‌سازی می‌شود تولید اَکسل در شرکت زامیاد از ظرفیت اسمی عبور کرد بومی‌سازی بخش‌هایی از موتور ملی و پمپ هیدرولیک فرمان خودروها از سوی محققان کشور آشنایی با اکسل خودرو و علائم خرابی آن محصولات جدید ایران خودرو و سایپا و استانداردهای 85گانه ورود 4 خودرو جدید به بازار پیش‌شرط موفقیت بومی‌سازی تداوم نهضت داخلی سازی با حمایت مسئولان محقق خواهد شد بومی‌سازی 9 پروژه مواد اولیه تولید با کاهش ارزبری 51. 17 میلیون یورو بومی سازی 33 قطعه با فن‌آوری بالا در جهاد خودکفایی ایران‌خودرو بومی سازی 85 قطعه از محصولات ایران خودرو 38 قطعه از قوای محرکه محصولات سایپا داخلی سازی شد حضور پررنگ گروه سایپا در نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید نیازهای خودروسازان بومی‌سازی می‌شود قوای محرکه خودروسنگین در مسیر بومی سازی است
Back to top